Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 18 glasov Ocenite to novico!
Moskva
Pustimo ob strani, da nekateri dvomijo, ali je prav razkazovanje vojaške moči primeren način izražanja pietete do padlih. Vsako okolje ima svoje navade in poglede in ruski so takšni. Foto: EPA
       Zaradi aktualnih razprtij, povezanih z geopolitičnim merjenjem moči, katerega žrtev je Ukrajina, je dogajanje, povezano z udeležbo na paradi na Rdečem trgu, dobilo bolezenski odtenek. Rdečico v Rusiji, kjer zmago praznujejo še bolj zavzeto – če je to mogoče –, kot bi jo sicer, bledico v Ukrajini, na katero dežujejo obtožbe o gojenju neonacizma, ampak kjer skušajo dokazati, da je bila zmaga v drugi svetovni tudi njihova. In z mrzlico na Zahodu, kjer so skušali najti primerno definicijo, kje se pieteta konča in začenja dnevna politika.       
Andrej Stopar
Andrej Stopar, Radio Slovenija, nekdanji dopisnik RTV Slovenija iz Moskve. Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Paradna diplomacija

Kolumna Andreja Stoparja
9. maj 2015 ob 10:29,
zadnji poseg: 9. maj 2015 ob 13:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Zrelost – posameznikova, družbena, državna – se kaže na različne načine. Predvsem pa nudi neizčrpen vir dvomov, ali jo je sploh mogoče doseči. 70-letnica konca druge svetovne vojne in zmage nad nacizmom in fašizmom nedvomno sodi med teme, zaradi katerih so ocenjevalci zrelostnih izpitov lahko zelo v zadregi.

Moskovska parada je dogodek, na katerega se pripadniki elitnih enot ruske armade pripravljajo tako rekoč vse leto. Svojevrstni paradni continuum. Izjeme, ko parad ob dnevu zmage v času Borisa Jelcina ni bilo, so v ruski nacionalni zavesti primer zdrsa v tradiciji. Pustimo ob strani, da nekateri dvomijo, ali je prav razkazovanje vojaške moči primeren način izražanja pietete do padlih. Vsako okolje ima svoje navade in poglede in ruski so takšni. Pomembnejše je sporočilo, ki ga svet, Evropa, vsaka posamezna država, tudi Rusija, pošiljajo po preteku sedmih desetletij, odkar so preživeli v najhujši moriji rekli: "Nikoli več." Ker je bila zaobljuba snedena že kmalu po tem, ko je bila izrečena, ne bi smeli biti presenečeni, da to sporočilo nima prepričljive komponente miru in dialoga. Zaradi aktualnih razprtij, povezanih z geopolitičnim merjenjem moči, katerega žrtev je Ukrajina, je dogajanje, povezano z udeležbo na paradi na Rdečem trgu, dobilo bolezenski odtenek. Rdečico v Rusiji, kjer zmago praznujejo še bolj zavzeto – če je to mogoče –, kot bi jo sicer, bledico v Ukrajini, na katero dežujejo obtožbe o gojenju neonacizma, ampak kjer skušajo dokazati, da je bila zmaga v drugi svetovni vojni tudi njihova. In z mrzlico na Zahodu, kjer so skušali najti primerno definicijo, kje se pieteta konča in začenja dnevna politika.

