Maribor

Poudarki

  • 6.000 potnikov v enem letu
  • Kitajski lastnik hoče podaljšati vzletno stezo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 18 glasov Ocenite to novico!
Letališče Edvarda Rusjana
Letališče ponuja čarterske polete z manjšimi letali, za večja je vzletna steza prekratka. Kitajski vlagatelj jo hoče podaljšati, a za to mora država najprej spremeniti prostorski načrt. Foto: BoBo/Miloš Vujinović
Letališče načrtovanega razvojnega preboja še ni doživelo. Foto: BoBo

Dodaj v

Aerodrom Maribor pridelal 1,7 milijona evrov izgube, Kitajci še vedno vlagajo vanj

Poslovni izid leta 2017
26. maj 2018 ob 10:47
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Mariborsko letališče je leto 2017 sklenilo z dobrih 1,7 milijona evrov izgube. Prihodki so se glede na leto poprej za malenkost povečali – na 705.000 evrov.

Letališče Edvarda Rusjana do zdaj ni doživelo napovedanega razvojnega preboj, ki naj bi se zgodil po tem, ko so aerodrom kupili azijski vlagatelji. Sodeč po na Ajpesu objavljenem poslovnem poročilu je družba v letu 2017 bilančno izgubo v primerjavi s koncem leta 2016 več kot podvojila, saj ta zdaj znaša že dobre tri milijone evrov. Leta 2016 je imelo letališče sicer le 35.000 evrov izgube.

Kitajci hočejo podaljšati stezo za večja letala
Največji delež stroškov za Aerodrom Maribor poleg plač zaposlenim predstavlja plačilo mesečne najemnine državi v vrednosti 95.000 evrov, takšne obveznosti pa letališče ob vsega 6.000 potnikih v lanskem letu lahko pokrije le po zaslugi podpore kitajskih lastnikov. Ti sicer še vedno obljubljajo razcvet, a naj bi bil pogoj za to po njihovem mnenju podaljšanje letališke steze, ki bi omogočala pristanke medcelinskih letal.

Kako dolgo bodo lastniki še vztrajali v Mariboru, je težko napovedati, je pa do lastniških premikov znotraj mreže okoli letališča letos že prišlo. Marca je namreč družba SHS Aviation, ki je prek Aerodroma Maribor najemnik mariborskega letališča, dobila novega lastnika. Delež nizozemske družbe SHS Aviation BV je namreč prevzela družba Villa 1, ki je v lasti kitajskega sodirektorja Aerodroma Maribor Lingkun Menga. Drugi direktor je Boris Bobek.

Da Aerodrom Maribor brez podpore lastnikov ne bi preživel, je Bobek povedal že februarja ob uvedbi za zdaj edine redne letalske povezave z Münchnom in Antwerpnom, ki pa prav tako ni doživela razcveta in jo je družba VLM Airlines iz petih poletov tedensko že razredčila na dva tedenska poleta. Ker ta letalska družba nima več skupnega lastnika z letališčem, pa je vprašanje, ali bodo v Mariboru še dolgo vztrajali.

"Jasno je torej, da na prihodkovni strani absolutno zaostajamo. Stroški ostajajo na ravni preteklih let, zato se lahko samo zahvalimo lastnikom in njihovi volji ter načrtom o širitvi letališča in s tem povečanemu prometu ter prihodkom," je februarja dejal Bobek in dodal, da ti, čeprav prihaja do lastniških sprememb, projekt še vedno podpirajo, saj je bilo ne nazadnje vanj vloženega že kar nekaj denarja.

Kdaj bo spremenjen državni prostorski načrt
Mariborski župan Andrej Fištravec je večkrat dejal, da so predstavniki infrastrukturnega ministrstva sprejetje državnega prostorskega načrta za območje letališča kljub zahtevnosti postopka obljubili v mesecu maju. Že zdaj je jasno, da tega roka zagotovo ne bodo ujeli.

Kot so pojasnili na ministrstvu, je praktično že zaključena izdelava vseh strokovnih podlag, zdaj pa je v izdelavi okoljsko poročilo in študije oziroma utemeljitev variante. V okviru študije variant bo ta obravnavana s prostorskega, okoljskega in ekonomskega vidika ter glede sprejemljivosti v lokalnem okolju. Omenjeni dokumenti bodo tudi javno razgrnjeni.

