Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 37 glasov Ocenite to novico!
Ob vrhuncih sezone je ob koncih tedna v dolini Vrat dnevno od 300 do 500 vozil. Foto: BoBo
Vrata so vstopna točka za vzpon na Triglav. Foto: BoBo

Dodaj v

Občina Kranjska Gora želi urediti promet v Vratih, morda tudi z elektromagnetno železnico

Vrata bi lahko postala vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline
18. februar 2018 ob 11:35,
zadnji poseg: 18. februar 2018 ob 11:53
Kranjska Gora - MMC RTV SLO, STA

Dolina Vrata je v zadnjih letih vse bolj obiskana in zato prometno obremenjena, zato si v Kranjski Gori prizadevajo, da bi v Vratih trajnostno uredili promet in zmanjšali negativne učinke povečanega obiska.

Na kranjskogorski občini so pripravili projekt Umirjanje prometa v dolino Vrata. Kranjskogorski podžupan Bogdan Janša je pojasnil, da se je promet toliko povečal, da Vrata tega pritiska ne zdržijo več, zato v prihodnjih letih načrtujejo ureditev parkirišč v Mojstrani in javni prevoz v Vrata, ki so vstopna točka za vzpon na Triglav.

"Pojavljajo se težave zaradi prašne onesnaženosti, komunalnih odpadkov, divjega parkiranja in divjega kampiranja. Vse to nas je privedlo do tega, da na podlagi vseh smernic in rezultatov ter predvidenega še večjega obiska promet v dolino umirimo in večji del motoriziranega prometa zadržimo v Mojstrani," pravi Janša.

500 vozil dnevno v Vratih
Na vrhuncih sezone je ob koncih tedna v dolini dnevno od 300 do 500 vozil. Za dostop v dolino, v katero vodi osemkilometrska, večinoma makadamska cesta, obiskovalci uporabljajo predvsem osebna vozila. Javni prevoz v dolino, ki se konča pod Triglavsko severno steno, pa je bil ukinjen že pred 20 leti.

Po novem režimu bi bilo še vedno mogoče parkiranje v Vratih, vendar bi to veljalo za nadstandardno storitev. V trenutku, ko bi bilo parkirišče v dolini napolnjeno, bi zapornica onemogočila dostop v dolino drugim osebnim vozilom. Obiskovalci bi nato lahko parkirali na bolj oddaljenih parkiriščih in se z njih v dolino odpravili peš, s kolesom ali pa s frekventnim do okolja prijaznim javnim prevozom.

"Naš namen je, da zaščitimo dolino, hkrati pa še vedno omogočamo dostop vanjo. Neomejeno možnost dostopa z vozilom pa bi ob tem denimo zagotovili lastnikom, oskrbovalcem planinskih koč in vozilom za posebne namene ter reševalcem," je še pojasnil Janša.

Kranjskogorčani želijo skupaj z državo asfaltirati cesto do Aljaževega doma, s čimer bi se rešili prahu. Cesto bi nato država v last oziroma upravljanje zaupala občini. Vzporedno bi se na občini lotili ureditve parkirišč in parkirnega režima.

Občina je že naredila nabor stavbnih zemljišč, predvsem v naseljih Mojstrana in Dovje, ki so v občinski lasti in jih je mogoče urediti v parkirišča. Za javni prevoz pa naj bi nabavili ekovozila. Velik poudarek bodo dali tudi informiranju, saj želijo, da bi bili obiskovalci čim bolje obveščeni, kje so prosta parkirišča in kdaj vozijo avtobusi.

Projekt naj bi zaživel v teh letih
Projekt, katerega vrednost je ocenjena na 1,5 milijona evrov, naj bi v celoti zaživel v dveh ali najpozneje treh letih. Že pred tem pa po Janševih besedah načrtujejo organizacijo promocijskih koncev tedna, s katerimi bi obiskovalcem pokazali, kako bo režim potekal v praksi, s čimer bi razblinili dvome in strahove, ki se pojavljajo zdaj.

Janša verjame, da lahko Vrata postanejo vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline. Razmišlja tudi, da bi nekoč v prihodnosti Vrata lahko povezali z Mojstrano in Trento z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico, ki bi omogočala edinstven ogled naravnih znamenitosti.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Skippy
# 18.02.2018 ob 12:08
"Pojavljajo se problemi zaradi prašne onesnaženosti, komunalnih odpadkov, divjega parkiranje in divjega kampiranje.

