Predlog trase medmestne povezave Krško - Brežice Foto: Ministrstvo za infrastrukturo in prostor
Predlog trase medmestne povezave Krško - Brežice Foto: Ministrstvo za infrastrukturo in prostor
Civilna iniciativa si prizadeva, da se Vrbinska cesta ne priključi na krožišče pri Tušu v Brežicah. Foto: Goran Rovan
Za prestavitev trase si prizadevajo tudi v krški občini. Foto: Goran Rovan
Nezadovoljni s traso Vrbinske ceste

V brežiški občini je bila ustanovljena tudi civilna iniciativa, v krški pa so nestrinjanje s traso izrazili v krajevni skupnosti Dolenja vas.

Prebivalci krške in brežiške občine si že nekaj let prizadevajo, da bi se zgradila medmestna povezava med obema občinskima središčema skozi Vrbino, s čimer bi se izognili številnim naseljem in skrajšali pot za nekaj kilometrov. Za tako imenovano Vrbinsko cesto, ki naj bi postala tudi magistralna povezava, so zdaj le pripravili traso, ki so jo javno predstavili ob razgrnitvi državnega prostorskega načrta. Vendar ta precej ljudi ob trasi ni zadovoljila, zato zahtevajo njeno prestavitev.

Za prestavitev trase se zavzemajo predvsem v brežiški občini, kjer je bila ustanovljena tudi civilna iniciativa. Ta je v nekaj dneh zbrala 527 podpisov in jih predala predstavnikom občine. O njihovih zahtevah so razpravljali tudi občinski svetniki in jih podprli. Boris Papac, koordinator Civilne iniciative za prestavitev Vrbinske ceste, pravi, da se zavzemajo za prestavitev trase te ceste, tako, da ne bi prepolovila naselja Šentlenart in se naj ne bi priključila na sedanjo mestno obvoznico v krožišču pri Tušu, ampak na novonačrtovano obvoznico nad železniško progo. V CI-ju so prepričani, da je nesprejemljivo, da se za Dobovo načrtujeta dve zunajnivojski križanji z železnico, za Brežice kot občinsko središče pa le enega. Zato so sami pripravili dva predloga.

Obe predlagani varianti pa sledita naslednjim načelom: "1. Naselje Brezina ostane celovito. 2. Brežice, od Save do železniške proge, predlagana trasa ne deli. 3. Dodana vrednost predlaganih tras je cestna povezava IPC Brezina na zahod do AC v Krškem in cestna povezava na vzhodno obvoznico. Tranzitni promet se spelje skozi IPC Brezina, kar bo omogočilo njeno oživitev. 4. Predlagani trasi se smiselno povežeta z Vzhodno obvoznico in omogočita potek tranzitnega prometa mimo naselij ob obstoječem železniškem koridorju. 5. Predlagana varianta ne predvideva vhodnega prometa iz nove trase Krško-Brežice na Cesto bratov Cerjakov. Severni del Brežic bo tako postal zaprt za vhodni promet v Brežice. Vhodni prometni tokovi v Brežice iz zahoda (Krškega) in iz severa (Spodnja Pohanca) bodo potekali preko krožišča in nadvoza nad železnico vzhodno od Brezine po Cesti svobode. Tranzitni prometni tokovi pa se bodo nadaljevali po vzhodni obvoznici. 6. Mesto Brežice bo dobilo z vzhodno obvoznico in povezavo Krško-Brežice okvir za urbano širitev v prihodnjih desetletjih in navezavo na zaledne prometne tokove, ki bodo speljani izvennivojsko preko železnice."

Za spremembo trase tudi v KS Dolenja vas
Vrbinska cesta iz Krškega do Brežic bi se po predlaganih načrtih najbolj približala naselju Pesje v krški občini, čemur pa krajani nasprotujejo. Goran Uduč, predsednik krajevne skupnosti Dolenja vas, je zato v imenu krajanov predlagal, da se trasa medmestne povezave pri Pesjem pomakne južneje. Uduč to pojasnjuje: "Cesta naj se odmakne vsaj še za dodatnih 150 metrov stran od naselja, tako da bi se trasa speljala po gozdu. Zato imamo več razlogov. Ni namreč predvidenih nobenih nasipov, nobenih vkopov, tako kot je ob drugih naseljih ob sami trasi."

S to prestavitvijo trase bi cesto skrajšali, jo speljali po manj kakovostnih zemljiščih, tako da gradnja protihrupnih zaščit ne bi bila potrebna, saj bi bil med naseljem in cesto nekakšen zeleni pas. Krajani si seveda tako kot drugod ne želijo poslabšanja kakovosti življenja v kraju, sami pa te ceste, kot pravijo, ne potrebujejo. Ne želijo pa biti žrtvovani zaradi morebitnih retenzijskih površin, ki so predvidene ob gradnji HE Brežice.

Ali bodo načrtovalci zahtevam krajanov prisluhnili in kdaj, zdaj še ni jasno. Bolj gotovo je le to, da se gradnja slabih devet kilometrov ceste, ki naj bi stala 40 milijonov evrov, ne bo začela pred letom 2017, saj država zanjo nima denarja.

Za MMC Goran Rovan

Nezadovoljni s traso Vrbinske ceste