Paradna diplomacija je dobila zanimive zasuke. Generalni sekretar OZN-a Ban Ki Mun se je odločil za strategijo "jaz sem na strani vseh", kar je za šefa svetovne organizacije razumljivo. Obiskal je Ukrajino, vznemirjeno zaradi "zahodne popustljivosti do Rusije", se v Gdansku udeležil evropske svečanosti ob dnevu zmage in šel tudi v Moskvo. Nemčija, ki ves čas poudarja, kako zelo se zaveda svoje krivde za vojno, je izvedla spretni manever: minister Steinmeier je s kolegom Lavrovom v četrtek v Volgogradu polagal vence, dan po paradi bo isto naredila kanclerka Angela Merkel v Moskvi. Češki predsednik Miloš Zeman se je po "boju" z ameriškim veleposlanikom v Pragi odločil za pot v Moskvo, parado pa, kot se je izrazil neki češki novinarski kolega, gledal v televizijskem prenosu iz palače češkega veleposlaništva na ulici Juliusa Fučika v Moskvi. Zahod je tukaj verjetno zamudil dobro priložnost, da bi Rusiji pokazal poenotenje v dnevni politiki in enotnost v zgodovinskem spominu, in v Moskvo poslal vse svoje voditelje, ki pa bi v zagovor svojih pogledov v času parade zasedali v bližnjem hotelu Nacional ali Carlton Ritz, nato pa po tem, ko bi se se vojaška mašinerija odkotalila od Kremlja po Tverski ulici navzgor, položili svoje vence na grob neznanemu junaku v Aleksandrovem parku ob kremeljskem obzidju. Ampak za kaj takšnega sta potrebna enotna ocena in usklajeno delovanje, ki ga ne bi omejevala stvarna nevarnost, da bi Kremelj prihod zahodnih voditeljev, četudi ne bi prišli na parado, v svoji javnosti razložil kot podporo ruski politiki.

In Slovenija? Naša država, tako neuspešna v iskanju skupnega imenovalca lastnega obstoja, ki je, kot je dejal Peter Kovačič Peršin, na formalni ravni za spravo naredila tako rekoč vse, spravila pa se ni, je v diplomatskem pogledu ravnala modro. V Moskvo je poslala ministra Erjavca, ki jo tako predstavlja na višji ravni kot večina evropskih članic, v Slovenijo pa julija povabila ruskega premierja Dmitrija Medvedjeva. Znak suverene politike, je dejal Karel Erjavec. Ampak s tem pridevnikom je treba biti previden. Utrjevala sta ga vsaj dva predhodna obiska – nemški v podobi Frank-Walterja Steinmeierja in francoski v podobi Laurenta Fabiusa. Da vse skupaj ne bi bilo videti kot zajtrk v jedilnem vagonu nemško-francoskega vlaka, se je v Ljubljani ta teden sestala še slovensko-ruska medvladna komisija in minister Erjavec je nazdravil s sopredsedujočim kolegom, ministrom za množične komunikacije Nikolajem Nikiforovom. Seveda, dobrodošli, Nikolaj Anatoljevič, zmeraj smo vas veseli. Ampak četudi je bilo zasedanje komisije na dnevnem redu že pred meseci, je v tem trenutku intenzivnost dokazovanja prijateljstva z Rusijo videti kot pregibanje palice, kot pravi ruska primera. In preizkušanje, kdaj se bo palica zlomila. Novi spomenik sovjetskim in ruskim vojakom v Sloveniji? V državi, kjer zaradi neenotnih ocen povojnega dogajanja in dnevnopolitičnega krošnjarjenja vsi predstavniki tako imenovane elite niti na skupno proslavo ne morejo priti? Kaj pa je narobe z murskosoboškim spomenikom? Pa s kapelico na Vršiču? Je tudi – upam, da še zmeraj nastajajoči – muzej sovjetskih ujetnikov v mariborskem Stalagu preveč parcialna rešitev?

Partnerstvo se dokazuje z gospodarskimi projekti. Spomenike že imamo. Z vsem spoštovanjem. Lotimo se že enkrat tega zrelostnega izpita. Paradna diplomacija je v redu, ko je treba loviti ravnotežje pred taktičnimi izzivi, ampak to ne more biti strategija oblikovanja prihodnosti. Postavimo na laž Eugena O'Neilla, ki je trdil, da ni sedanjosti in prihodnosti, le preteklost, ki se vedno znova vrača.

Andrej Stopar, Radio Slovenija
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Hagbard
# 09.05.2015 ob 12:05
za kozlat so vsi, ki so podpirali naciste in jim poka srce ob proslavi zmage nad nacizmom.....

