Primorje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 82 glasov Ocenite to novico!
Tomos
V prihodnje naj bi okrepili tudi proizvodnjo poštarskih vozil. Foto: MMC/Televizija Slovenija

Tomos se postavlja na noge, po dolgih letih bodo spet tudi zaposlovali

Pridobili so nujno potrebna finančna sredstva za vnovičen zagon proizvodnje
20. september 2017 ob 20:16
Koper - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

V koprskem Tomosu optimistično gledajo v prihodnost, saj so le pridobili nujno potrebna finančna sredstva za vnovičen zagon proizvodnje. Po dolgih letih bodo tako v Tomosu tudi zaposlovali.

Pred poletjem, ko bi morali delati s polno paro, je proizvodnja pešala, priznava prvi mož Tomosa Iztok Pikl. Izdelali in prodali so tako le okrog 700 vozil, kar je daleč od načrtovanega. "Naše številke so bile za letos predvidene 5.500 do 6.000 kosov. Tega ne bomo dosegli," pojasni.

Razlog je bila nelikvidnost podjetja oziroma čakanje na prepotrebna posojila, s katerimi bi poplačali dobavitelje in zagnali proizvodnjo. Denarja ni bilo niti za plače, a je to zdaj preteklost. Proizvodnjo smo že zagnali, zagotavlja Pikl in dodaja, da na srečo kupcev Tomosovih izdelkov ne manjka.

"Načeloma za drugo leto veljajo vsa naročila, ki so že pospravljena v predalčkih. Letos se bomo potrudili, da jim dobavimo te stvari, ki so bile predvidene za proizvodnjo in njihovo prodajo," pojasnjuje Konstantin de Ferrer, vodja prodaje v Tomosu.

Načrtovano zaposlovanje
V kolikšni meri jim bo to uspelo, bo odvisno tudi od kadrovskih okrepitev. "Potrebujemo razvojnike, tehnično službo, tehnične ljudi, predvsem strojnike in seveda same delavce za proizvodnjo," pravi Pikl.

Ključni trg še naprej ostajajo države Beneluksa, Maroko in Skandinavija. Navkljub zamudam pri dobavi pa ostajajo živi tudi v ZDA. "Naročila so že prišla. Z marcem začenjamo z dobavo dveh kontejnerjev na mesec," napoveduje de Ferrer.

V prihodnje naj bi okrepili tudi proizvodnjo poštarskih vozil.

VIDEO
Tomos bo zaposloval
T. H., Dejan Jelačin/TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
johndeer
# 20.09.2017 ob 20:24
Lepo, zdaj pa na elektriko, za moped to ne more biti nek bav-bav...
drg
# 20.09.2017 ob 20:47
Super. Kultna znamka!
matijaf
# 20.09.2017 ob 21:43
Oni bi moral naredit eno hud hipsterski model in ga promovirat po celem svetu. Sicer neki poskusi so ampak noben njihov model ni zadost hipsterski da bi se to samo prodajal.
Pa ja, cim prej na strom.
acoschwanz
# 20.09.2017 ob 20:59
kul!:)
Semedelčan
# 20.09.2017 ob 22:11
Tomos je zakon vsepovsod in tudi med današnjo mularijo je trendovski ampak to še ni zagotovilo za uspeh. Če bodo vgrajevali kitajske motorje potem je zgodba obsojena na propad. V tem prispevku nisem začutil neke euforije oziroma prepričanja o uspehu.
KLIPAN
# 20.09.2017 ob 21:18
Bravo!
JBT
# 21.09.2017 ob 00:07
Tomos je BIL zakon, sedaj pa je to le ime, ki životari na račun nostalgije.
ajvard
# 20.09.2017 ob 21:50
matijaf

hipsterski motor je kratkoročno morda lahko rešitev.

