Različica tulipanov, ki jo je leta 2012 Koons postavil na ogled v Baslu, in tudi sicer so te rože njegov priljubljen motiv. Foto: Reuters
Različica tulipanov, ki jo je leta 2012 Koons postavil na ogled v Baslu, in tudi sicer so te rože njegov priljubljen motiv. Foto: Reuters
Šopek tulipanov
Virtualna predstavitev Šopka tulipanov, za katero se zdaj išče novo spomenišče. Foto: Jeff Koons
Jeff Koons
Jeff Koons ni bil pripravljen komentirati sveže odločitve francoskega ministrstva za kulturo, da njegovi tulipani niso primerni za dotično mesto. Foto: Reuters

Nasprotniki Koonsevega projekta so v drugi polovici leta 2017 sprožili javno polemiko in pariške mestne oblasti pozvali, naj ne odobrijo postavitve skulpture Bouquet of Tulips (slov. Šopek tulipanov). Tako se je več kot 20 francoskih umetnikov, lastnikov galerij in uradnikov podpisalo pod javno pismo, s katerim so na mestne oblasti naslovili poziv, naj te dobrih deset metrov visoke in osem metrov široke stvaritve ne postavijo.

V iskanju novega mesta za Šopek
Po več mesecev trajajoči polemiki je zdaj francosko ministrstvo za kulturo opustilo načrt postavitve skulpture na tej lokaciji. "Večkrat sem govorila s Koonsem; polemiko želimo pustiti za seboj," je francoska ministrica za kulturo Françoise Nyssen dejala za časopis Le Figaro.

Po novem naj bi bilo delo postavljeno na "priljubljenem in vidnem mestu, kjer bodo lahko vsi deležili na njej," je še dejala ministrica. Novo postavišče naj bi dorekli predstavniki ministrstva za kulturo in mesta Pariz.

Koons, sicer znan kot kralj kiča in nekdanji mož pornografske zvezdnice Ciccioline, je skulpturo zasnoval na željo Jane Hartley, nekdanje veleposlanice ZDA, ki je na ta način želela podpreti Francijo. "Šopek tulipanov je bil ustvarjen kot simbol spomina, optimizma in zdravljenja po grozljivih dogodkih, ki so se zgodili v Parizu pred enim letom," je v predlanski izjavi za medije zapisal umetnik.

Bahava in samoljubna narava kipa
Toda kritiki predlaganega projekta so letošnjega januarja nasprotovali podobi živahnih barv, ki so ji očitali tudi pretirano bahavo in samoljubno naravo. Izpostavili so še, da je bil Koons sicer v 80. letih minulega stoletja briljanten in domiseln, danes pa je predvsem simbol industrijske umetnosti, ki je zgolj spektakularna in spekulativna.

Izpostavili so tudi vprašanje financiranja skulpture v višini 4,3 milijona ameriških dolarjev. Februarja se je oglasil še strokovni odbor francoskih umetnostnih galerij, ki je objavil izjavo, v kateri je zahteval, da se umetnikovo darilo njihovi državi postavi na kako drugo mesto.

Koons "se je naredil Francoza" in ne komentitra
Produkcijska družba Noirmontartproductions, ki sta ga ustanovila Jérôme in Emmanuelle de Noirmont, stoji za načrtovanimi Koonsevimi tulipani. Predstavniki produkcijske družbe niso komentirali odločitve francoskega ministrstva za kulturo, ki sicer upravlja umetnostno središče Palais de Tokyo.

V januarski izjavi za javnost so zapisali, da je izbira mesta pred Palais de Tokyo "rezultat dolgega obdobja razmišljanja, ki je trajalo od pomladi do jeseni 2016". Tudi Jeff Koons ni bil pripravljen komentirati te sveže odločitve ministrstva, da njegovi tulipani niso primerni za dotično lokacijo.