Obstaja folk, ki misli da je to proslava zmage nad nacizmom? lol
MarcoQ
# 09.05.2015 ob 12:19
Se mi zdi, da nekateri pri nas živijo v vzporednem vesolju, v vesolju kjer je ruska ekonomija primerljiva z Eu ali ZDA, v vesolju kjer je ruska vojska primerljiva z natom in v vesolju, kjer je začetek vojne in priključitev ozemlja sosednje države sprejemljiva praksa tudi v 21. stoletju.
pido in ševorov
# 09.05.2015 ob 11:00
Pa kaj vam ni jasno?

Vojno je dobila rdeča armada, če kdo ne razume, to pomeni vojska. In zakaj je čudno, če ima ravno vojska, osrednje mest pri proslavi zmage nad nacizmom. To si je zaslužila!
generacija56
# 09.05.2015 ob 10:44
Moj komentar iz parade bolj sodi sem:
Da ni predstavnikov gnilega zahoda, ki je izrodil "demokracijo" v svoje nasprotje, me niti malo ne prizadene.
Pomembno je, da je zraven Putina sedel predsednik Kitajske.
To je garant za globalni mir.
Majhni zdraharji, kot amiji so, bodo pač pretepali šibke, jim kradli nafto, se igrali z diktatorčki, ampak mir na svetu je zagotovljen.
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 16:43
za vse ostale, ki pa hočejo resnico, pa je tu link nemškega časnika SPIEGEL. vsak si lahko sam ustvari mnenje

SPIEGEL
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 14:43
sicer pa je tvoja pozicija očitno napačna,
saj predvidevaš,d a je povsem upravično izzivati rusijo le zato, ker pač ni uradno nič podpisanega

če pa bi bilo podpisano, bi pa tako ali tako prekršili,
kot smo videli na primeru srbije in rezolucije 1244

putin bo pač uporabljal tako te ustne dogovore kot tudi kršitev rezolucije 1244 da upraviče svoje težnje, ruski narod pa ga bo podpiral, ker se je prikazal kot dejansko ogrožen s strani zahoda.
moje stališče je, da nato pač ne potrebuje ukrajine in da je neumo riniti k rusiji.
ravno tako ne potrebuje raktenega ščita na poljskem.
neumno je izzivati vojno. jaz ne mislimi sodelovati v njej. samo da se ve
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 13:43
sicer pa mi lahko dkorkoli od minusarjev razloži, kaj je point NATA, ki naj bi bil le protiutež med hladno vojno...
Komisar
# 09.05.2015 ob 11:01
Zakaj za vraga še en spomenik? Ali tisti v MS ni dovolj? To, da pa nobenega EU predsednika, niti Pahorja ni na parado (tudi Ciprasa po poročanjih ni) pa je znak, da ne bomo tolerirali šopirjenje imperialističnih vlad, tudi če je to zamaskirano v proslavo.
Hagbard
# 09.05.2015 ob 10:49
Ja in zakaj bi šli predstavniki "gnilega zahoda" gledat šopirjenje Rusije?
what?
# 09.05.2015 ob 16:01
Putin je navaden lažnivec

imamo srečo, da na zahodu "voditelji" pokajo od poštenja.
Dami
# 09.05.2015 ob 15:12
@elcartel
''putin bo pač uporabljal tako te ustne dogovore''

Da je obstajal ustni dogovor trdi Putin in Putin je navaden lažnivec. Gorbačov je lepo povedal, da se o širitvi NATA niso pogovarjali. Dogovorili so se o bivši vzhodni nemčiji in dogovor se v celoti spoštuje, kar je potrdil tudi Gorbačov.

