Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 50 glasov Ocenite to novico!
zsss, sindikati
Neuradno: jeseni bo počilo. Foto: MMC RTV SLO
zsss, sindikati
Sindikati pravijo, da je zdaj pravi čas za dvig plač, kar opozarjajo tudi evropske institucije. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Sindikati: Čas je za višje plače! Jesen naj bi bila vroča.

Rezerve so, pravijo v ZSSS-ju
12. julij 2017 ob 14:14,
zadnji poseg: 12. julij 2017 ob 17:07
Ljubljana - MMC RTV SLO

V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije pravijo, da je čas, da gospodarski konjunkturi sledijo tudi višje plače, pri čemer se sklicujejo tudi na opozorila ECB-ja in poziv finančnih ministrov EU-ja.

Predsednik zveze sindikatov (ZSSS) Dušan Semolič je najprej spomnil, da so finančni ministri EU-ja ta teden opomnili, da rast plač ne sledi obujeni gospodarski rasti. Ker se kapital in država po Semoličevih besedah praviloma dosledno sklicujeta na priporočila EU-ja in se jih držita, upa, da bo tako tudi tokrat. "Kapital je okreval in ni več v krizi, naj okrevajo še delavke in delavci," je pozval in opozoril, da se v Sloveniji že nekaj let povprečna plača vrti okoli 1.500 evrov bruto.

Poudaril je, da so dobički namreč vse večji, po podatkih Ajpesa so slovenska podjetja lani ustvarila 3,2 milijarde evrov dobička, kar je 70 odstotkov več kot v 2015, in tudi poslovanje podjetij je vse boljše. Zato je konkurenčnost, ki se gradi na nizkih plačah, kratkoročna in tak model je preživet, je dejal.

Generalna sekretarka ZSSS-ja Andreja Poje je ob tem opozorila, da se delež plač v BDP-ju že od 1995 zmanjšuje in kljub dobrim gospodarskim rezultatom dve tretjini zaposlenih prejemata nižjo plačo od povprečja in 50 odstotkov jih prejema manj kot 922 evrov neto. Predstavila je tudi nekatere ugotovitve analize organizacije European Trade Union Institute, ki je pokazala, da v srednji in vzhodni Evropi obstaja produktivnostna rezerva, saj v Nemčiji ob 100 evrih stroškov ustvarijo 132 evrov dodane vrednosti, v Sloveniji 147 evrov dodane vrednost in na Madžarskem 212 evrov dodane vrednosti, razlika pa gre na račun nižjih plač.

Tudi Ladislav Rožič, vodja trgovinskega sindikata, meni, da produktivnostne rezerve so, in sicer v visokih dobičkih. "V trgovinski dejavnosti je bilo lani 700 milijonov evrov dobička. Samo v Sloveniji se delavcem prelije nazaj zgolj 20 odstotkov dobička, v drugih državah je ta odstotek višji," je dejal.

Koliko je sploh rezerve?
Na vprašanje MMC-ja, koliko je po njihovem mnenju rezerve za dvigovanje plač, konkretnega odgovora ni bilo, ker je to odvisno od posamezne panoge, ki pa so regulirane tudi s kolektivnimi pogodbami, ki zelo različno urejajo izhodiščne plače, sta pojasnila Pojetova in Rožič. Če pa podjetje zaradi prezadolženosti in slabega poslovanja ni zmožno dostojno plačati delavcev, pa je bolje, da propade, namesto da zaposlene sili v bedo, je prepričan.

Konkretnega odgovora ni bilo tudi na naše vprašanje, kje prihaja do razkoraka med njihovimi podatki o produktivnosti in podatki delodajalcev in urada za makroekonomske analize, ki svari, da Slovenija v produktivnosti še vedno zaostaja za razvitimi državami EU-ja, kar nam dolgoročno koplje globoko jamo. Je pa Pojetova ob tem priznala, da je merjenje produktivnosti večna težava med njimi in delodajalci.

Ob opazki, da bi vsakršno zvišanje plač zelo hitro močno oslabila njihova visoka obdavčitev, so pojasnili, da so se prav danes dobili z delodajalskimi združenji in začeli pogovore o prenovi plačnega sistema ter oblikovali delovne skupine za posamezna področja. A do končnega izida bodo minila leta. Kljub temu pa so v ZSSS-ju jasni - zniževanja davkov ne sme biti, ker bo to šlo zgolj v korist kapitala.