Sprejem dokumenta je po novem zaradi dodatnih arheoloških izkopavanj predviden za konec septembra, a naj bi bilo tudi to mogoče le ob pogoju, da bodo vsi sodelujoči v postopku, torej zainteresirana javnost in nosilci urejanja prostora, konstruktivno sodelovali pri iskanju in potrjevanju rešitev in svoje obveznosti opravili v minimalnih rokih.

Ob tem so na ministrstvu potrdili, da Aerodrom Maribor ves čas redno plačuje svoje obveznosti, ki izhajajo iz najemne pogodbe. Seznanjeni so tudi s statistiko prometa na letališču, s poslovanjem družbe pa se ne ukvarjajo, saj za to nimajo pristojnosti.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 26.05.2018 ob 11:56
Kjer je Fištra tam je puf, izguba, in plenjenje denarja preko prijateljskih firm ...
Vitez Janez
# 26.05.2018 ob 11:20
In sedaj bodo prišli na plano vsi ekologi in združenja, ki jih država premore. Zainteresirani subjekti iz Ljubljane bodo kamen, ki bo viral projekt saj jih bo skrbelo za okolje in zdravje lokalnega prebivalstva. Medtem pa prebivalci Vrhniške občine ne smejo vplivat na ponovno pridobljeno okoljsko dovoljenje odlagališča strupenih odpadkov Kemis, ki je v preteklih letih že zelo onesnažila to okolje. Škoda bo vidna še desetletja. Ampak to Ljubljančanov ne boli saj so njihovi zraven.
nonparel
# 26.05.2018 ob 14:41
@Homer
V bistvu se strinjam s tabo, nisem pa vedel, da tukaj pri nas na Štajerskem ni turističnih destinacij.
Že sami Ljubljančani slabo poznajo lepote severovzhodne Slovenije, zato so tudi oni lepo povabljeni k nam.
Bivši uporabnik
# 28.05.2018 ob 06:58
Še vedno se ne morem odločiti kaj je največja šala v Sloveniji:
- mariborsko letališče
- Slovenska vojska
- rudnik Velenje
norabassayou
# 27.05.2018 ob 08:15
@Homer:"Ravno tako ni logike, da bi Kitajski turisti leteli za Maribor, potem pa jih od tam več ur vozili z avtobusi do Ljubljane in naprej do turističnih destinacij."
Na Bledu azijske turiste z avtobusi vozijo v glavnem Hrvati, Slovaki in Čehi, saj pristajajo na njihovih letališčih, ki so dosti bolj oddaljena od Bleda, kot Maribor.
claudio21
# 26.05.2018 ob 12:53
Mater toti Fištravec je pa lažnjivec na kubik. Sploh pa kitajci niso dobri lastniki in turisti. Kamor pridejo vse uničijo. Sicer pa lahko Fištravcu naredimo smrekove palčke pa naj z njimi od*ebe na kitajsko, luzer.
coffeecup
# 26.05.2018 ob 11:41
Ko je govora o Mariborskem letališču in Fištravčevih Kitajcih se ob branju tovrstnih zgodbic vedno nasmejim, ker kolikor člankov visokoletečih načrtov rednih linij njihovih letal je bilo že v medijih objavljenih in to s slikami županovih podrepnikov se stvar bere že kot tragikomedija. Bistvo etape te zgodbe je razvrednotenje letališča, namen pa jasen in v nasprotju z namenom dobrega gospodarja, ki bi v najemu te infrastrukture iskal tržne niše in izrabil najeti potencial za ustvarjanje dobička. Tako se ta najem barva bolj v okupaciji kapacitet brez interesa oz. sovražnem prevzemu z drugimi nameni. Podaljševanje steze je priročna floskula oz. izgovor, ker vložek finančno in terminsko ne pije vode, narejen pa po principu računa brez krčmarja. Na tej točki zaključim le s frazo, ki jo v nanizanki pripopajo na koncu, če se bo zgodba nadaljevala v drugi mandat: "To be continued!"
severnik
# 28.05.2018 ob 13:27
Kitajski vlagatelj jo hoče podaljšati, a za to mora država najprej spremeniti prostorski načrt.

