Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 12 glasov Ocenite to novico!
Španija
13. maja se je okoli 30.000 protestnikov zbralo na osrednjem madridskem trgu Puerta del Sol, kjer se je pred letom dni tudi začelo omenjeno gibanje s protestom proti družbeni neenakosti, visoki brezposelnosti, korupciji in politiki strank. Foto: EPA
Španija
Madrid je ta teden napovedal, da se bo o načinu dokapitalizacije oslabljenih bank odločil v dveh tednih. Foto: EPA
VIDEO
Španija tone vse globlje

Dodaj v

Španija zanika, da bo v soboto zaprosila za denarno pomoč

Bonitetna hiša Fitch je v četrtek znižala oceno za dolgoročni dolg Španije, in sicer za tri stopnje - z A na BBB
8. junij 2012 ob 14:14,
zadnji poseg: 8. junij 2012 ob 16:04
Barcelona - MMC RTV SLO/STA

Po znižanju bonitetne ocene Španiji za tri stopnje z A na BBB naj bi Madrid v soboto zaprosil za pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra (EFSF), s katerim bi dokapitalizirali banke.

Neuradno naj bi v soboto potekala telefonska konferenca evroskupine, kaj se bo v tem okviru zgodilo, pa ni jasno.

Madrid govorice o prošnji za pomoč zanika in poudarja, da ni sprejel nobene odločitve o reševanju bank. Predtem namreč potrebuje natančne podatke o dejanskih potrebah finančnega sektorja, poročilo neodvisnih revizorjev pa naj bi bilo končano do 21. junija.

Evropska komisija je v odzivu na govorice sporočila, da nimajo "nobenih novic" glede morebitne španske prošnje za evropski denar, zato o tem ne želijo ugibati. Slovensko finančno ministrstvo je povedalo, da so jih iz komisije uradno obvestili, da Španija ni zaprosila za pomoč.

"Nemčija ne bo pritiskala na Španijo"
Nemška vlada je komentar govoric zavrnila. "Moj komentar je, da nimamo komentarja," je na redni tedenski novinarski konferenci dejal tiskovni predstavnik nemške vlade Steffen Seibert, ki je znova izpostavil že znano stališče Nemčije: "Če bo Španija zaprosila za pomoč, so za to na evropski ravni na voljo ustrezni instrumenti."

Nemška kanclerka Angela Merkel je poudarila, da Berlin ne bo izvajal nobenega pritiska na Madrid. "Stvar posamezne države je, da se obrne na nas. To se za zdaj še ni zgodilo," je dejala.

Španija znova s še nižjo bonitetno oceno
Bonitetna hiša Fitch je v četrtek znižala oceno za dolgoročni dolg Španije z A na BBB in kot razlog za ta korak navedla krizo španskega bančnega sistema, visok javni dolg in recesijo. Oceno potreb španskih bank po kapitalu so v hiši ocenili na 60 milijard evrov.

Španski časnik ABC je pred dnevi objavil izsledke študije Mednarodnega denarnega sklada (IMF), ki naj bi jo sklad objavil v ponedeljek. Vir, ki je videl osnutek študije, je razkril, da ta stroške reševanja španskih bank ocenjuje na od 40 do 80 milijard evrov. Madrid je ta teden napovedal, da se bo o načinu dokapitalizacije oslabljenih bank odločil v dveh tednih.

K. Š., T. V.
Prijavi napako
Komentarji
janinejc03
# 09.06.2012 ob 22:22
majki-di-majk
In razmisli, da si določeni Slovenci tega želijo za našo deželico. To je strah vzbujajoče.
majki-di-majk
# 09.06.2012 ob 11:42
Finančne injekcije = povečevanje dolga = absurd, če se REŠUJE krizo!!!
finančna injekcija ne pomeni, da država dobi denar, ampak si ga izposodi in ga mora vračati po določeni obrestni meri.
Zato finančne injekcije, ki jih vsi žešči ekonomisti svetujejo državam, ki so se znašle v krizi, ne bodo rešile čisto nič, pač pa bodo države pahnile v še večje dolgove.
Majster
# 09.06.2012 ob 09:28
In kaj zdj naj bi mi posojal njim al kj? Svašta.
janinejc03
# 08.06.2012 ob 22:42
Dokler EU ne bo imela enotne politike in vodstva, smo v r...! Pa obračajte kakor hočete.
EU Bananistan
# 08.06.2012 ob 21:44
Kakšna EU neki. To je monopoli evropskih bank in prekladanje nerealnega denarja. A je sploh kakšna država v EU, ki ni zadolžena? Najboljša rešitev bi bila odpis vseh dolgov, bankirje in špekulante pa postaviti na realna tla.
Večni-študent
# 08.06.2012 ob 21:32
Najboljši načrt - ustanoviš ogromno podjetje, zaposliš 50 ljudi, takoj se zapufaš, ustvariš več milijonov minusa, potem pa prosiš državo, da je ogroženih 50 delovnih mest. Ti da denar, ga pobašeš in greš, delavci pa na cesto.

