Slovensko društvo za odnose z javnostmi letos praznuje 30 let obstoja, obletnico pa bodo zaznamovali tudi z izdajo prvega celostnega učbenika za odnose z javnostmi v slovenskem jeziku. V jutranjem programu smo gostili Anito Kovačič Čelofiga, predsednico društva.

"Zgodba o razvoju našega društva je zgodba o razvoju odnosov z javnostmi, o iskanju našega mesta in o utrjevanju položaja. Številni zgodovinski mejniki v odnosih z javnostmi v Sloveniji so pravzaprav povezani z društvom in tudi obratno, seveda. Spominjam se besed kolega v enem izmed prispevkov ob obletnici, da pred 30 leti niso prav dobro vedeli za kakšno širino in kompleksnost je šlo pri odnosih z javnostmi, in so se tedaj pravzaprav šele učili tega posla ter poklicno dozorevali. Odnosi z javnostmi so bili tedaj nekaj novega, kar so prakticirali tam daleč na zahodu. Slovenski kolegi so se stroke učili iz tujih izkušenj ter jo prevajali v domačo prakso, kakor je pač kdo znal in zmogel," je za jutranji program dejala Anita Kovačič Čelofiga.

Področje se je praktično razvilo od ideje, ki je združevala peščico zanesenjakov, pa vse do resne stroke in posledično slovenske šole odnosov z javnostmi, ki danes združuje več sto profesionalcev ter je uveljavljena tako doma, kot v svetu. In pri tem je društvo odigralo ključno vlogo. "Če so pred tremi desetletji radi rekli, da je strokovnjakov za komuniciranje za en avtobus, ima danes praktično vsako večje podjetje, organizacija svoj oddelek za odnose z javnostmi ali vsaj enega usposobljenega zaposlenega na tem področju. Lahko rečemo, da so tudi zaradi našega društva, odnosi z javnostmi v Sloveniji resen in spoštovanja vreden poklic. Današnji strokovnjaki za odnose z javnostmi v svetu in Sloveniji, so bolj izobraženi, bolje plačani ter prepoznani kot ključni kader v organizacijah."

Gre nedvomno za zelo priljubljen poklic, število komunikatorjev nenehno narašča: "Pravi odnosi z javnostmi niso le 'kliping', širjenje všečnih zgodb in odnosi z mediji, kot nekateri morda še danes mislijo. Osrednja naloga odnosov z javnostmi je koordiniranje uspešnega dialoga med organizacijo in njenimi ključnimi javnostmi – v tem smislu gre torej za več kot le za tehnike komuniciranja ali specializirane programe odnosov z javnostmi, kot so to na primer odnosi z mediji, saj vključujejo celovito načrtovanje, izvajanje in ocenjevanje komuniciranja. Tako kot se je spremenil tudi vaš, novinarski poklic, se je seveda tudi naš. Predvsem ob novih tehnologijah, spletu, družbenih medijih, se nam pripisuje vedno nova in nove veščine in znanja. Sama sem v tem poklicu dobrih deset let, pred tem sem bila namreč novinarka, in že v tako kratkem obdobju lahko rečem, da občutimo korenite spremembe v obsegu in vsebini našega dela."

Slovensko društvo za odnose z javnostmi je v svoji zgodovini vseskozi zelo aktivno na področju založniške dejavnosti. "Zanimivo je tudi dejstvo, da je pomagalo pri izdaji prve slovenske verzije knjige Tehnike odnosov z javnostmi, ki velja za eno temeljnih del na tem področju, no 25 let kasneje pa je društvu znova uspelo z izdajo prvega celostnega učbenika, ki je tudi prilagojen slovenskemu trgu. V juniju bo tako izšel prvi celostni učbenik za odnose z javnosti v slovenskem jeziku. Ne gre le za prevod, pač pa tudi lokalizacijo monografije prof. dr. Ane Tkalac Verčič. V slovenski izdaji predstavljamo tudi naše praktike z domačimi primeri, umeščenimi v slovensko okolje. Objavljeni pa so tudi pogovori z uveljavljenimi slovenskimi strokovnjaki," je še za jutranji program povedala Anita Kovačič Čelofiga, predsednica društva.