Tako je Ljubljana zaradi protesta avtoprevoznikov obstala junija 1998. Foto: BoBo
Tako je Ljubljana zaradi protesta avtoprevoznikov obstala junija 1998. Foto: BoBo
Vozniki tovornjakov jezni na svoje predstavnike

Njihov sindikalni zastopnik opozarja, da nekateri delodajalci voznike silijo v protest, čeprav jih izkoriščajo, jim ne plačujejo redno in jih šikanirajo. Kot smo poročali, je avtoprevoznike poleg višjih cestnin in glob dokončno razburila odločitev direkcije za ceste, ki je tovornjakom prepovedala vožnjo na 15 lokalnih cestah.

Sindikalni zastopnik voznikov tovornjakov pravi, da mu je po včerajšnji objavi napovedi protestov v medijih skoraj pregorel telefon. "Klici so se vsuli, tam do 150 sem jih preštel. /.../ Šoferji pravijo, da SMS-e dobivajo, klice na službene telefone, da morajo iti štrajkat za delodajalce, ampak šoferji so proti temu, oni bodo štrajkali za sebe, ne za delodajalce. Delodajalec naj sede za volan, pa naj gre, pa naj sam štrajka. /.../ To je enostavno izsiljevanje šoferjev, plače pa itak ne bodo dobili," pravi Boris Perš (ZSSS).

Predstavnik avtoprevoznikov Andrej Klobasa trdi, da o tem ne ve ničesar. "Sekcija za promet pa tega, da nekdo nekoga sili ne odobrava. /.../ Večina voznikov pri naših prevoznikih pa je za proteste, ker tudi vozniki trdijo, da je s to vlado nekaj hudo narobe." In kako ve, da je večina voznikov za proteste? "Zato, ker večina voznikov z mano komunicira," odgovarja na novinarsko vprašanje.

Trenja med delodajalci in delojemalci
Vse več voznikov pa se obrača na sindikat in poroča o vse hujših kršitvah. "Izmislili so si nekakšno načelo, da morajo delodajalcem denar vračati, ko dobijo nakazan del zaslužka, da lahko gre naslednji mesec delat," pravi Boris Perš. O kršitvah že nekaj časa obveščajo javnost, pa tudi inšpektorat in obrtno zbornico. "Na mizo smo jim dali konkretne dokaze, kako se kršijo predpisi, kako ni plačila, ni regresa, mobing ... Nič se ni zgodilo."

"Tudi s tem nisem seznanjen, res pa je, da prevoznik, če od izvajalca ne dobi plačano, tudi vozniku več naprej ne more plačati in tukaj je zopet vlada kriva," pojasnjuje Klobasa.

Minister Samo Omerzel pa je že včeraj povedal, da so avtoprevoznikom pred kratkim dali štiri milijone evrov subvencij in da vlada v izsiljevanje ne bo privolila.

Jelena Aščič, Dnevnik

Vozniki tovornjakov jezni na svoje predstavnike