Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Glasbeno izročilo Palestincev je zaradi razmer, v katerih ljudstvo živi, nekaj posebnega. Je del skupnega arabskega izročila, ki pa ima tudi nekaj posebnosti. Delno poskušajo ohraniti izvirne oblike, tudi zaradi zavedanja pomena ohranitve identitete, vendar pa nastaja veliko več urbanih izpeljank, tako v obliki lokalne popularne glasbe kot tudi politično pogojene glasbe, ki spodbuja domoljubje in uporništvo. Posvečamo se predvsem redkim primerom izvirne tradicionalne glasbe palestinskega ljudstva.
Glasbeno izročilo Palestincev je zaradi razmer, v katerih ljudstvo živi, nekaj posebnega. Je del skupnega arabskega izročila, ki pa ima tudi nekaj posebnosti. Delno poskušajo ohraniti izvirne oblike, tudi zaradi zavedanja pomena ohranitve identitete, vendar pa nastaja veliko več urbanih izpeljank, tako v obliki lokalne popularne glasbe kot tudi politično pogojene glasbe, ki spodbuja domoljubje in uporništvo. Posvečamo se predvsem redkim primerom izvirne tradicionalne glasbe palestinskega ljudstva.
Turška trstena piščal »nej« je preprosto glasbilo, igranje nanjo pa se je razvilo do neslutenih zmožnosti, še posebej pod vplivom sufijske mistične glasbe. Plešoči derviši, menihi rodu Mevlevi so jo cenili v okviru obredov, zato je glasba za to glasbilo navadno vzvišena, umirjena, nekako nostalgična, saj odraža hrepenenje po neposrednem spoznanju boga. Podobne piščali sicer poznajo v vsem muslimanskem svetu, vendar imajo turške zaradi posebnega ustnika jasnejši zvok in večji obseg ter izrazne zmožnosti. Dvakrat zapored nam bo v Oddaljenih zvočnih svetovih na turški nej igral mojster Kudsi Erguner.
Vnovič se posvečamo glasbi velikega reformatorja glasbe na Baliju Vajanu Lotringu, ki je v dvajsetem stoletju spremenil zvok dvorne glasbe in čigar vpliv je prisoten v vsej glasbi gamelan orkestrov z Balija. Več desetletij njegovega vodenja dvornega orkestra je vplivalo na celoten otok, saj je poleg priredb oblikoval tudi nova glasbila, pa vendar v svojem bistvu ostal globoko spoštljiv do izročila in dosežkov prednikov.
V današnjih Oddaljenih zvočnih svetovih se bomo posvetili ljudstvu severnoameriških domorodcev, ki so bili znani in so še znani, kolikor jih je še ostalo pod imenom Lakota.
Spet je prišel čas za poslušanje glasbe, za katero je sicer zmanjkalo časa v posameznih srečanjih, obenem pa tudi čas, da se spomnimo, s katerimi kulturami smo se srečali v zadnjih mesecih. Poslušamo glasbo iz Mongolije, Senegala, Afganistana, Bolivije, z Balija in Sejšelov. Čudovita glasba oddaljenih, spreminjajočih se in izginjajočih svetov.
Neveljaven email naslov