Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 31 glasov Ocenite to novico!
Opozarjamo na netransparentnost pri postopkih izbire trase Šentrupert-Velenje in netransparentno trošenje davkoplačevalskega denarja, pravi župan Kužnik. Foto: PNZ
VIDEO
Trasa hitre ceste gre na...

Dodaj v

Zaradi umeščanja tretje razvojne osi gredo občine na ustavno sodišče

Tri savinjske občine opozarjajo na netransparentnost
6. marec 2018 ob 13:36,
zadnji poseg: 6. marec 2018 ob 14:51
Braslovče - MMC RTV SLO, STA

Občine Braslovče, Polzela in Šmartno ob Paki bodo na ustavno sodišče vložile zahtevo za presojo ustavnosti uredbe o državnem prostorskem načrtu za hitro cesto Šentrupert—Velenje.

Zaradi gradnje južnega dela severnega kraka tretje razvojne osi naj bi namreč porušili 40 stanovanjskih hiš, lastniki pa bi bili tudi ob zemljiške parcele. Urban Jeriha iz Civilne iniciative Braslovče meni, da bo projekt odvzel lastninsko pravico zasebnim subjektom na več kot 1.400 zemljiških parcelah, skupna izmera teh zemljišč pa je več kot 150 hektarjev. Prav tako bi bila odvzeta lastninska pravica zasebnim lastnikom 117 grajenih objektov.

Polzelski župan Jože Kužnik je poudaril, da ne nasprotujejo tretji razvojni osi. "Nasprotno. Želeli bi, da bi bila cesta že zdavnaj zgrajena. Tako pa imamo Velenje kot peto največje mesto v Sloveniji brez avtoceste, do o Koroški sploh ne govorim. In to leta 2018," meni Kužnik.

Odločno pa nasprotujejo načinu, s katerim država umešča traso v prostor. Na podlagi netransparentnih postopkov je izbrana najslabša mogoča trasa, kar bi lahko dolgoročno vplivalo na razvoj Savinjske doline.

Občinski svetniki Občine Šmartno ob Paki so na ponedeljkovi seji vložitev zahteve za oceno ustavnosti že podprli, pa je sporočil župan Janko Kopušar.

Odzivi na Koroškem
Odločitev občin odmeva tudi na Koroškem, saj jih bo načrtovana gradnja hitre ceste končno povezala s slovenskim avtocestnim križem. Predsednika odbora za gradnjo hitre ceste na Koroško Matica Tasiča to skrbi, a verjame, da se bodo postopki za gradnjo, ki naj bi se začela v letu 2019, nadaljevali. "Ustavna presoja je njihova pravica, temu ni mogoče nasprotovati. Glede na to, da smo v obdobju pred volitvami, pa ocenjujem, da je to predvolilna poteza županov občin Braslovče, Šmartno ob Paki in Polzela," pa se je na napoved vložitve zahteve za ustavno presojo odzval koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik.

Čudi se, da se pod zahtevo za presojo ustavnosti podpisuje tudi Občina Šmartno ob Paki, ki je del Savinjsko-šaleške regije in v imenu katere je predsedujoči svetu regije lani tudi podpisal omenjeni protokol. Sicer pa Verhovnik meni, da bo DPN za traso hitre ceste Šentrupert-Velenje jug "moral obveljati".

"Vesel bom kakršne koli odločitve, predvsem zaradi tega, ker bo, potem ko se bo to zgodilo, ta stvar res čista," pa je dejal župan Občine Radlje ob Dravi Alan Bukovnik. V tem trenutku je namreč, tako Bukovnik, čisto vseeno, ali se glede na dolgoletne obljube gradnja hitre ceste začne maja ali septembra.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
Sorrento
# 06.03.2018 ob 13:59
Zdraharji! Trasa je povsem smiselno umeščena, dejstvo pa je, da cesta mora iti NEKJE in da bodo nekatere parcele pač pozidane. Ampak to velja seveda za vsako cesto, ki je bila kadarkoli in kjerkoli zgrajena. Brez nič pač ni nič.

Predlagam čimprejšnji začetek gradnje.
SamoRes
# 06.03.2018 ob 13:51
Pri nas lahko vsak zavre projekt državnega pomena. Drugi tir, sedaj tole.
Peter F.
# 06.03.2018 ob 14:11
Če jih ptiči ne motijo, se pa spet kakšni hipiji najdejo.
Boga Slovenija, niti enega projekta ne moremo speljati, da se par butcev ne najde, ki vse blokira, ali pa na referendum daje.
tidl
# 06.03.2018 ob 14:17
Upam ,da ustavno sodišče prepozna osebne interese ljudi iz teh občin . Spremeniti bi se moral zakon in v kolikor so takšni zahtevki na sodiščih zavrnjeni naj občine plačajo stroške .
Me zanima ,če bo potem še g. Kužnik sedel na stolčku župana in dalje delal zdrahe celi regiji.
copcop
# 06.03.2018 ob 15:13
Pravi čudež, da nam je pred leti v Sloveniji uspelo zgraditi avtocestni križ. Danes graditi je nemogoče, če niso proti domačini, kot v tem primeru, so proti tisti, ki se jih nič ne tiče. Kot v primeru Magne, kjer so bili proti postavitvi v občini Slivnica na Štajerskem najbolj glasni iz občine Ankaran in Ljubljane. Noro.
prizid
# 06.03.2018 ob 15:51
Kakšna žalost lokalni šerifi diktirajo tempo. Žalostno
Hijena
# 06.03.2018 ob 14:58
lokalne iniciative se borijo za cilje lokalnih šerifov
podatnik
# 06.03.2018 ob 13:51
3. razvojna os = os okoli katere se vse vrti, pa nikoli ne doseže cilja ...
LosAlamos
# 06.03.2018 ob 13:41
Sam res, naj jo nardijo pod zemlo pa mir.
mertseger
# 06.03.2018 ob 15:40
POglejte kdo je v zadnjih 15 letih kupil parcele na področju predlagane trase AC pa vam bo vse zajsno zakaj jo hočejo predlagati čez Braslovče.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 16:44
@Skippy; 06.03.2018 ob 16:20
ti kar rišeš neke bedarije. Oni pri izbire trase upoštevajo več kot 100 kriterijev, ti pa populizem.


