Celostno vizualno podobo 11. Magdalene - 'ustnice kot osnovno sredstvo komunikacije' - sta si zamislila Miha Grobler in Matej Koren, KIDDOG. Foto: Spletna stran festivala/Saša Hes
Celostno vizualno podobo 11. Magdalene - 'ustnice kot osnovno sredstvo komunikacije' - sta si zamislila Miha Grobler in Matej Koren, KIDDOG. Foto: Spletna stran festivala/Saša Hes
Maribor zasedli mladi ustvarjalci

Tekmovalni program Magdalene letos ponuja štiri nove kategorije. Poleg že obstoječih - tiskani oglasi, zunanji mediji, mali promocijski materiali, film, interaktivno, eksperimentalno in logotipi - bodo ustvarjalci z vsega sveta, mlajši od 30 let, letos predstavili tudi dela s področij oblikovanja knjig, oblikovanja časopisov in revij, oblikovanja ovitkov za laserske plošče in tipografije.

Na razpis je letos prispelo 393 prijav iz 12 držav, največ iz Hrvaške (198), Slovenije (115) ter Bosne in Hercegovine (62). Med prijavami jih je 37 prispelo tudi na letošnja kreativna razpisa, ki sta tokrat pripravljena na temi Poletna (pre)obleka in SMS Donacija z namenom.

Prijavljena dela tudi letos ocenjuje mednarodna žirija, ki ji tokrat predseduje britanski grafični oblikovalec in nekdanji direktor D & AD Ian Willingham. Ob njem o najboljših izdelkih odločajo ruski oblikovalec Artemij Lebedjev, indijski arhitekt Karthik Achary, grafični oblikovalec Vladan Srdić, hrvaški tipograf Nikola Djurek in britanski videospecialist Christopher Pearson.

Prijavljene kreativne rešitve se potegujejo za glavno festivalsko nagrado magdalena, zlate modrce in posebne nagrade. Vsa dela, prijavljena v tekmovalni program, so od začetka festivala do 20. junija na ogled po različnih razstaviščih v Mariboru. Mesto se je v tem času spremenilo v središče moderne umetnosti in ustvarjalnosti s številnimi razstavami, delavnicami, predavanji in večernimi dogodki.

Organizatorji med drugim v okviru festivalskega programa letos prvič v Sloveniji pripravljajo samostojno razstavo del oblikovalca Mirka Ilića, ponovno pripravljajo razstave del študentov oblikovanja z različnih evropskih oblikovalskih akademij, videodelavnico in stalnice tega festivala - razstavo vseh prijavljenih del, predavanja in večerne glasbeno-vizualne dogodke.

Mednarodni festival kreativne komunikacije Magdalena je nastal leta 1999 kot kritika in alternativa za mlade ustvarjalce, ki so jim oglaševalski festivali nedostopni. V desetih letih je festival gostil predavanja, delavnice in razstave vrste najuglednejših svetovnih strokovnjakov s področja oblikovanja, medijev in komuniciranja ter predstavil več kot 5.000 kreativnih komunikacijskih rešitev oblikovalcev iz skupno več kot 20 držav.

Magdaleno danes med najpomembnejše tovrstne dogodke v Evropi uvrščajo tako stroka kot tudi domači in tuji mediji. Festival je namenjen predstaviti, nagrajevanju in spodbujanju izvirne ideje in kreativnih rešitev mladih avtorjev na različnih področjih komuniciranja. K sodelovanju in udeležbi na predavanjih in delavnicah svetovno priznanih strokovnjakov želi pritegniti čim več predvsem mladih ustvarjalcev z vsega sveta.

Hkrati festival ponuja priložnost za studie, agencije in druga podjetja ter posameznike, ki delujejo na področju komuniciranja, da med sodelujočimi na festivalu prepoznajo velike talente in najdejo nove sodelavce.

A. K.

Maribor zasedli mladi ustvarjalci