Nastala bo najpomembnejša regionalna družba, je napovedal prvi mož Agrokorja. Foto: EPA
Nastala bo najpomembnejša regionalna družba, je napovedal prvi mož Agrokorja. Foto: EPA

Mi prodajamo slovenske izdelke, slovenski trgovci pa naše. Drugo pa je, da komunikacija v celotni regiji ni zaživela. V trgovini ni čustev. Porabniku moraš dati, kar želi kupiti. Naj mi je nescaffe všeč ali ne, naj ljubim ali sovražim redbull ali cigarete, na policah jih moram imeti. Če imate močno trgovsko znamo, je neizogibno, da jo trgovec prodaja. In to je največja napaka, ki smo jo naredili.

Ivica Todorić

Vsi svetovni finančniki in poslovneži vedo, kaj se bo zgodilo - nastala bo največja družba v regiji, je v intervjuju za Finance zatrdil prvi mož hrvaškega Agrokorja.
"Čudež" sinergij že v prvem letu
S skupnim delom in sinergijami lahko družbi Mercator in Agrokor že v prvem letu "naredita čudež". Marsikje imata podvojene kapacitete in vozne parke, kar se da poenotiti, vlaganje v znanje zaposlenih in informacijske sisteme pa bosta poskrbela za učinkovitejše vodenje.

Koliko zaposlenih bo šlo na cesto?
S sinergijami pride tudi potencialno znižanje števila zaposlenih, a Todorić tega vprašanja ni želel neposredno obravnavati. Kot je dejal, Mercatorja v Sloveniji še ne pozna dovolj dobro za takšne ocene. Raje je predstavil situacijo v Agrokorju: tam so zaprli šest tovarn, da bi naredili eno, pa nikogar niso pustili na ulici, je zatrdil.

Usoda dobaviteljev
Druga velika bojazen v Sloveniji so dobavitelji. Todorić je najprej zagotovil, da se zelo zaveda pomembnosti zaščite domačih dobaviteljev in pozval, naj pregledajo Agrokorjeve (Idea) police v Beogradu kot primer prakse.

Kot drugo pa je naštel izdelke, ki jih pokrivajo Agrokorjeva podjetja: sladoled, olje, margarine, meso, mesne izdelke in vode. "Drugega nimamo," je dejal, da bi pomiril bojazen pred metanjem domačih dobaviteljev s polic. "Pa saj nismo nori, da bi jamnico vozili v Slovenijo, če pa se radenska tako dobro prodaja," je izjavil v intervjuju za Finance.

Spomnil je, da sodelovanje med dobavitelji Agrokorja in Mercatorja poteka že dolgo. Še več, zatrdil je, da si je sam zelo prizadeval za več sodelovanja, da pa je na slovenski strani pogosto naletel na gluha ušesa in nasprotovanje.

Spor s Šrotom, Bavčarjem, Debeljakom
Pojasnil je spor med takratnima prvima možema Pivovarne Laško, Boškom Šrotom, in Istrabenza, Igorjem Bavčarjem, ter vodjo Mercatorja Žigo Debeljakom. Na sestanku med njimi je po njegovih trditvah ponudil prostor za slovenske izdelke v Konzumu, če le isto naredi Mercator za hrvaške izdelke. Debeljak ga je zavrnil z besedami, da novosti ne bo uvajal. Todorić je nato pozval, naj v zameno Šrot "takoj pošlje" deset priklopnikov piva, a da je Debeljak odvrnil: "Šrot nima nič s tem."

Todorić je kot primer sodelovanja izpostavil dejstvo, da je Konzum trenutno drugi največji kupec Perutnine Ptuj.

Z Jankovićem ni bilo komunikacije
Menjava med dobavitelji obeh trgovcev bi lahko bila večja, a komunikacije ni bilo mogoče vzpostaviti. "Že z Jankovićem ne, ker je rekel, da on nas pa že ne bo krepil."

Kaj bodo porekli varuhi konkurence
Todorić se mnenj regulatorjev trga ne boji (ti skrbijo za preprečevanje monopolov in varstvo konkurence). Konzum se bo zaradi Mercatorja umaknil iz Srbije in Črne gore, na Hrvaškem pa bodo kapacitete združevali in s tem izpolnjevali pogoje, je napovedal.

S Sanaderjem le trikrat
Odgovoril je tudi na očitke o tajkunstvu in domnevnih povezavah s politiko. Zanikal je, da naj bi ga politika podpirala, tudi z nekdanjim premierjem Ivom Sanaderjem se je v šestih letih srečal le trikrat in le s šestimi ministri.

Ponosen je, da v Sloveniji o prodaji Mercatorja ni spraševal nobenega politika, niti noben politik njega.
"To so kozlarije"
Zavrnil je očitke v anonimni kazenski ovadbi, podani v Sloveniji, da naj bi za nakup Mercatorja podkupoval. 130 ljudi je vplivalo na odločitev in vse skupaj je izključno pametna odločitev slovenskega biznisa, je zatrdil.

Kdo bo vodil Mercator?
O zdajšnji upravi Mercatorja, ki jo vodi Toni Balažic, je dejal, da je precej spretna in da je pustila dober vtis.

Družbo Adria Retail, ki naj bi združila Konzum in Mercator, bo vodil Darko Knez, v njeno upravo bo vključen vsaj eden, če ne dva člana Mercatorjeve uprave, poleg šefov iz Srbije in BiH-a.

Dolgovi mu ne kratijo spanca
Visoka zadolženost Agrokorja ga ne skrbi, bolj je zaskrbljen, da se države slabo odzivajo na krizo, kar ima slabe posledice na gospodarstvo. Agrokor ne bo končal kot Merkur Bineta Kordeža, preprosto zato, ker je dober in konkurenčen ter zato, ker je zadolženi denar dobro naložil, je napovedal Todorić.

Mi prodajamo slovenske izdelke, slovenski trgovci pa naše. Drugo pa je, da komunikacija v celotni regiji ni zaživela. V trgovini ni čustev. Porabniku moraš dati, kar želi kupiti. Naj mi je nescaffe všeč ali ne, naj ljubim ali sovražim redbull ali cigarete, na policah jih moram imeti. Če imate močno trgovsko znamo, je neizogibno, da jo trgovec prodaja. In to je največja napaka, ki smo jo naredili.

Ivica Todorić