Avtoprevozniki želijo, da bi vlada namesto tega omejila tranzitni promet čez državo, domačim avtoprevoznikom pa dovolila, da gospodarstvo in prebivalstvo oskrbujejo po najhitrejši in najcenejši poti. Foto: BoBo
Avtoprevozniki želijo, da bi vlada namesto tega omejila tranzitni promet čez državo, domačim avtoprevoznikom pa dovolila, da gospodarstvo in prebivalstvo oskrbujejo po najhitrejši in najcenejši poti. Foto: BoBo
Bodo avtoprevozniki ohromili prestolnico? Foto: Reuters
Avtoprevozniki vladi zagrozili s stavko

V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) sicer še ne želijo napovedati, kdaj bo protest - bil naj bi v kratkem -, upajo pa, da bodo predtem z vlado dosegli dogovor. K organiziranju protesta so povabili tudi druga združenja avtoprevoznikov, je povedal sekretar sekcije za promet pri OZS-ju Bojan Pečnik.
Med nerešenimi zadevami z ministrstvom za promet je Pečnik izpostavil predvsem povišanje cestnin in višino sredstev, namenjenih za subvencije za ekološka vozila. "Cestnine so se enormno povečale," je dejal. Predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Andrej Klobasa pa je dodal, da zvišanje cestnin kljub zagotovilom Omerzela z njimi ni bilo dogovorjeno.

Premalo namenskih subvencij
Klobasa in Pečnik sta izpostavila tudi problematiko takse za izpuste ogljikovega dioksida. Po ocenah OZS-ja prevozniki letno za takso namenijo približno 60 milijonov evrov, vendar pa se le majhen del tega denarja vrne v obliki spodbud za nakup ekološko najprimernejših vozil, kar zmanjšuje njihovo konkurenčnost.

Z državo, ki se mačehovsko obnaša do denarja, ki je zbran namensko in je nato uporabljen za druge namene, je po mnenju Klobase nekaj hudo narobe. Novembra je bilo sicer razpisanih za štiri milijone evrov subvencij za ekološko ustreznejša vozila, vendar pa so ta sredstva zelo hitro pošla in jih ni bilo dovolj za vse, ki so se na razpis prijavili.
Minister Omerzel je za Televizijo Slovenija izrazil presenečenje nad očitki in napovedal, da izsiljevanju ne bo podlegel. Pojasnil je, da je bilo zelo težko zagotoviti že štiri milijone evrov za nakup ekoloških vozil. "Zahteve po dodatnem denarju pa se mi zdijo kaplja čez rob," je dejal.

Klobasa je spomnil tudi, da bo predvidoma do konca januarja na 15 odsekih cest zaradi dotrajanosti infrastrukture država omejila tovorni projekt glede na dovoljeno težo. Zaradi tega bodo imeli avtoprevozniki po njegovem mnenju velike težave in stroške, saj bodo morali tovor prepeljati z več vozili.

Avtoprevozniki bi privilegiran položaj
Težave imajo tudi z zaposlovanjem voznikov, saj je zaradi zapletenih administrativnih postopkov to dolgotrajen proces. "Tudi na tem področju so obljube podane, narejenega pa ni bilo veliko," je dodal Pečnik.

Avtoprevozniki želijo, da bi vlada namesto tega omejila tranzitni promet čez državo, domačim avtoprevoznikom pa dovolila, da gospodarstvo in prebivalstvo oskrbujejo po najhitrejši in najcenejši poti. Klobasa sicer pričakuje, da bo premierka Alenka Bratušek storila vse, da dosežejo dogovor in preprečijo morebitne zaplete, ki bi nastali ob protestu v prestolnici.

Avtoprevozniki vladi zagrozili s stavko