Ti meni o 100 kriterijih, zraven podaš nič linkov o teh kriterijih.
Ugotovitev: govoriš na pamet.

Ti meni očitaš populizem, četudi se ti podal Odlok, ki je "mati" tretje razvojne osi in kjer piše "Iz smeri avstrijske Koroške preko Slovenj Gradca in Velenja se na avtocesto pri Celju navezuje nova tretja prometna os, ki se nato nadaljuje proti Novemu mestu", kar menim, da je povsem jasno napisano, da se AC priključi pri Celju in ne skoraj pri Vranskem, a ti meni očitaš populizem.
Ugotovitev: govoriš neresnico.

Kako ti naj sploh repliciram, če govoriš na pamet in če govoriš neresnice?
kreden2
# 06.03.2018 ob 21:50
Ma daj, nič ne verjamem. Radi bi isto zgodbo kot v Trebnjem. Tam je šla po dolini stara magistralka in železnica. Lokalni šerifi so pokupili zemljo na edini logični lokaciji po dolini, kjer je tako ali tako zaradi magistralke in železnice degradirano območje in najceneje narest avtocesto. Potem so pa lokalci zaradi fovšije izvedli referendum in sedaj imamo pet let prepozno in 50x dražjo avtocesto na balkonih in po hribih nad Trebnjem. V dolini pa močvirna trava raste na stari lokaciji. Ma ne verjamem nič nikomur. Eni hočjo dnar potegnit iz projekta, drugi bojo pa zaradi fovšije vse štopal. Tukaj še najmanj deset let ne bo nič. Če so dolenjci štopal pet let projekt, ga bodo Korošci najmanj deset let.
Sorrento
# 06.03.2018 ob 14:59
Za Velenjčane in Korošce je seveda v prvi vrsti ta odsek namenjen čimbližji povezavi proti osrednji Sloveniji, kamor je namenjena večina prometa. Tako pač je in ne moremo biti talci kalimerovske užaljenosti Celjanov, ki bi za vsako ceno hoteli biti neki lokalni šampioni.

A ti misliš, da se Velenjčani in Korošci pretežno vozimo v Belo Krajino?

Nič nimam proti, da se obstoječa cesta proti Celju (preko Arje vasi) razširi v štiripasovnico, ampak nikakor ne na račun vitalne avtoceste proti Savinjski dolini. Sedanja pot preko Arje vasi nam pot podaljša za več kot 10 km glede na optimalno traso AC, ki je logično tudi sprejeta.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 14:43
Sedaj je "smiselno umeščena". Kakšna šala. Kako noro egocentrično na pamet. Si že pogledal vertikalni prerez?

Velenje je na nadmorski višini 390 m.
Polzela je na nadmorski višini 289 m.

Trenutna (po tvoje "smiselna") varianta se iz velenjskih 390 m nato pri Podkraju pri Velenju povzpne na 505 m (!), nato spusti v dolino Hutunjščice na 445 m in spet dvigne na 520 m (nove Trojane!!) pri Gori Oljki, preden se spusti proti priključku na AC pri 284 m.
--> skupaj 486 višinskih metrov (dvigi in spusti)

Dejansko smiselna varianta preko Pirešice se od Velenja pri 390 m dvigne za neopaznih nekaj metrov na 406 m, nakar se postopoma po preboju pod Malim Koželjem po dolini spušča proti priključku na AC pri 270 m.
--> skupaj 152 višinskih metrov (dvigi in spusti)

Ja, smiselno umeščena v glavah ljubljano-egocentričnih birokratov, ki so pozabili, čemu je tretja razvojna os namenjena.
zapravico
# 06.03.2018 ob 19:15
Če bi že bla zgrajena je že prepozn,naj delajo kar 6 pasovnico
LosAlamos
# 06.03.2018 ob 16:22
Nepokorne občihne naj zaobide 3os. pol bi bla šele štala, ko za tist šuder zemlo ne bi dobili niti eura.
AM
# 07.03.2018 ob 13:25
Moje mnenje:
Spet civilna iniciativa dela sran*e !
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 19:20
@samo.hladnik; 06.03.2018 ob 18:37
naveličaj se že enkrat! Postavi se na AC uvoz/izvoz Arja vas in videl boš, da se 90% prometa iz smeri Velenja tam usmeri proti Ljubljani in ne proti Celju.


Ah, blažena subjektivnost. Kar želiš "videti", boš tudi videl. Stavim, da ne gre niti približno 90% prometa iz Velenja v LJ. Niti približno.

Gotovo si mnenja, da so
ugotivitve Urbana Jerihe:
"Urban Jeriha iz inštituta za politiko prostora je izpostavil, da gre danes 2/3 prometa južno od Velenja proti Celju in le tretjina proti Ljubljani."
netočne, kajne?

In ker gotovo dvomiš, vabljen na izziv. Vabim te, da se enkrat oglasiš na tem priključku, pa dajva preštet. Če bo v recimo 15 minutah več vozil za LJ, dobiš 100 €, če jih je več za CE, daš ti meni 100 €. Pošteno?
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 19:09
@Sorrento; 06.03.2018 ob 18:58
Unssen proti ljudstvu.
Živimo v demokraciji. In tu zmaga ljudstvo, sorry Unssen.


