Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

S tradicionalno postavitvijo oltarja sv. Barbare, zavetnice rudarjev, se je začel izkop železniškega predora med Mariborom in Pesnico. Skupaj z nastajajočim viaduktom skozi Pesniško dolino je to najobsežnejši gradbeni projekt v sklopu večji del že končane nadgradnje proge med Mariborom in Šentiljem.

Novi, kilometer in pol dolg predor in skoraj 900-metrski viadukt bosta najdaljša takšna železniška objekta v Sloveniji. Nadomestila bosta sedanja, zgrajena v času Avstro-Ogrske pred več kot 150-imi leti, ki ju je načel zob časa. Omogočila bosta vožnjo sodobnim tovornim vlakom kategorije D4, z osno nosilnostjo do 20 ton in s hitrostjo 120 kilometrov na uro. Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič:

"S pospešenimi vlaganji v železniško infrastrukturo, ki smo jih letos zagnali v takem še bolj konkretnem investicijskem ciklu, želimo v Sloveniji pridobiti infrastrukturo, ki bo omogočala krajše potovalne čase, boljše pogoje tudi za gospodarstvo, za tovor, hkrati pa bo nam vsem postala dejansko konkurenčna alternativa cestnemu prevozu."

Investicija je vredna 101 milijon evrov. Gradnja bo predvidoma končana leta 2023. Skozi predor in viadukt bo za zdaj potekal en tir, a bo prostora dovolj za dva, pravi direktorica Direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga:

"Ta sigurno ne bo 15, 20 let. Zaenkrat še ne. Se pravi, neka prognoza je v tem obdobju."

Stara predor in viadukt - slednjega so zaradi slabe statike v preteklosti tudi zasipali - pa bodo po preusmeritvi železniškega prometa preuredili v medobčinsko kolesarsko stezo.