No, potem rešiš to. Zato povsod po svetu asfaltirajo ceste, naredijo parkirišča, postavijo koše in uredijo kampiranje. Ni potrebno vsega zapirati.
elektrupunk
# 18.02.2018 ob 12:11
če bi cesto asfaltiral bi se rešil večino težav .. vsekakor pa prosim ne mi sanjat o kakršni koli železnici v Vrata in dalje, če mi po drugi strani očitate da jst kot redni obiskovalec onesnažujem okolje, če se peljem po obstoječi cesti. Javni prevoz? seveda bi bilo fino, .samo da bo unčikovit, ..verjetno pa ne pride v poštev za vse nas,ki se tudi sredi noči zaženemu gori v svet Rokavov in Oltarjev. Kombinacija obojega bi bila pomoje super rešitev...Vsekakor upam da najdejo rešitev, ki bo življenska, ne pa da bo namen samo kasirat in polnit občinski proračun..
elektrupunk
# 18.02.2018 ob 12:24
in še kar se parkiranja tiče.. Res je da večina rine na Triglav, Škrlatico, Kriške pode in okoliške vrhove, za katere je izhodišče Aljažev dom. Je nas pa tudi kar nekaj, ki se ponavadi ustavimo že prej v dolini. Rokavi, Oltar, Dovški križ in še bolj na začetku doline Kukova špica z okolico so izhodišča ki so dobro znana vsem vpletenim, a da bi se kaj uredilo to pa ne. Avto je treba pač stisnt nekam ob cesto in upat da ti ga čez dan nekdo ne butne..seveda pa ko prideš nazaj ga v suhih dneh komaj prepoznaš zaradi debelega sloja prahu.. Je Skippy lepo napisal..v tujini ponavadi to uredijo..parkirišča, smeti, kampiranje itd itd..pri nas pa prepovejo :) :)
frozen pingvin 4
# 18.02.2018 ob 12:35
vrata, vršič in podobni kraji v TNP so preobremenjena. folk na piknikih, še kak šotor postavjo malo za vogalom, da jih noben ne vidi. pleha toliko da ne veš kam bi parkiral. itd itd. javni prevoz pa slabši kot v burkini faso.

v tujini moraš marsikje plačat dovolilnico za vstop v dolino oz za prečkanje prelaza. če želiš parkirat parkirnina ni zgolj simbolična. itd. da sploh ne omenjam opcije, da je povsod urejen javni transport, ki ne gre samo dvakrat na dan, kot v vrhuncu sezone na vršiču, ampak vozi od jutra do večera.

a če pogledamo kranjsko goro...pred letom ali dvema so kupili turistični bus, ki je prešvoh, da bi sploh zvozil klance na vršič in v vrata..!! ma glave bi morale leteti zarad takega nakupa..!!

tut TNP je izgubil kompas. po bivakih razni čehi kampirajo tudi po cel teden (češke agencije celo organizirajo aranžmaje za 'zastonjsko' spanje po naših gorah)... folk ima piknike, vozijo in parkirajo vsepovprek... ampak noben temu ne naredi konec. raje po internetu iščejo padalce (ki naj bi s svojo dejavnostjo baje motili gamse?!?!?!) in jim pošiljajo račune domov...
Wasabi
# 18.02.2018 ob 13:11
TNP je potrebno zaščiti pred avtomobili na vse možne načine. Kdor želi v TNP naj gre peš ali s kolesom.

No no, kako pa naj gredo peš ali s kolesom gibalno ovirani? Dajmo malo pogledati, kako to počno Avstrijci in Švicarji pa skopirajmo od njih. Naj naredijo zadovoljiv javni prevoz in pika. Potem pa se lahko odločamo, ali bomo šli peš, s kolesom ali pa z javnim prevozom. Res, neverjetna znanost.
LosAlamos
# 18.02.2018 ob 12:34
Super. Podpiram. Morda pa se za časa mojega življenja spremeni miselnost birokratov in bodo dopustili take drzne projekte.
Jožeine
# 18.02.2018 ob 12:34
Smiselno bi bilo, da bi potegnili železnico nazaj, tako kot je bila, do Trbiža, uredili smiselni vozni red vlakov in bi veliko ljudi z veseljem se poslužilo tega transporta. Potem pa še lokalni E-bus in je zadeva rešena. Take komparativne prednosti, kot jih pa nudi ta proga, pa ima malo katera.
mertseger
# 18.02.2018 ob 16:05
Elektromagnetno zeleznico ROFL še za pesek nimate ko cesto odnese pa bi železnico gradili. Ne se smešit
angel2
# 18.02.2018 ob 13:17
Najbolje tudi, da še vse koče zaprete v tnpju, kolk plastike pokurijo, kolk rjuh, ostalih odpadkov, ropot helikopterja "dostava" panoramski leti.... pri nas se res ne splača nič, a vsi bi mastno služili.
Hik
# 18.02.2018 ob 14:14
Po novem režimu bi bilo še vedno mogoče parkiranje v Vratih, vendar bi to veljalo za nadstandardno storitev.

