Gospodarstvo

Poudarki

  • Podpise pomagata zbirati SDS in Sindikat vojakov Slovenije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 36 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir
Pobudniki pravijo, da želijo drugačen drugi tir; na drugi trasi in cenejši. V vladi pa trdijo, da z referendumom drugega tira sploh ne bo. Foto: BoBo/Borut Živulović

Dodaj v

Začelo se je zbiranje podpisov za referendum o zakonu o drugem tiru

Rok se izteče 22. junija
19. maj 2017 ob 07:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

35-dnevni rok, v katerem morajo pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru zbrati 40.000 podpisov podpore, je začel teči. Za referendumom stoji civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo.

Vodja iniciative Vili Kovačič je referendum označil kot priložnost Slovenije za nov začetek in poudaril, da ne gre za strankarsko akcijo. Priznal je, da zbrati 40.000 podpisov ne bo lahko, a si glede na dosedanje pozitivne odzive obeta zadostno podporo tudi v prihodnje.

Referendumu so naklonjeni v večini opozicijskih strank, v največji - SDS - bodo pomagali tudi pri zbiranju podpisov. Zadnji v vrsti, ki je podprl referendum, pa je Sindikat vojakov Slovenije. S tem želi vlado opozoriti "na nesprejemljivo ignoranco do pripadnikov Slovenske vojske in njihovih predstavnikov - sindikatov".

Premier Miro Cerar in državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben sta medtem večkrat opozorila na škodljive posledice referenduma. Tisti, ki podpise zbirajo, po Cerarjevih besedah prevzemajo zelo veliko odgovornost za to, da bi se zrušil projekt, ki je za Slovenijo, Luko Koper, železnice, podjetja in prebivalce ključnega pomena.

Predsednik DZ-ja Milan Brglez je rok za zbiranje podpisov določil med 19. majem in 22. junijem.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
pozitiva
# 19.05.2017 ob 07:48
Drugi tir je izredno pomembna investicija, ki bo pomagala regiji in celotni državi. Zato izgradnjo podpiram že 20 let. Ne pa na takšen način!

Na prvo žogo naštejem 5 stvari, ki se mi zdijo narobe:
1. za pičlih nekaj deset km proge je takšna cena (še brez aneksov) nesprejemljiva!
2. material, ki se bo odkopal bo skladiščen (mastna cena) in nato še enkrat prodan, namesto, da bi ga takoj dali v temelje novega pomola v Luki Koper!
3. Celoten projekt koordinira podjetje z dvema zaposlenima - isti sistem kot pri dosedanjih katastrofalnih projektih, kjer se naredi "obvod" za odtok denarja.
4. Popolnoma nerazumljivo je, da so iz projekta 2. tir izločene slovenske železnice!
5. Dogovor za madžarsko investicijo je izredno simljiv z neposnjenimi koristi madžarske
špohtl
# 19.05.2017 ob 07:55
Gospod Leben se spozna na vse - na podnebne spremembe, bmweje, gradnjo tirov in referendume.
Ali pa ga le nekdo rine na vse pozicije.
brehme
# 19.05.2017 ob 07:55
Podpiram referendum. Da ne bo novega TEŠa ali Magne Steyr (uničenje kmetov, okolja, malo služb)
m72
# 19.05.2017 ob 12:13
"Premier Miro Cerar in državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben sta medtem večkrat opozorila na škodljive posledice referenduma. Tisti, ki podpise zbirajo, po Cerarjevih besedah prevzemajo zelo veliko odgovornost za to, da bi se zrušil projekt, ki je za Slovenijo, Luko Koper, železnice, podjetja in prebivalce ključnega pomena."

Nikakor ne dvomim, da sta Luka Koper in drugi tir ključnega pomena za Slovenijo, toda ihtav, šarlatanski pristop moralnega dokazuje, da mu gre za nekaj povsem drugega. Sicer pa: kakšno težo imajo besede nekoga, ki je sicer tako brezbrižen glede propadanja firm in razprodaje premoženja državljanov, še več, ki celo meni, da premoženje države ne pripada državljanom in narodu (!) pa na čelo holdinga, ki upravlja z 12 milijardami "državnega" premoženja postavi - ne bom rekel, da ne bodo brisali. Skratka, državo in naše premoženje "upravlja" peščica kljukcev.

