Dolina Vrata je v zadnjih letih vse bolj obiskana in zato prometno obremenjena, zato si v Kranjski Gori prizadevajo, da bi v Vratih trajnostno uredili promet in zmanjšali negativne učinke povečanega obiska.
Na kranjskogorski občini so pripravili projekt Umirjanje prometa v dolino Vrata. Kranjskogorski podžupan Bogdan Janša je pojasnil, da se je promet toliko povečal, da Vrata tega pritiska ne zdržijo več, zato v prihodnjih letih načrtujejo ureditev parkirišč v Mojstrani in javni prevoz v Vrata, ki so vstopna točka za vzpon na Triglav.
"Pojavljajo se težave zaradi prašne onesnaženosti, komunalnih odpadkov, divjega parkiranja in divjega kampiranja. Vse to nas je privedlo do tega, da na podlagi vseh smernic in rezultatov ter predvidenega še večjega obiska promet v dolino umirimo in večji del motoriziranega prometa zadržimo v Mojstrani," pravi Janša.
500 vozil dnevno v Vratih
Na vrhuncih sezone je ob koncih tedna v dolini dnevno od 300 do 500 vozil. Za dostop v dolino, v katero vodi osemkilometrska, večinoma makadamska cesta, obiskovalci uporabljajo predvsem osebna vozila. Javni prevoz v dolino, ki se konča pod Triglavsko severno steno, pa je bil ukinjen že pred 20 leti.
Po novem režimu bi bilo še vedno mogoče parkiranje v Vratih, vendar bi to veljalo za nadstandardno storitev. V trenutku, ko bi bilo parkirišče v dolini napolnjeno, bi zapornica onemogočila dostop v dolino drugim osebnim vozilom. Obiskovalci bi nato lahko parkirali na bolj oddaljenih parkiriščih in se z njih v dolino odpravili peš, s kolesom ali pa s frekventnim do okolja prijaznim javnim prevozom.
"Naš namen je, da zaščitimo dolino, hkrati pa še vedno omogočamo dostop vanjo. Neomejeno možnost dostopa z vozilom pa bi ob tem denimo zagotovili lastnikom, oskrbovalcem planinskih koč in vozilom za posebne namene ter reševalcem," je še pojasnil Janša.
Kranjskogorčani želijo skupaj z državo asfaltirati cesto do Aljaževega doma, s čimer bi se rešili prahu. Cesto bi nato država v last oziroma upravljanje zaupala občini. Vzporedno bi se na občini lotili ureditve parkirišč in parkirnega režima.
Občina je že naredila nabor stavbnih zemljišč, predvsem v naseljih Mojstrana in Dovje, ki so v občinski lasti in jih je mogoče urediti v parkirišča. Za javni prevoz pa naj bi nabavili ekovozila. Velik poudarek bodo dali tudi informiranju, saj želijo, da bi bili obiskovalci čim bolje obveščeni, kje so prosta parkirišča in kdaj vozijo avtobusi.
Projekt naj bi zaživel v teh letih
Projekt, katerega vrednost je ocenjena na 1,5 milijona evrov, naj bi v celoti zaživel v dveh ali najpozneje treh letih. Že pred tem pa po Janševih besedah načrtujejo organizacijo promocijskih koncev tedna, s katerimi bi obiskovalcem pokazali, kako bo režim potekal v praksi, s čimer bi razblinili dvome in strahove, ki se pojavljajo zdaj.
Janša verjame, da lahko Vrata postanejo vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline. Razmišlja tudi, da bi nekoč v prihodnosti Vrata lahko povezali z Mojstrano in Trento z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico, ki bi omogočala edinstven ogled naravnih znamenitosti.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
No, potem rešiš to. Zato povsod po svetu asfaltirajo ceste, naredijo parkirišča, postavijo koše in uredijo kampiranje. Ni potrebno vsega zapirati.
v tujini moraš marsikje plačat dovolilnico za vstop v dolino oz za prečkanje prelaza. če želiš parkirat parkirnina ni zgolj simbolična. itd. da sploh ne omenjam opcije, da je povsod urejen javni transport, ki ne gre samo dvakrat na dan, kot v vrhuncu sezone na vršiču, ampak vozi od jutra do večera.
a če pogledamo kranjsko goro...pred letom ali dvema so kupili turistični bus, ki je prešvoh, da bi sploh zvozil klance na vršič in v vrata..!! ma glave bi morale leteti zarad takega nakupa..!!
tut TNP je izgubil kompas. po bivakih razni čehi kampirajo tudi po cel teden (češke agencije celo organizirajo aranžmaje za 'zastonjsko' spanje po naših gorah)... folk ima piknike, vozijo in parkirajo vsepovprek... ampak noben temu ne naredi konec. raje po internetu iščejo padalce (ki naj bi s svojo dejavnostjo baje motili gamse?!?!?!) in jim pošiljajo račune domov...
No no, kako pa naj gredo peš ali s kolesom gibalno ovirani? Dajmo malo pogledati, kako to počno Avstrijci in Švicarji pa skopirajmo od njih. Naj naredijo zadovoljiv javni prevoz in pika. Potem pa se lahko odločamo, ali bomo šli peš, s kolesom ali pa z javnim prevozom. Res, neverjetna znanost.