To je tako težak postopek in zahteva delo vsaj 121 uradnikov. Zadeva bo trajal vsaj 7 let.
Homer.
# 27.05.2018 ob 08:24
@samogledam
Jasno sem napisal o "oddaljenih" turistih. Torej tistih iz drugih celin.
To seveda Nemci, Italijani, Čehi, Poljaki in ostali Evropejci niso
Radoveden
# 27.05.2018 ob 00:59
Pri nas je birokracija gonilo napredka, aja pa važno da je najprej za najemnino pa če potem vse skupaj crkne.
topol
# 26.05.2018 ob 19:23
Na Štajerskem je dovolj destinacij za obisk iz Ljubljane, ne pa za obisk iz Kitajske. Bolj kot so turisti oddaljeni, redkejše znamenitosti jih zanimajo. Dunaj, Benetke, Dolomiti, Salzburg. To bi bil nek krog za kitajske turiste. Vmes pa lahko vtaknemo še kako slovensko zanimivost. Nikakor pa ni pričakovati letalo Kitajcev samo za Štajersko. Ker tudi Slovenci, ki gredo na Irsko, ne želijo biti le v eni grofiji, temveč obiščejo več znamenitosti širom dežele.
Homer.
# 26.05.2018 ob 13:14
Nalijmo si čistega vina!
Mariborsko letališče je lahko konkurenčno le s tovornim prometom. Pa še to pogojno, za medcelinske polete in če bodo bistveno cenejši od drugih.
In tu imajo Kitajci prav,medcelinski poleti so z velikimi transportnimi letali, kar zahteva daljšo pristajalno stezo.
Če kdo računa na nizkocenovnike, živi v iluziji, saj je okrog dovolj letališč (Italija, Avstrija, ....).
Ravno tako ni logike, da bi Kitajski turisti leteli za Maribor, potem pa jih od tam več ur vozili z avtobusi do Ljubljane in naprej do turističnih destinacij
Bolek
# 28.05.2018 ob 14:18
Mariborsko letališče je leto 2017 sklenilo z dobrih 1,7 milijona evrov izgube. Prihodki so se glede na leto poprej za malenkost povečali – na 705.000 evrov.
--------
Prihodki 705.000 evrov
Izguba 1,700.000 evrov

Malo razmislite, kaj to pomeni.
Ne morem verjeti, da so ti podatki točni???
severnik
# 28.05.2018 ob 13:32
Na Bledu azijske turiste z avtobusi vozijo v glavnem Hrvati, Slovaki in Čehi, saj pristajajo na njihovih letališčih, ki so dosti bolj oddaljena od Bleda, kot Maribor.

Samo za info, iz Mb do bleda je enako po času kot iz ZG do bleda.

Ali drugače za lažjo predstavo. Iz zg in mb je približno dobro uro do lj.
severnik
# 28.05.2018 ob 13:30
In sedaj bodo prišli na plano vsi ekologi in združenja, ki jih država premore. Zainteresirani subjekti iz Ljubljane bodo kamen, ki bo viral projekt saj jih bo skrbelo za okolje in zdravje lokalnega prebivalstva. Medtem pa prebivalci Vrhniške občine ne smejo vplivat na ponovno pridobljeno okoljsko dovoljenje odlagališča strupenih odpadkov Kemis, ki je v preteklih letih že zelo onesnažila to okolje. Škoda bo vidna še desetletja. Ampak to Ljubljančanov ne boli saj so njihovi zraven.

Vitez...malo mešaš, da ne rečem kaj.

Ljubljančane kar pusti pri miru, ker nimamo nič zraven. Ima pa seveda Ljubljana, kot glavno mesto, kjer so poslanci, ki so v veeeeliki večini iz cele Slovenije. Se pravi tudi "vaši".
aaa
# 28.05.2018 ob 06:58

Homer.

