Prva naloga Tovarne vozil Maribor bo dokončanje desetih avtobusov za savdskega kupca. Foto: MMC RTV SLO
Prva naloga Tovarne vozil Maribor bo dokončanje desetih avtobusov za savdskega kupca. Foto: MMC RTV SLO

Tovarno vozil Maribor je konec julija za leto dni v najem vzelo nizozemsko podjetje DuraCar, ki je v Sloveniji v ta namen registriralo podjetje DuraBus. Proizvodnjo bodo po najboljših napovedih začeli že septembra, v prvih šestih mesecih pa naj bi zaposlili od 60 do 70 ljudi, je poročal časnik Večer.

Prva naloga bo dokončanje desetih avtobusov, ki jih TVM, čeprav je denar za njihovo izdelavo prejel, savdskemu kupcu Al Amadu še ni dostavil. V ta namen bodo novi lastniki za izdelavo omenjenih avtobusov namenili tudi milijon evrov lastnih sredstev.

Naročila savdskega kupca tudi v prihodnje?
Lastna sredstva bodo namenili predvsem zato, ker si v prihodnje od Savdijcev obetajo dodatna naročila, dogovor pa je potrdil tudi predstavnik Al Amada v Sloveniji Mohamed Awadalla. "Želimo, da teh deset avtobusov dobavijo čim prej. Ko dobimo prve tri, pričakujemo jih v največ treh mesecih, bomo namreč pri njih naročili še dvajset avtobusov, vendar se bodo dogovora morali držati," je pojasnil.

V TVM-ju bodo tako tudi v prihodnje proizvajali avtobuse, vendar naj bi proizvodnjo še razširili. Ob turističnih in nizkopodnih letaliških avtobusih naj bi proizvajali tudi mestne in druge avtobuse ter hibride.

Cena najema za zdaj ostaja neznana, vendar niti ni bistvena, saj želijo novi lastniki v Mariboru ostati dolgoročno. DuraBus ima namreč interes, da TVM tudi kupi, vendar zaradi nedokončanega stečajnega postopka to ni mogoče.

Investicije v razvoju in obuditev blagovne znamke TAM
Novi lastniki naj bi v prihodnjih treh letih v TVM vložili okrog 10 milijonov evrov, predvsem v razvoj in implementacijo novih tehnologij. Več ljudi bi bilo tako zaposlenih predvsem v razvoju, pa tudi drugod, saj bo treba v proizvodnjo implementirati kar nekaj novih proizvodov.

Ko bo proizvodnja dosegla načrtovane kapacitete in bo tudi razvoj na ravni, kakršne si želijo, naj bi bilo v podjetju zaposlenih od 160 do 170 ljudi.

Nizozemski lastniki razmišljajo tudi o obuditvi blagovne znamke TAM, saj menijo, da gre za blagovno znamko, ki na trgu še ni popolnoma zamrla in ima potencial, zato bodo razvijali tudi njo. TVM naj bi po novem imel transparenten, evropski slog vodenja, ki pa naj bi ga izpolnjeval Slovenec.