Aha, torej tisti, ki si lahko privoščijo nadstandardno storitev, ne bodo onesnaževali.
sicer pa zaradi mene, tudi če zaprejo cesto, se bomo pač ogreli na poti do Vrat, nič hudega.
tiste nedeljske avtomobilske norije je pač treba preprečiti. škoda pa, da ni več avtobusa, včasih smo šli iz Ljubljane z avtobusom. še zdaj bi šel,če bi šel nekje sredi noči, pa nisem edini.
dolino vrat,bi morali zapreti ob 8h zjutra.gorniki so tako ali tako že ob 4h v vratih
saj se ne rabiš najavit policiji za spanje v bivaku...ampak če si v njem več kot eno noč pač nisi prišel vanj z namenom, da preživiš noč in greš dalje, zaradi česar je namenjen, ampak si prišel na zastonj dopust.
bivaki so namenjeni ljudem, ki jih ujame noč, ki so na dolgih turah, alpinistom, plezalcem, itd...
javni promet. Premalo se upošteva Alpske konvencije
in skrbi za naravo.
Železnica? Kot VGN je ne odobravam, to je tudi prevelik
poseg v naravno okolje TNP. Živali smo že čisto odrinili
iz njihovega prostora. Pa tudi kdo in kako bi zagotovil
sredstva. Odgovorni naj gredo pogledat in se pogovoriti
v Švico kako se skrbi za okolje.
peš je treba iti ...
Tujci se morajo najaviti policiji. Ne rabijo vnaprej, morajo pa najkasneje v treh dneh po vstopu v državo, prav tako morajo plačati turistično takso.
Če bivaš v kakšnem turističnem objektu, te je dolžan prijaviti lastnik (oziroma upravitelj) tega objekta (hotela, apartmaja, planinske koče, ...), če bivaš izven tega, se moraš prijaviti sam.
Ta del je precej enostavno rešljiv. Stavim, da ti ki spijo po bivakih in na črno kampirajo niso ustrezno prijavljeni na policiji. Pač se naj organ nadzora sprehodi naokrog, od vsakega pokasira 200 EUR, pa se bo ta praksa hitro nehala...
Ne se čudit zakaj je tako kot je in zakaj se ljudje vozijo s avtomobili po dolini.
V tujini na takšnih prelazih kot je Vršič k večjemu naredijo smučišče.
A to ti si že kdaj bil pozimi na Vršiču? Si že slišal za Rusko kapelico in zakaj je tam?
sigurno imajo že idejne projekte..in pripravljajo vlogo za evropska sredstva....
1. cesto uredit in asfaltirat
2. urediti odvoz odpadkov
3. ob 6. uri zjutraj zapret rampo
4. "zamudniki" so je gostje, ki pridejo na pir ali sladico in naj se vozijo z predvidenim javnim prevozom...
Kaj za vraga naj bi to bilo? Žičnica? Maglev? Župan pod vplivom substanc?
Elektromagnetna železnica je pravi predlog.
Mora imeti pa najmanj 20 km predorov in ceno vsaj 2 mrd€.
.
našistivasimajoradipress
Avto je treba pač stisnt nekam ob cesto in upat da ti ga čez dan nekdo ne butne..seveda pa ko prideš nazaj ga v suhih dneh komaj prepoznaš zaradi debelega sloja prahu.. Je Skippy lepo napisal..v tujini ponavadi to uredijo..parkirišča, smeti, kampiranje itd itd..pri nas pa prepovejo :) :)
Avtomobilu se ze leta daje prioriteto, medtem ko v uspesnih drzavah, svica, danska, nizozemska,.. Avto potiskajo v ozadje,.. Vi pa bi v naravi, v cudovitem naravnem okolju gradili parkirisca, ceste, kampe itd. Tako da bi ja prisli cim blizje cilju, kar pomeni, da bi za prostor obiskalo se vec turiszov. In potem bi bilo kot v blrjskem vintagarju, kjer namesto romanticnega sprehoda dozivia prerivanje v trgovskem centru ob razprodajah, kjer niti ne vidis vintagarja in vode,.. Z izgradnjo infrastruktire bi logicno zaradi dostopa, prostor obiskalo se vec ljudi, ki bi v vrstah hodili v gore in potem z vrha pogledovali na prelepo alpsko gorovje, z parkiriscem in plocevino v narocju gorenjske lepote. Resitev je prepoved motornega prometa in resevanje z elektricnimi vozili in drugimi trajnostnimi resitvami.,.. Samo toliko, moje mnenje
frozen pingvin 4
vrata, vršič in podobni kraji v TNP so preobremenjena. folk na piknikih, še kak šotor postavjo malo za vogalom, da jih noben ne vidi. pleha toliko da ne veš kam bi parkiral. itd itd. javni prevoz pa slabši kot v burkini faso.
v tujini moraš marsikje plačat dovolilnico za vstop v dolino oz za prečkanje prelaza
V tujini na takšnih prelazih kot je Vršič k večjemu naredijo smučišče. Naš domet pa je parkirnina in ti bi še cesto kasiral ali kaj?
300 avtomobilov na dan pomeni potencialni zaslužek v višini vsaj 4.000 evrov na dan.
Urejanje javnega prevoza pa najbrž nima posebnega smisla. 300 avtomobilov, kar je v praksi vsaj 500 ljudi, je zadostna dnevna obremenitev za dolino. Ni treba ljudi še z avtobusom voziti tja. Ali gredo peš, ali pa plačajo dovolilnico in se peljejo.
Tocno to bi bilo treba! Primerne kazni hitro resijo podobne probleme!