Ma lej, tukaj se nas je zdaj pač zbralo par mandeljcev, ki je vsak po svoje pameten. In najbrž nas je večina iz krajev, ki so blizu obravnavanem odseku. Logično je, da bo nekdo iz Nazarja navijal za eno varianto, nekdo iz Celja za drugo in nekdo iz Vinske gore za tretjo. Do sem je zadeva subjektivna in večinoma je debata tekla v tej smeri. Ljudstvo pri tem pač navija za svoje favorite. Kdo zdaj tu zmaga, pa še zdaleč ni tako jasno.

Kar sem s svojim prispevkom želel dodati, je večja (nelokalna) slika, ki je zaradi lokalne pripadnosti in posledične neobhodne subjektivnosti (gotovo sem do neke mere tak tudi sam) pogosto prezrta.

Skušal sem spomniti na dvoje, kar pa menim, da vendarle sodi med objektivno pomembne ugotovitve:
- da je za Štajersko in Koroško ter nenazadnje Slovenijo nujna decentralizacija in ustvarjanje močnejših sekundarnih jeder / regij;
- da je tretja razvojna os prioritetno medregijska, tj. prečna povezava Avstrija-Slovenija-Hrvaška.
Zwook
# 06.03.2018 ob 18:03
Moram pohvalit tvojo argumentiranje, toliko pregledno, da se dejansko prebijem čez dolge poste.
Celje in Velenje sta toliko blizu, da že trenutna cestna infrastruktura povsem zadostuje obojestranskih dnevnim migrantom in ostalemu transportu, gospodarsko pa nobeno od omenjenih mest ravno ne cveti, da bi lahko računal na občutne sinergije. Problem tega potencialnega sekundarnega centra, ki ga opisuješ je v tem, da si Celjski odločevalci to predstavljajo zgolj enostransko, kot vezanje Velenja in Velenjčanov na Celje, recimo primer združevanja fakultet - beri sovražni prevzem. Prosperiteta je v Ljubljani in v primeru, da bi vožnja do tja trajala 30-45 min za dnevno migriranje, oz za Korošce do ene ure, to po Evropskih standardih sploh ne bi več predstavljalo hude potrate časa. Namesto tunela pod Čreto za zgornje Savinjčane, kjer gostota poselitve roko na srce res ni visoka, pa naj raje zgradijo tretji pas avtoceste od Domžal do Postojne.
Razumem da je Odlok pomemben akt pri sami 3. osi, pravim samo, da bi pri tako obsežni investiciji reševanje tekočih težav večine moralo imeti večjo težo.
vzhodnik
# 06.03.2018 ob 17:39
Neverjetno. Hoče se povezava z avto cesto in dobra povezava, potem pa po slovenski maniri polena in zaviranje. Vprašanje je, kaj se pri nekaterih sploh hoče?? Norost in nerazsodnost je očitno bolj pomembna kot razvoj in dodatna vlaganja v gospodarstvo. Vse je poenostavljeno: politika ja tako vpeta predvsem stranke, da je vsaka nadaljnja razlaga nepomembna!!. Norost!
juksi
# 06.03.2018 ob 16:59
Unssen,ne razumem zakaj hudiča vlečeš tisto modro črto iz Arje vasi zanaz v Šentrupertu??
Tam je izvoz iz AC in ta cesta bi nekaj pomenila tudi za Zgornjo Savinjsko dolino! Si bil kdaj gor? Si videl kakšna je cesta do recimo Mozirja? Si računal da se iz npr Mozirja do Šentruperta voziš dlje kot potem iz Šentruperta do Ljubljane? Cesta za tovorni promet - od lesa do zadev za podjetja - KLS LJubno, BSH Nazarje, Podkrižnik?? Vsi tisti traktorji v ombočju Letuš-Šentrupert predvsem od pomladi do jeseni, ko je glavna sezona? Verjetno si tu nekje iz Braslovč, vi tega ne rabite, nimate nekega gospodarsva da bi to rabili, verjetno imaš 2minuti peš do uvoza. In ja, jaz sem Zgornjesavinjčan, zato omenjam samo to. Če bi začel še s cesto proti Velenju in naprej na Koroško in z njihovo potrebo po boljši povezavi, bi itak lahko pisal dva dni... Za nas bi bilo itak najbolje tunel iz Nazarja do Vranskega pa rešeno vprašanje
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 16:49
@Nekdo88; 06.03.2018 ob 16:34
Kako strahotno si užaljen, ker si prebivalci Koroške in Velenjske kotline želijo bolj navezave do Ljubljane, kot pa do Celja.


Nič ni narobe s tem, a tretja razvojna os temu ni namenjena. Še šestnajstič citat iz Odloka:
"Iz smeri avstrijske Koroške preko Slovenj Gradca in Velenja se na avtocesto pri Celju navezuje nova tretja prometna os, ki se nato nadaljuje proti Novemu mestu in naprej proti Karlovcu oziroma navezavi na avtocesto Zagreb – Reka."

Napadaš vse druge, ki drugače mislijo, žališ korošce, velenjčane, ljubljančane, samo tvoje Celje je pa vsemogočno. Ojoj.

Ljubljančani s tretjo razvojno osjo nimajo veze, zato se mi zdi njihovo oglašanje v smislu želje po gravitaciji tretje razvojne osi k njim v tem primeru odveč. Korošci in Velenjčani pa kot kaže želijo ugrabiti tretjo razvojno os za svoje interne namene in jih celovita tretja razvojna os sploh ne zanima. Če bodo uspeli, bo pri Celju namesto logične trase nastal takle ovinek (vijolično označen)


Kdo je zdaj tu objektiven in argumentira na podlagi logičnih dejstev, podkrepljenimi z zakonsko podlago in kdo je tu tisti, ki dela mimo tega?
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 16:09
Državni zbor Republike Slovenije je na seji dne 18.6.2004 sprejel
Odlok o strategiji prostorskega razvoja Slovenije.