In ne verjamem, da so bili rusi tako naivni, da bi pristali na neke ustne dogovore. Sploh pa ne o tako resni stvari!
Dami
# 09.05.2015 ob 14:32
@elcartel

torej se strinjaš, da gre za domnevni ustni dogovor? Nikjer nič pisno s podpisi predsednikov držav. In ti misliš, da v mednarodni diplomaciji veljajo ustni dogovori? Pa si padel z Lune al kaj?
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 14:23
mb128 @ no, potem pa mi povej kaj čutiš do nata.

Dami @ očitno ti razumevanje dela težave.

chomsky govori o ustnem dogovoru zahoda z združenimi nemci - ko se nato razširi takoj po združitvi proti vzhodu, se Gorbačov razburi (zaradi dogovora med rusijo in natom) in pokliče Busha in jamesa baker-a. Ta pa mu zagotovi, da se gre tu le za "ustni dogovor" (torej o širitvi NATA na vzhodno nemčijo) in ni nič dogovorjenega.

nato se chomsky pošali, da očitno ustni dogovori z zahodom ne veljajo ravno celo v očeh zahodnajkov in če si toliko neumen, da jim zaupaš, si si pač sam kriv.
mb128
# 09.05.2015 ob 14:07
El Cartel. Point Nata tako med hladno kot tudi po hladni vojni je več ali manj povsem enak in se ga da strniti v enem stavku. Kdor noče razumeti mora pač čutiti. Na žalost Nata je Rusija pač prevelika, da bi razumela in da bi tudi čutila ne da bi pri tem tudi kaj občutil Nato kar mu nikakor ni v interesu!
Dami
# 09.05.2015 ob 12:44
@elcartel
''ampak kasnejši dogovor z NATOM da se pod nobenimi pogoji ne bo več širil na vzhod, je bil prekršen s strani samega NATA, ki se je že 20 let širil in zapiral obroč okoli rusije.''

A bi lahko že enkrat od vas pravljičarjev, ki to trdite dobil link do tega sporazuma, da ga že enkrat preberem in na lastne oči vidim, kaj v tem sporazumu dejansko piše. Bo šlo?

Medtem pa dejansko obstaja sporazum, ki Ukrajini s strani Rusije, ZDA in VB (Francija in Kitajska sta tudi podpisnici) garantira ozemeljsko celovitost v zameno za jedrsko orožje. Le kdo je prekršil tale sporazum?

http://www.cfr.org/nonproliferation-arms-control-and-disarmament/budapest-memorandums-security-assurances-1994/p32484
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 13:40
Medtem pa dejansko obstaja sporazum, ki Ukrajini s strani Rusije, ZDA in VB (Francija in Kitajska sta tudi podpisnici) garantira ozemeljsko celovitost v zameno za jedrsko orožje. Le kdo je prekršil tale sporazum?

a misliš tak sporazum kot je bila rezulucija 1244 UN, ki ne samo da jo je cel zahod prekršil, še celo meddržavno sodišče OZN je reklo, da kršitev tega sporazuma ni ilegalno

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nati
ons_Security_Council_Resolution_1244

tako da ti na to lahko odgovorim le, da očitno nikakršni sporazumi o ozemeljski elotvitosti na tem svetu več ne veljajo.
FOAB
# 09.05.2015 ob 13:01
vojna, množični poboji in ekstremizem so pomembnen del liberalno - kapitalistične doktrine akomulacije kapitala. In rusi to vejo. In vedo tudi (pa ne samo oni) zakaj se je točno deset let po borznem zlomu začela 2 svetovna vojna. Vzroki, da bi šel NATO nad ruse so zelo podobni kot tisti pred 75 leti.
Dami
# 09.05.2015 ob 14:12
@elcartel

Hm, Še Chomsky potrdi, da ni sporazuma. Obstajal naj bi, poudarjam naj bi, ustni dogovor. In sedaj ti primerjaš domnevni ustni dogovor s sporazumom, ki jasno na papirju s podpisi držav garantira ozemeljsko celovitost Ukrajine?

