Da bi Daimler preklical odpoved pogodbe in nadaljeval poslovno sodelovanje, ob katerem bi delo nadaljevali brez večjih odpuščanj, je še najmanj verjeten scenarij, je črnogledo vodstvo Preventa Haloga. Foto: BoBo
Da bi Daimler preklical odpoved pogodbe in nadaljeval poslovno sodelovanje, ob katerem bi delo nadaljevali brez večjih odpuščanj, je še najmanj verjeten scenarij, je črnogledo vodstvo Preventa Haloga. Foto: BoBo

Direktor lenarškega podjetja Mitja Hauser, ki se kot del skupine poslovneža Nijaza Hastorja ukvarja z izdelavo tekstilnih izdelkov za avtomobilsko industrijo in zaposluje 530 ljudi, je po srečanju z delavci danes spomnil, da so bili prejšnji teden seznanjeni z izgubo poslov, saj je Daimler prekinitev pogodbe uveljavil takoj, mimo vseh pravnih pravil.

"Tako smo dobesedno čez noč ostali brez najpomembnejšega dela poslov, s tem pa v podjetju kratkoročno ogrozili okoli 450 delovnih mest in družin zaposlenih," je v izjavi za javnost dejal Hauser, ki kljub dodatnim pogovorom z nemškim partnerjem, za katerega so do zdaj opravili več kot 90 odstotkov vseh svojih poslov, še vedno ne more zagotoviti, da se črni scenarij v podjetju ne bo zgodil.

Kljub temu so ta teden zaposlene po dogovoru s predstavniki Daimlerja in po opravljeni inventuri znova poklicali na delo in s polno zmogljivostjo spet zagnali proizvodnjo. Prva naročila za omenjenega kupca so bila danes tudi že izpolnjena, je potrdil Hauser in dodal, da so pripravili načrt, ki podjetju omogoča polno proizvodnjo do konca avgusta, morda do sredine septembra.

Priprava na vse mogoče razplete
Neodvisno od omenjenih dejavnosti pa se v Lenartu intenzivno pripravljajo na vse mogoče razplete. Še najmanj verjeten je ta, da bi Daimler preklical odpoved pogodbe in nadaljeval poslovno sodelovanje, ob katerem bi delo nadaljevali brez večjih odpuščanj.

Veliko verjetnejša se Hauserju zdi možnost, da bi se z Daimlerjem pogodili, da kljub preklicu pogodbe Preventu Halogu ostane določen obseg poslov - v tem primeru bi se lotili reorganizacije podjetja, ki bi temeljila na dveh kupcih in dveh projektih - poleg sodelovanja z Daimlerjem še sodelovanje z Volkswagnom -, a bi lahko kratkoročno zagotovili delo za vsega od 130 do 150 delavcev, brez zaposlitve pa bi ostalo skoraj 400 ljudi.

Ob najbolj črnem scenariju, torej popolnem umiku Daimlerja, ki je skoraj enako verjeten kot delni umik, pa bi v Lenartu lahko obdržali največ 80-100 zaposlenih.

"Enostranska prekinitev pogodbe nas je doletela povsem nepripravljene in s takojšnjo ustavitvijo proizvodnje. V teh razmerah in glede na panogo, v kateri smo, pa nismo v stanju čez noč zagotoviti tako velikih izpadov iz poslovanja z nadomestnimi programi, ki bi nam onemogočili kakršna koli odpuščanja naših zaposlenih," je dodal prvi mož podjetja.

Sicer pa želi po njegovih besedah skupina Prevent kljub nastalim razmeram dolgoročno obdržati Prevent Halog s čim več zaposlenimi. To lahko po njegovem mnenju dosežejo le z dolgoročnim dograjevanjem proizvodnega portfolia in kupcev ter usmeritvijo v proizvode z višjo dodano vrednostjo.