V točki 5.3. je bila v 4. odstavku definirana naslednja glavna prometna smer:

"Primerno dostopnost in povezanost z mednarodnimi tokovi vseh območij se zagotavlja z razvojem sekundarnih (prečnih) prometnih povezav, ki se navezujejo na TEN evropsko infrastrukturno omrežje, V. in X. panevropski prometni koridor ter na Jadransko – Jonsko prometno os. Iz smeri avstrijske Koroške preko Slovenj Gradca in Velenja se na avtocesto pri Celju navezuje nova tretja prometna os, ki se nato nadaljuje proti Novemu mestu in naprej proti Karlovcu oziroma navezavi na avtocesto Zagreb – Reka. Z novo razvojno prometno osjo se povezuje regionalna središča v Avstriji, Sloveniji, Hrvaški ter omogoča navezovanje tovornega in osebnega cestnega prometa vseh regij na tej osi na glavne prometne evropske smeri."

Mi lahko kdo od pridnih minusarjev pojasni, kaj dela na tretji razvojni osi, kakor jo definira Odlok, vpadnica proti Ljubljani? Če ni pretežko kaj tudi poargumentirati seveda.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 15:40
Že itak je predlagana različica povsem skregana z glavnim namenom, tj. medregijski povezavi, potem pa za povrh spacajo ven totalni nonsens od trase.

Iz Velenja se trasa AC takoj strmo v S-ovinku dvigne za kar 120m na Podkraj. Sledi predor 700 m. Spust, nato klanec proti Gori Oljki na 520 m n.v.. Sledi bočno vpetje trase med sotesko Hudega potoka in Goro Oljko in obenem delno vkopan spust za 200 m (btw, to je znatno več kot cel Vrhniški klanec po AC) do Podgore, kjer trasa pride na naplavine levega brega Savinje. Trasa gre nato preko 2,5 km kmetijskih zemljišč po levi strani vse do Polzele, kjer v zavoju v enem zamahu napravi nadvoz nad železnico in nato še čez Savinjo (odveč je omenjati, da trasa na Arjo vas ali katerakoli druga verzija trase ne prečka nič od tega). Skupaj je tam AC na stebrih skoraj en kilometer. Nato gre čez 4,5 km kmetijskih zemljišč med Parižljami in Šentrupertom, kjer se naveže na obstoječo AC.

Ugodna različica, res, topografsko pa sploh.
Joker
# 07.03.2018 ob 12:43
ne sme pa se zaradi celjskega egoizma pot Velenjčanom in Korošcem do osrednje Slovenije podaljašati za več kot 10 km. To bi bila norost!

Neumnost. Že sedaj se vsi vozijo preko Arje vasi, torej se jim pot ne bi nič podaljšala, če bi tu naredili štiripasovnico in bi ohranili obdelovalno zemljo v Savinjski dolini.
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 10:16
@dunbar; 07.03.2018 ob 09:59
Mimogrede, slika, ki jo je Unssen našel na Darsovi strani in prilepil, je izvorno grafična priloga Strategije prostorskega razvoj Slovenije (Ur. l. RS 76/2004), ki je krovni državni strateški prostorski dokument, ki bi ga vsi državni izvedbeni prostorski akti in drugi podrejeni dokumenit (npr. občinski prostorski načrti) morali nujno upoštevati.


Dunbar, me veseli, da je še nekdo tukaj, ki razume pomen Strategije prostorskega razvoja Slovenije. Ogromna večina ljudi ne vidi več celotne slike, temveč le parcialno in lokalno.

Tako je, grafična priloga, ki jo omenjaš je natanko iz tega dokumenta.

LINK do slike

Kot je tudi ta priloga:

LINK do slike

Iz obeh jasno izhaja, kaj je prva prioriteta te osi.

Če k temu dodamo še ubesedeno linjo te trase iz dokumenta:
"Iz smeri avstrijske Koroške preko Slovenj Gradca in Velenja se na avtocesto pri Celju navezuje nova tretja prometna os, ki se nato nadaljuje proti Novemu mestu in naprej proti Karlovcu oziroma navezavi na avtocesto Zagreb – Reka."

je jasno, da takšna deviacija, kot jo sedaj vidimo med Šentrupertom in Ljubečno (glej 2. sliko iz mojega prejšnega komentarja) nikakor, ampak res nikakor ni v skladu s tem krovnim dokumentom.
zamudnik
# 06.03.2018 ob 20:31
Kjer koli bi naredili, nikjer ne bi bilo dobro. Tako je bolje, da ne delajo ničesar. Pa asfalt naj postrgajo z obstoječih cest, ker ni eko.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 18:24
@Zwook; 06.03.2018 ob 18:03
Moram pohvalit tvojo argumentiranje, toliko pregledno, da se dejansko prebijem čez dolge poste.


Sarkazem je odveč. Težko boš okrivil mene za to, da večina bralcev tukaj v zmoti meni, da je tretja razvojna os neka cesta lokalnega značaja. Je pač potrebno 10× razložiti isto stvar, da sploh kdo kaj razume.

Celje in Velenje sta toliko blizu, da že trenutna cestna infrastruktura povsem zadostuje obojestranskih dnevnim migrantom in ostalemu transportu,

Poglej prometne obremenitve v letu 2016. Ta odsek je na nivoju marsikaterega AC/HC odseka.

gospodarsko pa nobeno od omenjenih mest ravno ne cveti, da bi lahko računal na občutne sinergije.

Še večja pasivizacija in povečevanje odvisnosti od LJ, kakor ti predlagaš, bo to "necvetenje" le še poslabšalo! Ali ne bi bil naš štajerski in navsezadnje slovenski cilj ravno cvetenje tega sekundarnega centra, ki bi bilo gotovo boljše, če bi bili mesti bolje povezani?!