Aha, torej tisti, ki si lahko privoščijo nadstandardno storitev, ne bodo onesnaževali.
gebu
# 18.02.2018 ob 12:37
PODPIRAM! Saj že 30 let govorimo, da želimo postati druga Švica ;)
ajvard
# 18.02.2018 ob 13:11
potrebno je ločiti med tistimi, ki gremo v hribe in se tam nabiramo od enih zjutraj dalje in med tistimi, ki pridejo popoldne, naredijo par korakov okoli koče, spijejo pivo in se vrnejo v dolina.o.

sicer pa zaradi mene, tudi če zaprejo cesto, se bomo pač ogreli na poti do Vrat, nič hudega.

tiste nedeljske avtomobilske norije je pač treba preprečiti. škoda pa, da ni več avtobusa, včasih smo šli iz Ljubljane z avtobusom. še zdaj bi šel,če bi šel nekje sredi noči, pa nisem edini.
čik
# 18.02.2018 ob 12:28
bogdan janša je podžupan kranjske gore
dolino vrat,bi morali zapreti ob 8h zjutra.gorniki so tako ali tako že ob 4h v vratih
mikic007
# 18.02.2018 ob 16:18
Še kranjska Gora je skočila na vlak "preveč turistov, želimo jih manj, ki plačajo več". Turist gre in počne, kar mu dovoliš. Ni kriv za kaos, ki ga ne uredijo pristojni. Kar občina v bistvu želi je, da 300 avtov plača več za parking, ostali pa še več za prevoz do vrat. V redu, samo ne se skrivat za lažno eko propagando..
Springbok
# 18.02.2018 ob 12:44
Pohvalno, da Gorenjci (Bled, Bohinj in Kranjska gora) razmišljajo o umiritvi in zmanjšanju avtomobilskega prometa. Da, za kaj takega je potrebno ponuditi učinkovit javni prevoz. Seveda bodo vsi tist, ki se želijo z osebnim avto pripeljati do zadnje smreke, prve skale ali ob rob jezera ali breg reke nezadovoljni.
itak
# 18.02.2018 ob 14:02
A je ze cas kislih kumaric - ko ponavadi take fantazije objavljate ...
frozen pingvin 4
# 19.02.2018 ob 00:36
ElTorro

saj se ne rabiš najavit policiji za spanje v bivaku...ampak če si v njem več kot eno noč pač nisi prišel vanj z namenom, da preživiš noč in greš dalje, zaradi česar je namenjen, ampak si prišel na zastonj dopust.

bivaki so namenjeni ljudem, ki jih ujame noč, ki so na dolgih turah, alpinistom, plezalcem, itd...
r5
# 18.02.2018 ob 14:46
Cesta se naj asfaltira, v poletnem času se naj čez dan uredi čisti javni prevoz. Zastonjsko večdnevno spanje po bivakih naj se kaznuje, enako črno kampiranje in puščanje smeti. Vstop v TNP pa se naj plača (letna vinjeta za gornike, enkratni vstop za turiste), da se pokrije zgoraj zapisano.
colnago
# 18.02.2018 ob 14:07
cesto asfaltirat,pa jaz brez problema plačam od 10-20 evrov za vstop v dolino in bo takoj manj gužve
Arso
# 18.02.2018 ob 16:10
Obvezno je potrebno delno zapreti doline in urediti
javni promet. Premalo se upošteva Alpske konvencije
in skrbi za naravo.

Železnica? Kot VGN je ne odobravam, to je tudi prevelik
poseg v naravno okolje TNP. Živali smo že čisto odrinili
iz njihovega prostora. Pa tudi kdo in kako bi zagotovil
sredstva. Odgovorni naj gredo pogledat in se pogovoriti
v Švico kako se skrbi za okolje.
coffeecup
# 18.02.2018 ob 12:55
Prahu se rešiš z asfaltacijo in ureditvijo ceste, kot so že zapisali, prenatrpanosti pa s tem, da po 6 uri zjutraj zapreš rampo, izjeme po tem rešuješ individualno oz. po tej uri le nepretrgan javni prevoz. Vsaka druga megalomanska investicija se nikoli ne bo pokrila, sploh upoštavajoč časovno zelo omejene sezone, da o umeščanju v TNP je to možno samo preko VIP, brez tega pa praktično nemogoče!
ivod
# 19.02.2018 ob 14:05
pa ja ... edinstven pogled iz železnice !!! ... lenuhi ...
peš je treba iti ...
ElTorro
# 19.02.2018 ob 11:57
@pingvin
Tujci se morajo najaviti policiji. Ne rabijo vnaprej, morajo pa najkasneje v treh dneh po vstopu v državo, prav tako morajo plačati turistično takso.