dober motor pa dolgoročno.
xes
# 21.09.2017 ob 07:34
Me veseli, da se Tomos pobira, vsekakor vsaj pri meni zbuja veliko nostalgije... sem preživel celo mladost na njem in lahko rečem samo to: grušt vzdržljiv, motor pa bolj tako/tako ... sem ga šraufal ravno toliko kot vozil, ampak je bil narejen vsaj tako enostavno, da ga je lahko vsak mulc v domači garaži z nekim osnovnim orodjem in zdravo mero logičnega razmišljanja popravil, pa rezervni deli tudi niso bili predragi. V primerjavi s konkurenco takratnih časov (puch, piaggio) se je bolj kvaril in imel manj moči.... ampak smo ga imeli radi. :)
aaa
# 21.09.2017 ob 06:57
Tomos nas je predvsem naučil avtomehaničnih veščin. Včasih sem ga po 3x dnevno tišal domov. Čeprav se nisem vozil drugje kot okoli blokov. Ko sem šel s štirko na morje, je po dveh dneh šraufanja celo vžgala. Res je bil zakon.
Knez_Kocelj
# 21.09.2017 ob 04:32
TOMOS Koper, nekoč velika tovarna motociklov (Colibri, Avtomatik, APN-4, ATX, BTX, CTX...), ladijskih motorjev, motornih žag, kosilnic in športnih motociklov s katerimi so posamezniki na dirkah doma in po svetu dosegali vrhunske rezultate. TOMOS Koper, nekoč velika tovarna, ki je imela svoj lasten razvojni inštitut in razvijala motorje ter katerega znanje o motorjih so kopirali tudi današnji japonski in nemški velikani KAWASAKI, HONDA, YAMAHA in KTM.



TOMOS danes ni senca tega, kar je bil nekoč. Saj je slovenska država razprodala desetletja nakopičenega znanja in razvoja ter odpustila vse ključne ljudi, ki so v tovarni nekoč razvijali vrhunske izdelke. Zdaj ni več poti nazaj, saj je japonska in nemška konkurenca desetletja pred vsemi. Nekoč pa je bila za nami.
Svit-1
# 21.09.2017 ob 15:52
Sem včeraj po televiziji pri Dnevniku gledal, kako jih sestavljajo. Če jih bodo na ta način tudi v naprej, potem (žal) ne bodo daleč prišli.
melanholik
# 21.09.2017 ob 12:49
@aaa
V bistvu se moram s tabo kar strinjat. Saj na Tomose imajo vsi mnogo spominov, ampak dejstvo je, da so ti spomini povezani predvsem s tem, kolikokrat se je stvar pokvarila in kaj vse so šraufali. Ne vem, meni se to ne zdi ravno pojem kvalitete.
Semedelčan
# 21.09.2017 ob 11:44
Ideja. Naj Tomos prevzame Akrapovič !!!! PO mojem bi on in njegovi fantje naredili eno dobro zgodbo ...
Knez_Kocelj
# 21.09.2017 ob 09:16
@GORILA

Gorenje je tajkunska zgodba (Zlatko Bobinac & co.), Krka, Petrol in Loterija Slovenije pa so v državni lasti.
xes
# 21.09.2017 ob 07:30
tvuser: kupna moč nekdanjega YU trga skupaj je bolj boga, tako da o nekih zlatih časih lahko samo še obujaš spomine. Pozabljaš na balkanske vojne, ki so pustile posledice na ekonomiji vseh teh držav. Jokanje za elanom, pekom in ostalimi nekdaj velikimi firmami pa mi je naravnost smešno, ker ponavadi jamrajo ravno tisti, ki so takrat volili tiste, ki so jih na koncu okradli.
windmaster
# 21.09.2017 ob 06:23
Vsaj kombinezon bi tale model lahko oblekel, da bi vsaj približno profesionalno izgledala montaža mopeda!
tvuser
# 21.09.2017 ob 06:04
Ronzi

same nebuloze in popolno nepoznavanje.
Tomos je bil kakovosten, izdelovali in sestavljali so pri nas (YU), Iskra je bila sinonim za kakovostno orodje, sestavljeno v YU, danes pa pride plastika iz Kitajske. Elan je bila priznana firma, carving smuči so bile Elanov izum, pa jim niso pustili patentirat. Potem je bila tu kvalitetna čevljarska industrija, tekstilna, prehrambena, lesna, kovinska in še in še. To da danes nekatere več ne furajo, nekatere pa precej manj, pa je posledica širine trga. Slovenija je postala odvisna od drugih, YU pa je bila dovolj velika, pa še veliko več so trgovali z Rusijo in drugimi vzhodnimi državami. Že če bi se bivše YU države dogovorile za neko konfederacijo in skupen trg, bi bila velika razlika. Tako smo pa sedaj popolnoma brez suverenosti in odvisni od diktiranja velikih.
Hijena
# 21.09.2017 ob 05:52
ronzi
# 21.09.2017 ob 00:06
"Hočem seznam firm ki so ble v jugi ustanovljene pa še vedno furajo zdaj naprej z dobičkom...."
Gorenje, Petrol, Zavarovalnica Triglav,...druge si najdi sam/a

