Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 15 glasov Ocenite to novico!
Po progi dnevno tudi po sto vlakov vozi tovor v pristanišče ali iz njega. Foto: Radio Koper
VIDEO
50 let proge med Koprom in Pr
VIDEO
50 let železniške povezav...

Dodaj v

Železniška proga Koper-Prešnica praznuje 50 let

Progo so gradili predvsem domačini
2. december 2017 ob 16:52,
zadnji poseg: 2. december 2017 ob 16:54
Črni Kal - MMC RTV SLO

V Dolu pri Hrastovljah so se spomnili uradnega odprtja proge Koper-Prešnica pred 50 leti: 2. decembra leta 1967 so s prihodom modrega vlaka in maršala Tita v koprsko pristanišče slovesno odprli novo železniško progo. Progo so gradili predvsem domačini.

Na slovesnost, ki so jo pripravile občini Hrpelje - Kozina in Koper ter krajevni skupnosti Črni Kal in Prešnica s pomočjo Luke Koper in Slovenskih železnic, se je s posebnim vlakom iz Divače v Dol pripeljalo veliko krajanov, ki živijo ob tirih, nekdanjih železničarjev in tistih, ki so tako ali drugače povezani z železniško progo. Med drugim so se spomnili, kako hitro so jo pred pol stoletja sploh zgradili.

Danes tudi po sto vlakov na dan vozi tovor v pristanišče ali iz njega. "To je postala najbolj obremenjena enotirna proga s tovornimi vlaki v Evropi. Skrajni čas je, da se naredi alternativa tej progi. Količine, ki se trenutno vozijo iz Kopra, so deset odstotkov večje kot lansko leto, to je kar velik problem za operativno odvijanje prometa, kot tudi za ljudi, ki ob tej progi živijo," je dejal direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.

Zato se je krajanom zahvalil za potrpljenje in napovedal še kakšnih sedem zelo zahtevnih let. Predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever upa na uresničitev zaveze, da bo drugi tir imel dva tira, "da bodo ljudje živeli spet normalno, da ne bomo živeli v nevarnosti, da bomo zaščitili vodni vir, Naturo 2000. Upam, da se bo to uresničilo in da bo ta proga čez deset let kolesarska steza."

Proga, po kateri vozita le dva potniška vlaka na dan, bo v decembru pet dni popolnoma zaprta zaradi prenove nekaterih odsekov.

Tjaša Škamperle, Radio Koper
Prijavi napako
Komentarji
mihael1
# 02.12.2017 ob 18:33
Ja takrat se niso imeli današnjih strokovnjakov , ki bi izračunali, da se graditev proge ne splača.
aerodynamic
# 02.12.2017 ob 19:34
SŽ - totalna katastrofa!
Iz MB v KP prestopiš v Divači na avtobus, OK!
Iz KP v MB do ljubljane prestopiš 3x iz LJ se pelješ v MB direkt.
In kdo se bi naj potem vozil z vlakom???????
Sussudio
# 02.12.2017 ob 19:21
SamoRes
Evo ga odvetnika komunističnih diktatur.
Se pa ne vprašaš zakaj so v zahodni Evropi po drugi svetovni vojni zgradili celotno avtocestno infrastrukturo, obnavljali, širiki in modernizirali železnice.... kaj pa v SFRJ? Avtoceste vredne omembe so se začele graditi šele po padcu režima, železnice pa smo leta 1990 podedovali bolj kot ne take kot jih je zgradila AO.
Sicer z eno nespametno zgrajeno traso več proti Kopra obenem nam je SFRJ pobrala železnico do Planice, železnico do Slovenj Gradca.... kaj šele da bi takrat na veliko elelktrificirali železnice in vzpostavljali hitre vlake po držaavi tako kot so normale države počele v zahodni Evropi.
Sicer da se mora nekdo ponašat za par km železnice ko je celi Evropi jasno da sta bivša Jugoslavija in Albanija železniško najbolj zaostali regiji v Evropi.... to veliko pove kako je bila Sfrj infrastrukturno država primerljiva s tretjim svetom.
Še danes se od Kopra do Maribora voziš več časa kot pa med francoskimi, italijanskimi... mesti ki so tudi 3x bolj oddaljena med sabo. Še dobro da smo si v 20 letih po osamosvojitvi zgradili avtoceste da smo vsaj z avtomobili končno bolj primerljivi normalnim državam. Železnice pa žal še vedno na slabšem kot leta 1920.
aerodynamic
# 02.12.2017 ob 19:35
Skratka iz KP do MB prestopiš 4x!!!!
Kaj smo to mi9 ena Albanija ali kaj???
Lupo
# 02.12.2017 ob 20:43
90 let prej je AO v 3 letih zgradila progo Divaca Pula, 123km.
sirus
# 03.12.2017 ob 12:20
@Homer.