Po oceni Rožiča poleg tega rast plač v Sloveniji zavirata tudi prevladujoči pesimizem med podjetji in strah pred vnovično krizo, delavci pa imajo, tako Rožič, slabega stanja dovolj in napovedal sindikalne pritiske.

GZS: Zahteve sindikatov so škodljive
Za MMC so se na zahteve sindikatov po višjih plačah odzvali tudi v Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). Po njihovih besedah so zahteve po višjih plačah nevarne in škodljive, ker:

  • Po produktivnosti zastajamo za državami EU-ja za petino in za državami evroobmočja za 30 odstotkov.
  • V zadnjih 10 letih se je produktivnost v Sloveniji okrepila zgolj za pet odstotkov, v državah EU-ja in evroobmočju za osem odstotkov in v višegrajskih državah za petino.
  • Stroški dela na delovno uro so že v lanskem letu prehitevali rast produktivnosti.
  • Primerjaje gibanje produktivnosti s stroški dela je v zadnjih osmih leta produktivnost porasla za odstotek, stroški dela pa za osem odstotkov.
  • Stroški dela predstavljajo 57 odstotkov ustvarjene dodane vrednosti, kar je pet odstotnih točk več kot v EU-ju in 13 odstotnih točk več kot v višegrajskih državah.
  • Stopnja revščine je za zaposlene osebe pol nižja kot v Nemčiji.
  • V obdobju zadnjih dveh let se produktivnost povečuje predvsem zaradi nižjih cen surovin na mednarodnih trgih, kar je po oceni GZS-ja začasno stanje. Veča se torej razlika med prodajno ceno in vhodnimi stroški, medtem ko do večjih izboljšav v proizvodnem procesu ni prišlo.
  • Donos na kapital slovenskih gospodarskih družb je pol nižji kot v EU-ju, za nami se uvrščajo le ciprske in hrvaške družbe
Andrej Čebokli
Prijavi napako
Komentarji
Srečni Luka
# 12.07.2017 ob 14:22
Sindikati: Čas je za višje plače (prvorazrednih)!
(Za proizvodnje delavce pa višje dajatve)
ElTorro
# 12.07.2017 ob 14:33
Drugače pa, samo v Sloveniji je sindikalist sposoben izjaviti, da ne sme biti znižanja davkov.....
politik kritik
# 12.07.2017 ob 14:23
Minimalc na jurja neto.
Guinness
# 12.07.2017 ob 14:26
Sindikati: Čas je za višje plače (prvorazrednih)!
(Za proizvodnje delavce pa višje dajatve)


Tako bo verjetno. Nam s.p.-jevcem so jih ze napovedali.
7up
# 12.07.2017 ob 14:44
Obljubimo, da se bomo jeseni borili za nas, hocem reci vas. Sedaj pa gremo na dopust! Naslednje 3 mesece, nas ne motite!
Zoro27
# 12.07.2017 ob 14:43
Seveda se bodo prvi dvignili sindikati JS, saj je gospodarstvo ustvarilo dobičke.
Tudi na račun nižjih plač v gospodarstvu.
ElTorro
# 12.07.2017 ob 14:37
@LordByron
Točno tako. Če bi sindikati v Sloveniji delali še kaj drugega, kot populistično nastopali, bi jih celo lahko jemal kot koristno protiutež delodajalcem.

Tako pa znajo reči samo dve stvari...."hočemo višje plače"....."ne pristajamo na nobeno fleksibilnost trga delovne sile"
Grešnica
# 12.07.2017 ob 14:29
Semulič: "Če pa podjetje zaradi prezadolženosti in slabega poslovanja ni zmožno dostojno plačati delavcev, pa je bolje, da propade, namesto, da zaposlene sili v bedo, je prepričan."

Zanima me, zakaj to nikoli ne tuli, ko se dokapitalizira državno firmo.

Sicer se pa strinjam, prostih delovnih mest je zdaj veliko (tako trdi vlada), zmanjšajmo dohodnino in časovno omejimo socialno podporo zdravim. Pa krizni davek lahko spustimo nazaj na 20%, znižan bi lahko šel na 6%, da ljudje ne bodo lačni.