Če bivaš v kakšnem turističnem objektu, te je dolžan prijaviti lastnik (oziroma upravitelj) tega objekta (hotela, apartmaja, planinske koče, ...), če bivaš izven tega, se moraš prijaviti sam.
ElTorro
# 18.02.2018 ob 22:23
Zastonjsko večdnevno spanje po bivakih naj se kaznuje, enako črno kampiranje in puščanje smeti.

Ta del je precej enostavno rešljiv. Stavim, da ti ki spijo po bivakih in na črno kampirajo niso ustrezno prijavljeni na policiji. Pač se naj organ nadzora sprehodi naokrog, od vsakega pokasira 200 EUR, pa se bo ta praksa hitro nehala...
WalterBronx
# 18.02.2018 ob 14:45
Javni prevoz v dolino, ki se konča pod Triglavsko severno steno, pa je bil ukinjen že pred 20 leti.

Ne se čudit zakaj je tako kot je in zakaj se ljudje vozijo s avtomobili po dolini.
vedranh
# 19.02.2018 ob 16:20
Bil 1x...s kolesom...enkratno
Jakob
# 19.02.2018 ob 15:45
aaa
V tujini na takšnih prelazih kot je Vršič k večjemu naredijo smučišče.


A to ti si že kdaj bil pozimi na Vršiču? Si že slišal za Rusko kapelico in zakaj je tam?
Jakob
# 19.02.2018 ob 15:37
Domnevam da je EM železnica domislica lokalnih brainiacov zbranih v Turističnem društvu. So že pred leti imeli eno podobno z gondolo in smučiščem na Vrtaški planini.
odzajcatč
# 18.02.2018 ob 15:59
...Janša verjame, da lahko Vrata postanejo vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline. Razmišlja tudi, da bi nekoč v prihodnosti Vrata lahko povezali z Mojstrano in Trento z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico, ki bi omogočala edinstven ogled naravnih znamenitosti....

sigurno imajo že idejne projekte..in pripravljajo vlogo za evropska sredstva....

1. cesto uredit in asfaltirat
2. urediti odvoz odpadkov
3. ob 6. uri zjutraj zapret rampo
4. "zamudniki" so je gostje, ki pridejo na pir ali sladico in naj se vozijo z predvidenim javnim prevozom...
tureavanture
# 18.02.2018 ob 15:01
bo treba it prej kot zaprejo
uiophjk
# 28.03.2018 ob 13:28
z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico

Kaj za vraga naj bi to bilo? Žičnica? Maglev? Župan pod vplivom substanc?
galoper
# 19.02.2018 ob 21:02
Kaj pa sanitarije?
montebuba
# 19.02.2018 ob 12:01
spodbuditi javni prevoz; redne linije, večja frekvenca voženj...ugodne karte in povezave...s tem spodbujamo bolj ekonomičen javni prevoz plus še zmanjšamo uporabo avtov (osebnega vozila)
stric_Ferrari
# 18.02.2018 ob 19:40
Dovoz za osebna vozila odprt do 7, 8h zjutraj (odhod seveda kadarkoli), od te ure dalje pa imeti javni prevoz vsako uro. Problem rešen. Hja, če pa hočete da izgleda lepo, pa asfaltirat in uredit parkirišče :)
Vladoska
# 18.02.2018 ob 15:29
Podpiram vse kar gre v smeri napredka. Ko bi bili predstavniki TNP-ja tako fleksibilni, kot so za isto stvar v Avstriji, Italiji in Švici, potem so ti načrti že skoraj realizirani.
aless70
# 18.02.2018 ob 15:28
SUPER!
Elektromagnetna železnica je pravi predlog.
Mora imeti pa najmanj 20 km predorov in ceno vsaj 2 mrd€.
.
našistivasimajoradipress
watever
# 18.02.2018 ob 14:06
No, potem rešiš to. Zato povsod po svetu asfaltirajo ceste, naredijo parkirišča, postavijo koše in uredijo kampiranje. Ni potrebno vsega zapirati.
Avto je treba pač stisnt nekam ob cesto in upat da ti ga čez dan nekdo ne butne..seveda pa ko prideš nazaj ga v suhih dneh komaj prepoznaš zaradi debelega sloja prahu.. Je Skippy lepo napisal..v tujini ponavadi to uredijo..parkirišča, smeti, kampiranje itd itd..pri nas pa prepovejo :) :)