Železnice so pri nas najprej elektrificirali Italijani. Zaradi njih imamo sploh tak sistem kot ga imamo.

Hvala prejšnji državi za vse silne avtoceste.... od BG do Madžarske in Novega Sada.... da smo lahko v samostojni Sloveniji zgradili 3/4 manjkajočega.
SamoRes
# 02.12.2017 ob 17:25
V socializmu smo skoraj na roke zgradili progo v treh letih, v kapitalizmu v treh letih še projektne dokumentacije ne moremo izpeljat.
commodore
# 02.12.2017 ob 18:26
še huje je da še sedaj na tej progi vozijo praktično iste lokomotive kot ob odprtju (izjema je 541)
sirus
# 03.12.2017 ob 08:46
Enim ni jasno, da so bile železnice včasih to, kar so danes avtoceste. Dosti tirov nismo zgradil, je bil pa zato postavljen cel avtocestni križ v zadnjih 30ih letih.
smartass2011
# 02.12.2017 ob 22:31
Vse najboljše, draga proga,
vse najboljše za te.
uiophjk
# 02.12.2017 ob 22:30
še huje je da še sedaj na tej progi vozijo praktično iste lokomotive kot ob odprtju (izjema je 541)

To ne drži. Prvič je bila proga v Koper elektrificirana šele leta 1975, torej ob odprtju ni tja vozila nobena električna lokomotiva. Drugič nobena danes vozeča električna lokomotiva SŽ ni izpred leta 1967. Še moped je malo novejši, čeprav ne dosti. Največ je brižit, ki so tudi iz 2. polovice 70ih let.
Svit-1
# 03.12.2017 ob 09:34
Pljunil so v roke, zagrabili lopate in krampe in zadevo izvedli v treh letih. Ni bilo nobenih Kovačičev in Duhovnikov, da bi bremzali v klanec....
Epafrodit
# 03.12.2017 ob 10:08
...so se spomnili, kako hitro so jo pred pol stoletja sploh zgradili.

Zdaj bo to šlo morda malo počasneje a učinkoviteje. Sedem do deset let, 15 do 30 aneksov k pogodbi, samo 3 do 4-kratno povečanje investicije ter kupčki (desetin ali stotin) milijončkov za krvavo zaslužene deleže zaslužnih.
zapravico
# 03.12.2017 ob 08:40
To se pravi,da se 50 let ni nič vlagalo v razvoj,ampak samo ta tekoče račune
janezvalva
# 02.12.2017 ob 23:28
svinčeni časi...
commodore
# 03.12.2017 ob 11:29
še huje je da še sedaj na tej progi vozijo praktično iste lokomotive kot ob odprtju (izjema je 541)

To ne drži. Prvič je bila proga v Koper elektrificirana šele leta 1975, torej ob odprtju ni tja vozila nobena električna lokomotiva. Drugič nobena danes vozeča električna lokomotiva SŽ ni izpred leta 1967. Še moped je malo novejši, čeprav ne dosti. Največ je brižit, ki so tudi iz 2. polovice 70ih let.

kokr koli so serije 342, 363 že počasi zrele za penzion. Dizelska vleka je pa poglavje zase (664 kljub letom ostaja bog i batina) 644 in 661 pa penzija kliče čeprav so mislim da 661 zaradi žleda vzeli iz muzej in je spet v redni uporabi. 642/643 pa verjetno še 30 let ne bodo vidle penzije
paver
# 03.12.2017 ob 14:58
V kapitalizmu pa že 20 let razpravljajo o gradnji drugega tira. Še dobro, da je bil prej socializem.
sirus
# 03.12.2017 ob 12:26
Aja točno, klesanje proge Beograd - Bar je bilo takrat pomembno in polni profil avtoceste BG - Niš.