Drugače pa, APN 4-6 je najboljši Tomosov moped, drugo je bolj tako
Kobilica-poet
# 21.09.2017 ob 05:26
dobro bi bilo, da bi nov model oblikoval kak designer...
Guztl
# 20.09.2017 ob 22:53
Jest sem nabavil Youngsterja 45, čakal ga pol leta ko Ferrarija, sem pa zadovoljen zelo! :)
Sam porabo ma pa skor ko multistrada matr... Pa je vse original!
SKEpsiS
# 21.09.2017 ob 07:46
Dobra novica, a še vedno premalo za naš osiromašen narod.
babooon
# 20.09.2017 ob 23:26
izo
# 21.09.2017 ob 13:33
pokvarila se je ravno zato, ker so vsi nekaj brkljali po motorju (ali z izpuhi, cilindri, gorivom, vplinjači ipd)..
ni pa zadevo nič bistveno po zanesljivosti ipd odszopala od kakšnih ostalih 2-taktnih zadev, kjer itak vsak po domače tist olje zliva noter ipd. v 90% zadev si spihal svečko in šibal dalje.
aaa
# 21.09.2017 ob 13:31
@Knez_Kocelj
Govoriš popolne neumnosti. Vsa prevozna sredstva takrat je poganjalo isto gorivo in ne mi rečt da si moral kar na vseh nonstop svečke in dize pucat.
Knez_Kocelj
# 21.09.2017 ob 12:14
@Semedelčan

Zgodba s TOMOS-om je zaključena. Danes na svetovnem trgu motorjev in motociklov dirigirajo velike korporacije (HONDA, KAWASAKI, YAMAHA, SUZUKI, DUCATI, KTM...), ki so tehnologijo svojih motorjev in motociklov izpilile do skrajnosti. Akarapovič pa ni tako neumen, da bi šel v boj s tako močno globalno konkurenco. Predvsem zaradi tega, ker bi bilo potrebno v TOMOS (da bi ga spravili vsaj do pet velikim svetovnim izdelovalcem motociklov) investirati vrtoglave vsote denarja za nakup drage strojne opreme in najeti največje strokovnjake za strojništvo in računalništvo. In še tedaj je veliko vprašanje, ali bi TOMOS obstal (ali ga nebi požrli dolgovi) ali pa pogoltnilo kakšno večje tuje podjetje.

Mrtvega konja kot pravijo nima smisla več brcati in obujati. Nekoč je bil TOMOS paradni konj Jugoslavije in vodilno podjetje v razvoju in proizvodnji motociklov v Evropi. Danes je od TOMOS-a ostalo zgolj ime.
malidelnicar
# 21.09.2017 ob 10:51
Tomos je passe.
Prihodnost je v novih družinsko vodenih firmah, ki bodo imele kvalitetno vodstvo in izdelke in bodo hitro rasle in osvajale niše. Kot recimo Akrapovič.
Knez_Kocelj
# 21.09.2017 ob 08:07
Poglejte dokumentarec o tovarni Tomos v Kopru, ki ga je pred leti predvajala TV Slovenija 1. V
mojem prejšnjem postu mi ga ni uspelo prilepiti (ker je očitno prišlo do napake). Tako boste dobili vpogled v to, kaj smo nekoč proizvajali v tej tovarni. In uspehe ter pionirstvo, ki ga ne bo možno nikoli več ponoviti v prihodnosti (pa naj se novi lastniki Tomosa še toliko trutijo, saj smo z bankrotom in uničenjem tovarne Tomos pred leti zamudili desetletja v razvoju motorne tehnologije).