Lepo pa, da se vsi strinjamo s Chomskyim, ki pravi, da je ruski prevzem Krima krsenje mednarodnega prava.
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 13:38
Dami @ o tem sporazumu se govori na veliko, tudi na zahodu. le da se nekateri pregluhi da bi slišali

recimo chomsky
generacija56
# 09.05.2015 ob 13:20
Vsekakor je dobro videti, da je nekje meja.
Nekdo ima sredstva, DA SE BRANI.
Amiji so v zadnjem času pretepli kopico nerazvitih, kjer so oni šopirijo z brezpilotnimi letali, ko pobijajo ljudi, ki so jih oni ustvarili, imenovali, jim naprtili krivdo.
Šopirjenje je obvladovanje vseh medijev "modernega zahoda", kjer lahko kažejo, da pobijanje civilistov, radiranje celih vasi, lahko v 21. veku izvajaš nekaznovano.
Da, to je za njih resnična moč.
Imeti v last vsa sodišča, javno mnenje v "svobodnih, demokratičnih državah".....
Trenutno so baltske države žrtve njihove propagande... Kupujejo orožje, kot da jih bo jutri nekdo napadel.... Kot da je danes MOŽNO, da v tem obsegu nekdo napade, hahahaha....
Neumnost nima meja.
Zato, dobro je, da se vidi, kje je meja.
Lahko pretepaš invalida, mu vzameš liziko..... Instaliraš nekaj marionet.....
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 10:55
Ja in zakaj bi šli predstavniki "gnilega zahoda" gledat šopirjenje Rusije?

šopiri se tudi francija, pa to nikogar ne moti... eni in drugi proslavljajo zmago nad nacizmom, zato pričakujem da bodo drugo leto vsi lepo na tej paradi (ob upanju, da bo ukrajinske krize do takrat konec)

upam, da to ni samo še en poskus revizije zgodovine, kjer bi se sovjete poskušalo predstaviti kot "ne ravno tako zavezniške" zaveznike
what?
# 09.05.2015 ob 12:45
@vilijamS: Me res zanima kdo na Zahodu teži Ukrajini zaradi povečanega nacionalizma.

noben!!!! saj to je fora - noben ne teži zaradi porasta ekstremnega nacionalizma, ampak vsi pa praznujejo zmago 2. vojne?! hinavšcina je dokaj blag izraz za obnašanje zahoda - da glasovanja v UN, kjer ZDA, Izrael in Ukrajina niso obsodile nacizma, EU pa se je vzdržala glasovanja sploh ne omenjamo. torej bi Zahod raje sprejel, oz. ga že sprejema, nacizem, samo da bi s tem kontriral Rusiji.
Ampak spet - proslavljajo pa zmago nad TAISTIM nacizmom (ki ga dandanes več ne obsojajo!!!). kdo je tukaj hinavec naj presodi vsak zase...

@MarcoQ: kjer je začetek vojne in priključitev ozemlja sosednje države sprejemljiva praksa tudi v 21. stoletju.

