Letos je na slovenskih smučiščih smučalo 126.000 ljudi manj. Foto: EPA
Letos je na slovenskih smučiščih smučalo 126.000 ljudi manj. Foto: EPA
Ocena počitnic

V. d. generalnega direktorja direktorata za turizem pri ministrstvu za gospodarstvo Marjan Hribar je na vprašanje, ali je to posledica enotnih zimskih počitnic, odgovoril, da ni bilo globljih raziskav o tem in da še zbirajo podatke, koliko Slovencev več je bilo v tem času v tujini.

Te bodo nato posredovali delovni skupini za evalvacijo enotnih počitnic, ki deluje v okviru ministrstva za šolstvo in šport, je napovedal in spomnil, da je bilo ministrstvo za gospodarstvo že od začetka proti poenotenju terminov za zimske počitnice.

Lani pri nas nastanjenih tri milijone turistov
Na tiskovni konferenci so sicer predstavili rezultate lanske turistične sezone. Po besedah direktorice statističnega urada Irene Križman je bilo v turističnih nastanitvenih objektih lani več kot 3,006 milijona turistov, kar je odstotek več kot leto pred tem, in več kot 8,906 milijona prenočitev turistov, kar je en odstotek manj kot leta 2009.

Mednarodni prihodi turistov so se glede na leto 2009 povečali za 2,5 odstotka, prenočitve pa za dober odstotek, kar je blizu evropskemu povprečju. Pri tem se je doba bivanja tujih gostov v povprečju podaljšala na tri dni, je izračunal statistični urad.

Na drugi strani je bilo prihodov domačih turistov po besedah Križmanove lani manj za dva odstotka, prenočitev pa za štiri odstotke. Padec naj bi bil zlasti posledica rekordne rasti števila prihodov in prenočitev domačih turistov v letu 2009, ko so številni Slovenci zaradi krize počitnikovali doma.

STO se trudi za promocijo
Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak je ob tem zatrdila, da je slovenski turizem lansko leto končal skladno s pričakovanji. Obenem je pojasnila, da je STO v prvih treh mesecih letos že izvedel številne aktivnosti, usmerjene zlasti v koncentracijo promocije na ključnih emitivnih trgih ter v razvoj novih trgov in segmentov.

Poleg tega se je STO letos že trudil tudi za krepitev prepoznavnosti turistične znamke I Feel Slovenia ter za nadgradnjo in intenziviranje različnih trženjskih prijemov. Rdeča nit aktivnosti STO-ja ostaja trajnostni oz. zeleni turizem.

Ocena počitnic