Sej gre tako ne?
raven_
# 08.06.2012 ob 19:16
PatrickBateman
ni tako. Že res da imajo te dve ekipe ogromno denarja, ampak so konstantno financirane od glavnih španskih bankah. Tako za info, se vsako leto dolg (ki je ogromen) teh dveh ekip zelo poveča, jasno je za banko to na papirju zaslužek, ampak ko daš denar na mizo, pol ga ni dovolj za podjetja.
MIRNČAN
# 08.06.2012 ob 18:18
Spet populizem. S tem ko dajemo poroštva rešujemo sebe. Je pa neumno dajati poroštva na lepe oči to se pa strinjam.
Majster
# 08.06.2012 ob 18:09
Luajko22 motiš se, problem je, da hočejo nas z monetarno unijo itd cse drugi unije pahnat v sistem, kjer bi bli skoraj "eno".Glej lunajkec to pomeni, da bomo morali mi posojat zapufanim ter se naše gospodarstvo ne bo moralo razvijat, ker denarja ne bomo dobil nazaj, bomo praktično z posojanjem drugim delali sebi večji zunaji dolg, kar pa bo nas izenačilo deloma z situacijo Španije. Tko da Slovenija in druge države bi se morale upret, če nočejo nosit drugih na svojih plečih.
PatrickBateman
# 08.06.2012 ob 17:00
raven_
denar reala in barcelone je denar reala in barcelone, ne pa denar Španije.
Llagavulin16
# 08.06.2012 ob 16:36
V Rusiji in Kitajski je prihodnost?? haha.. Že vidim Evropejce ki se masovno selijo tja..
pista
# 08.06.2012 ob 16:07
@Večni-študent
Si podoben, vendar veliko premajhen.
Sicer pa nihče ne bi smel biti tako velik, da ne sme propasti.
TheNomad
# 08.06.2012 ob 15:57
P - samo vprašanje časa
I - sem mislil, da bo eden od I-jev pred S
I
G - že globoko v sr***
S - tik pred zaprositvijo
DREADLORD
# 08.06.2012 ob 15:50
ja itak če kredite rešujejp s kreditiranjem. jaz ne vem odkod logika tega kapitalizma. vse enačbe in teorije takoj padejo v vodo. kredit za pokrivanje kredito pomeni konec. zdaj bodo po možnosti še finančni trgi katerih rit je rešil denar davkoplačevalcev, zvišal obrestne mere in potem lahkoo samo mrtvaško koračnico igramo. politiki pa bodo še naprej raznim finančnim mogotcem prikimvala, medtem ko bodo oni hoteli še več miljard v svojo rit nabasat. bolan sistem do amena.
šurda
# 08.06.2012 ob 15:45
Večni-študent
A, ti lahko dam ne nasvet ?
Preimenuj se v BANKO, pa ne bo problema za denar !
lunajko222
# 08.06.2012 ob 15:44
@arndovia.. španci imajo več dolga kot slovenci..v procentih .. španci imajo preko 100 % BDP-ja mi pa okrog 46 % .. obresti na dolg je eno, celoten dolg drugo..če si zapufan tolko kot španc z takimi obrestmi kot španc potem je blizu game over.. mi se lahko še za kake 70 % bdp-ja zapufamo preden bomo tudi mi prišli v naslovnice časopisov.. za sedaj ni te krize.. dolg bo omejen na 50-60 % v najhujšem scenariju.. in optimističnem okrog 50% .. ful boljš kot pa francija, nemčia, italija itd.. vse so preko 100 % zapufane..
Arndovia
# 08.06.2012 ob 15:35
@ pista

