Lokalne novice

Poudarki

  • Klodič je zgodovino Bohinja zaznamoval tudi kot snovalec načrtov za cesto in žično ter zobato železnico na Triglav.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 14 glasov Ocenite to novico!
Razstava
Potniki bodo lahko med vožnjo skozi Bohinjski predor spoznavali zgodbe iz časa gradnje predora ter se seznanili z življenjem znamenitega inženirja Maksa Klodiča. Foto: Petra Kavčič

Dodaj v

Spoznavanje življenja inženirja Maksa Klodiča med vožnjo skozi Bohinjski predor

Klodič je Bohinj zaznamoval z načrti za cesto in žično ter zobato železnico na Triglav
19. maj 2017 ob 22:32
Bohinj - MMC RTV SLO

Gorenjski muzej je v sodelovanju z Inženirsko zbornico Slovenije prenovil vagon, v katerem je razstava, posvečena Maksu Klodiču, enemu najpomembnejših slovenskih inženirjev, s katero bodo potniki med vožnjo skozi Bohinjski predor lahko spoznali njegovo življenjsko zgodbo.

"Gradnja bohinjskega predora je tako graditeljem kot tudi domačinom predstavljala izziv, s katerim so se znali spopasti in ga izkoristiti," je ob slovesni priključitvi vagona z razstavo na avtovlak dejala direktorica Gorenjskega muzeja Marjana Žibert. Ob tem je poudarila, da sta življenjska pot Maksa Klodiča in gradnja Bohinjskega predora dve dediščinski zgodbi, vredni spoštovanja in spomina.

Razstava poleg Klodičeve življenjske zgodbe vključuje tudi zanimive zgodbe iz časov gradnje največjega predora na slovenskih tleh. Gradnja predora je pomenila velik dogodek tudi za Klodiča, ki je za seboj zapustil številne poljudne zapise o gradnji, ki jih je objavljal v takratni reviji Dom in svet, pozneje pa je izdal tudi strokovno gradbeniško knjigo o gradnji predora, v sporočilu za javnost piše Inženirska zbornica Slovenije. Klodič je zgodovino Bohinja zaznamoval tudi kot snovalec načrtov za cesto in žično ter zobato železnico na Triglav.

Inženir avstro-ogrske šole
"Maks Klodič je bil inženir avstro-ogrske šole, ki je veljala za eno najboljših. Objekti iz tistega časa so vrhunski in še vedno služijo svojemu namenu skorajda brez vzdrževanja," pa je poudaril predsednik Inženirske zbornice Slovenije Črtomir Remec, ki je obenem dodal, da poklon strokovnjaku prihaja prav v času, ko poteka odločanje o gradnji drugega tira, glede katerega je inženirska stroka soglasna, da se mora graditi dvotirna proga.

Slavnostnega dogodka, ki se je sklenil z vožnjo do Mosta na Soči, sta se udeležili tudi vnukinji znanega inženirja, Neda iin Adela Klodič.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Lluka
# 20.05.2017 ob 05:15
ti....#veza#.a si moraš misliti..... da bi to lahko danes z malce tehnologije odpravili to težavo...... , MEDTEM pa.... ko danes z najnovejšo , najnaprednejšo tehnologijo.... gradijo novodobne tunele.... itd..... in da čez nekaj mesecev že zaprejo tisti odsek ... zaradi zrušitve ometa........ zamakanja vode na cestišče........ napačne vgradnje vozišča....... itd itd. In to DANES z najnovejšo tehnologijo v gradbeništvu. MEdtem ko "nekoč" v času g Klodriča.... je bil najnaprednejši tehnološki dosežek PARNI KOMPRESOR da niso potrebovali ravno vsak cm krampati v hribu.

