Festival Magdalena je nastal leta 1999 v Mariboru kot kritika in alternativa oglaševalskim festivalom, nedostopnim za mlade ustvarjalce. V dvanajstih letih je gostil predavanja, delavnice in razstave vrste mednarodnih strokovnjakov s področja oblikovanja, medijev in komuniciranja ter predstavil kreativne komunikacijske rešitve oblikovalcev iz različnih držav. Vrhunec je vsako leto doživel s podelitvijo magdalen in zlatih modrcev najboljšim mladim kreativcem, starim do 30 let. Foto: Facebook
Festival Magdalena je nastal leta 1999 v Mariboru kot kritika in alternativa oglaševalskim festivalom, nedostopnim za mlade ustvarjalce. V dvanajstih letih je gostil predavanja, delavnice in razstave vrste mednarodnih strokovnjakov s področja oblikovanja, medijev in komuniciranja ter predstavil kreativne komunikacijske rešitve oblikovalcev iz različnih držav. Vrhunec je vsako leto doživel s podelitvijo magdalen in zlatih modrcev najboljšim mladim kreativcem, starim do 30 let. Foto: Facebook

Po dvanajstih letih smo še vedno brezdomci. Nimamo pisarniških, galerijskih in arhivskih prostorov in smo prisiljeni hraniti več kot 7.000 del avtorjev, ki bodo v naslednjih letih glavni ustvarjalci na področju vizualne kulture in kreativne komunikacije na svetu, po zasebnih garažah in podstrešjih.

Vodja festivala Srđan Trifunović
Organizatorjem festivala težave povzroča predvsem pridobivanje denarja iz javnih sredstev, v prvi vrsti od občine. Foto: Facebook

Kot je za STA povedal vodja festivala Srđan Trifunović, je za to odločitev več razlogov, tako vsebinskih kot finančnih. "Po dvanajstih letih enega koncepta festivala je čas za prenovo. Hkrati se soočamo z absolutnim pomanjkanjem finančnih sredstev," je povedal. Težave jim povzroča predvsem pridobivanje denarja iz javnih sredstev, v prvi vrsti od občine.

Nemogoči pogoji za delo
"Vsaj mesec dni, preden začneš nek kulturni projekt, bi moral vedeti, koliko denarja imaš. Zadnjih par let, ko smo zaradi gospodarske krize odvisni od javnih razpisov, pa smo finančno konstrukcijo končevali šele jeseni, medtem ko je festival potekal že maja. V takih pogojih je enostavno nemogoče delati," je povedal Trifunović, ki v Mariboru vodi tudi novoustanovljeni Zavod Udarnik.

Veliko podpore so si obetali tudi od projekta Evropska prestolnica kulture (EPK), zato so lani močno razširili vsebine in povabili številna odmevna imena. "Na koncu pa smo novembra izvedeli, da ne dobimo toliko financiranja, kot smo pričakovali," je ponazoril. Zašli so v minus, saj so bili zavrnjeni tudi na vseh razpisih občine. Proračun festivala sicer znaša med 200.000 in 250.000 evrov, pri čemer javno sofinanciranje predstavlja manjši del.

Med razlogi, da Magdalena letos odpade, je tudi pomanjkanje prostora. "Po dvanajstih letih smo še vedno brezdomci. Nimamo pisarniških, galerijskih in arhivskih prostorov in smo prisiljeni hraniti več kot 7.000 del avtorjev, ki bodo v naslednjih letih glavni ustvarjalci na področju vizualne kulture in kreativne komunikacije na svetu, po zasebnih garažah in podstrešjih," je zgrožen Trifunović.

"Bienale nam omogoča, da letošnje leto posvetimo reševanju teh problemov in se nato prihodnje leto ukvarjamo s samim festivalom," je povedal. Dodal je, da so že dosegli določen napredek v pogovorih z zavodom Maribor 2012, ki vodi EPK.

Dobili naj bi svojo galerijo
V skladu z dogovorom naj bi Magdalena dobila galerijo na Koroški cesti v Mariboru, kjer bi poleg galerijske lahko izvajali tudi izobraževalno dejavnost. "Naša želja že nekaj časa je, da bi poleg festivalskega dogajanja celo leto izvajali galerijsko in izobraževalno dejavnost. Festival sam je sicer zelo v redu stvar, a je v končni fazi le 'show off', le tridnevni dogodek, kjer je vprašanje, ali sploh pusti kak pečat na razvoj mesta in celotne regije. To želimo spremeniti, kar nam mreža sodelavcev in strokovnjakov, s katerimi smo v teh dvanajstih letih sodelovali, tudi omogoča," je dodal.

Na pomislek, da so za finančne težave krivi preveč širokopotezni načrti, je Trifunović odgovoril, da velikopoteznost zahteva razvoj. "Festival je prišel do nekega nivoja, da je to nek minimum, ki ga lahko imamo. Ravno takšna Magdalena, kot je, in s to širino, ki jo ima, je tudi mednarodno zanimiva," je dejal in spomnil, da je bila Magdalena leta 2008 uvrščena med deset najboljših festivalov s tega področja na svetu.

"Seveda bi bilo mogoče festival narediti z manjšimi sredstvi, a to bi bil korak nazaj. S tem pristajamo na igro, ki jo igrata mestna in državna politika, ki v bistvu nimata jasno začrtanih kulturnih strategij. Sicer se institucionalna in klasična kultura zelo podpirata, ta nevladniška in novodobna pa absolutno ne," je prepričan.

Po dvanajstih letih smo še vedno brezdomci. Nimamo pisarniških, galerijskih in arhivskih prostorov in smo prisiljeni hraniti več kot 7.000 del avtorjev, ki bodo v naslednjih letih glavni ustvarjalci na področju vizualne kulture in kreativne komunikacije na svetu, po zasebnih garažah in podstrešjih.

Vodja festivala Srđan Trifunović