Gospodarstvo

Poudarki

  • Albert Pavlič in Silvo Berdajs sta vrsto let skupaj obvladovala železničarske sindikate, spomladi pa se je med njima vnel spor.
Silvo Berdajs
Silvo Berdajs naj bi bil, po navedbah Zupanca v ozadju sindikalnega spora Foto: BoBo
VIDEO
Spor na železnicah še traja

Dodaj v

Spor v Sindikatu železničarjev Slovenije se še poglablja

Po odhodu Pavliča sedaj tarča njegov naslednik Franc Zupanc?
19. oktober 2018 ob 15:49,
zadnji poseg: 19. oktober 2018 ob 17:45
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Potem ko je po sporu z nekdanjim nadzornikom in predsednikom sveta delavcev na Slovenskih železnicah Silvom Berdajsom z mesta predsednika Sindikata železničarjev Slovenije odstopil Albert Pavlič, se spor v sindikatu še poglablja. Berdajs naj bi bil v ozadju odstavitve tudi Pavličevega naslednika v vodstvu sindikata Franca Zupanca.

Zupanc razrešitve ne priznava. Trdi namreč, da je ta sklep sprejel del članov sveta sindikata, ki so se po prekinitvi sredne seje umaknili na drugo lokacijo ter sami nadaljevali razpravo. "Če me bo razrešila večina članov sveta sindikata, bom to odločitev spoštoval, ne bom pa spoštoval sklepov manjšine, ki se predstavlja za večino," je poudaril.

Svet Sindikata železničarjev Slovenije namreč šteje 26 članov, po prekinitvi sredne seje pa jih je na drugi lokaciji svojo sejo izvedlo 11, torej manj kot polovica. Na njej so poleg Zupančeve razrešitve med drugim za novega zastopnika sindikata sklenili imenovati Ibra Žilića, o čemer so že obvestili vodstvo Slovenskih železnic, poskrbeli pa tudi za vpis v evidenco pri Ajpesu. Primopredaja naj bi bila v ponedeljek. Listina, ki je šla s te ločene seje v javnost, ima po Zupančevih besedah vse elemente kaznivih dejanj. Gre za kaznivo dejanje ponareditve listin in zoper osebo, ki jo je poslala v javnost, bo vložena kazenska ovadba, je dodal.

Vsi sindikati na železnicah združeni v "neformalno koalicijo"
V ozadju sindikalnega spora je po njegovih besedah Berdajs, ki po opažanjih sindikata deluje po navodilih generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa. "Opravka imamo z ljudmi, ki ne izbirajo sredstev za dosego svojih ciljev. V gostišču Jurman so sedeli za mizo s kolegom iz te hiše, Silvom Berdajsom, in tam so verjetno dobili ta navodila," je komentiral Zupanc, ki ga je novica o vpisu novega zastopnika sindikata v evidenco pri Ajpesu močno presenetila. "V ponedeljek ne bomo opravili primopredaje," je poudaril.

Sindikat železničarjev Slovenije je največji od desetih sindikatov na Slovenskih železnicah z več kot 2400 člani. Zupanc je potrdil, da jih je od začetka sindikalne vojne letos spomladi zapustilo približno 500 članov, a dodal, da so se številni med njimi upokojili ali pa odšli na novo delovno mesto. "Smo edina neosvojena sindikalna trdnjava s strani posameznikov," je dejal in dodal, da so vsi ostali sindikati na železnicah združeni v neko neformalno koalicijo, za katere delovanje plačujejo Sindikatu strojevodij Slovenije, ki ga vodi Berdajs.

Na nadaljevanju seje odmrznili stavko
Pavlič in Berdajs sta vrsto let skupaj obvladovala železničarske sindikate, spomladi pa se je med njima vnel spor. Zaradi spora je svet delavcev Pavliča marca razrešil s položaja delavskega direktorja Slovenskih železnic, nato pa je odstopil tudi z vseh funkcij v Sindikatu železničarjev Slovenije ter pred kratkim podpisal tudi sporazumno odpoved delovnega razmerja.