Torej, nižja dohodnina + nižji DDV, večji neto za delavce. Brezposelni-zdravi bodo končno stimulirani za delo...
ElTorro
# 12.07.2017 ob 14:33
@Grešnica
Me zanima če upa iti v eno teh podjetij in to razložiti tam zaposlenim delavcem.....verjetno bi ga sprejeli kot junaka, ki jih je rešil bede in bodo lahko jutri uživali na sociali....
sirus
# 12.07.2017 ob 14:31
Nasvet za višjo plačo: nehat metat denar za sindikate.
JJstyle
# 12.07.2017 ob 16:03
@brain2k A bojo spet kocke letele? Sami zamaskiranci na cesti?

Pravi štrajk se organizira tako, da delavci ustavijo stroje, izklopijo računalnike, se usedejo in pod razno raznim stavkokazom ne dovolijo vstopa v podjetje. Potem se lahko začnejo pogajanja z delodajalcem. Verjemi mi, da se bo delodajalec v primeru, ko dnevno izgublja potencialni prihodek, dolgoročno pa mu grozi izguba naročil, še kako pripravljen pogajat z delavci. Temu se reče štrajk, ne pa paradiranju po ulicah in bog ne daj vandalizmu.
Alorius
# 12.07.2017 ob 14:50
Sindikati naj prvo izborijo da bodo med vikendi ljudje DOMA, da bodo zaprti trgovski centri, trgovine, ipd...
Drugo je treba nabit nočnemu delu ne 200% ampak 500%, enako kot nedeljskemu, pa bo problem preobremenjenosti delavca hitro rešen....

Druga stvar je, PRENEHAJMO Z POPULIZMOM MINIMALNE PLAČE.

Mi potrebujemo MINIMALNO URNO POSTAVKO!
10april
# 12.07.2017 ob 16:37
Kljub temu pa so v ZSSS-ju jasni - zniževanja davkov ne sme biti, ker bo to šlo zgolj v korist kapitala
-------
Kaksne bedarije
Mirko Tipka
# 12.07.2017 ob 14:58
A mi lahko prosim sindikalisti, ki imajo nekajkrat večjo plačo kot je slov. povprečje povedo, kako mi bodo oni v gospodarstvu povečali plačo?
forhand
# 12.07.2017 ob 14:36
Edini pameten ukrep bi bil udeležba delavcev pri dobičku, saj je dosti podjetij, ki delajo na robu preživetja. Predlagam pa tudi, da se Semoliču in drugim sindikalistom znižajo visoke plače.
Adi H.
# 12.07.2017 ob 16:00
Vse je na plečih delavcev v realnem sektorju, zato bi sindikati če bi mislili resno organizirali generalno stavko, s tem bi najbolje opozorili, da delavci pokonci držijo državo in kapital. Tako pa sindikalistom ne moreš verjeti, tu in tam se pač morajo oglasiti, že zaradi formalnosti, če ne drugače.
viisaus
# 12.07.2017 ob 16:46
Jah ,kompleten javni sektor ne ve, da je plačo treba zaslužiti,,in potem klobasajo take neumnosti... višino plače regulira trg in ne država... jaooo,, v sloveniji je leta 2017 veš socializma kot leta 1980 ... folku se je totalno sfuzlalo.... V avstriji so dajatve na plačo nižji za 40 % in tu je razlika med slovensko in avstrijsko plačo,, toda, če bi v sloveniji gospodarstvo obdavčili podobno kot je to v avstriji, bi zmanjkalo za 175.000 javnih uslužbencev v sloveniji..... iz tega naslova se začnejo čisto vsi problemi v sloveniji,,in dokler si folk ne bo tega priznal, ne bo prav nič boljše... gospodarsko rast delajo izključno izvozniki,na kar ni vplival niti en državni zakon...(beri javni uslužbenec)... kako da večina ne ve, da se slovenija kljub gospodarski rasti še vedno letno zadolži za 1 milijardo eu.Kljub vsem mogočim tajkunom..kateri so skopali bančno luknjo,, se to vrti okoli 10,milijard, medtem ko je javni sektor naredil najmanj 25 milijard....to so pač dejstva, pa če se kdo s tem strinja ali ne,, pač njihov problem.....
LordByron
# 12.07.2017 ob 14:23
Večina komentarjev bo šla verjetno v smer grdih okostenelih sindikatov, ki gledajo samo na svoj žep. V sosednji novici o 12-urnem delavniku trafikantov, pa poslušamo pritoževanje o nedelu Semoliča in kompanije..
odzajcatč
# 12.07.2017 ob 16:43
...seveda javni sektor...sedaj se bodo 2 meseca valjali po morju, regres so verjetno vsi dobili...čez 2 meseca vsi zmatrani od dopusta...in takoj na ulice za večjo plačo....
pepar
# 12.07.2017 ob 16:03
Foteljaši,pa naj bodo sindikalist,politiki,ali taki,ki tule gor nabijate da se bo brezposelnost povečala če se dvignejo plače v gospodarstvu pojma nimate.
Pojma nimate kaj se dogaja v realnem sektorju z delavci,kakšni so pritiski,kako se podaljšujejo delovniki.
Gospodarska rast ubija,morda ne dobesedno,vendar uničuje ljudi,ki morajo za isti denar vedno več narediti.
Seveda je celo slovensko gledano ena svetla stran rasti,ker tisti v javni upravi bodo deležni le sadov,nič obremenitev.
Tako da v povprečju je kar v redu,dokler ne bo počil film.
luckyss
# 12.07.2017 ob 16:00
Naj mi kdo razloži zakaj je minimalna plača pod mejo revščine...?!
Torej država odobrava stanje, ko delavci zaslužijo ravno toliko, da preživijo in so še malo lačni...
Banda politična..levo desna..
Nikec3
# 12.07.2017 ob 15:04
Predsednik zveze sindikatov (ZSSS) Dušan Semolič je najprej spomnil, da so finančni ministri EU-ja ta teden opomnili, da rast plač ne sledi obujeni gospodarski rasti. Ker se kapital in država po Semoličevih besedah praviloma dosledno sklicujeta na priporočila EU-ja in se jih držita, upa, da bo tako tudi tokrat. "Kapital je okreval in ni več v krizi, naj okrevajo še delavke in delavci," je pozval in opozoril, da se v Sloveniji že nekaj let povprečna plača vrti okoli 1.500 evrov bruto.

