Za nemoteno železniško povezavo za tovorni promet bi bilo treba zgraditi polkrožno povezavo, ki je nujno potrebna za nadgradnjo železniškega vozlišča Gorica-Nova Gorica-Šempeter-Vrtojba. Foto: BoBo
Za nemoteno železniško povezavo za tovorni promet bi bilo treba zgraditi polkrožno povezavo, ki je nujno potrebna za nadgradnjo železniškega vozlišča Gorica-Nova Gorica-Šempeter-Vrtojba. Foto: BoBo

Pomoč v prizadevanjih za ponovno vzpostavitev železniške povezave na mestnem območju Goriške jim je pred nekaj tedni obljubila tudi evropska komisarka Violeta Bulc, ki je zagotovila, da bo pomagala pri železniški povezavi dveh držav, ki sta v EU najslabše povezani.

Italija obljublja finančni vložek za italijanski del izgradnje železniškega loka, ki povezuje tovorni železniški promet obeh držav v skupni dolžini okrog osem kilometrov. Del železniške proge že obstaja, vendar bi bila potrebna elektrifikacija in izgradnja manjkajočega dela.

Apel slovenski vladi
Poslanec SD-ja Matjaž Nemec je ob tem dejal, da ta poteza dokazuje, kako so cilji v odnosu do Ljubljane in Rima lažje dosegljivi, ko si obe mesti prizadevata za skupni cilj. "Apel je usmerjen na slovensko vlado, da sledi nameri italijanske in da tudi ona zagotovi sredstva za izgradnjo manjkajočega dela na slovenski strani," je poudaril.

Za ureditev železniške povezave, ki bi bila v prihodnosti lahko namenjena tudi potniškemu prometu, bi v Sloveniji potrebovali še od dva do tri milijone evrov. Ob zavezi slovenske vlade k tej naložbi bi bila po Nemčevih besedah pokazana resna namera, da se končno ne povežejo samo Sežana s Trstom in Benetke z Ljubljano, ampak predvsem Nova Gorica in Gorica ter njuno zaledje.

Potrebna polkrožna povezava
"Za železniško potniško povezavo na Goriškem je v zadnjih letih na neki način manjkala predvsem politična volja, da bi povezali ti dve državi. Naš večkratni apel v Rim in Ljubljano ni dosegel pravih ušes, zato smo se pred tedni prav tukaj, na Trgu Evropa, obrnili na samo evropsko komisarko, ki je izjemoma obljubila, da bo intervenirala pri ministrih obeh držav," je na goriškem Trgu Evropa poudaril Nemec.

Za nemoteno železniško povezavo za tovorni promet bi bilo treba zgraditi polkrožno povezavo, ki je nujno potrebna za nadgradnjo železniškega vozlišča Gorica–Nova Gorica–Šempeter–Vrtojba.

V italijanskem parlamentu je na nujno železniško povezavo opozorila goriška senatorka Laura Fasiolo, ki je z Matjažem Nemcem dosežni uspeh predstavila na skupnem trgu obeh Goric.