https://www.youtube.com/watch?v=vGct-Ove4GI
Gregggggg
# 20.09.2017 ob 22:11
https://www.youtube.com/watch?v=rRPLWoo6
S0I
elGoyc
# 22.09.2017 ob 16:16
Dvotaktni motorji bodo zelo kmalu na smetišču tehnološkega razvoja razen v motrnih žagah in mogoče majhnih izvenkrmnih motorjih, ker imajo glede na moč zares porazne izpuste, ker je pač sistem delovanja takšen, da dobršen delež goriva in olja niti ne izgori, olje pa izgoreva z visokim deležm trdih delcev in nezgrešljivo "aromo"
Ker Tomos nima štiritaktnega vodno hlajenega motorja z elektronskim vbrizgom in nima nikakršnih sredstev in pogojev, da ga razvije, je avtomatsko desetletje ali dve zadaj in izgubljena zgodba.
Toliko je pregovarjanja okoli dieslov in njihove škodljivosti, o takšnih "dinozaverskih" tehnologijah, ki ne izpolnjujejo nit 20 let starega Euro 3 standarda pa se pojejo nekakšne nostalgične hvalnice.
aaa
# 22.09.2017 ob 07:53
Bom kar konkreten in malo opisal hibe v mojih časih najbolj popularnega in najbolj neuničljivega mopeda APN6.

Če izvzamem to da si moral praktično dnevno pucat svečko in dizo.

Gas zajla ni udržala več kot 1 mesec.
Zajla sklopke 2 meseca.
Večkrat zamenjal kompletno sklopko.
Večkrat zamenjal puše na zadnjih vilicah.
Večkrat zamenjal zadnje amortizere.
Večkrat zamenjal verigo. Na verigi so pokali obročki na členkih. Če je nisi pravočasno zamenjal, je pobralo zadnji zobnik.
Pokale so špice na kolesih. Več ali manj smo si vsi zamenjali špice z debelejšimi.
Zavore so se po klancu navzdol tako pregrevale, da so bile neuporabne.
Nonstop je bilo potrebno nastavljati vžig. +Menjavati platine, ki so bile res katastrofa. Vedno sem imel rezervne pod sedežem + apciger za snemanje magneta.
Elektrika je imela 17W. Zadnja + sprednja žarnica pa skupaj 20W. Če si pritisnil hupo pri prižganih lučeh, so se ugasnile.
Večkrat zamenjal zgornji ležaj na sprednih vilicah.
Večkrat zamenjal ležaje na kolesih.
Juhu
# 21.09.2017 ob 22:58
Zaposloval bodo, a plače pa prispevke bodo tud dajal.??
radojko
# 21.09.2017 ob 20:29
Sami strokovnjaki tukaj vidim...

Kot prvo tista, da Tomos nikoli ni imel lastnega razvoja in je zato propadel. Sej je lepo, da ima vsak pravico do svobode govora, ampak, če nimate pojma rajši ne pisat, kot pa se smešit in pametovat tukaj... Na to splohn e bom odgovarjal sicer, lahko greste na spletno stran od Tomosa ali pa se celo izposodite knjigo v knjižnici (če ni to pretiran napor), ki opisuje zgodovino Tomosa in tam preberete o razvoju. Namig, ni ga bilo malo, marsikaj so kopirali tudi v tujini, kar je teplo (ker niso patentirali).

Kot drugo, o kvaliteti, spet... govoriti nekaj na pamet je najlažje, ampak koliko je vredno zaupanja ja pa spet drugo vprašanje. Si se vozil s Tomosom in imel umazane roke. Ja tudi jaz sem jih imel.. .Ampak drugo bistveno vprašanje pa je, a če si se vozil s Piaggiotom, Peugeotom, Solexom, itd itd kar je še teh zahodnik 2-taktnih motorjev jih pa nisi imel? Aja to pa nismo pomislili...? Tomos je nekvaliteten ker je socialističen, Mercedes je pa kvaliteten ker je nemški. Res logika na vrhuncu. Pač primerjamo stvari, ki se ne dajo primerjati. Vsi 2-taktni motorji se kvarijo, v tehnične detajle se zdaj ne bom spuščal, ampak tako je. In Tomos je bil v konkurenci le-teh zelo konkurenčen v vseh pogledih, kako naj si drugače razlagamo da je izvažal v ZDA in na Nizozemsko na primer, pa ne samo to, na Nizozemskem je imel ceo odprto svojo tovarno (!).

Ampak strokovnjaki seveda veste. Ker je pač iz nekega drugega časa, in ker je nekdo bog ne daj enkrat moral menjati svečko (če ti je to odveč, ne vem zakaj sploh imaš moped), je Tomos zanič. V redu.

