General Motors - ponos ZDA. Foto: EPA
General Motors - ponos ZDA. Foto: EPA
Odpuščanja so v ameriški avtoindustriji že stalnica. Foto: EPA
GM-ov je tudi kultni hummer. Foto: EPA

Ameriška vlada je GM-u do zdaj dala 15,4 milijarde dolarjev posojil in nov rok, da do 1. junija konča pogajanja s sindikati in upniki, sicer bo sledila prisilna poravnava kot v primeru Chryslerja.



O črtanju dolga
GM se mora s sindikatom avtomobilske industrije (UAW) dogovoriti o predaji odgovornosti za sklad za zdravstveno zavarovanje upokojencev, pogajajo se o zapiranju šestih tovarn v ZDA in drugih koncesijah. Prav tako se pogajajo s kanadskim sindikatom. GM se mora z upniki dogovoriti o črtanju dolga v zameno za 10 odstotkov delnic podjetja po prestrukturiranju.

Odbor upnikov želi 27 milijard dolarjev dolga zamenjati za 58 odstotkov deleža podjetja. Henderson je dejal, da nimajo prostora za pogajanja, ker jim je ameriško ministrstvo za finance naročilo, da ne smejo ponuditi več kot 10 odstotkov. GM želi od vlade še 2,6 milijarde posojila do konca maja in pozneje še devet milijard dolarjev do konca leta.

50 odstotkov državi
Načrt prestrukturiranja predvideva, da bo 50-odstotni lastnik podjetja država, upniki bi dobili 10 odstotkov, sklad za zdravstveno zavarovanje upokojencev, ki ga bo naslednje leto začel voditi sindikat UAW, pa 39 odstotkov. Sindikat oziroma sklad bi dobil deleže namesto 10 milijard dolarjev, kolikor jih podjetje dolguje skladu.

Zaradi tega namerava podjetje izdati 62 milijard novih delnic. Načrt predvideva, da bodo imetniki zdajšnjih delnic za 100 delnic dobili le eno. Zato ne preseneča novica, da je šest podpredsednikov podjetja v petek in ponedeljek prodalo 200.000 delnic, ki so se v ponedeljek pocenile za 11,6 odstotka, na 1,44 dolarja.

Fiat pred odkupom Opla?
Henderson je dejal, da bodo kmalu začeli obveščati okrog 2600 prodajnih predstavništev, da jih nameravajo zapreti do konca leta 2010. Podjetje ima zdaj več kot 6240 takšnih predstavništev. Med ukrepi za varčevanje je dopustil tudi možnost za selitev sedeža podjetja iz Detroita, vendar pa dodal, da to ni prednostna naloga.

Po Hendersonovih besedah nimajo namena prodajati operacij v Latinski Ameriki, ker je trg dober. Za nekoč zelo dobičkonosno znamko hummer se zanimata le še dva kupca, za švedski Saab pa naj bi bilo kupcev več in odločitev o prodaji naj bi bila sprejeta v mesecu ali dveh. Henderson pa ni komentiral poročil, da se Fiat zanima za odkup 80-odstotnega deleža v Oplu. Henderson je povedal, da si želi GM podporo nemške vlade za Opel in bo vsak partner, ki si ga bodo izbrali, tudi po volji nemške vlade.

K. S.