Festival, ki je postal stalnica pomladnega dogajanja v Mariboru, spodbuja mlade vizualne kreativce do 30 let, da predstavljajo originalne ideje in rešitve na področju vizualnih komunikacij. Vsako leto na festival prispe več kot 500 del, predvsem iz držav jugovzhodne Evrope. Na sliki je glavna nagrada, magdalena. Foto: Spletna stran festivala
Festival, ki je postal stalnica pomladnega dogajanja v Mariboru, spodbuja mlade vizualne kreativce do 30 let, da predstavljajo originalne ideje in rešitve na področju vizualnih komunikacij. Vsako leto na festival prispe več kot 500 del, predvsem iz držav jugovzhodne Evrope. Na sliki je glavna nagrada, magdalena. Foto: Spletna stran festivala
Begging Sculptures (2009)
Razstava 88. Art Directors Club predstavlja zmagovalna dela svetovnega natečaja za izbor kreativnih oblikovalskih rešitev za leto 2009, ki ga vsako leto organizira Art Directors Club s sedežem v New Yorku. Tokratna postavitev predstavlja 65 zmagovalnih del svetovnega natečaja za izbor kreativnih oblikovalskih rešitev. Nepridobitna članska institucija ADC že od 1920 dalje razpisuje svetovni natečaj za izbor najboljših rešitev s področja vizualnih komunikacijah v tekočem letu. Foto: UGM

Letošnjo Magdaleno so slovesno odprli na dvorišču Umetnostne galerije Maribor (UGM). Kot poudarjajo organizatorji, je festival letos prerojen, a vseeno ohranja svojo tradicijo. Glavnino dogajanja so namreč preselili na novi kulturni točki Maribora, v lani prenovljeni Naskov dvorec in v prav te dni znova obujeni kino Udarnik.

"Pet do dvanajstih je. Spoštuj njegovo visokost, 'deadline'," je vodilo letošnjega festivala, ki vsako leto glasneje opozarja na nujnost družbenih, političnih in gospodarskih sprememb. Kreativci vedno delajo vse v zadnjem trenutku - ampak na koncu je rok še vedno rok. In zdaj je skrajni čas, da skupaj z obiskovalci in mimoidočimi pokažejo, kakšen mora biti svet v prihodnosti, poudarjajo organizatorji Magdalene.

Najdete jih na stalnih (in nekaterih novih) lokacijah
Letošnji festival zato še povečuje število delavnic, kjer bodo udeleženci iskali in oblikovali konkretne rešitve. V novem, sicer samo začasnem festivalskem domovanju v Naskovem dvorcu bodo letos tudi festivalska pisarna, del razstave tekmovalnih del in prizorišče večernih zabav. Magdalenina predavanja bodo potekala v sosednjem kinu Udarnik.

Organizatorji pa vseeno ostajajo zvesti tudi dolgoletnim partnerjem. V Umetnostni galeriji Maribor, za katero magdalenci na kreativnem razpisu pripravljajo tudi novo vizualno identiteto, bosta na ogled drugi del razstave tekmovalnih del in razstava 88. Art Directors Club, v Narodnem domu Maribor pa bo potekala zaključna prireditev s podelitvijo nagrad.

Že nekaj dni v mariborskem Vodnem stolpu poteka tudi uvodna Magdalenina delavnica Creating Action Spaces. Tokrat udeleženci snemajo z "družbeno odgovorno skrito kamero" in povezujejo ljudi s projektom "A to B from You to Me".

Kreativnost ne pozna recesije
Vrhunec festivala bo seveda tudi letos sobotna podelitev nagrad najboljšim mladim kreativcem, pri katerih še naprej velja starostna omejitev do 30 let. Letos so bili še posebej kreativni, saj so prijavili kar 547 del v štirinajstih, delno osveženih kategorijah.

Zaključno prireditev bodo letos nadgradili Magdalenini prijatelji, bosanska skupina Dubioza kolektiv, s predstavitvijo novega albuma v duhu Magdalene - 5 do 12. Magdalenci so na drugem kreativnem razpisu za skupino pripravljali koncept novega videospota, Dubiozin sobotni spektakel na dvorišču Naskovega dvorca pa bo posnel tudi MTV.