Problem tega potencialnega sekundarnega centra, ki ga opisuješ je v tem, da si Celjski odločevalci to predstavljajo zgolj enostransko, kot vezanje Velenja in Velenjčanov na Celje, recimo primer združevanja fakultet - beri sovražni prevzem.


Velenje in Celje sta enakovredni mesti z nujno skupno politiko za uspešno rast obeh mest. Če to slučajno na katerem področju ni tako, se mora urediti.

Prosperiteta je v Ljubljani

Seveda je. Ravno zaradi skreganih sekundarnih jeder, kar matica s pridom izkorišča za še večje vlečenje nase.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 15:58
@Petra Velika; 06.03.2018 ob 15:39
Unssen, očitno si sam proti večinskemu mnenju.


Kako sam proti večinskemu mnenju? Na podlagi minusov. Saj nisem trol. Podajam argumente. Sam bi bil, če bi me sokomentatorji povozili z argumenti. A kje vidiš kakšne argumente? Jaz jih ne. Vidim pa veliko argumentov v mojih postih.

Zdaj pa v jok in na drevo!


Lej, po zakonu potrjevanja neumnosti te egocentrične države bo na koncu nemara res obveljala za bizarna varianta. Super.

Tudi sama podpiram, da se ta avtocesta na Koroško čimprej zgradi.


Tudi jaz si želim čimprejšnjo dokončanje te trase.

Trasa je Ok.


Kako je ok, če je skregana z osnovnim namenom tretje razvojne osi. Pa kaj res čisto noben razen častne izjeme (ajvard) ne razume moje glavne poante? TRETJA RAZVOJNA OS je MEDREGIJSKA povezava, ne pa vpadnica za Ljubljano.
ajvard
# 06.03.2018 ob 15:51
izbrana je dražja varianta, ki je povrh vsega še skregana z osnovnim namenom 3. osi.

pričakovano, Slovenija pač.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 15:20
@copcop; 06.03.2018 ob 15:13
so proti tisti, ki se jih nič ne tiče


Kako se me kot Celjana exo-gravitacija tretje razvojne osi povsen izven linije ne tiče?

Kako se me kot Celjana ne tiče, da smo s sosedskim mestom Velenjem še vedno povezani 100x slabše kot podobni dolenjski regijski središči Novo mesto in Krško-Brežice?

Kako se me kot Celjana ne tiče, ko vidim, da je tratja razvojna os za celjsko in dolenjsko regijo namesto okna proti severu in naprej proti Avstriji postala samo še ena izmed ljubljanskih vpadnic?

Seveda se me tiče. Vsekakor bolj kot povprečnega Osrednjeslovenca.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 15:14
Koliko prečnih povezav regijskih središč vidiš, ki se povezujejo med seboj in ki ne gredo čez Ljubljano? Nič.

Koliko povezav vidiš, ki X regijo povezujejo z Ljubljano? Kakšnih 20.

Kak smisel ima vse zvezati z Ljubljano, med regijami pa ničesar?! Pismo, če je vse skupaj že tako noro osrednjeslovensko-centrično, ko bi vsaj že enkrat sestavili medregijsko povezavo med domžalsko-kamniško podregijo in gorenjsko regijo preok Mengša. Neeeeee, tudi če greš iz Kranja v Domžale ali naprej proti Štajerski, se je treba nujno peljati daleč na jug mimo Ljubljane. A to, da se kompleten slovenski promet pretaka skozi ali mimo Ljubljane vas pa ne moti.

Naredite medregijske povezave, pa bo tudi vaš ring in vpadnice malo sproščen!
hexen
# 08.03.2018 ob 12:56
Bravo Unseen, tehtni in utemeljeni argumenti, kar tako naprej!
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 16:46
@samo.hladnik; 06.03.2018 ob 18:37
Postavi se na AC uvoz/izvoz Arja vas in videl boš, da se 90% prometa iz smeri Velenja tam usmeri proti Ljubljani in ne proti Celju.


Mislim, da mi dolguješ 100 €. Razmerje v Arji vasi je namreč glede na
štetje prometa 2016:
- 31% v smer LJ in
- 69% v smer CE/MB.

Torej tiste ugotovitve strokovnjakov o 1/3 v LJ in 2/3 v CE/MB povsem držijo.

Tukaj imaš analizo:

LINK do slike

Toliko o tem, kako se 90% vseh iz Velenja in Koroške vozi v LJ ter kako Velenje in Celje kao nista povezani.
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 15:38
@samo.hladnik; 07.03.2018 ob 15:03
Unssen, kakšno vsoto denarja imaš v igri pri vsem tem?


Verjetno si navajen, da vsak glede samo na "svojo rit", zato te bo moj odgovor najbrž presenetil.

Povedano drugače, verjetno misliš, da sem jaz ali kdo mojih bližnjih lastnik kakšne nepremičnine, ki je na kateri izmed tras, drži? Nič od tega, sploh.

Edina nepremičnina, ki jo imam, je namreč locirana v Celju, južno od AC in nima veze z nobeno izmed tras.

Verjetno te bo presenetilo, a edini motivi, ki jih imam pri tej materiiji so:
- motiv makro umestitve trase v koridor (mislim, da je tu jasno, kakšna je pravilna makro umestitev) in
- motiv pravičnosti (evidentno je, da pri določitvi trase niso bili enakovredno upoštevani argumenti vseh mikroregij, ki se vežejo na traso) in,
- stroškovni motiv (2,6× dražja različica pač ne more biti ustreznejša od neke druge).