za razliko od zahoda, ki začenja vojne in si prilašča ozemlja po celemu Svetu in ne samo v sosednjih državah - marionetna vlada pod direktnim vplivom zahoda pač ni suverena oblast v suvereni državi - ali pa ste svobodni "demokrati" začeli dojemati suverenost in samoodločanje drugače? oziroma suverenost in samoodločanje sta besedi, ki ju podpirate samo ko gre za obsojanje Rusije, ko gre za Zahod je kontrola edini primeren način knede...
DE(j)MOKRA(s)T
# 09.05.2015 ob 11:14
Če bi šli v Moskvo bi si še bolj odprli gospodarski prostor na Vzhodu, Washingtonu in Bruslju pa pokazali, da zunanja politika še vedno sodi v domeno suverenih držav, kar pa mi pač nismo.
Popoln polom naše diplomacije.
generacija56
# 09.05.2015 ob 11:12
Takšna parada je zelo pomembna za utrjevanje pripadnosti domovini.
Potrebna je, da se človek počuti varnega.
Gledano iz perspektive ljudstva.
V naši državi nimamo več zaupanja v nič.
Ne v politike, ne v pravosodni sistem, da o onih pilatusih ne govorimo.
V Rusiji še ljudje izobešajo državno zastavo.....
Naše stanje v državi je kompromitirano tudi z vsakodnevnim predvajanjem amijevskih domoljubnih filmov, kjer njihovi junaki pretepajo cel svet ( Rusi so po defaultu vedno sovražniki ), njihova tehnika je super-duper pred kamerami.....
Ljudje si tako v podzavest vgrajujejo nek vzorec, ki jih nato zavestno vodi....
90% komentatorjev tukaj dokazuje, da so podlegli....
Ni več sposobnosti realnega razsojanja.
Da o igricah na konzolah sploh ne govorimo.
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 10:53
Pustimo ob strani, da nekateri dvomijo, ali je prav razkazovanje vojaške moči primeren način izražanja pietete do padlih

ni ne, ampak tudi v preteklih letih so imeli parade pa nikogar ni motilo.
ravno tako imajo vojaško paradico francozi, pa nikogar ne moti.

zahod že cel čas hoče prikazati kako ruse boli da se niso udeležili njihove male zabave.
v resnici pa je rusom vseeno, dokler so jim prišli kitajci
goldrake
# 09.05.2015 ob 11:24
za kozlat so vsi, ki so podpirali naciste in jim poka srce ob proslavi zmage nad nacizmom.....
mprivse1
# 09.05.2015 ob 12:29
Mislim da bi morali uvesti ponovno vojaški rok. Potem bi ti liberalci tu gor začeli drugače razmišljat.
QUENDI
# 09.05.2015 ob 11:44
generacija56....točno

....nas pa spet ni zraven......potem se bodo pa čez 50 let spet prerekali zakaj in kdo se je tako odločil.......
QUENDI
# 09.05.2015 ob 11:46
viljam_s....kot demokrat verjetno dovoliš izražati drugaćna mnenja.......tvoje je pač tvoje....
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 11:08
Je pa ob tem v svojem slavnostnem govoru tudi implicitno okrcal Zahod, ki da je pozabil na načela mednarodnega sodelovanja. "V zadnjih desetletjih se vse pogosteje ignorira osnovna načela mednarodnega sodelovanja. Vidimo, kako dobiva zagon mentaliteta vojaškega bloka." Putin se je sicer že prej večkrat potožil, da skušajo ZDA in njene zaveznice v Natu Rusijo vojaško povsem obkrožiti in jo stisniti v kot. Zlasti ZDA so zelo prisotne na vzhodu Evrope - v baltskih državah, kjer imajo nameščene svoje čete, tam pa tudi Nato pogosto izvaja vojaške vaje.

NATO je glavni izzivalec tretje svetovne vojne.
potem, ko je ob razpadu SZ dejansko dovolila združitev nemčije (ne pozabimo, vzhodna nemčija je po mednarodnih dogovorih spadala v sovjetsko vplivno sfero - tako so si pač razdelili svet zahodnjaki in sovjeti) je bilo to OB POGOJU da nemčija nikoli ne vstopi v NATO.

kmalu za tem se je začela mitiarizacija nemčije in so bili rusi kar prizanesljivi, glede na to, da so pustili militarizacijo države ki jih je že večkrat napdala v samo enem stoletju.

ampak kasnejši dogovor z NATOM da se pod nobenimi pogoji ne bo več širil na vzhod, je bil prekršen s strani samega NATA, ki se je že 20 let širil in zapiral obroč okoli rusije.
in če še imamo v mislih to, da nato služi le kot udarna vojšaka sila imperialističnim težnjam ZDA (torej brani cevovode in naftna polja ter ostale geostrateške interese ZDA), je logično, da so rusi zaskrbljeni.