Sicer pa glede novice, vse pohvale, za ta napredek, ampak tako kot je bilo včasih več ne bo. Lahko bo uspešna firma, nek fenomen pa ne več. Drugi časi pač, okolje tega ne dopušča.
henodarling
# 21.09.2017 ob 17:48
Dejmo se že mal nehat obešat na turbo kapitalizem, ki da je vsega kriv. Tehnološki razvoj je šel 100 na uro mimo nas, zadaj smo ostali za desetletja...in še zaostajamo.
Nostalgija, gor ali dol.
sicer pa super za Tomos in lepe modelčke!!!
gerza
# 21.09.2017 ob 16:05
Wartburgi neuničljivi? Smo ga imeli doma, so bili stalno problemi. Mogoce ne s samim motorjem, ampak puščala je tekočina za hlajenje, zavore slabe, ročna slaba... Da ne govorim o plehu, po 6 letih je bil že rjav. Je pa bila šasija robustna in kot otrok sem ga imel zelo rad, sem se z njim naučil vozit :)

Srečno Tomosu, ampak morali bi dobit sposobne ljudi z dobrimi idejami, pazit na kvaliteto materialov in izdelavo in kot so že pred mano omenili, iti na elektriko.
bad brains
# 21.09.2017 ob 16:03
TOMOS je bil milo rečeno slabe kvalitete. Z izjemo dirkaškega oddelka. Če bi imeli v Jugi možnost izbire, bi vsi mulci vozili japonce in samo kakšen vaški posebnež Tomosa. Upam pa, da novi ekipi uspe !
melanholik
# 21.09.2017 ob 14:11
Ne vem no, saj mogoče je to tudi mit, ampak - recimo wartburgi so veljali za pojem neuničljivosti. In nimam v spominu, da bi bilo pri njih treba non stop pihat svečke.
Grešnica
# 21.09.2017 ob 14:11
Tudi ELAN raste in se razvija, odkar se je olastninil in (potem še) kadrovsko spucal. To slednje predvsem na nivoju managementa.
aaa
# 21.09.2017 ob 12:20
@Knez_Kocelj
Če so izdelki, ki so popolnoma neuporabni za nekoga ki ne zna šraufat, zate vrhunski, potem pa tudi. Če se samo spomnim kolik krat sem prišel v disko ves usran, ker sem moral po poti spucat svečko ali pa spihat dizo. Me prav zanima če bi ti svojo ženo pustil da se s čolnom z "vrhunsko" tomosovo 4-ko, sama, v popolnoma mirnem morju odpelje na 1km oddaljen otok. Razen če se je želiš znebit.
Knez_Kocelj
# 21.09.2017 ob 08:59
@Flegica