Očitno je nekaj drugega razlog, da se tako grebe.
pobrisan
# 19.05.2017 ob 08:17
Lahko bi napisali kje se dobi obrazce?
pobrisan
# 19.05.2017 ob 12:36
tweety7

Samo prosim NE referendum na račun davkoplačevalcev
-----------------

Nasprotniki tega zakona niso davkoplačevalci? Ti bi raje vrgel dobre pol milijarde v tajkunske žepe, kot pa da damo 4 milijone za referendum? Aja, na oblasti so naši.....
Fritz.si
# 19.05.2017 ob 10:08
@ spicy weiner
Ne zavajaj. Če država hoče, lahko zelo hitro uredi zadeve in pridobi dovoljenja, saj jih daje sama sebi. Sicer pa poglej primer Magna, če ti kaj ni jasno.

Mudi se predvsem zato, da bodo lahko kradli.
kolkrkaplc
# 19.05.2017 ob 08:18
cama

Z referendumi zapravljamo dragoceni denar katerega bi lahko vlagali v socialne probleme


V komisijah sedijo upokojenci, ki dodatno nekaj zaslužijo, neko drugo podjetje tiska glasovnice, tretje škatle,....
Referendum ni strošek, je obrat državnega denarja nazaj v državo.
joeblack
# 19.05.2017 ob 11:51
enim se zdi škoda denarja za referendum, 700 milijonov več za drugi tir
jih pa nič ne moti...
pobrisan
# 19.05.2017 ob 08:38
Projekt bi bilo treba optimizirati, da bi zadostil kriterijem stroke, okolja in ekonomike.
Homer.
# 19.05.2017 ob 21:16
@dvince
Praktično nič od tega ni potrebno in marsikaj se lahko naredi v bodočnosti.
Glavni problem so predori ( in podvozi)
Ti se po sedanji varianti delajo kot enotirni s pomožnim servisnim predorom.
Po predlogu J.P. Damjana pa bi se predori delali kot dvotirni (oba enakega premera)
Brez tega je neka bodoča širitev proge v dvotirno bistveno dražja, dela pa bi zahtevala veliko prekinitev prometa.
Tako delajo dobri gospodarji, današnji japiji pa ne zmorejo nekaj daljnovidnosti......
Pač ubijejo kravo za nekaj zrezkov .......
EnGlažek
# 19.05.2017 ob 13:09
dvince
Ja kdo pa izdaja vse ta dovoljenja? Če bi bili fleksibilni bi bilo lahko vse to urejeno v parih tednih.Seveda ker pa je potrebno zavlačevati in upravičiti toliko in toliko uradov pa to traja kot traja.
Voly
# 19.05.2017 ob 09:00
Ne bom šel na referendum, ker je vodja inicijative Vili Kovačič stvar spolitiziral do te mere, da je vsej Sloveniji pokazal svoje sovraštvo do Cerarja.
To mi ni všeč, pa ne zato, ker bi mi bil Cerar ljub, temveč zato, ker ne maram sovraštva in mi gre na bruhanje, ko nekdo izrabi svojih 5 minut za propagando proti nasprotni strani. Takega človeka ne maram, pri nas pa jih je mnogo preveč na obeh straneh!
Sem mislil, da je tem ljudem res mar, kaj se bo dogajalo s tem drugim tirom, sedaj pa vidim, da je vse samo politična igrica ene stranke. Mislim, da je častna izjema Damjan, ki pa je bil, kot kaže grdo izrabljen. Žalostno!
SpicyWeiner
# 19.05.2017 ob 08:24
In kaj se bo zgodilo, če referendum uspe in se zavrne tak zakon? Se bodo vlaki do kopra še naslednjih 20 let vozili po železnici iz časa Marije Terezije? Tudi sam ne podpiram načrta tega projekta, ampak alternativa, torej neizgradnja tira, je pa še slabša. Vlada je s svojo zabitostjo, trmo, hitenjem in preprečevanjem, da bi pri temu projektu sodelovala stroka, vse skupaj pripeljala do tega, da bomo na koncu ostali brez vsega...
pobrisan
# 19.05.2017 ob 09:32
TULE se lahko dobi obrazec.
etore
# 19.05.2017 ob 17:17
Eni so na tem forumu tako zgodovinsko "brihtni" in omenjajo Marijo Terezijo... a ona je šla v nebesa 61 let pred začetkom gradnje južne železnice... železnico v Koper pa so zgradili leta... 1967... :)
VZMD
# 19.05.2017 ob 16:47
Na predlog zakona, ki ga je Državni zbor sicer sprejel po nujnem postopku, je VZMD, kljub kratkemu roku (3 delovne dni), na Ministrstvo za finance pravočasno poslal pripombe z nasprotovanjem dodatnim obremenitvam Luke Koper. Le te bi znižale konkurenčno prednost Luke Koper v regiji in bi pomembno vplivale na poslovanje Luke Koper.