Zanimivo, da ima Slovenija priblizno iste obresti kot Spanija ... pa se ni zaprosila za pomoc ... se vec, daje denar za pomoc :P

Pa naj kdo naredi smisel iz tega ^^
Večni-študent
# 08.06.2012 ob 15:31
V ponedeljek bom zaprosil Evropo za pomoč, ker potrebujem nov avtomobil, bolj varčen in ekološki. Samo 150.000€ z vključeno dodatno opremo!

Prosim pomagajte, ker imam že sedaj 10 avtomobilov doma in sem zapufan do amena. Saj sem podoben bankam kajne?
arto77
# 08.06.2012 ob 15:22
ja, na koncu bomo prosili za nwo
VemDaNeVem
# 08.06.2012 ob 15:19
Denar bodo po mojem rabile ravno zato, da odkupijo dolgove od nemških bank.

Še bolj zadolžiti že zadolžene banke, v tem primeru grške in španske. In jih potem pustiti (namerno) propasti. Mislim, da gre vse v to smer. Že dolgo uveljavljena strategija tako posameznikov s svojimi d.o.o., državnimi podjetji in celimi državami.
lunajko222
# 08.06.2012 ob 15:17
@comrade .. problem z rusijo je da to je energetski gigant, ne ekonomski.. energetski gigant je ko ima TRG za izvažanje te energije-ponavadi v evropo kjer nemčija in druge visoko industrijske države-španija, francija, italija .. potrebujejo to energijo da izdelajo produkte itd,,ter vse to prodajajo in trgovina se vrti, denar itd..

če evropa propade, oz. se trg ohladi-aka depresija.. gre rusija v hujše čase kot pa obdobje 1990-1997 ko je bila popolnoma na tleh.. ruska borza npr. izgubi več kot evropska.. kljub temu da je ruska ekonomija na boljšem od evropske.. je vezana na evropsko usodo skoraj da 100% .. oz. ruska ekonomija je barometer svetovne ekonomije..če gre ta v počasno prestavo ruski proračun poči na prafaktorje.. povprečna plača v rusiji je nižja od evropske, trg ni tako velik kot evropski..kar pomeni da ne, ne obstaja alternativa evropi.. za nas slovence mislim.. oz. za vsak narod v evropi to drži.. ne rečem če ekonomija DELUJE, potem ja, bi bilo lepo da bi se pre-orientirali na vzhod kjer je več priložnosti..samo to je ČE ekonomija deluje..zdaj smo v procesu krčenja, depresije, revolucij itd.. slabi časi indeed..

Ruski rubelj je izgubil že 12 procentov napram ameriškem dolarju.. kitajska zmanjšuje obrestno mero kar je samo znak obupa na kitajskem zaradi ekonomskega ohlajanja po celem svetu kar se konc koncev pozna tudi pri kitajski.. Američani bodo sami imeli več kot dovolj drame v kongresu ko se ne bodo mogli strinjati glede proračuna poleti..tako da prava popolna nevihta nas čaka poleti.. vzemite dežnike,-evre iz bank ven! ... menjat v švicarski frank je še najbolš.. al pa nakup kmetovalnih orodij, semen, orožja, ..karkoli vam bo pomagalo prebroditi kaos ki sledi..
pista
# 08.06.2012 ob 15:16
Lahko se obrnemo na kogarkoli pa nam ne bo pomagal, če ne bo imel tudi sam koristi od tega.
arto77
# 08.06.2012 ob 15:05
levak

Brez oživljanja gospodarstva nas čaka točno to.

kaj tebi ni jasno? nobeno oživljanje gosp ne bo pomagalo , ker je tak scenarij kot se dogaja sedaj že od uvedbe evra zamišljen. razumeš ?

