Prodaja poslovalnic je nujna za preprečevanje presežne koncentracije deleža na trgu. Foto: EPA
Prodaja poslovalnic je nujna za preprečevanje presežne koncentracije deleža na trgu. Foto: EPA
Mercator
Prodaji Mercatorja so s protesti nasprotovali v številnih sindikalnih centralah, s pojasnilom, da bodo utrpeli slovenski dobavitelji in posledično slovenska delovna mesta. Foto: BoBo

Hrvaška agencija za varstvo konkurence je potrdila poročilo družbe Pricewaterhousecoopers, ki spremlja izvajanje strukturnih ukrepov dezinvestiranja in koncentracijo hrvaške živilske družbe Agrokor po prevzemu slovenske trgovske verige Mercator. Agrokor lahko proda 72 trgovin, kar je bil eden izmed ukrepov pogojno odobrene koncentracije.
Pogojno odobrena koncentracija
Varuh konkurence je koncentracijo na hrvaškem maloprodajnem trgu dovolil pogojno marca. Agrokor se je obvezal, da se bo z namenom preprečevanja negativnih vplivov koncentracije močnih trgovcev iz Hrvaške in Slovenije na hrvaškem trgu doma odpovedal 96 trgovinam Konzuma in Mercatorja-H. Koncentracijo so začeli 8. septembra.

65 trgovin dobilo obvezujoče ponudbe
Hrvaški koncern ima vnaprej znane kupce za sedem svojih maloprodajnih trgovin, za 65 pa je sprejel obvezujoče ponudbe potencialnih kupcev. "Agencija soglaša, da Agrokor brez zamikov proda trgovine vnaprej znanim kupcem in začne postopke izbire ponudnikov, ki so poslali obvezujoče ponudbe za 65 trgovin," so zapisali v sporočilu za javnost.

Ukrepi, ki so jih določili za vedenje Agrokorja do Mercatorjevih in Konzumovih dobaviteljev, po pojasnilih varuha konkurence niso povezani z začetnim dnem koncentracije družb, temveč se nanašajo na stanje, ki je bilo v obdobju pred koncentracijo. Tako so sezname dobaviteljem sestavili iz podatkov med 1. januarjem in 31. julijem letos. Poleg običajnih 12 kategorij izdelkov v maloprodajnem sektorju je agencija za varstvo konkurence določila še 45 podkategorij.

Poročilo pripravil Pricewaterhousecoopers
Pricewaterhousecoopers je potrdil pet največjih dobaviteljev in tri najbolj prodajane izdelke za vsakega dobavitelja glede na uresničene vrednosti in količine nabave. Med petimi največjimi dobavitelji v določenih kategorijah in podkategorijah ne morejo biti dobavitelji iz koncerna Agrokor.

Hrvaška družba mora brez zamika obvestiti dobavitelje, da so v kategoriji petih največjih, tako kot je treba dobavitelje iz koncerna Agrokor obvestiti, da ne morejo biti vključeni na seznam petih največjih dobaviteljev.

"Glede na to, da je od začetnega dne koncentracije minilo že nekaj časa, je treba pogodbe z dobavitelji za Mercator-H podpisati ali podaljšati za leto dni od dneva, ko so podpisali ali podaljšali pogodbe, ne glede na začetni dan koncentracije," so navedli pri varuhu konkurence.

Izpostavljenost konkurenčnih izdelkov
Poverjenik je tudi zastavil izpostavljenost izdelkov in spomnil, da ima Agrokor obveznost, da bo v Konzumovih hipermarketih in supermarketih najmanj do 8. septembra 2017 omogočal izpostavljenost na 30 odstotkov trgovskih polic najmanj tri konkurenčne izdelke v segmentih, v katerih imajo Agrokorjeve družbe več kot 40-odstotni delež.

V Pricewaterhousecoopers pravijo, da bodo izvajanje ukrepov za koncentracijo spremljali tudi prek posebnega kanala prodaje. Ta bo omogočal, da je ponudba izdelkov v različnih Mercatorjevih prodajalnah podobne velikosti in razporeditve različna.