Volkswagen krči stroške za deset milijard evrov, v veliko dobaviteljskih podjetjih so najavili prestrukturiranje. Konkurenca iz tujine sili k prodaji cenejših e-vozil. Foto: EPA
Volkswagen krči stroške za deset milijard evrov, v veliko dobaviteljskih podjetjih so najavili prestrukturiranje. Konkurenca iz tujine sili k prodaji cenejših e-vozil. Foto: EPA

Priljubljenost nemških električnih modelov povsod izrivajo kitajski in ameriški proizvajalci, nemška država upa, da bo s financiranjem razvoja v zagonskih podjetjih pripomogla k večji inovativnosti in prodaji e-avtomobilov, ki bodo plod nemškega znanja.

Volkswagen je lani prodal 9,2 milijona avtomobilov, od tega 8 odstotkov električnih. Premiki k elektrifikaciji so počasni, produkti predragi. Kitajci se raje obračajo k svojim znamkam, nemški kupci, ki so pred novim letom ostali brez subvencij, pa so pri nakupih previdni.

Cenovno ugodna električna vozila s Kitajske so huda konkurenca električnim vozilom iz domače proizvodnje. Foto: Reuters
Cenovno ugodna električna vozila s Kitajske so huda konkurenca električnim vozilom iz domače proizvodnje. Foto: Reuters

"Smo tradicionalno močna avtomobilska država z motorji z notranjim zgorevanjem. Zdaj smo sredi spremembe. Vozniki nimajo dolgoletnih izkušenj z električnimi avtomobili. Vse skupaj je odvisno tudi od infrastrukture in od navad," je povedala Maren Petry iz svetovalnega podjetja Berlin Partners.

Prihod Tesle v Nemčijo

Nemška država, da bi dohitela inovativnost tujih avtomobilskih znamk, z javnimi sredstvi podpira razvoj tehnologij nove generacije v zagonskih podjetjih. "Ko govorimo o prihodnosti avtomobilske industrije, vidimo prav v Berlinu in Brandenburgu pozitivne dejavnike, tu je tovarna Tesle, vzpostavlja se dobavna veriga za baterije, razvija se nova industrija. Vedno več je poudarka na razvoju programske opreme, mreže, avtonomne vožnje. To razvijajo zagonska podjetja v Berlinu, kar je nedvomno pozitiven dejavnik," je še pojasnila Petry.

Avtomobilski koncerni ogromna sredstva vlagajo v raziskave in razvoj, napovedujejo pa, da bodo še globoko v tridesetih letih 21. stoletja proizvajali vozila na različne pogone. Volkswagen krči stroške za deset milijard evrov, v veliko dobaviteljskih podjetjih so najavili prestrukturiranje.

Konkurenca sili k prodaji cenejših e-vozil. Prihodnje leto naj bi na trg prišel Škodin električni model za 25 tisočakov. V povprečju je za nov avtomobil v Nemčiji treba odšteti 45 tisoč evrov, za električnega še več, zato se v Nemčiji v ospredje prebijajo zlasti tuje znamke.