Zupanc je sicer v sredo tudi sam nadaljeval prekinjeno sejo, navzočih pa je bilo 14 članov sveta. "Sprejeli smo sklep o odmrznitvi stavke," je povedal. Stavkovne aktivnosti je sindikat zamrznil junija, potem ko je z vodstvom dosegel pomemben napredek pri pogajanjih o stavkovnih zahtevah. Med njimi so zahteve, da vodstvo družbe vse zaposlene ne glede na sindikalno pripadnost obravnava enakopravno, zvišanje izhodiščnih plač in sprememba plačnega sistema.

Mes ne vidi razloga za stavko
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes spora znotraj Sindikata železničarjev Slovenije ne komentira, upa pa, da se bo kmalu pomiril. "Zadevo bi sicer lahko uredili za zaprtimi vrati," je dejal o odločitvi zastopnikov dela sindikata, da razrešijo predsednika in imenujejo novega. V poslovanju Slovenskih železnic se spor znotraj največjega izmed desetih sindikatov na Slovenskih železnicah ne pozna kaj dosti, je v izjavi novinarjem povedal Mes. "Seznanjeni smo, da se v sindikatu dogaja zamenjava vodstva. Od tega se distanciramo in upamo, da se bodo zadeve čim prej uredile," je dejal.

"Ko si enkrat v težavah, se izusti veliko besed, ki se jih pozneje obžaluje," pa je generalni direktor Slovenskih železnic komentiral Zupančeve besede, da je v ozadju sindikalnega spora nekdanji nadzornik in predsednik sveta delavcev Silvo Berdajs, ki deluje po njegovih navodilih. Mes prav tako ni zaskrbljen nad odločitvijo tistega dela sveta sindikata, ki je v sredo nadaljeval sejo pod Zupančevim vodstvom, da se odmrzne junija zamrznjene stavkovne aktivnosti. "Ne vidim razloga za kakršne koli stavke," je dejal in dodal, da zaposlenim izplačujejo vse obveznosti, prav tako so rasle plače, lahko pa vedno obstajajo "neke zahteve, ki po navadi nimajo kaj dosti skupnega z realnostjo".

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
redwinger
# 19.10.2018 ob 16:40
Ma kakšna stavka ,naj najprej poštimajo potniški promet,da bo vreden človeka in pa cene ki jo zahtevajo za karto.
Naj povem ,danes v petek,ura 13.00,relacija Lj.-Zidani Most
Točno vedo da študentje odhajajo domov za vikend in je gužva,oni pa dajo ENO kompozicijo Siemens,da moraš dobesedno zrinit ljudi naprej,da sploh lahko vstopiš.Vročina noter kot v kotlu,kondukter sploh ne more kart pregledat,ker se ne more premikat po vlaku.
Da bi dali malo večji vlak vsaj v petkih na najbolj obremenjenih progah,,,,,ah kje pa ,se morajo med sabo pričkat,kdo bo večjo plačo vlekel BARABE.
Da o točnost vlakov sploh ne začnem.
Se opravičujem za tale izliv gneva,ampak po 8 urah stanja v službi,in potem še stanja in gužvanja na prenatrpanem vlaku mi je tale novica res dvignila pritisk.
Lev Julius
# 19.10.2018 ob 17:02
V državi kjer lahko Berdajs odloča v državni družbi o ljudeh ni pravna država .
umetnik123
# 19.10.2018 ob 18:41
Javna tajna je, kdo obvladuje SŽ. Imajo odlične plače in zelo dobro delajo zgubo, katero plačujemo vsi. Vprašajte Berdajsa, koliko zasluži kot sindikalni poverenik pa bo jasno,
PASJELJUBEC
# 19.10.2018 ob 21:24
Hartmut Mehdorn je bil plačanec za NE delo od našega Borkita! Raztrajbat je potrebno tele železnice, ker jih 5 x bolj filamo, kot smo NLB!
redwinger
# 19.10.2018 ob 18:08
@vnk
Ja bi rekel,da je po celi SLO isto,nažalost,sploh tam kjer se ljudje veliko vozijo,,,,
Najbolj pa me moti,da na postajah sploh več ne obveščajo če zamuda ni vsaj 10 minut,ker kaj pa je to.
No naj še en bolj bizaren primer povem:prejšni teden ob 19.00 ista relacija,v Lj.vlak čaka 20 minut,da štarta,ko se končno premaknemo,vpraša neka gospa zraven mene zakaj zamuda.Pa ji kondukter ležerno reče,da smo kao enga človeka čakal,da pride iz Nemčije,pa je mel njrgov vlak zamudo :o. Sem mislil da je najman Pahor.....Mislim cca 300 ljudi je čakaloenega človeka.