www.vzmd.si/novice/luka-koper-2-tir-vzmd-s-pripombami-na-predlog-zakona-o-izgradnji-upravljanju-in-gospodarjenu-z-2-tirom-divaca-koper-kot-ga-predlaga-ministrstvo-za-infrastrukturo
adamus
# 19.05.2017 ob 10:17
če dolgih sedem let se bova vidla spet
dule5
# 21.05.2017 ob 08:40
s kakimi kreteni živim v Sloveniji.
pobrisan
# 19.05.2017 ob 12:38
m72

Očitno je nekaj drugega razlog, da se tako grebe.
--------------

Je Milan dal komando: ali 2. tir ali pa pade vlada...... Počakajmo do izida referenduma, če to drži.
Tao3
# 19.05.2017 ob 09:11
Evo pa smo tam, Ivan Janez Majer Janša podpira Hardinaja iz Albanije, Thompsona iz Hrvaške in da se drugi tir nebi zgradil. Za nič drugega se ne prikaže na delovno mesto v državni zbor.
kapljač
# 19.05.2017 ob 22:05
Če bodo postavili "šankpulte" blizu sakralnih objektov v času maš, da bi nagovarjali za podpis referenduma , je treba ali "šanke" umaknit ali pa bo naslednja maša čez mesec dni, nič prej.
tweety7
# 19.05.2017 ob 11:52
Politična odgovornost države je najti rešitev oz. konsenz, ki bo v največji meri v skupno družbeno korist ! Prelaganje odgovornosti na ljudi se mi zdi popolnoma neustrezno. Referendum na drugi strani tudi nekaj stane (cca. 4. mil.€), kar bi šlo iz drž. proračuna, kar pa je zame vsekakor sramotno in nedopustno ! V času ko od političnih predstavnikov na dnevni bazi poslušamo, kako se moramo kot družba transparentno in racionalno vesti do javnih financ, in ko nas politiki prepričujejo kako bojda v proračunu ni finančnih virov za investicije, plače v JS, zdravstvo, pokojnine... je nekorektno govoriti o referendumu, ki stane 4. mil. €? In zanj vedno imamo denar ?? Drugo vprašanje je tudi ali bo volilna udeležba zadostna, da bo rezultat veljaven ?? Če menite, da je ref. na temo "Drugi tir" zares potreben, potem začnite že danes zbirati podpise in finančna sredstva za izvedbo celotne kampanije in referenduma ! Prepričan sem, da v kolikor med ljudmi obstaja zadostna podpora za referendum, da boste kmalu in brez težav skupaj zbrali potrebna finančna sredstva... Samo prosim NE referendum na račun davkoplačevalcev ! Lp
SpicyWeiner
# 19.05.2017 ob 11:26
fritz.si
Ne zavajaj. Če država hoče, lahko zelo hitro uredi zadeve in pridobi dovoljenja, saj jih daje sama sebi. Sicer pa poglej primer Magna, če ti kaj ni jasno.

Mudi se predvsem zato, da bodo lahko kradli.


Nekaj je sprememba kmetijskih zemljišč v zazidljiva zemljišča, umestitev 20+ kilometrov nove železniške proge skupaj z vsemi novimi podpornimi zidovi ter z rekonstrukcijo stare je pa nekaj povsem drugega.
adamus
# 19.05.2017 ob 10:19
čez dolgih sedem let se bova vidla spet
pobrisan
# 19.05.2017 ob 09:44
PAR ZANIMIVIH DETAJLOV
nelon
# 19.05.2017 ob 08:28
Sam nimam pojma ali je predraga investicija ali je pravilna trasa....
Nekaj je pa res... pobudniki referenduma bi lahko prej povedali kaj bodo naredili....

Edina možnost je da pobudniki referenduma in vlada poiscejo skupno neodvisno družbo, ki bo dala svoje mnenje kdo ima bolj prav...

Obtoževanje enih in drugih je za otroški vrtec....Treba je delat
enajstica
# 19.05.2017 ob 07:53
Saj ste šli...Resno.
NAUTILUS
# 19.05.2017 ob 07:46
Postajenačelnik Miroslav

BUTALSKA VEČTIRNOST

O železni cesti je debata
pri Butalcih v vaški krčmi tekla,
mnoga se beseda je izrekla
topa, kot butalska je lopata.