daj ne bodi tako populističen in gonit to slo levičarsko propagando. ne vem kdo ti je dal pluse......
comrade
# 08.06.2012 ob 15:03
lunajko222, se bomo obrnili pa na Rusijo in Kitajsko ter evroazijske tigre. Tam je prihodnost, ne pa v Evropi.
celjan2
# 08.06.2012 ob 15:01
tu se napačnega rešuje namesto bank bi bilo potrebno reševati delavce banke so samozadostne!!!!
še malo pa bo šlo vse k vragu tist,ki ma prihranke v evrih čimprej menjat v švicarja!!!!
lunajko222
# 08.06.2012 ob 14:56
to je konc evrope.. denarja za španijo ni.. komaj so spraskali tiste milijarde za grčijo ki so drobiž kaj bi rabli za španijo .. in kljub vsemu grčija je šla pod vodo.. če španija zaprosi je znak konca.. španija bi rabila najmanj 1000 milijard, .. če bi res hoteli neko spremembo videti na njihovem nepremičninskem trgu in s tem pomagati bankam.. evropa pa imf vse skup imata okrog 500 milijard in to je mišljeno za cel svet!!! ))) se pravi za pomagat portugalcem, italijanom, itd itd.. španija bo zaprosila..nemci bodo zavlačevali..trgi bodo zaznali da je game over.. in pred koncem poletja bo evropa implodirala..no vsaj evro kot izgleda..

mi slovenci samo upamo da ko se zgodi smrt evra da nas nemčija priključi avstriji..če ne, bomo potisnjeni v drugo "prestavo" evrope, oz hitrosti.. skupaj z grki, bolgari, romuni, portugalci, španci itd..

verjamem da bo nemčija združila moči z skandinavskimi državami, plus danska, benelux območje, avstrijo potem se pa zaključi.. da bi slovence not vklopil...težka.. kljub našem prepričanju-zmotnem btw-da smo nemci in neki veliki bratje nemcem ne vidim da se bodo nemci borili za slovence..avstrija po drugi strani je druga zgodba.. enak jezik, zgodovina.. sem gledal vremenska poročila v nemčiji.. hecno, prikazujejo nemčijo+avstrijo+švico SKUPAJ, brez meja ko poročajo o vremenu..najprej to pokažejo..šele kasneje preostalo evropo.. po tem vidiš kam pes s taco kaže..
Politkomisar.
# 08.06.2012 ob 14:54
Španija ima bogato zgodovino bankrotov in polomij od srednjega veka dalje...
pista
# 08.06.2012 ob 14:45
Gre se za to, da je zadolževanje za Španijo predrago. Zato jim bomo mi dali poroštva, da bodo dobili denar po nižji obrestni meri.
Je pa sicer Slovenija v zelo podobni situaciji. Slovenija se zadolžuje po enakih cenah kot Španija, le da je dolga zaenkrat še nekoliko manj. Ga pa pridno povečujemo.
Konec despotizmu
# 08.06.2012 ob 14:42
Svet čez nekaj let:
Otrok: "Oči, kaj so to banke?"
Oče: "O ti sunac mali, ne klič' hudiča!"
marque
# 08.06.2012 ob 14:33
kdaj bo Evropa imela agencijo, da bo nižala bonitetne ocene ameriškim bankam?
se vidi, da je v interesu Američanom (in židovskemu lobiju), da pade evro...
tondi_bondi
# 08.06.2012 ob 14:30
Kdaj bo pa Slovenija zaprosila za denarno pomoč? Al bomo tud njim dajal denar tko k Grkom?
levak
# 08.06.2012 ob 14:26
gost1
a to nas čaka? :DDD
--
Brez oživljanja gospodarstva nas čaka točno to.
paganinis
# 08.06.2012 ob 14:24
vse namerno naštiman,al pa so vsi nesposobni
gost1
# 08.06.2012 ob 14:22
a to nas čaka? :DDD
raven_
# 08.06.2012 ob 14:21
šurda
to ti misliš ki ne veš nič.
šurda
# 08.06.2012 ob 14:20
Pa tako strogo se je Španija držala navodil Angele Merkl
"dojčland iber alles" !
Chamberlain
# 08.06.2012 ob 14:20
Dokapitalizacija bank... največja bedarija ever!
thorva
# 08.06.2012 ob 14:20
pa dejmo še mi ... Slovenija mislim naj zaprosi
raven_
# 08.06.2012 ob 14:19
za financiranje reala in barcelone pa denarja nikoli ne zmanjka, pa če denar vrnejo ali ne.
Kazalo