Avtomobilu se ze leta daje prioriteto, medtem ko v uspesnih drzavah, svica, danska, nizozemska,.. Avto potiskajo v ozadje,.. Vi pa bi v naravi, v cudovitem naravnem okolju gradili parkirisca, ceste, kampe itd. Tako da bi ja prisli cim blizje cilju, kar pomeni, da bi za prostor obiskalo se vec turiszov. In potem bi bilo kot v blrjskem vintagarju, kjer namesto romanticnega sprehoda dozivia prerivanje v trgovskem centru ob razprodajah, kjer niti ne vidis vintagarja in vode,.. Z izgradnjo infrastruktire bi logicno zaradi dostopa, prostor obiskalo se vec ljudi, ki bi v vrstah hodili v gore in potem z vrha pogledovali na prelepo alpsko gorovje, z parkiriscem in plocevino v narocju gorenjske lepote. Resitev je prepoved motornega prometa in resevanje z elektricnimi vozili in drugimi trajnostnimi resitvami.,.. Samo toliko, moje mnenje
aaa
# 19.02.2018 ob 13:10

frozen pingvin 4

vrata, vršič in podobni kraji v TNP so preobremenjena. folk na piknikih, še kak šotor postavjo malo za vogalom, da jih noben ne vidi. pleha toliko da ne veš kam bi parkiral. itd itd. javni prevoz pa slabši kot v burkini faso.

v tujini moraš marsikje plačat dovolilnico za vstop v dolino oz za prečkanje prelaza


V tujini na takšnih prelazih kot je Vršič k večjemu naredijo smučišče. Naš domet pa je parkirnina in ti bi še cesto kasiral ali kaj?
21.12.2012
# 18.02.2018 ob 15:02
Asfalt cesto edino logično, prepovedati parkiranje izven označene cone in sankcionirati kršitelje od prvega do zadnjega. Denar iz denarnice vsakega zaboli.
ps11
# 18.02.2018 ob 18:59
Zakaj ne greste pes?
JohnSmith
# 18.02.2018 ob 16:17
Če je prenatrpano, uvedeš dovolilnice. Če je prostora za 300 avtomobilov, potem se omeji na 2 avtobusa, 250 avtomobilov in 100 motorjev / mopedov. 80 % dovolilnic prodaš online vnaprej, 20 % jih prodajaš na vhodu glede na zasedenost. Postaviš normalno ceno za dovolilnico, npr. 10 evrov za motor, 15 evrov avto, 20 evrov avtodom in 60 evrov avtobus. V dolini urediš infrastrukturo, postaviš dva do tri kamp prostore za 20 - 30 šotorov (ki se ekstra plačajo), mogoče še trgovinico za najnujnejše planinske potrebščine in mogoče še kaj.

300 avtomobilov na dan pomeni potencialni zaslužek v višini vsaj 4.000 evrov na dan.

Urejanje javnega prevoza pa najbrž nima posebnega smisla. 300 avtomobilov, kar je v praksi vsaj 500 ljudi, je zadostna dnevna obremenitev za dolino. Ni treba ljudi še z avtobusom voziti tja. Ali gredo peš, ali pa plačajo dovolilnico in se peljejo.
NoriGoban
# 18.02.2018 ob 14:19
"ne pa da bo namen samo kasirat in polnit občinski proračun.."

Tocno to bi bilo treba! Primerne kazni hitro resijo podobne probleme!
yowie
# 18.02.2018 ob 14:05
stvar je enostavna, zapornica, za zapornico nabavit 10 električnih avtov, ki jih lahko kdorkoli uporabi, avti naj imajo sprogramirano samodejno vožnjo, da jih ne moreš ročno upravljat, samo start da te pelje in stop, da se ustavi. Samodejna vožnja pa tudi na daljinsko, da se avto sam premakne v tisto smer, ko je potreba (tak sistem bi zagotovo podprl kak proizvajalec EV, da bi se potem hvalil po celem svetu).
jzvbrt
# 18.02.2018 ob 12:55
Zanimivo, da večina komentatorjev pričakuje tak ali drugačen prevoz v dolino Vrata. Vrata in ostale doline pod Triglavom bi morali zapreti za prevoz z avtomobili in avtobusi. TNP je potrebno zaščiti pred avtomobili na vse možne načine. Kdor želi v TNP naj gre peš ali s kolesom. Bo pač pot v hribe 2 uri daljša.
Kazalo