Cena se še vedno viša. Foto: BoBo
Cena se še vedno viša. Foto: BoBo

Po pisanju Dnevnika je zaplet nastal zaradi pogodbe iz junija 2008, ki jo je podpisal takratni direktor Uroš Rotnik. Z njo je sicer omejil ceno opreme (na 792 milijonov evrov), ni pa omejil cene montaže.

Konec leta 2009 so v Tešu prvič razkrili, da naj bi jih montaža opreme stala 89 milijonov evrov.

Letos pa se je izkazalo, da Alstom zanjo zahteva kar 200 milijonov evrov. Kot je časnik neuradno izvedel, je Alstom za dela izbral podizvajalce, k njihovim cenam pribil še maržo za tveganje in lastno maržo v višini najmanj četrtine cene.
Za samo opremo je Alstom zaračunal 400 milijonov evrov.

O ceni del se še pogajajo
O končnem izplačilu zdajšnji direktor Teša Simon Tot ne želi špekulirati, saj se o končnih zneskih še pogajajo. Pojasnil pa je, da so v investicijskem načrtu vrednost montaže objavili pri 100 milijonih evrov, znesek pa preverili pri dveh svetovalnih družbah, med drugim pri finskem Pöyryju, ki je leta 2010 za Evropsko banko za obnovo in razvoj opravil revizijo projekta Teš 6.

"Na to bi moral odgovoriti Rotnik"
Na vprašanje, zakaj je Alstom tudi pri montaži, ki jo bo oddal zunanjim podjetjem, sploh upravičen do marže, pa je Tot odvrnil, da mora na to odgovoriti Rotnik.

Če bo Teš nov Alstomov račun poravnal, se bo cena investicije v novi blok še povišala - prek "magične meje" 1,4 milijarde evrov, poroča Dnevnik.

Medtem minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač zahteva, da se projekt poceni za 100 milijonov evrov.