Volkswagen, ki si v okviru svojega koncerna lasti tudi blagovne znamke Porsche, Audi, Škoda in Lamborghini, je julija prehitel Toyoto in po vrednosti prodaje postal največji avtomobilski proizvajalec na svetu. Vprašanje, kako bo škandal v ZDA vplival na prodajo podjetja, ki 70 odstotkov vozil proda na tujem ... Foto: EPA
Volkswagen, ki si v okviru svojega koncerna lasti tudi blagovne znamke Porsche, Audi, Škoda in Lamborghini, je julija prehitel Toyoto in po vrednosti prodaje postal največji avtomobilski proizvajalec na svetu. Vprašanje, kako bo škandal v ZDA vplival na prodajo podjetja, ki 70 odstotkov vozil proda na tujem ... Foto: EPA
Volkswagnove delnice so v sredo dopoldne zdrsnile precej pod sto evrov, kupci pa so nato vendarle presodili, da so delnice kljub vsem tveganjem dovolj poceni. Kazalnik P/E (gre za razmerje med ceno delnice in dobičkom na delnico) je namreč padel pod 5,5, medtem ko je povprečje v indeksu DAX nekaj manj kot 15. Foto: EPA
Afera VW odmeva po svetu

Volkswagnove delnice so (seveda zaradi novice o manipulacijah pri merjenju škodljivih izpustov v ZDA) ta teden strmoglavile in frankfurtsko borzo potisnile na letošnje dno, merjeno z indeksom DAX30. VW-jeve delnice so bile v petek vredne še 162 evrov, včeraj pa so dopoldne pristale pri samo 95 evrih, kar pomeni več kot 40-odstotni padec. Pozneje so sicer vidno okrevale in se povzpele vse do 117 evrov. Izvršni direktor Martin Winterkorn je po kriznem zasedanju nadzornega sveta družbe odstopil s položaja.

Prepolovili ciljno vrednost delnic
Analitiki so medtem močno oklestili potencial VW-jevih delnic, ki so bile še pred pol leta vredne 260 evrov. Pri JP Morgan so ciljno vrednost z 253 "prestavili" na 179 evrov, pri Deutsche Bank pa so jo prepolovili na 130 evrov in umaknili nakupno priporočilo, saj bo škandal še dolgo hromil podjetje. Tudi kanadske okoljske oblasti napoveduje preiskavo - pod drobnogled bodo vzele sto tisoč vozil z letnico izdelave od 2009 do 2015. Najbolj črne napovedi govorijo, da bi lahko VW afera stala 40 milijard evrov, kar pomeni skoraj štiri lanske dobičke.

Pod plazom kritik zdaj še BMW
Ne gre le za Volkswagen, gre za celotno nemško avtomobilsko industrijo, za nemški ponos, za oznako "Made in Germany", ki je jamstvo za vrhunski izdelek. Kupci so Nemcem vedno zaupali in verjeli tudi Volkswagnu, ko je zatrjeval, da so njegovi dizelski avtomobili bolj ekološki od preostalih. Ker gre za največji nemški industrijski sektor, ki je lani prodal za 368 milijard evrov izdelkov, bi lahko škandal pustil posledice na celotnem nemškem gospodarstvu. Kaže, da Volkswagen pri nečednem poslu ni bil osamljen, saj je po današnjem poročanju revije Auto Bild dovoljene vrednosti škodljivih plinov (na testu organizacije Mednarodni svet za okolju prijazen transport ICCT) kar enajstkratno prekoračil tudi BMW X3 xDrive. BMW-jeve delnice so se takoj odzvale s skoraj desetodstotnim padcem.

Tečaji delnic na Lj. borzi (23. september):

GORENJE

+1,00 %

4,949 EUR
LUKA KOPER+0,87 %23,30
ZAV. TRIGLAV+0,60 %21,04
PETROL+0,43 %233,00
TELEKOM

+0,40 %

72,50
KRKA

+0,17 %

60,60
SAVA RE+0,17 %11,71
INTEREUROPA+0,00 %0,62




DAX 22 odstotkov pod letošnjim vrhom

Polom VW-jevih delnic je seveda ta teden močno obremenil frankfurtski delniški indeks DAX (9.612 točk), ki je trenutno 22 odstotkov pod rekordom in mu celo grozi, da bo preizkušal letošnje dno (avgusta je padel na 9.338 točk). V sredo se je njegovo padanje vsaj za en dan ustavilo, a je bil pribitek manj kot polodstoten. Na vodilnih evropskih borzah je sicer včeraj največja rast uspela Londonu, kjer se je indeks FTSE100 zvišal za 1,6 odstotka in se spet zavihtel nad 6.000 točk. Evro, ki se je prejšnji teden zavihtel že do 1,146 dolarja, nato pa precej zdrsnil, je dan končal tik pod 1,12 dolarja.

Spet slabe novice iz Kitajske
Finančni trgi so veliko pozornosti včeraj posvečali novici, da je kazalnik gibanja gospodarske dejavnosti na Kitajskem pristal na novi najnižji točki v šestih letih in pol. Indeks nabavnih menedžerjev (PMI) je namreč septembra s 47,3 točke nazadoval na 47 točk, kar je najnižja vrednost po marcu 2009. V ZDA je bil indeks PMI pri 53 točkah na isti ravni kot avgusta (in s tem najmanj po oktobru 2013), v evrskem območju pa je je bila proizvodna dejavnost septembra pri 53,9 točke 0,4 točke pod avgustovsko vrednostjo. Vrednost nad 50 točk resda pomeni rast, ki pa je preskromna za ustvarjanje novih delovnih mest.


Afera VW odmeva po svetu