seveda dogajanje v krimu bi bilo ilegalno, če ne bi bilo pred tem zahodnega primera kosovo (osebno se v nikakršnem primeru ne strinjam z redifiniranjem katerehkoli mej) in če ne bi meddržavno sodišče OZN dalo legitimnost takim potezam.
NATO pa je mislil da bo rusija mirno sedela tudi, ko bo zavzel samo ukrajino. pa so se tokrat ušteli

situacija je prazaprav zelo preprosta - ukrajini se more prepovedati vstop v NATO (s strani zahodnih držav), lahko pa gre v EU če to hoče. na krimu pa se mora izvesti povsem legalen referendum o odcepitvi, ker je to v skladu z mednarodnim pravom. in potem bo krize konec. in ne bo več razloga, da zahodnjaki ne bi počastili sovjetske žrtve v boju proti nacizmu (vseh 20+ mil sovjetskih žrtev, od tega 9 mil vojakov)
el CARTEL
# 09.05.2015 ob 11:46
Ko boste razumeli, da se ima država pravico odločiti s kom se bo povezovala

če NATO zapira obroč okoli rusije, to ni nikakršna pravica, ampak le neumnost.
a bi rad zopet jedrske konice na kubi?

sicer pa, daj mi razloži koncept NATA.
ker očitno je, da so nam odkrito lagali, ko so trdili,d a je bil ustanovljen zaradi ravnovesja sil s SZ. SZ že 20+ let ni več. zakaj NATO sploh obstaja?

Me res zanima kdo na Zahodu teži Ukrajini zaradi povečanega nacionalizma. Berem mnoge tuje medije in v tem nihče ne vidi problema.

ravno to je problem.
viljam_s
# 09.05.2015 ob 11:41
Spoštovani gospod Stopar. Zaradi takšnih komentarjev in poneumljanja Slovencev smo tam kjer smo. Vi k temu izdatno pripomorete.
Prvič: Zakaj bi sploh hodili zahodni voditelji v Rusijo na parado ob 70 obletnici zmage nad nacizmom in fašizmom. Tudi Angleži in Američani in Francozi so se bojevali proti Hitlerju in edino logično je da bo Francoz praznoval zmago v Parizu, Anglež v Londonu, Američan v Washingtonu in Rus v Moskvi. Če že govorimo o skupni paradi bi bilo edino prav da bi jo izvedli v Berlinu - tja pa vam zagotavljam da bi prišli prav vsi.
Drugič: Ukrajinci nimajo problemov zaradi "igračkanja" velesil. Ukrajinci imajo probleme zaradi Ruske okupacije dela svojega ozemlja. Ko boste razumeli, da se ima država pravico odločiti s kom se bo povezovala brez da bi zaradi tega morala trpeti VOJAŠKE izpade kogarkoli, takrat boste tudi začeli pisati resnico ne pa neko brezvezno relativiziranje. Rusi so agresorji in pika!
Tretjič: Me res zanima kdo na Zahodu teži Ukrajini zaradi povečanega nacionalizma. Berem mnoge tuje medije in v tem nihče ne vidi problema.
Skratka spet en tendenciozen in pristranski članek - glorifikacija Rusov. Vsi ostali pa so tako in tako latentni fašisti - še posebej kapitalistični zahod.
Andrej Stopar
link
Nespodobni kaos
47
24. julij 2015 ob 12:18 10. julija je državni zbor sprejel deklaracijo o zunanji politiki, ki med drugim med cilje naše države postavlja varnost, politično stabilnost v sosedstvu in Evropi ter urejene dvostranske odnose.
Več novic ...
Kolumne
link
Koliko je teh ur?
2
12. december 2017 ob 18:43 Ker ne priznavamo božične histerije pred božično histerijo, se vrnimo k realni politiki. Oziroma k običajnem življenju. In kaj je bolj realpolitičnega, kot pranje umazanega perila v tujini.
Več novic ...
Kazalo