Štajerska ima krasne turistične kraje


Krasne že, samo turistične ne. Kdaj je bil npr kakšen turist nazadnje v prekrasni dravski dolini? Da potenciala Pohorja, kjer ni t od turizma raje ne omenjam.
Homer.
# 26.05.2018 ob 20:18
@nonparel
Ti je topol že odgovoril.
Štajerska ima krasne turistične kraje, ampak to le redke oddaljene turiste zanima.
Povprečni oddaljeni turist pozna v Evropi le nekaj krajev: Pariz, London, Benetke in morda še Rim.
In to so za njega turistične destinacije.
Tisti, ki "zaide" v Slovenijo, se bo osredotočil na Ljubljano, morda še skoči na Bled in le redki še do Pirana.
Hijena
# 26.05.2018 ob 11:17
Saj bo dobiček, ko bodo v kratkem vozili pralne stroje
CaEdMoN
# 28.05.2018 ob 22:36
Letališče ponuja čarterske polete z manjšimi letali, za večja je vzletna steza prekratka. Kitajski vlagatelj jo hoče podaljšati, a za to mora država najprej spremeniti prostorski načrt.

A dajte no! In kakšna so to manjša letala?? MBX ima za čarterje ali redne lete po Evropi (to kar tudi z Brnika leti) dovolj dolgo stezo. Še A330 na polnem čarterskem letu znotraj Evrope lahko vzleti na teh 2.500m, ker tudi nadmorska višina ni visoka. Je pa res, da bi na dolgih medcelinskih progah nastal problem, ki bi ga bilo potrebno reševat z omejitvijo teže oz. po potrebi z manj potniki na krovu oz. če bi se šli neke tovorne projekte poleg ostalega.
RenatoP
# 28.05.2018 ob 18:44
@bolek najemnina 95t na mesec je malo cez miljoncka na leto, pa licence, pa nadzorni sistemi pa 20 zaposlenih, pa gasilska enota pa na koncu do ogrevanja objekta in kosenja trave na 50tm2... pa smo hitro tam.
Prihodek je pa se velik od tistega enega vzleta na dan. Kot da bi celotna Medexova proizvodnja cakala na med od cebelarja ki ima dva panja..
DXM
# 28.05.2018 ob 13:54
kje je Libero, glavni komentator iz Brnika, da nam objasni situacijo? V glavnem, furat letališče ni simpl, in večinoma se rabi naredit nek "deal" z nizkocenovci in špediterji (DHL,TNT), vse ostalo je hobby program za bogatune in japije.
Dancoman
# 28.05.2018 ob 13:13
sistemc vse troje bi lahko ukinili, zaprli pa bi imeli vsi slovenci korist od tega... posebej pa gospodarstvo in država ki bi pršparala denar pa namenila za drugi tir, ceste ipd. Boljse kot nic
samogledam
# 27.05.2018 ob 06:31
Homer
te moram malo dopolnit. Ce bi bil kdaj v slovenskem drustvu Sava v Frankfurtu bi spoznal kar nekaj nemcev, ki z avtodomom ze zelo dobro poznajo celo Slovenijo in celo na jezikovni tecaj slov.jezika redno hodijo.Tudi avstrijski drzavljani niso redki na stajerskih gricih...so gostilne na kmeckem turizmu dobro obiskane, tako da ljubljancanov niti ne pogresajo.Maribor pa je definitivno zanemarjen, brez ustrezne infrastrukture, tekocega prometa na kvalitetni cesti pa tako ne vidis.Jankovic je res zmeden tajkuncic, a center mesta je uredil v svetovno lepo zasnovano in privlacno destinacijo, ki je v ponos celi Sloveniji. Tudi Maribor nujno rabi voditelje mesta.
samogledam
# 27.05.2018 ob 06:20
ni dovolj sama zgradba, potrebno je urediti tudi cesto do letalisca, ki je prava sramota na rodeu.
Majestic12
# 26.05.2018 ob 13:05
Naj vzpostavijo direktno linijo s Kumrovcem, vsaj na današnji dan bi delali z dobičkom.
Putkaka
# 27.05.2018 ob 21:34
Ah, ja, Mariibor, evropsko mesto, ki ga nihče ne pozna in ki ga nihče noče obiskat, Le zakaj?
vojnaslo91
# 26.05.2018 ob 11:19
Važno je, da je Franc Kangler gotof... korupcija, nesposobnost, izbuba je pa drugorazredna stvar.
Živela vseslovenska ustaja!
Kazalo