Če bi me poznal iz drugih tem na tem forumu, kjer aktivno sodelujem (gospodarstvo, pravo, tenis, klimatologija in vremenoslovje, antropologija, ipd.), potem bi vedel, da me vedno zanima (1) objektivno stališče in (2) širši makropogled.
dman
# 07.03.2018 ob 15:30
Moram priznat, da me je branje komentarjev vzpodbudilo k registraciji. Če nam je všeč ali ne, menim, da Unssen dobro argumentira svoje pomisleke, predvsem v delu, čemu je namenjena 3.razvojna os in katerim kriterijem, ki so bili v naprej določeni, naj sledi.
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 14:51
Če se morda kdo sprašuje, zakaj je aktualna varianta na Šentrupert kar 2,6× dražja, in to ob podobni razdalji do AC Lj-Mb, kot vzhodna varianta?

Teren, ki ga premaguje varianta na Šentrupert, je prava hribovska avtocesta.

1.
Najprej direkten in strm vzpon v samo povirje reke Ložnice:

LINK do slike

2. Potem trije dolgi tuneli v grapastem svetu povirja kraškega vodotoka Ložnica, ki jih ločujejo viadukti, se pravi tunel-viadukt-tunel-viadukt-tunel preko celotnega povirja:

LINK do slike

3. Sledi spust v Savinjsko dolino, enak spustu iz Trojan do Vranskega, s tem da je ta z velikimi in visokimi posegi vkopan v pobočje

LINK do slike

4. Za finale pa še 1,45 km viadukt in pilotiran most čez Savinjo in nabrežje Savinje pri Polzeli

LINK do slike

Se pravi:
- dolg in strm vzpon
- predor - viadukt - predor - viadukt - predor
- še daljši in strm spust, zahtevno vkopan v pobočje
- 1,45 km pilotiran viadukt - most čez naplavine Savinje
- preostanek poti natanko posredi Savinjske doline čez osrednja kmetijska zemljišča.

Zato je 2,6× dražja od variante, ki je skladna s Strategijo.
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 14:03
Veliko besed je o trasi, malo ali nič pa o vloženi zahtevi za presojo ustavnosti uredbe ter kaj se pričakuje.

Vsebine in argumentacije vložene zahteve ne poznam, lahko pa približno ocenim pričakovani razplet.

Če bi bili denimo na
Danskem, kjer je privatna lastnina spoštovana kategorija,
bi takšno razlastninjanje na trasi, ki je neskladna z Odlokom (osnovno Strategijo razvoja države), ne bilo mogoče. Razlastninjanje bi se na Danskem dopustilo zgolj za trasi, ki je skladna s Strategijo. Posledično bi bilo potrebno realizirati različico F6. Vendar... nismo na Danskem.

Ker pa smo
v Sloveniji, kjer sodstvo žal niti približno ni neodvisno,
pa bo verjetno že velike težave
pri izkazovanju pravnega interesa
nakar bo verjetno materija gledana parcialno, tj. brez upoštevanja Odloka, saj bo verjetno osnovni interes Ustavnega sodišča odločiti o čim manj splošnem (tj. tretja razvojna os kot celota), temveč zgolj o detajlih (kršenje pravic tega in tega lastnika na konkretni trasi).

Rezultat tega bo, da bo vložena zahteva zelo verjetno zavrnjena zaradi nesposobnosti slovenskega sodstva, ki na materijo ni sposobno gledati celovito. Dostikrat se namreč odloča "brezjajčno", saj je sodstvo zelo strah odločati o splošnem ter proizvajati koristne precedense. Tako da Sorrento, na koncu bodo obveljale tvoje "mokre sanje", če uporabim tebi ljub izraz. Pa ne bo obveljala zato, ker je skladna s Strategijo (saj je z njo povsem neskladna v preštevilnih ozirih), temveč zato, ker so to različico podprli "pravi" ljudje.
Nekinej
# 07.03.2018 ob 14:02
Ko pridemo pa do argumenta samooskrbe bi se pa človek itak najraje zjokal. Zdaj je tako vse od heinekena, bomo že preživeli tudi brez te famozne slovenske samooskrbe s hmeljem. To je namreč itak poglavitna poljščina na naši najbolj pomembni in najboljši kmetijski zemlji.
Bivši uporabnik
# 07.03.2018 ob 13:18
@Sorrento; 07.03.2018 ob 11:58
3. razvojna os kot neka enotna avtocesta je itak bedarija, to so zgolj celjske mokre sanje, da bi si naredili neko vpadnico za svoje "velemesto".


S tem stavkom si pokazal bazično neznanje več materij:

1. Tretja razvojna os JE enotna cestna povezava. Že samo ime "OS" pove, da gre za nek koridor, okrog katerega se "vrti" bližnja okolica. Kaže, da ti je beseda neznana. V SSKJ piše, da je os "umišljena črta, ki jo določa položaj, lega predmetov, objektov". Zate je os očitno "sosledje nepovezanih točk, ki med seboj nimajo ničesar skupnega".
--> torej prvo neznanje: Tretja razvojna os je ENOTNA in KONTINUIRANA cestna povezava. Več si lahko prebereš v žnj-krat citiranem Odloku, ki je to povezavo spravil na svet.

2. Celje ni velemesto, niti ga nihče ne tretira kot takega. Celje je eno izmed večjih slovenskih mest, podobno kot so Velenje, Novo mesto ipd. Vsak, ki je kdaj pogledal zemljevid Slovenije, vidi naravno povezavo severa in juga ob kontinuiranih dolinah rekah: Meža - Mislinja - Paka - Savinja - Sava - Krka - Kolpa, torej po črti mest: Dravograd - Slovenj Gradec - Velenje - Celje - Novo mesto - Črnomelj. Od tod sploh ideja za tretjo razvojno os.
--> torej drugo neznanje: Celje je eno izmed mest po naravni poti sever-jug, katere očitno v naravi in v gospodarskem smislu sploh še nisi opazil.