Zagreb - Karlovac in Vrhnika - Logatec sta bili v napačno smer, stran od bratstva in jedinstva.
Homer.
# 03.12.2017 ob 09:56
@Sussudio
In kdo je elektrificiral železnice?
Bog ali prejšnja država?
Kdo je začel graditi avtoceste? Socializem leta 1970!
Park
# 03.12.2017 ob 00:19
Železniška proga Koper-Prešnica praznuje 50 let

...in še vedno izgleda kot tisti dan, ko so jo odprli (hitrost!).

@SamoRes: kapitalistična Avstrija danes gradi progo, ki bo omogočala najman 180km/h hitrost. Slovenija pa bi za 20km proge tako kot v socializmu, 1/2 za gradnjo, 1/2 pa meni v žep!
stanolio
# 02.12.2017 ob 20:26
Pa še sedaj, ko bi radi gradili je polno raznih sussudiev in aerodinamicev, ki so izračunali, da je vse predrago, da se bo kradlo, da gre preveč davkoplačevalskega denarja itd. Prosim pojdite enkrat na gradbišče, da boste videli zakaj kaj toliko stane. Pa nimate pojma na žalost.
zapravico
# 04.12.2017 ob 13:46
Kaj naj praznuje?Bedo
Homer.
# 04.12.2017 ob 11:50
Očitno živiš na nekem drugem planetu in si pozabil, da je bila vmes vojna.
Tvoja omemba komunizma pa pove o tebi vse.......
Mefisto
# 03.12.2017 ob 15:25
@tone 7

Pišeš na pamet.
tone7
# 03.12.2017 ob 15:19
@Sussudio, ubogi um, ki ne dosega minimalnega horizonta, toplo priporočam branje, da ne bo trpela zgodovina in slovenski jezik
Homer.
# 03.12.2017 ob 13:40
Sanjaš ali kaj?
Nisem vedel da smo bili leta 1962 zasedeni od Italijanov....

Pa menda je bilo logično, da so v skupni državi imele prednost medrepubliške povezave.
uiophjk
# 02.12.2017 ob 22:37
@SamoRes

da je v totalitarnih sistemih uvrščanje objektov v prostor enostavnejše, je dejstvo. Tudi nemški okupator je 18km obvozne proge okoli Ljubljane zgradil v dobrem letu.

Kar pa ne spremeni dejstva, da je bilo teh nekaj 10km proge praktično edino, kar je bilo v letih 1945-1990 na novo zgrajenega. In da je ravno ta proga danes ozko grlo, medtem ko avstroogrske proge še čisto dobro služijo svojemu namenu.
Homer.
# 02.12.2017 ob 21:25
@Sussudio
In kaj bi ti vozil na teh ukinjenih progah?
Morda prazne vagone ali kaj?

Sicer pa kdo bi vas razumel.
Proga Divača - Koper, ki edina opravičuje svoj obstoj in nujno potrebuje ta tako imenovani drugi tir, je po vaše razmetavanje denarja....?!
Po drugi strani pa bi radi oživljali proge po katerih ni kaj peljati, razen morda v turistični sezoni kak vlakec.... Mal drag hec bi bil to....... menda!
sirus
# 03.12.2017 ob 15:57
@Homer.

Italija je svoj del do Reke in Postojne elektrificirala davnega 1936 leta... komunisti so rabili vse do leta 1962, da so dokončali Postojna - Ljubljana, izjemen tempo.

Njihove zaplenjene e-lokse pa smo uporabljali do 1978 leta.
tone7
# 03.12.2017 ob 15:44
@ Mefisto.... Ni potrebe pisat na pamet...že vse opisano v medijih. Beri da ne boš na pamet komentiral
tone7
# 03.12.2017 ob 15:24
Res je, da se je v Jugoslaviji gradilo manj v primerjavi z zahodom, toda veliko več kot se gradi v "demokratični" Sloveniji.
Slovenija se tako ponaša z najdražjim kilometrom avtoceste v Evropi in vsekakor najdražjim metrom želežniške proge. V 27 letih smo jo zgradili pičlih par kilometrov na severovshodnem delu države. Pač taki so uspehi
Kazalo