Sebastjan Plevnjak je avtomobilistični strokovnjak in tudi član žirije izbora za evropski avto leta. Foto:
Sebastjan Plevnjak je avtomobilistični strokovnjak in tudi član žirije izbora za evropski avto leta. Foto:

Pripravili so jo Angleži sami, s katerimi sem vse tehnikalije urejal neposredno in tako dobil še pristnejši občutek. V tem pogledu ničesar niso prepustili naključju. Glede na to, da nas je že na letališču namesto običajnega cveta hostes pričakal kar zbor predstavnikov podjetja, pa je bil dokaz, da ne bodo zamudili nobene priložnosti za druženje in ustvarjanje kar najtesnejšega odnosa.

Po opravljenih formalnostih in prevzemu avtomobilov je sledilo novo presenečenje. V varni razdalji so nam po predvideni testni poti sledili predstavniki Jaguarja. "Za vsak primer, če bi kaj potrebovali." so rekli. Malce nenavadno, morda celo preveč nadzorovano, sem si mislil. Ni mi dalo miru, zato sem jih o tem povprašal pri kosilu. Spet enak odgovor, da ustrežejo.

Lahko bi bilo zaigrano, a način, kako so to povedali, je bil prepričljiv. Iskren in z nasmehom na obrazu. Zakaj? Preprosto zato, ker so bili resnično veseli predstavitve novega avtomobila in, kot so rekli, ker jim to veliko pomeni. Ne zgolj njim, ampak celotnemu podjetju. Potem je pogovor še lažje stekel o tem, kako je v Jaguarju zdaj, ko je indijski lastnik Tata Motors že pustil pečat vodenja podjetja, ki ga je leta 2008 kupil.

Še preden sem do konca izgovoril vprašanje, so izstrelili "odlično" in to, da je tako tudi počutje med zaposlenimi. Tudi zato, ker so indijski lastniki primaknil dovolj denarja in rešili Jaguar pred stagniranjem, če ne celo pred propadom.

Ne le rešili, zagotovili so tudi dovolj sredstev za nadaljnji razvoj. Indijski Tata je očitno ubral drugačno pot od tistih, ki jih žal pri prevzemih podjetjih vidimo v naših krajih. Struktura zaposlenih v podjetju se ni spremenila, vodilnih položajev niso zasedli tujci oziroma v tem primeru Indijci in lastnik vodstvu povsem zaupa.

Med pogovorom sem izvedel, da se v znamko precej vlaga, gradile se bodo nove tovarne, nastajali bodo sveži proizvodi, vključno z novim prestižnim križancem, ki so ga svetovni javnosti prvič predstavili prav na letošnjem frankfurtskem avtomobilskem salonu. In čeprav se kdaj izkaže, da posamezne naložbe stanejo več, kot je bilo prvotno začrtano, pri lastniku naletijo na odobravanje in razumevanje.

Mimogrede, za vse dvomljivce o "velikosti" podjetja; Tata Motors je 17. največje svetovno avtomobilsko podjetje na svetu, četrti največji izdelovalec tovornjakov in drugi največji izdelovalec avtobusov. Kar očitno pomeni, da v podjetju vedo, kako se streže avtomobilski industriji. Lepo je videti prevzemnika, ki sanja svoje (avtomobilske) sanje in hkrati omogoči te sanje živeti tudi tistim, ki jih v resnici delajo.