Foto: BoBo
Foto: BoBo

Mariborski mestni svetniki so na včerajšnji (ponedeljkovi) seji v prvem branju potrdili odlok o koncesijskem aktu za gradnjo garažne hiše v javno-zasebnem partnerstvu, pod pomožnim igriščem Ljudskega vrta. Kot razkrivajo na občini, se za sodelovanje zanimata dva zasebna promotorja, omenjeni odlok pa bo po sprejetju omogočal objavo mednarodnega javnega razpisa. Med svetniki se je razvila obširna razprava, predlagatelji pa so obljubili, da bodo pripombe upoštevali pri pripravi gradiva za dokončno potrjevanje.

Garažna hiša z več kot 1300 parkirnimi mesti bi razbremenila ulična parkirišča. Načrt pa zasebnemu partnerju dovoljuje še gradnjo poslovnih prostorov in stanovanj. Mestni svetnik Stojan Auer meni, da je potreba po parkiriščih pretveza: "Dejansko pa gre za gradnjo stanovanjskega objekta z 10 tisoč kvadratnimi metri površine stanovanj, ki bodo seveda pomenila dodatni prometni kaos v samem centru mesta, še posebej po zaprtju Lenta."

Podžupan Samo Peter Medved pa odgovarja: "Garažna hiša ni zdaj plod našega uma, ampak je to že veljaven lokacijski načrt za ureditev Ljudskega vrta, tako da ni nekaj, kar mestni svet že ne bi razpravljal. Gre samo za to, da razpravljamo, kako to izvesti."

Maribor ima nekaj slabih izkušenj z javno-zasebnimi partnerstvi. Od preplačane čistilne naprave do tržnice, kjer je občina izgubila nadzor nad poslovno politiko zasebnika. Svetnik Željko Vogrin opozarja, da je treba omejiti trajanje zasebnikove stavbne pravice in določiti število parkirnih mest, ki bodo javna. Nekaj varovalk je predvidenih, pravi občinski odvetnik Gregor Živko: "V primeru, da bi prišlo do stečaja tega zasebnega pratnerja, bo imela občina možnost, da iz stečajne mase izloči garažno hišo in to pomožno igrišče."

Trajanje stavbne pravice in regulacija cen pa bosta predmet pogajanj. Ker so predvideni veliki dobički, nekatere svetnike zanima, zakaj občina garažne hiše ne gradi sama. Podžupan pojasnjuje, da proračun investicije, ki bi lahko znašala do 40 milijonov evrov, ne zmore.