Tako da čestitke vse takratnim graditeljem in inžinircem....da jim je uspelo vse to napraviti, kar je v današnjem času nepredstavljivo.
Platon
# 20.05.2017 ob 07:29
Bravo SŽ, lep je ta vlak, le čuvajte ga da mu mladi brezdelneži (grafitarji) ne spremenijo videza...
tobi
# 21.05.2017 ob 08:00
Veza, si pač tipičen Slovenec, se pelješ enkrat v življenju in modruješ neresnice. Sicer pa,, nobeden te ne bo pogrešal.
Vrtičkar
# 20.05.2017 ob 18:17
Lep vagon. Upam, da bo še dolgo ostal lep...
mroz12
# 20.05.2017 ob 13:57
Slovenske železnice s svojim delovanjem mažejo dobro ime in ugled g. Klodiča. Obnavljanje starih gomulk, kjer tako trese in ropota, da se sopotnikom na nasprotnem sedežu sploh ne moreš pogovarjati. Siemensovi vlaki, ki imajo redno v okvari vrata, da je treba iz enega vagona v drugega, da se sploh lahko izkrcaš, nesramnost kondukterjev, ki komaj znajo slovensko ali pa karte preverjajo kar v srbohrvaščini, osornost prodajalk na okencih železniških postaj ... Oprostite, ampak menda res ne pričakujete, da bodo take geste kaj izboljšale vaš sramoten sloves? Grafitarji, o katerih pišete, so najmanjši problem za slovenski javni potniški promet ...
________
# 20.05.2017 ob 17:18
ENA SLIKA
uau
macupicu
# 20.05.2017 ob 17:23
Počakajtmo dva tedna, na vagonu ne bo ne duha ne sluha o Maksu Klodiču. V roke ga bodo dobili grafitarjin in ga popackali kot vse vagone, ki vozijo po slovenskih železnicah.
tobi
# 20.05.2017 ob 10:04
Veza, nimaš veze, kakšen meter vode v tunelu ??!! Sedem centimetrov nad tiri je meja za vožnjo vlakov, za ene malo več za druge manj, ker drugače jim zalije motorje. Sicer pa lep vagon in tudi lepa popestritev vožnje iz Gorenjske na Primorsko in obratno.
commodore
# 20.05.2017 ob 08:11
veza, pa misliš da je predor vzdrževan po Maksovih zahtevah in navodilih? Verjemi mi da ni!
veza
# 22.05.2017 ob 23:08
commodore
# 21.05.2017 ob 16:45

gomuljke ni nikoli na bohinjski progi!

hvala za popravek, se opravičujem, bila je zadeva na dizelski pogon, kaj je pa z vodo, se ne da tega rešiti?
commodore
# 21.05.2017 ob 16:45
gomuljke ni nikoli na bohinjski progi!
QUENDI
# 20.05.2017 ob 09:22
......včasih so znali tudi piramide delat......
veza
# 21.05.2017 ob 14:33
tobi
# 21.05.2017 ob 08:00

Veza, si pač tipičen Slovenec, se pelješ enkrat v življenju in modruješ neresnice. Sicer pa,, nobeden te ne bo pogrešal.

tudi jaz ne bom pogrešal teh gomuljk, ki plavajo po Bohnjskem tunelu, sem pa pričakoval, da bo nekdo strokovno to razložil, pa očitno vsi tiščijo glavo v pesek, pardon vodo, dokler ne bo prepozno!
veza
# 20.05.2017 ob 16:35
commodore
# 20.05.2017 ob 08:11

veza, pa misliš da je predor vzdrževan po Maksovih zahtevah in navodilih? Verjemi mi da ni!

nimam pojma, mene tam ne bodo več videli in to je vse!
Altair
# 20.05.2017 ob 08:38
dober prvi komentar. ampak v tunelu vsaj snežni plaz alpa podrto drevo ne ogrožata vlaka.
Sicer pa res ne pozabit da je prispevek o človeku ki je gradil predor in ne o predoru samem.
veza
# 20.05.2017 ob 16:34
tobi
# 20.05.2017 ob 10:04

Veza, nimaš veze, kakšen meter vode v tunelu ??!! Sedem centimetrov nad tiri je meja za vožnjo vlakov, za ene malo več za druge manj, ker drugače jim zalije motorje. Sicer pa lep vagon in tudi lepa popestritev vožnje iz Gorenjske na Primorsko in obratno.

glej, nimam pojma, koliko vode je bilo v tunelu, nisem meril, vem samo, da je vlak upočasnil, šli smo proti Bohinju in drugi del tunela smo vozili po polžje po pravi reki vode, za mene je to preveč, mene tam ne bodo več videli!
vplaznik
# 20.05.2017 ob 10:07
Kdaj bo dobil grafite?
veza
# 20.05.2017 ob 07:13
Lluka
# 20.05.2017 ob 05:15

nimam pojma o tehnologiji gradnje tunelov, govorim o varnosti, saj vlak lahko vozi tudi po skoraj meter visoki vodi, a kdo jamči, da se ni kje odkrušil en kamen ali karkoli in leži na tiru, pa se to zaradi vode ne vidi, to pa lahko povzroči katastrofo, mene osebno ta tunel ne bo več videl in to je to!
veza
# 19.05.2017 ob 23:48
Pa naj pride nazaj in reši problem vode, predor se ob vsakem večjem deževju spremeni v reko, vlak vozi na slepo po vodi, to se ne bo dobro končalo, en večji kamen lahko povzroči katastrofo!
Kazalo