@Kunte
Saj je bilo nekaj let nazaj govora,da bi prišel nek Nemec za direktorja,ki je bil prej na DB(nemške železnice),pa so se ga otepal ko hudič križa,,,,,so že vedeli zakaj.Toliko o Janševcih in njihovih lapanjih o tujcih ki bi vse poštimal....Ja sam ne pri nas na SŽ ;)
vnk
# 19.10.2018 ob 16:49
redwinger, isto se dogaja na relaciji Kamnik - Ljubljana, vsake toliko ljudem polepšajo dan zjutraj s krajšo kompozicijo, pet minutne zamude so konstanta (sliši se malo ampak celoletno se nabere). Danes je imel vlak popoldne 30 minutno zamudo, v redu se zgodi, ampak na spletu niso objavili zamude, tako da stojiš na postaji kot idiot in ne veš, a bo vlak čez pet minut ali je bolje si urediti drug prevoz. Res odličen konec dneva, o plačah pa... kolikor slišim, so osnovne plače res "nizke" ampak imajo celo listo dodatkov s katerimi pridejo do res spodobnih plač, vsaj marsikdo na železnicah.
poharc
# 19.10.2018 ob 16:42
Ja, ko bi Mes bil malo manj črn in ko bi drugi imeli jajca in ukinili plačevanje sindikalnih ur tem "sindikalistom, ki jim na mesec plačajo deset procentov (10%) zneska za plače (ker je pač sindikalistov in izplačanih sindikalnih na mesec približno deset procentov opravljenih ur "dela".
Roko_europe
# 19.10.2018 ob 21:09
@umetnik122