3. Celje nima nobenih mokrih sanj, od kod ti ta fiksna ideja, mi je še manj jasno. Enostavno ti ne kapne, o čem govori Strategija, ki govori o policentričnem razvoju Slovenije. Priznaj, da pojma policentričnost sploh ne dojemaš. Zate je to očitno fiktiven pojem, ki se ga je potrebno izogibati. Še več. Skozi takšno besedoslovje dokazuješ svojo lastno majhnost in neposobnost sodelovanja. Človek, ki vidi čez svoj prag, bo znal videti možnosti kooperacije s sosedskimi regijami. Zate je razvoj sosedskih regij ne le nepomemben, temveč ga je po tvoje potrebno celo zavirati. Priznaj, da deluješ po principu "naj sosedova krava crkne". Moje stališče je, da je nujna povezava kohezivnost Savinjske regije, torej osi Velenje-Celje. Naša regija ima natanko toliko prebivalcev kot celotna ljubljanska mestna občina. Ne pozabi tega. Če bi Ljubljana delovala tako, da bi bil Bežigrad smrtno skregan z Vičem, ta s Šiško, slednji pa s centrom, ali bi delovali tako uspešno, kot delujejo? Ne. In točno to prodajaš ti. Skreganost Savinjske regije. Kdo od tega kaj pridobi? Na kratek rok centrala, na dolgi rok pa nihče. A ti tega ne vidiš. Ker je tvoja služba ali posel v Ljubljani, ne vidiš prav ničesar, ampak res prav ničesar izven osi tvoj kraj - Ljubljana. To, oprosti, zame nima veze s Strategijo razvoje te države.
--> torej tretje neznanje: Strateški razvoj te države ti je tuj, saj ne vidiš preko praga svojega vrtička. S takšno omejeno percepcijo resen dialog s tabo glede tako resne teme pač ni mogoč.
vran23
# 07.03.2018 ob 13:17
Pa ma kdo kakšne podatke koliko vozil zavije v katero smer? V tisti podatek 90% jih gre proti LJ močno dvomim. Če jih največ proti LJ potem to še ni nujno večina.

Drugače se kar strinjam z Unssenom.. Glede na to da mamo neko strategijo razvoja Slovenije bi se je bilo potrebno držat ali pa sprejeti novo.

100 let nazaj ni bilo nobene potrebe po navigiranju celotne infrastrukture proti Lj. Štajerska mesta niso gospodarsko za Ljubljano nič zaostajala. Po 100 letih centralizacije smo tu kjer smo zdaj. Ob gradnji vsake ceste z ovinkom do "predmestja LJ" bo čez 50 let odvisnost od povezav z LJ še večja. Ne razumem zakaj si nekateri tako želite vizije Slovenije kot razširjene Ljubljane.
ermej
# 06.03.2018 ob 20:35
Meni kot nekomu iz Koroške, pa jih še kar dosti poznam, ki menijo isto, bi bila veliko boljša navezava na Arjo vas. Pa kaj mislite, da se folk pa transport vozi samo v LJ? Arja vas je neki kompromis. Da ne omenim, da je varianta bistveno cenejša,..
mays
# 06.03.2018 ob 20:34
Sej najbrž dobijo kakšne lepe odškodnine, ne porušijo ti celi hiše, kar tako.
Petra Velika
# 06.03.2018 ob 15:39
Unssen, očitno si sam proti večinskemu mnenju. Zdaj pa v jok in na drevo! Tudi sama podpiram, da se ta avtocesta na Koroško čimprej zgradi. Trasa je Ok.
Sorrento
# 06.03.2018 ob 15:27
Odlika sedanje trase avtoceste je, da je univerzalna za obe prometni smeri, tako proti Ljubljani, kamor gre večina prometa, kot tudi proti Celju.

Neumnost pa bi bila (kot predlaga Unssen), da bi večino prometa silili, da gre najprej v smeri Celja (Arja vas) in tako naredi bistveno več kilometrov, da se potem sploh sme usmeriti proti Ljubljani.

Unssen pa bi itak po srednjeveško najraje predpisal, da se mora vsak Velenjčan in Korošec najprej oglasiti v Celju, da potem sploh sme iti kam drugam.
Bivši uporabnik
# 06.03.2018 ob 14:26
@Sorrento; 06.03.2018 ob 13:59
Trasa je povsem smiselno umeščena, dejstvo pa je, da cesta mora iti NEKJE in da bodo nekatere parcele pač pozidane.

_________________

S tem se težko strinjam.

1.
Tretja razvojna os ni še 37. cesta v Sloveniji, ki služi Ljubljani kot egocentričnemu križišču v obliki pariškega Slavoloka zmage

kamor bi se morale po egocentrično ljubljansko stekati vse ceste

temveč je namenjena prečni povezavi regij, tj. povezavi med koroško, savinjsko ter dolenjsko in belokranjsko regijo

kjer se lepo vidi, da je predlagan trasa DAAAAAALEČ od "smiselno umeščene", kot se izražaš.

2.
Smiselno je umeščena, samo če si Ljubljančan ali Korošec, ki dela v Ljubljani, za vse ostale medregijske namene, za kar je tretja razvojna os v osnovi sploh namenjena, pa nikakor ni "smiselno umeščena"