Edini način, da država zviša plače je z nižanjem obdavčitve. A Semolič slučajno zahteva zmanjšanje obdavčitve plač?
luckyss
# 12.07.2017 ob 16:22
@SamoRes

Ja, trenutni kapitalizem je za stopnjo bolj krut, kot je bilo sužnjelastništvo...
Takrat je pameten gospodar ohranjal svoje sužnje v dobri formi, ker mu je to prinašalo dobiček...
V današnjem času delodajalec pač nabavi novega, če prejšnjega pobere...
LordByron
# 12.07.2017 ob 14:58
@ElTorro

ne se hecat, davki na dobiček so na zgodovinsko nizkih ravneh tudi po svetu, pa to ni ravno spodbudilo višanja plač, kajne?
t.i. trickle down economy ne deluje, to je bilo že večkrat dokazano, pa nekateri še kar verjamejo tej doktrini.
Davek na dobiček pa je že tako med najnižjimi..
DAbears
# 12.07.2017 ob 14:53
No se vlado zamenate pa mogoce se bo kaj iz slovenije
JJstyle
# 12.07.2017 ob 15:47
Patetika! Dušan Semolič pejd že enkrat v penzijo. V 27 letih nisi znal zorganizirat enega poštenega štrajka. Švabi, Francozi, Belgijci nič ne govoričijo, ustavijo vlake, letališča, zaprejo pristanišča in se začnejo potem pogajat v vlado oz. delodajalcem. ZSSS pa naklada in naklada, zgodi se pa nič. V najboljšem primeru Semolič organizira sprehod s piščalkami in rdečimi čepicami pred poslopje vlade in to je to. Kot v "dobrih" starih časih socializma, ko je bila glavna naloga sindikatov priprava ozimnic. Očitno jim še ni potegnilo, da je bistvo stavke, da si prek povzročanja škode delodajalcu izboriš boljšo pogajalsko pozicijo napram delodajalcu. Sindikatom in delodajalcem v starih kapitalističnih državah je to prokleto jasno, pri nas pa ne enim ne drugim. Vsi bi še najprej po tovarišijsko harali, delavci ga pa naje...
hombre
# 12.07.2017 ob 15:14
Preden bodo na SKEI ''začutili pravi veter''... bodo delodajalci samoiniciativno začeli dvigovati plače iz čisto enostavnega razloga... ni dovolj delovne sile, oz. je v Avstriji...
ozi
# 12.07.2017 ob 15:07
zreducirat javno upravo, porezat krila sindikalistom in šele potem lahko pričakujete glas od vseh ostalih, ki garamo kot živine in filamo dražavni proračun. tiste, ki res delamo nas država cuza kot norce, ker ve kje bo gotovo dobila svoj delež. mrzim javno upravo in večno nezadovoljne zaposlene v javni upravi.
Adi H.
# 12.07.2017 ob 16:05
Tito se je tega bolj zavedal, zato je pod njim delavec bil nekaj vreden, danes pa je potrošni material kapitalistov. Dokler si zdrav, da lahko proizvajaš za minimalca, si še dober, ko zboliš, pa si še samo v breme. Kako lahko nekdo s polno delavno dobo dobi manj kot 500€ pokojnine, če je prag revščine kar nekaj višji?!
K_ris
# 12.07.2017 ob 15:09
@ozi

