Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

V Mariboru so lani zabeležili več kot 256 tisoč nočitev in okoli 103.500 prihodov gostov, kar je precej več kot v letu 2020. Več nočitev so ustvarili tuji gostje, po ocenah tukajšnjega Zavoda za turizem pa je bilo na tem območju unovčenih za 40 odstotkov več turističnih bonov iz leta 2020 kot leto prej.

Lani je bilo v Mariboru 32 odstotkov več nočitev in 43 odstotkov več prihodov gostov kot leta 2020. Domači gostje so ustvarili 21, tuji pa 79 odstotkov nočitev. Največ tujih turistov je bilo iz Nemčije, Srbije, Poljske, Italije in Avstrije. Povprečni čas bivanja je 2 dni in pol. Največ nočitev so zabeležili v juliju, avgustu in oktobru. Med božično-novoletnimi prazniki je bila zasedenost ponudnikov hotelskih namestitev več kot 75-, na Pohorju celo 90-odstotna. Direktor Zavoda za turizem Jure Struc je prepričan, da so s tem lahko zadovoljni tudi gostinci in hotelirji.
Mariborski turistično-informacijski center je lani obiskalo 25 odstotkov več, Hišo Stare trte pa 67 odstotkov več turistov kot pred dvema letoma. Povsod so našteli več tujih obiskovalcev. Tukajšnji Zavod za turizem je Maribor in širšo destinacijo lani predstavljal na osmih spletnih dogodkih oz. sejmih, šestih delavnicah in dveh borzah. Kot pravi Jure Struc, je promocija zelo pomembna: »velikokrat namreč pozabimo na to, da Maribora ne prodajamo domačim gostom, ampak tujim.«

Kot osrednjo aktivnost so na zavodu izpostavili predstavitev Maribora na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju, ki je odlično izhodišče za pozicioniranje Maribora kot pomembnega turističnega ponudnika. V času tamkajšnje predstavitve je Zavod za Turizem Maribor za doživetje zgodbe najstarejše trte na svetu skozi virtualna očala v Atenah prejel tudi prvo nagrado Evropske mreže za kulturni turizem v kategoriji digitalizacije v trajnostnem kulturnem turizmu na poti k pametnim destinacijam.