Drugih tirov da bo brez števila,
saj vsak svojo traso si poišče,
ključno pa vseh tirov bo vozlišče,
pamet je butalska govorila.

Najbolj bati treba se je grožnje,
če kak referendum se razpiše,
tir da moral bi voditi više,
vse zavoljo lažje vzvratne vožnje.

In podprli traso so Butalci,
tisto prav naravnost skoz Butale,
druge kajpak niso se iskale,
saj v Butalah pameti so talci.

Ene vendar stvar je zaskrbela,
kaj če vsa zadeva se razkrije
in potem s težavo se prikrije,
da vsak novi tir je laž debela.

Šef postaje, vrli Miroslav,
pa tako je v pomiritev rekel:
»Tudi če bo drugi tir kdaj stekel,
prej bom v pókoj stokrat že zbežal.«
alcatraz
# 20.05.2017 ob 08:12
Mudi se predvsem zato, da bodo lahko kradli.

Mudi se zato, da se bodo lahko prijavili na črpanje evropskih sredstev.
Ampak eni očitno menijo, da je bolje, da tudi ta del gre iz proračuna, in raje nagajajo.
alcatraz
# 20.05.2017 ob 08:11
samo da se nagaja.
in potem se čudimo, zakaj se v sloveniji nikamor nič ne premakne.
zato ker je treba nagajati in metati polena pod noge.
ker če našemu ni uspelo, tudi vašemu ne bo
in če naš ne dobi posla, ga tudi vaš ne bo.
tega sem naveličan!
dalton1
# 19.05.2017 ob 09:12
Kaj neki bomo dosegli z drugim tirom, da nam bodo dan in noč ropotale vlakovne kompozicije po Sloveniji, kaj nam je treba avtocestnega križa, da nam nepregledne kolone pločevine predvsem tujcev onesnažujejo zrak po naši lepi deželici, kaj nam bodo elektrarne na veter, da nam preganjajo naše lepe ptiče, tudi helikopterje prepovedat, saj prav tako ropotajo in vznemirjajo živalske vrste na nebu in zemlji, kaj nam bo Luka Koper z monstruoznimi tankerji, ko bi lahko bila lepa čolnarna in to izključno z vesli, kaj nam bodo računalniki in internet, pametni telefoni, ki poneumljajo našo vrlo mladino, kaj nam bodo letališča, vlaki, AC, ko z njimi prihajajo sami tuji nepridipravi in kvarijo našo idilo. Predlagam, da o vsem zgoraj navedenem po hitrem postopku organiziramo referendume in vse na isti dan. Pred tem pa je treba prirediti okrogle mize na TV in povabiti same gorečneže, ki so proti vsakemu napredku. Edina nevarnost je v tem, da če bodo vsi Slovenci podprli tovrstne referendume, da bodo gorečneži nazadnje proti, saj morajo biti PROTI, pa naj stane kolikor stane.
Micesar
# 19.05.2017 ob 07:58
Bravo Nautilus
hexen
# 19.05.2017 ob 15:17
Podpisano
Anar Hija
# 19.05.2017 ob 08:18
Vse kar je proti SD in SMC je dobro!

ZA referendum!
Trubadur
# 19.05.2017 ob 08:08
če bi Marija Terezija potrebovala referendum za graditev železnice, še danes ne bi vlak pripeljal v Celje.
Tale poteza je malo bosa s strani vlade... izvolili smo vas, da nas boste volili in ne, da bomo mi odločali, kaj smete in kaj ne smete....
Jinxi
# 19.05.2017 ob 13:46
Zopet sds in njihovi bolani referendumi. Koliko smo ze zapravili denarja zaradi njihovih nebuloz? Tudi na ta referendum ne mislim iti!
dvince
# 19.05.2017 ob 12:42
ja folk se ne zaveda posledic spremembe iz enotirne železnice na dvotirno. To je kot začeti iz nule: nov širši koridor (nova zemljišča za odkup), novo projeketno dokumentacijo (vse načrte, soglasja itd..) in novo GD. Čeprav se strinjam, da je neumnost vložiti toliko denarja za en tir je pristop z referendumom napačen in predvsem prepozen, če so še evropske subvencije vezane na rok izvedbe.
SpicyWeiner
# 19.05.2017 ob 09:16
SP2006
Jože P. Damijan: Še je čas, da se vlada izogne referendumu o drugem tiru