3.
Še zlasti pa ne drži, da "trasa pač mora iti nekje", kot praviš, saj je velika razlika, ali gre direkt počez in posredi Spodnje savinjske doline (vijolična črta) ali pa gre ob sedanji trasi ob Pirešici (zelena črta). Predvidevam pa, da te kot ljubljano-egocentrika takšni argumenti kaj malo zanimajo.
Dacho
# 08.03.2018 ob 14:26
@Unssen: Unssen si pač trobilo Celja in celjske regije ter kar lažnivec, ki si v grafične priloge svojih manipulatorskih postov vrisal neresnično stanje sedanje trase ceste ki gre na Arjo vas in po kateri bi v veliki večini tekla hitra cesta. Ta trasa je bistveno bolj zavita in v kotlini, kjer se brez hudih gradbenih posegov, dražjih kot na predlagani novi trasi. Porušiti ali bistveno oškodovali bi več kot 60 domačij, kar je več kot na predlagani trasi, hkrati pa bi morali narediti še več kot 50 km lokalnih cest do ostalih domačij, ker potem te ne bi imele več povezav na to državno cesto. Istočasno ob vseh naštetih težavah, pa ne bi rešili glavnega problema za mesto Velenje, to je problema dostave do Gorenja, ki sedaj poteka preko centra mesta, to je skoraj 400 tovornjakov dostave dnevno, od tega preko 60% 6-osnih tovornjakov s tovorom do 40 t, saj je Gorenje na zahodni strani Velenja, trasa na Arjo vas pa na vzhodni strani Velenja, tako da bi morali mesto presekati na pol in s tem uničiti Staro Velenje in porušiti več kot 100 objektov, mnogi so celo spomeniško zaščiteni. In ne na koncu, s traso na Arjo vas bi bila onemogočena brezplačna vožnja po državni cesti, ljudje bi se morali voziti po lokalnih cestah, ki jih slabo, če ne rečem celo katastrofalno slabo vzdržujejo tožeče občine, to je Šmartno ob Paki, Polzela in Braslovče. Najmanj zaradi tega je predlagana in potrjena trasa 3. razvojne osi edina primerna in najbolj optimalna ter lepo regijsko uravnotežena, Koroška regija in Savinjsko-Šaleška regija imata tako skoraj enako razdaljo do MB ali do LJ, v CE pa je kakšen km več, a boš časovno celo prej prišel v CE kot sedaj. In zakaj predlog CI Braslovče ne zdrži osnovnega in z ustavo zagotovljenega načela enakopravnosti vseh državljanov RS. Ker pred interes več kot 150.000 ljudi postavlja parcialne interese posameznikov, predvsem JERIHA Urbana, ker onemogoča podjetnikom in podjetjem enakopravnega položaja na trgu blaga in storitev, ker vsem delovnim ljudem te regije onemogočajo enakopraven dostop do vseslovenskega trga dela, ker vsem v Koroški in Savinjsko-Šaleški regiji onemogoča enakopraven intelektualen razvoj, saj onemogočajo enakopraven dostop do vseslovenskih šolskih inštitucij, ker vsem prebivalcem teh regij onemogočajo enakopraven dostop do splošnih človeka vrednih dobrin, za katere tudi ti ljudje odvajajo davke, to je zdravstva (UKC LJ in UKC MB), kulture, športa, .... Statistično je izračunano, da je zaradi nepravočasne potrebne zdravstvene pomoči iz UKC, vsak mesec umre 5 naših svojcev in to vse zaradi zares nemogoče cestne povezave na Arjo vas, kjer teče normalni promet s hitrostjo okoli 40 km/h, največja omejitev je na skoraj celi trasi 60 km/h, najmanjša pa večkrat 30 km/h (za 15 km ceste med Velenjem in Arjo vasjo potrebuješ ob normalni uri skoraj 30 minut, ob konicah pa tudi 45 minut, obvoza pa ni) in nasprotovanja JERIHA Urbana in njegove CI Braslovče, ki se je zelo dobro omastil pri gradnji avtoceste LJ - MB. Sam razumem MO Celje, ki si želi te stare trase, saj imajo s tem predvsem velike koristi njihovi ogromni, lokalno predimenzionirani trgovski centri, pa seveda tudi JERIHA Urban in njegov Razvojni center Celje. Strah je popolnoma neupravičen, če bodo ti centri imeli konkurenčno ponudbo po kvaliteti in ceni bomo prebivalci Koroške in Savinsko-Šaleške regije zahajali v CE, drugače pa v LJ ali mimo CE v MB.
Tako drage Slovenke in Slovenci, nalil sem Vam čistega vina! Želimo si samo to, da bi lahko mi in naši otroci, predvsem pa naši vnuki lahko in želeli ostati na domačih ognjiščih, da bi bili tudi mi na Koroškem in v Zgornje Savinski in Šaleški dolini enakopravni, kot so to prebivalci Celjske kotline in Spodnje Savinske doline ter skoraj cele ostale Slovenije. Žal je tako, da transportne poti narekujejo razvoj krajev in to se vidi tudi ob naši glavni prometni žili, na primer kako so se razvile še do malo nazaj nerazviti kraji, sedaj občine, npr. Braslovče, kar je lepo in prav, toda tudi mi v slepem črevu Slovenije, kot je Koroška in Zgornje savinska ter Šaleška, si želimo razvoja, predvsem pa enakopravnosti, ki nam jo zagotavlja Ustava Republike Slovenije, ki je sami ne oporekamo Braslovčanom, niti Polzelanom ali Šmartnopaščanom, kot jo kratijo ti Korošcem Zgornej Savinčanom in Šalečanom.
SREČNO!
sonce12
# 08.03.2018 ob 14:07
Nardi se jo naj čim bolj po terenu, z čim manj predori in viadukti, če je priključek 5-10km bolj proti Ljubljani ali Mariboru je brezpredmetno razpravljat, ker vseeno bi iz obeh koncev vsi zavili na hitro cesto, ker tale regionalna do Slovenj Gradca ali Dravograda je katastrofalna za današnje razmere, jemlje potrpljenje in čas vsem ki se kadarkol vozimo do gor. Namesto, da bi olajšali prehod oz tranzitne voznike ki se vozijo do gor, pa še skoz neka zniževanja hitrosti z polno radarji.
stotrideset
# 07.03.2018 ob 22:42
a se že ve, kdaj začnemo z buldožerji to zahebano 3.os?
drugo me namreč ne zanima: od Velenja do Arje vasi in obratno, se namreč vsak dan vozim v koloni, koloni, koloni, koloni,...... in to v XXI. stoletju?!
Kazalo