Niti toliko nisi prebral, da bi ugotovil, da so se oglasili sindikati, ki zastopajo delavce v zasebnem in ne v javnem sektorju.
ElTorro
# 12.07.2017 ob 23:48
Glavni vzroki nizke produktivnosti so struktura našega gospodarstva, slaba tehnološka opremljenost in velik javni sektor.

Lahko je naš gozdar še tako priden, motiviran in sposoben....pa ne more na roko nažagati toliko kot najslabši Avstrijec z motorko....lahko je naš tekstilni delavec še tako priden, pa ne more narediti toliko dodane vrednosti kot avstrijski delavec v tovarni visokotehnoloških senzorjev.......
JJstyle
# 12.07.2017 ob 17:39
Prag tveganja revščine v posamezni državi Eurostat računa glede na višino dohodka posameznika v primerjavi s povprečno plačo.

Določitev praga revščine je v nacionalni državi, ki je monetarno politiko prepustila ECB-ju, in s tem vse vzvode uravnavanja domačih cen, popolnoma brez zveze. Cene osnovnih življenjskih potrebščin (z izjemo cene energije in stanovanja), ki imajo pri ljudeh z nizkimi dohodki največjo težo/ponder v košarici, so na evroobmočju vse bolj enotne. V Nemčiji na primer so cene v Aldiju, Lidlu, Kiku, H&M, Zari primerljive s slovenskimi, tehnična roba pa je celo cca 20 % cenejša.

Tako nastanejo takšne statistične neumnosti, da je procentualno gledano tveganje revščine v Sloveniji statistično veliko nižje kot v Nemčiji, ob tem pa so cene osnovnih življenjskih potrebščin v obeh državah primerljive in da znaša prag tveganja revščine v realnih številkah v Nemčiji za posameznika brez družine 917 € neto (z enim otrokom pa 1.192 € neto), se pravi krepko nad slovenskim. Zato pa pravijo, da statistika prenese vse. Pomembna je realna interpretacija, kar je žal za večino naših Kekcev na Trgu republike že višja matematika. Ko me "socialdemokratska" ministrica za delo prepričuje (btw. ženska ima doktorat), da ima Slovenec manj možnosti, da pade v absolutno revščino kot Nemec, vem koga ne bom nikoli volil.
viisaus
# 12.07.2017 ob 16:53
In pa še to, dragi socialisti in delomrzneži.... v starih kapitalističnih državah je minimalna urna postavka okoli 10 eu,, medtem ko je v socialističnih državah od 1-3 eu.... kater sistem potem bolj izkorišča svoje delavce??.... koliko je povprečna plača v rusiji??? ... 15.000 rubljev ali 230 eu,, da ne govorim o kitajski,kjer je še pol manj.... seveda se partijska elita kopa v milijardah,,.. v sloveniji je zelo podobna zadeva.... en zemljarič z enim naročilom zasluži 3 milijone eu(seveda s tem denarjem podpira stranke in medije)... delavec v gospodarstvu,kateri je zaslužil teh 3 milijone ,pa naj živi v revščini......
ElTorro
# 12.07.2017 ob 15:40
@hombre
Saj jih že dvigujejo....tehničnemu kadru so šle plače v zadnjih nekaj letih opazno navzgor. Nekaterih profilov primanjkuje.

Par tednov nazaj je bil članek, da Akrapovič ne dobi varilcev....vzrok so bile prenizke ponujene plače....
vnk
# 12.07.2017 ob 15:28
Zeh.
K_ris
# 12.07.2017 ob 15:05
@MirkoTipka

A mi lahko prosim sindikalisti, ki imajo nekajkrat večjo plačo kot je slov. povprečje povedo, kako mi bodo oni v gospodarstvu povečali plačo?


