Foto: BoBo/Miloš Vujinović
Foto: BoBo/Miloš Vujinović

Mariborsko letališče Edvarda Rusjana bi lahko 16. julija nehalo obratovati, saj se dan prej izteče šestmesečni odpovedni rok družbi Aerodrom Maribor, ki je doslej upravljala z letališčem in je 15. januarja odpovedala pogodbo. Na pristojnem ministrstvu za infrastrukturo si prizadevajo tak scenarij preprečiti in se s tem izogniti tudi vračilu evropskih sredstev, če bi se letališče zaprlo. Po neuradnih informacijah bi lahko njegovo upravljanje prevzela katera od državnih družb.
Dokler potekajo usklajevanja, na ministrstvu za infrastrukturo svojih namer z mariborskim letališčem ne razkrivajo. A gotovo je, da želijo preprečiti plačilo šestih milijonov evrov kazni Bruslju, če letališče ne bi obratovalo do novembra 2021. Glede na to, da razpisa za novega najemnika ni objavilo, se zdi verjeten scenarij, da nameravajo upravljanje letališča prenesti na katero od državnih družb, najverjetneje DRI. Vprašanje je, ali bi družbi v samo mesecu in pol uspelo pri Agenciji za civilno letalstvo pridobiti dovoljenja, potrebna za upravljanje letališča. Z Agencije so sporočili, da za zdaj niso prejeli nobene vloge za izdajo obratovalnega dovoljenja za letališče Edvarda Rusjana, da pa ga lahko izdajo tudi v 30. dneh, če je vloga popolna. Tretja možnost je, da država sklene novo najemno pogodbo z družbo Aerodrom Maribor, seveda pod novimi pogoji. Kitajski lastniki Aerodroma so pogodbo odpovedali, ker jim je zmanjkalo potrpljenja zaradi zavlačevanja pri sprejemanju Državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil podaljšanje letališke steze in razvoj letališča. So pa pripravljeni letališče upravljati še naprej in so ministrstvu za infrastrukturo tudi poslali predlog za kratkoročno rešitev, ki bi omogočila, da letališče ostane odprto tudi po 15. juliju. Kaj točno v njem predlagajo, ne želijo razkriti; ministrstvo pa se za zdaj nanj še ni odzvalo.