Pogodba z banko NBAD bo veljala najmanj tri leta. Foto: EPA
Pogodba z banko NBAD bo veljala najmanj tri leta. Foto: EPA

kako dobro znajo prilagajati največji športni klubi.

Primer tedna na tem področju prav gotovo pripada madridskemu Realu. Zgodba ima svoj začetek v resnici že v septembru, ko je vodstvo desetkratnih evropskih prvakov podpisalo razkošno triletno pogodbo z National Bank of Abu Dhabi (NBAD). Na prireditvi so bili tudi štirje nogometaši, ki predstavljajo štiri svetovne trge: Britanec Gareth Bale, Španec Dani Carvajal, Nemec Toni Kroos in Francoz Karim Benzema.

Šele v tednih po tem dogodku so v javnost zakrožile podobe nove sponzorske pogodbe. Španski mediji so namreč hitro opazili, da je logo kraljevega kluba rahlo spremenjen. Na vrhu krone je namreč upodobljen še majhen križ, ki pa je po novem odstranjen.

Španski novinarji so hitro ugibali, da so se vodilni možje za to potezo odločili zaradi novega sponzorja, ki prihaja iz večinoma muslimanske države, kar je posredno potrdil tudi predsednik kluba Florentino Perez: "Ta pogodba pomeni strateško partnerstvo z eno najbolj prestižnih institucij na svetu. Dobro se zavedamo, da prebivalci tekme doživljajo na specifični način. Zavedamo se, da naša navzočnost v Združenih arabskih emiratih stalno narašča. Ta pogodba bo prav gotovo pomagala, da bomo še osvajali srca naših sledilcev v ZAE-ju."

In osvajali - se pravi zaslužili - veliko denarja, seveda.

Križ se je kot del loga madridskega kluba prvič pojavil že leta 1920, vmes je za desetletje izginil, od leta 1941 pa se je v njem zasidral. Spremenjen logo se bo pojavljal le na vzhodnem trgu, na evropskem bo ostal. Kar pravzaprav ni nič novega. Kdor podrobno spremlja številne Realove posle v zadnjih letih, bo ugotovil, da je Real nekaj podobnega storil že pred dvema letoma, ko je sprožil akcijo, ki je promovirala njihovo luksuzno letovišče v ZAE-ju (video).

Nekateri španski kolegi so dogodek interpretirali kot prodajo dolgoletne identitete, a v resnici gre za premišljeno strateško potezo, ki klubu prinaša finančno korist. Šport že dolgo ni več le tekmovanje športnikov. Že dolgo ni več le golo merjenje teles z drugimi telesi, uro ali metri. Šport je zelo donosna gospodarska panoga. Kdor se temu zna bolje prilagoditi in ga izkoristiti, ima boljše možnosti tudi za prvo mesto na tekmovanju. Za športnike in navijače zmaga običajno pomeni ravno to - premagati nasprotnika in uživati v široki paleti čustev, ki jih ponuja šport. Za može v ozadju, ki s številnimi vložki v resnici omogočajo in soustvarjajo šport na visoki in razkošni ravni, kot je, pa je zmaga opredeljena kot razlika med prihodki in odhodki.

PS: Vas to moti? Ali ima sploh kakšen vpliv na vas v vlogi navijača? Novinar Toni Gruden se je pred leti na svojem blogu razpisal o tem, zakaj nekateri navijači raje navijajo za tuje nogometne velikane, ne pa za domače klube. Če današnji čas, čas moderne informacijske družbe, primerjamo s tistim pred 30, 40, 50 leti, imajo danes navijači omogočen celovit vpogled v spremljanje življenj svojih športnih ljubljencev, omogočeno imajo stalno povezavo s svojim identifikacijskim elementom, lahko stalno kupujejo simbole in s tem krepijo svojo vero v ljubljeni klub.