Tako kot to sindikati počnejo že od industrijske revolucije v 18. stoletju ... Ne vem, kaj naj bi se v zadnjih nekaj letih toliko spremenilo, da preverjene sindikalne metode ne bi več delovale. Tudi stavka je še vedno ena od opcij.
K_ris
# 12.07.2017 ob 14:48
Logična zahteva. Ko se bazen brezposelnih prazni, ni druge, kot da se zvišajo plače. Vsi gospodarstveniki dobro poznajo ponudbo in povpraševanje, ko gre za prodajo izdelkov, ko gre za delavce pa jim je to kar naenkrat težje razumljivo, pa čeprav so posledice povečanega povpraševanja (in/ali manjše ponudbe) povsem enake.
ElTorro
# 12.07.2017 ob 21:13
@LordByron
Seveda zadružništvo deluje, zato pa pravim.....kje je ovira, da se ne naredi pri nas ena velika zadruga, in bi vsi zagovorniki idej kot so "največja plača je lahko največ trikratnik najmanjše", "delo za manj kot 800 EUR je novodobno suženjstvo" in podobnih v praksi pokazali, da se da bolje, da se da bolj pošteno?

Kar se tiče avstrijske minimalne plače pa....oni bi radi do 2020 1500 bruto....pri nas je danes 805 EUR, do 2020 recimo da lahko realno pričakujemo vsaj 850, če ne bo vmes kakšne močne recesije. Torej naša minimalna bo 57% avstrijske.
Naš nominalni BDP/prebivalca je cca 19.000 EUR, kar je 47% avstrijskih 40.000 EUR.

In potem so Avstrijci svetel zgled, ker bodo do leta 2020 postavili minimalca na 45% BDP, mi pa ga imamo danes na 51%?
MACOLA1962
# 12.07.2017 ob 17:37
Sem za višje plače!
Naj pa še vlada zniža dohodnino in število zaposlenih v JU, se bo vsaj poznalo na netu, pa še otrok ne bomo zadolžili do penzije!
kralj matjaž
# 12.07.2017 ob 17:20
Kaj pa če vi pustite, da plače same zrastejo, država pa naj uvede iste davčne stopnje, kot jih ima Avstrija. Čez 5 let pa garantiram, da bomo imeli primerljive plače.
karambo
# 12.07.2017 ob 17:11
Mislim, da so bruto odhodki podjetij v Sloveniji za plače čisto spodobni. Težava so prispevki, ki delavcem odžrejo 50% oz. povedano z drugimi besedami delavci dobijo na svoj račun 50% kar plača podjetje, če pa imajo večjo plačo lahko država dobi tudi 60% bruto odhodka podjetja.

Seveda Semolič to dobro ve, vendar je zanj najbolj enostavno nabijati nebuloze o višanju minimalne plače. V preteklih prispevkih sem že komentiral, da se z zvišanjem minimalne plače strinjam. S tem bomo sicer izgubili nekaj služb, nekaj ljudi pahnili v revščino, nekaj podjetij spravili v stečaj, dolgoročno pa bodo morala ostala podjetja delati na storitvah in proizvodih z višjo dodano vrednostjo. Povečanje srednjih in visokih plač pa mora nujno priti skozi zniževanje dohodninskih lestvic, ki so popolnoma absurdne in neprimerljive s tujino.

Če kdo tega ne verjame, naj naredi primerjavo bruto odhodka za podjetja z Avstrijo in Nemčijo pri neto izplačilu na račun 750 EUR / mesec, 1.500 EUR /mesec, 2.250 EUR /mesec in 3.000 EUR / mesec. Še bolje naj to naredijo sindikati in objavijo rezultate javno na spletni strani. Potem pa bodo ljudje videli, zakaj imajo v Avstriji delavci lahko 30% višje plače in da je razlika v bruto izplačilu za podjetje bistveno manjša kot 30%.

