Nenujne storitve je plačalo 100 bolnikov, kranjsko urgenco pa na leto obišče 30.000 bolnikov. Ekipe imajo okoli 1400 nujnih posredovanj. V kratkem bo začela delovati tudi triaža, ki bo velika prednost za nujne primere.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Bolniki, ki so preteklo leto prihajali v ambulanto nujne medicinske pomoči v Kranju, se niso več odločali za izpiranje ušes, odstranitev klopa, pisanje nenujnih napotnic. Bolniki so dobro obveščeni, tudi v čakalnici lahko preberejo samoplačniški cenik.

Vodja ambulante za nujno medicinsko pomoč Miha Oman ugotavlja, da takšnih obiskov res ni bilo veliko: "Manj kot 0,3 odstotka vseh obiskov, ampak nam vseeno to omogoča neko varovalko, da tisti, ki se vseeno odločijo tako storitev opraviti na urgenci, to lahko storijo."

Devet zdravnikov urgentne medicine je bilo v času največjih kadrovskih vrzeli v kranjski družinski medicini bolj obremenjenih, bolnikov pa več: "Več je obiska med delovnim časom – se pravi čez dan in zunaj časa dežurstev – z nekimi akutnimi stanji, ki niso ravno nujna," pojasnjuje Oman.

V Kranju bodo v kratkem uvedli tudi triažo. Sogovornik pojasnjuje, da bo bolnik najprej stopil do diplomirane medicinske sestre. "Ta ga bo po vnaprej odobrenem algoritmu, ki velja za celotno državo, razvrstila v eno od petih triažnih kategorij. Pacient, za katerega se bo izkazalo, da je bolj ogrožen, bo hitreje obravnavan."

Kadre bodo zagotovili z notranjo reorganizacijo, postopke triaže bodo pokrili z lastnim denarjem.