Mislim da to sploh ni javna tajna, vsi ptički že dolgo čivkajo, da SDS "hara" po slovenskih železnicah že vse od samega začetka. Bolj javna tajna je to, da sta se SD in SDS po tihem dogovorila, da jim pustijo železnice medtem ko koalicija veselo "hara" po drugih "paradnih konjih".
kapljač
# 19.10.2018 ob 17:13
"Zaneti prepir in vladaj", tako funkcionira država in celotna družba
kapljač
# 19.10.2018 ob 17:22
če je 20% negativcev močnejših , kot je 80% pozitivnih državljanov , vsake države in vsake družbe , je tista družba in tista država izgubljena. (če skrajšam)
NOB2017
# 20.10.2018 ob 06:10
Berdajs je eden od ustanovnih članov SDS. Njegov način vladanja v sindikatu železnic je identičen načinu vladanja JJ v SDS. Se potem čudite?
P1X3L
# 20.10.2018 ob 01:54
Slovenske porazne železnice
QUENDI
# 19.10.2018 ob 21:16
......maščevanje je vodilni moto SDS, ki ga skupaj z ti sovražnim govorom širijo kot da je virus.......in kot je običajno pri sevih mikroorganizmov ima skupnega prednika......
kapljač
# 19.10.2018 ob 17:18
"Tega v socializmu ni bilo možno, saj je "obstajala gajžlja", ki ni dovoljevala sabotaž. Danes pa je sve razpuščeno za te, ki imajo pet minut časa". ( misel nekega ameriškega predsednika pravi takole. "Večina ljudi je poštenih, razmerje je okoli 80% pozitivnih ljudi , proti 20% negativnih elementov , vendar, če se ta procent negativnih samo za malo dvigne, je država in družba izgubljena.")
stari maček
# 21.10.2018 ob 10:55
SŽ so v rokah SDS že 25 let.
wax
# 20.10.2018 ob 08:28
Vsak medved vleče vlak v svojo smer..mi se pa ne moremo dostojno peljat..
marelica7
# 20.10.2018 ob 07:48
ko je bil direktor g.Marjan Rekar sem se rada vozila z vlakom, so bili vagoni čisti in osebje urejeno, pa je odšel, ker so ga sindikalisti skoraj poglodali...
Alde-Nte
# 21.10.2018 ob 00:33
SŽ so, se ve, muzej na prostem. Zaposlenih je veliko preveč. Če 5 delavcev popravlja in vzdržuje želežniško infrastrukturo, ki je v lasti države, trije delajo, dva gledata. In to država plačuje. Plače z vsemi dodatki so zelo dobre. Daleč pa odstopajo plače sindikalistom in zastopnikom. Nihče se za to ne zmeni, še najmanj država. Železnice so pač strateškega pomena. Nikomer ne pade na pamet, da bi SŽ privatiziral ali prodal. Saj niso kaj dosti vredne, večkrat se peljemo še v t.i. Gomuljka kompoziciji iz leta 1964, ko so jih uvedli. Sramotno, ob vsesplošnem napredku. Za vse so kriva vodstva in sindikalisti. Slednji so v boju samo za prevlado in denar. Berdajs je ali bi moral biti v postopku, tako je obljubljal gen.direktor Mes. Po pričakovanju se ni zgodilo nič. Omenjeni sindikalist še vedno grozi, isiljuje in spletkari, ker ima podporo direktorja. In kdo bo tisti, ki bo ugriznil v to gnilo jaboljo in odstavil ljudi, ki so nestrokovni populisti in nesramni hujskači, nažalost nihče.!?
Juhu
# 20.10.2018 ob 20:34
Tako malo komentarjev???????
Pristranski MMC jih sproti briše.
m72
# 20.10.2018 ob 11:23
Vidim, da se znova na veliko briše. Vse za pivo, sendvič in 20€ press.
zapravico
# 20.10.2018 ob 10:34
Železnice financira Dars
zapravico
# 20.10.2018 ob 08:27
Že v očeh se mu vidi koliko mu je za firmo
Hladilnik
# 20.10.2018 ob 05:36
Mes je veliko obljubljal v zvezi z afero Berdajsa, pa vidimo, da ni bilo nič od tega, še bolj se je Berdajs ugnezdil. Pač delata očitno skupaj ali se vsaj trpita.

Ne poznam pravil statuta, ampak takole na uč pri 11 članih od 25 seja sploh ni bila sklepčna, vprašanje tudi, ali so bili sploh vsi člani vabljeni na sejo.
Samybox5
# 22.10.2018 ob 06:46
Vsem odločbe in na zavod za zaposlovanje pa naj se pol grejo sindikate.
stroncij
# 20.10.2018 ob 08:31
Stavim, da se bo Pavlič v kratkem vrnil nazaj v zakulisje sindikalnih malverzacij. Kvota je 5, če bi kdo rad stavil.
bikvol
# 21.10.2018 ob 17:15
nadzira jih še vedno SD . Ti gospodje/tovariši so bolje povezani kot to kaže na prvi pogled
commodore
# 20.10.2018 ob 10:30
glejete na prenapolnjen vlak pozitivno- ne kupiš karte in se zastonj pelješ :) gorenjci to redno prakticiramo :)
Kazalo