Očitno je dolgoročna gospodarska strategija Slovenije napajanje napihnjene javne uprave, nasedlih naložb, plačevanja obresti na javni dolg in nesmiselnih investicijskih projektov. Vse naštete gospodarske prioritete odgovarjajo vprašanju, zakaj je obdavčenost plač v Sloveniji takšna kot je.
viisaus
# 12.07.2017 ob 16:59
Nikec3/// V sloveniji imamo najvišjo minimalno plačo zato,ker se na višino minimalne plače ,pač plačajo prispevki.V avstriji so delavci kateri so na minimalnih plačah,oproščeni vseh državnih dajatev,oziroma s.p-ji katerim upade promet,plačajo pavšal v vrednosti 119 eu,, medtem ko so v sloveniji prispevki minimalne plače 355 eu.... združena levica bi še to dvignila,,, da bi še bolj obremenili gospodarstvo... da bi naparskali dovolj za javni sektor... branimir štrukelj --sindikalist,kateri ima 8600 eu neto plače,,,, se bori ... tako da vzame delavcu v gospodarstvu,,,,, in ker jih je že 175.000 plus družinski člani, je to okoli 25 % volilnega telesa.... zato bodo vedno volili levico,pa če kučan postavi tja opico nežo iz zoo...........
klemenklemen
# 12.07.2017 ob 15:46
Čas je (moral bi biti že zdavnaj), da sindikati sprožijo in organizirajo referendum o neplačevanju prispevkov zaposlenim, kar je tudi po zakonodaji kaznivo a si institucije države vztrajno zatiskajo oči. Vsebina referenduma pa bi morala biti, da neplačane prispevke v roku treh mesecev krije država, ki potem izterja znesek od delodajalca. In da je podjetje, ki ne izplačuje prispevkov od tistega momenta insolventno in ima prepoved delovanja...

Zelo enostavno, stvari funkcionirajo nekaj kilometrov od nas, ne vem zakaj tu ne bi mogle...
hehet
# 12.07.2017 ob 15:08
Neuradno: jeseni bo počilo.
Ni zabavno, dragi državljani, da obstaja ena takale skupina ljudi ki lahko kar malo ustrahuje davkoplačevalce in grozi ljudem, brez da bi kdorkoli smel kaj ziniti proti njim?

Vi pa še vedno volite iste kadrovalce...
galoper
# 13.07.2017 ob 08:40
Dober gospodar nikoli ne zapravi vsega denarja, ampak ga hrani za morebitne slabše čase.
stotrideset
# 12.07.2017 ob 21:08
svinjarija, kot že vseh zadnjih 20 let.....
svinjarija
svinjarija
svinjarija
......
ElTorro
# 12.07.2017 ob 19:09
@hombre
Jap....naša vlada pa višje davčne prilive žal pretaka v višje plače zdravnikov....gremo ugibat, kaj se bo zgodilo ob naslednji recesiji s proračunom?
kralj matjaž
# 12.07.2017 ob 17:25
SamoRes
A ni zanimvo.
Ker jaz vidim da socializem temelji na revščini. Primer revni v kapitalistični družbi so bogatejši kot normalni v socialistični družbi. Bogati v kapitalistični družbi, so bogati zaradi svojega dela, bogati v socialistični družbi, so bogati, ker so bogastvo ukradlji ljudem.
ciracara
# 12.07.2017 ob 17:25
Po produktivnosti zastajamo za državami EU-ja za petino in za državami evroobmočja za 30 odstotkov.
V zadnjih 10 letih se je produktivnost v Sloveniji okrepila zgolj za pet odstotkov, v državah EU-ja in evroobmočju za osem odstotkov in v višegrajskih državah za petino.


Produktivnost bo še PADALA. Ljudje nimajo MOTIVACIJE, kar kažejo tudi letna konkurenčna poročila iz zadnjih let. Kjer smo na dnu lestvice.

Dragi noviranji raje pišite objektivno. Dejstvo je, da izobražen človek v Sloveniji nima kaj početi, ker delo ni tako zahtevno.
Morda je potrebno garati, hiteti, biti natnčen! JA! Samo za razmišljat pa ni dosti!
rubin
# 12.07.2017 ob 17:12
Pa še račun, nekdo ki plača v Ljubljani garsonjero, plača cca 4000 najemnine, povprečno pa zasluži kapitalist 3200 evrov na zaposlenega( 3,2 milijarde profita deljeno miljon delavcev), kar je primerljivo. Če torej upalimo viške nepremičnin, da gredo na trg in delavca ne skubi več najemodajalec, smo rešili polovico izkoriščanja! In nepremičnine se ne morejo selit, tako da je uspeh zagotovljen
Kazalo