Vse lepo in prav,dokler ne prideš do te točke
Zasnova projekta za 2-tirno progo,

Damjan se ne zaveda, da je za kaj takega potrebno pravzaprav celotni projekt začeti znova. Najprej narediti načrt, potem pridobiti vsa okoljska in druga soglasja, gradbeno dovoljenje itd.. Ne da se tega storiti kar "čez noč". Zato pa je s tem referendumom tak problem - če se ga spelje in folk zavrne vse skupaj, smo brez drugega tira. Če se upošteva Damjanov nasvet, bo pa "resetiranje" projekta vse skupaj tako zavleklo, da se lahko že v naprej poslovimo od evropskih sredstev in se izgubi še najmanj tri leta (ta vlada se s tem ne bi več ukvarjala, drugo leto so volitve in preden bi se nova vlada sestavila in se lotila tega projekta, bi minili vsaj še dve leti)
NAUTILUS
# 19.05.2017 ob 08:20
DRUGOTIRNOST

Toliko besed o enem istem tiru,
pa še trase zanj nikjer, nikoder,
ve se le, da tir bo plavo-moder
in po njem vozilo se bo v diru.

Kdo dvotirnost to bo financiral
in kdo v lasten žep si tir utirjal?
Tisti, ki je kretnice usmerjal,
že doslej vse proge ruiniral.

Drugotirnost je njegova forma,
pravzaprav je opcija intimna,
da prikaže se ko legitimna,
dal bi vse, da to postane norma.

Prvi tir za potnike navadne,
ki si karto morajo kupiti,
drugi tir za tiste, ki jemati
znajo zgolj iz kase skupne vladne.

Vprašam se, do kdaj bo ta hudir,
kaj vem kakšen, menda štirinožni,
ves promet usmerjal v svoj tir krožni,
kdaj se njega spravi v zadnji tir.

V slepi tir, od koder ni več tira,
ki pritlehnost spet na progo spravi,
proga se večtirnosti ozdravi,
ko sistem povsem se razmon-tira.
vipmit
# 19.05.2017 ob 08:00
Zopet sami strokovnjaki, ki bi imeli minimum 2000€ plače/penzije na polju pa mora rasti detelja!
cama
# 19.05.2017 ob 08:10
Mislim , da je projekt nacionalnega pomena . O ceni bi se dalo govori. Malo denarja malo muzike in tako naprej, vidimo, kako so gradili avtocesto oz. hitro cesto iz Lendave v smeri Maribora. Dokler je bilo dovolj denarja je bila kvaliteta zagotovljena. Čim bolj prosti koncu gradnje pa se je zmanjšala tako, da so jo zadnje odseke morali že popravljati. Tu je smisel financiranja določenih velikih projektov. Ni smiselno sparati pri dolgoročnih projektih ampak je potrebno narediti kvaliteto. Kolikokrat je odšel izvajalec pri predoru v Kopru, po vsej verjetnosi ker za tak denar kot je sklenil pogodbe ni mogel izvesti kvalitete. še bi lahko naštevali primere, ko izvajalec dela dobi in za tisti denar za katerega je jamčil da bo objekt dokončal ne more dokončati del. ker se je namerno uštel zaradi pridobitve posla.

Mislim, da projekt moramo izpeljati in razbremeniti slovenske avtoceste ter s tem izboljšati zrak v slovenskih krajih ( vožnja tovornjakov ) S tem bomo tudi mi ob avtocesti živeli kakovostneje.

Tisti špekulanti kateri pa mislijo, da z manj denarja dobiš več pa predlagam, da gredo drugam živet. Pri vsakem večjem projektu se v Sloveniji zapleta. morali se bomo začeti vpraševati komu je to v interesu ? Mogoče tudi kaki stranki katera je v parlamentu in na tak način pridobiva priljubljenost ali pa možnosti, da se v naslednjem mandatu izkaže.

Z referendumi zapravljamo dragoceni denar katerega bi lahko vlagali v socialne probleme, mogoče tudi v dvig pokojnin, otroških dodatkov ali kakih socialnih dodatkov.
Oglasno sporočilo
link
Kako izboljšati prodajo v 2018?
27. november 2017 ob 08:59 V podjetjih sedimo na zlatu (podatkih), vendar jih (še) ne znamo celovito izrabljati v svojo korist. Tipično slovensko podjetje še vedno porablja ogromno časa za ročno pripravo poročil po oddelkih.
Več novic ...
Kazalo