To ni njihova krivda. Njih so novodobni turbo kapitalisti po prihodu na oblast leta 1991 sprogramirali, da tako razmišljajo. Predvsem iz enega razloga. Za to, da je padala cena nekdanjih samoupravnih velikanov (TOMOS, ISKRA, GORENJE, TAM, CIMOS, LITOSTROJ, ELAN, TOPER, SLOVENIJALES, JELOVICA...) in številnih drugih firm, ki so proizvajale vrhunske izdelke na svetovni ravni ter katere smo celo izvažali kot edina republika vzhodnega socialističnega bloka na trge ZDA in držav zahodne Evrope (kjer vlada huda mednarodna konkurenca). Tako so lahko poceni propadle Jugoslovanske firme ti jastrebi pokupili za drobiž, pokradli in razprodali tehnologijo ter znanje (ki so jo razvijale generacije ljudi v samoupravnem socializmu) in jo prodale konkurenci za drobiž. Pometali ljudi na ceste, se okoristili z stečajno maso in razprodali stara tovarniška poslopja privatnikom in najemnikom.
Flegica
# 21.09.2017 ob 08:26
Občudujem ljudi ki razmišljajo kot vprežni konji s plašnicami...torej vse kar je bilo pred 1991 je sra...in po tem letu je vse zlato?!? Moj oče je delal v razvoju Tomosa in kasnjeje Iskre delte tko da malo se mi sanja o "nesposobnih" podjetjih bivšega sistema...prav tako poznam zelo dobro delovanje Induplati jarše...res je da je bilo napak v prejšnjem sistemu mnogo...samo daleč od tega da je bilo vse narobe. Osebno mislim da ljudem nasplošno manka pragmatizma in razmišljanja s svojo glavo! Pač poveš kaj je dobro in kaj slabo ne pa da človek kritizira vse kar povprek brez podlage in znanja
zapravico
# 21.09.2017 ob 06:55
V tomosu rabijo enga dobrega dizajnerja,narediti kvaliteten motor,pa po ne pretirani ceni,kar se da samo če ne bodo imeli spet lopovi prste zraven.Lahko bi tudi naredili kakšen električni skuter ali pa kolo na elektriko.
Lukamkg
# 21.09.2017 ob 00:38
Lepo:)
dharma
# 20.09.2017 ob 22:34
Imajo super preddispozicijo, tako, da v tem primeru najbolje rečeno, samo - gasa. Uf, če se samo spomnim legendarne 14ke...
minnaema
# 29.09.2017 ob 22:01
Dobro bi bilo tudi to, da se zapiše zgodovino Tomosa in poimensko KDO je Tomos tisti
originalni Tomos iz Kopra - porinil na pogorišče - takrat je zelo veliko Tomosovih delavcev in njih družin skoraj finančno propadlo,
ko so ostali brez plačanega dela in zaslužka ( eh,ko so dobičkarji kupčkali)......in vse tiho je bilo !
commodore
# 24.09.2017 ob 14:59
tomos je enostavno premajhen za svoj razvoj aregata-ga enostavno mora kupiti. Edino kar danes take majhne proizvajalce lahko reši je ekskluzivnost, za množičnostr so kitajske multinacionalke
despi
# 22.09.2017 ob 14:30
CLASSIC XL 25 stoji pred hišo, nima veze z prejšnjimi modeli narejen v vhodnih državah, pol stvari je čisti slamperaj.
izo
# 22.09.2017 ob 12:05
loll, se spomnem ko sem razcefrall gumo na kamenju, si lepo bmx gumo nataknil od kolega in gasa naprej, čeprav kaj dosti ni vzdržalo..
izo
# 22.09.2017 ob 12:00
Gas zajla ni udržala več kot 1 mesec.
Zajla sklopke 2 meseca.
Večkrat zamenjal kompletno sklopko.
Večkrat zamenjal puše na zadnjih vilicah.
Večkrat zamenjal zadnje amortizere.
Večkrat zamenjal verigo. Na verigi so pokali obročki na členkih. Če je nisi pravočasno zamenjal, je pobralo zadnji zobnik.
Pokale so špice na kolesih. Več ali manj smo si vsi zamenjali špice z debelejšimi.
Zavore so se po klancu navzdol tako pregrevale, da so bile neuporabne.
Nonstop je bilo potrebno nastavljati vžig. +Menjavati platine, ki so bile res katastrofa. Vedno sem imel rezervne pod sedežem + apciger za snemanje magneta.
Elektrika je imela 17W. Zadnja + sprednja žarnica pa skupaj 20W. Če si pritisnil hupo pri prižganih lučeh, so se ugasnile.
Večkrat zamenjal zgornji ležaj na sprednih vilicah.
Večkrat zamenjal ležaje na kolesih.


tpični primer "vzornega vzdrževanje" in predvsem uproabe. lej, prežival sme praktično celo mladost ne zicu takšnega mopeda in vem, kako se j z njimi delala, z mano vred (pa kar se tiče motorja, nima kaj dosti za pripomnit, je pa res da je bil frčo oz automiatic, celo žmigavce je imel. zgonili smo te zadeve do nezavesti in naprej, se prevežal 5 naenkrat na motorju, prevozili vse grape in hoste, leteli po zraku in n evem kaj še vse. ne mi potem jamrat kao so pokale špice, montizerji, ketni, zobniki itd itd.
tist, ki je imel kakpne puch, yamaha, fidota lai kaj pdobnega, ga je prokleto pazil, samo to je to. drugi pa lepo švas mašino pa gas..
ošas
# 22.09.2017 ob 11:24
Kot pismonoša imam izkušnje z njihovim mopedom, ki je nekvalitetna kanta. Narejen na kitajskem s temu primernimi deli, zadeva se kvari v eno in je glede na skuterje piaggio, ki se pravtako uporabljajo za na smeti in zato me ne čudi, da jim ne gre.
Kazalo