Foto: Mestna občina Maribor/Partnerstvo za Pohorje
Foto: Mestna občina Maribor/Partnerstvo za Pohorje

Manj kot mesec dni manjka do prve obletnice ustanovitve Partnerstva za Pohorje, ki ga je sklenilo 19 občin in 9 javnih in zasebnih partnerjev. Partnerji si prizadevajo za celosten razvoj tega pomembnega hribovja, zato so največ energije vložili v pripravo Strategije razvoja, ki predvideva za več kot 130 milijonov evrov projektov. Prvo leto pa je minilo tudi v znamenju uničujočih vplivov epidemije.

Strategija razvoja Pohorja temelji na treh sklopih vlaganj: razvoju turistične infrastrukture in ponudbe, vzpostavitvi znanstveno-podjetniškega središča za gospodarjenje z lesom in ureditvi naravnega rezervata. Koordinator partnerstva za Pohorje in direktor Mariborske razvojne agencije Uroš Rozman: "So se pričele tudi aktivnosti z občinami in ministrstvi, da nekako pričnemo te ključne projekte umeščati tudi v naslednjo evropsko perspektivo in pa tudi proračun Republike Slovenije."

V pripravi so tudi promocijski materiali, urejanje rekreativnih poti in povezava turističnih in kolesarskih centrov s kolesarskimi potmi. Turizem pa trpi zaradi epidemije. Poletno sezono, ki so jo promovirali s kampanjo Pohorje 365, so nekoliko rešili državni turistični boni. Skrbi pa so še večje ob jesenski zaostritvi. Država njihovim prošnjam še ni prisluhnila v pričakovani meri: "S ponovnim zaprtjem turističnih subjektov se nam v bistvu lahko zgodi, da kateri od teh subjektov brez resne podpore države ne bodo preživeli, in jaz srčno upam, da se v prihodnjih kriznih zakonih upošteva več teh predlogov."

Sogovornik ob tem pozdravlja uvedbo skupne sezonske vozovnice za smučišča na Mariborskem Pohorju, Kopah in Ribnici, ki je bila naprodaj oktobra. Upa tudi na čimprejšnjo rešitev lastništva večine hotelov in žičnic na Mariborskem in Ruškem Pohorju, ki naj bi bila več let po stečaju Športnega centra Pohorje pred vrati.