Vreme in podnebje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 9 glasov Ocenite to novico!
Hidrološko opozorilo
Hidrološko opozorilo za soboto. Foto: Arso
Hidrološko opozorilo
Hidrološko opozorilo za nedeljo. Foto: Arso
Poplave na barju
Razlivanje na Ljubljanskem barju. Fotografija je iz leta 2012. Foto: MMC-jev uporabnik grabnar

Vode se dvigajo, nalivi motijo promet in zalivajo kleti

Padavine do torka
16. september 2017 ob 11:58,
zadnji poseg: 16. september 2017 ob 18:59
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Zaradi obilnih padavin reke po vsej državi naraščajo in bodo ponekod poplavljale na območjih rednih poplav. Ljubljanica se je že začela razlivati po Ljubljanskem barju. Nalivi povzročajo številne težave.

Padavine so po cestah v Sloveniji povzročile nekaj težav. Zaradi poplav so popolne zapore glavne ceste Arja vas-Velenje pri Veliki Pirešici ter ceste Moravče-Izlake pri Drtiji. Na glavni cesti Ljubljana-Litija je na več odsekih zaradi vode na vozišču oviran promet, piše na spletni strani prometnoinformacijskega centra za državne ceste.

Zaradi zapore ceste Arja vas-Velenje priporočajo obvoz prek Šempetra in Polzele ali prek Celja in Dobrne proti Velenju. Možen je tudi obvoz po lokalnih cestah. Ob zaprtju ceste Moravče-Izlake pa je možen obvoz po štajerski avtocesti za vozila z vinjetami ali po glavni cesti Ljubljana-Litija. Center še opozarja, da se je na Primorskem ponekod spustila gosta megla.

Poplavljalo kleti
Gasilci imajo kar nekaj dela zaradi zamašenih meteornih jaškov in poplavljenih kleti po nalivih, ki so zajeli nekatere dele države. Pri gradu Otočec pa so naplavine ogrožale lesena mostova. Tako so novomeški gasilci odstranili štiri debla in vejevje, ki so se ob visokem vodostaju reke Krke zagozdile ob stebrih.

Gasilci so črpali poplavljene kleti in čistili jaške v Ljubljani in okolici, v Zasavju ter delu Štajerske na območju Moravč in Braslovč. Med drugim so morali nameščati protipoplavne vreče, da voda ne bi zalila objektov in povzročila škode.

Na Zaloški cesti v Ljubljani je meteorna voda zalila podvoz pod železniško progo, zato so delavci cestnega podjetja poskrbeli za zaporo prometa, dežurni delavci komunalnega podjetja pa za čiščenje zamašenih vodnih prepustov.

Odstranjevali pa so tudi drevesa, ki so se v neurjih podrla na ceste. Zaradi poplavljenih cestišč so še vedno zaprte nekatere ceste.

Reke naraščajo, napovedano poplavljanje
Agencija za okolje (Arso) napoveduje, da bodo reke močneje naraščale po vsej državi. Zlasti v osrednji in jugovzhodni Sloveniji pa bodo poplavile, predvidoma na območjih pogostih poplav. Od petka zvečer do sobote zjutraj je namreč v večjem delu Slovenije padlo od 20 do 60 litrov dežja na kvadratni meter. Manj kot 20 litrov na kvadratni meter je padlo ponekod v severovzhodni in severozahodni Sloveniji.

Po podatkih hidrologov na Arsu se bo reka Krka s pritoki v srednjem in spodnjem toku razlivala na območjih pogostejših poplav. Na izpostavljenih območjih se lahko razlije v širšem obsegu. Kraška polja na Notranjskem in Dolenjskem se bodo ojezerila.

Deževje (tudi krajevne nevihte z nalivi) se bo nadaljevalo do nedelje popoldne. Ponovna krepitev padavin pomeni, da se bodo poplavne razmere začele stopnjevati, napoveduje Arso.

Od nedelje popoldne do ponedeljka zjutraj bodo le manjše krajevne padavine. V ponedeljek pa se bo dež znova okrepil in ponehal šele v noči na sredo. Do nedelje popoldne bo padlo še od 30 do 80 litrov dežja na kvadratni meter, višje vrednosti predvidoma v jugovzhodni Sloveniji pa tudi v hribovitem svetu zahodne in jugozahodne Slovenije ter v Kamniško-Savinjskih Alpah. Prva ocena količine padavin za obdobje od ponedeljka zjutraj do konca epizode v noči na sredo pa je dodatnih od 40 do 80 litrov na kvadratni meter, navajajo na agenciji za okolje.

VIDEO
Konec tedna v znamenju mogočih poplav
Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Emsho
# 16.09.2017 ob 15:28
Kraška polja, (kamor spada barje), so vedno poplavljeni "z zamudo", tako da tudi če danes neha deževat, je za pričakovati naraščanje v naslednjih dneh. Tam ljudi ne bi smelo biti, kakorkoli obrnemo...

Če bo pa še naprej takole deževalo, se lahko zgodi veliki trijček - visoki vodostaji Save, Ljubljanice in Gradaščice (ne samo kraški tip poplav ampak tudi alpski in hudourniški). Na zadnje se je, kolikor se spomnil mojih učnih ur geografije, veliki trojček zgodil v začetku 1900, ko je bila gladina vode v Murglah 4m. (večja verjetnost za to je sicer spomladi, zaradi taljejnja snega v gorah).
Jaz ne grem postavit hiše na barje, pa če mi šenkajo parcelo...
antartide
# 16.09.2017 ob 18:39
... Gasilci so črpali poplavljene kleti in čistili jaške, zaradi česar je prišlo do poplav ...

Ti, ti gasilci, ti ... Zaradi njih je prišlo do poplav. Ah, logika novinarskega poročanja.
HOR
# 16.09.2017 ob 13:18
Zadnjih ca 60 let ni videti trenda sprememb kolicine povprecnih letnih padavin v SLO
LINK
Emsho
# 16.09.2017 ob 15:33
a ni hecno, da imamo tele debate vedno, ko je že skoraj prepozno, potem mediji malo zaropotajo in je mir, do naslednjega sr**ja...

In še vedno je aktualen tale članek od Natka iz 2014, ki ga je pripravil za delo: http://www.delo.si/sobotna/morda-pa-so-vode-prevec-urejene.html?fb_action_ids=1015258590313
8892&fb_action_types=og.recommends
kolnkista
# 16.09.2017 ob 14:05
Na Barju je že sedaj polno vode. Ne morem si zamisliti kaj bo cež tri dni če bo skos takole ulivalo. Po moje bi morali oranžni alarm razglasiti tudi za osrednjo Slovenijo.
matej-baric
# 16.09.2017 ob 13:48
ni pomembna toliko količina padavin, kot količina izparele vlage iz tal ter iz listov. zaradi višjih temperatur poleti se izhlapevaje iz tal, ogretih na 50 ali več stopinj biatveno razlikuje od pogojev v še bližnji preteklosti.

potrebno je širše razumevanje problema, ne samo nek brezpomenski podatek o povprečju.
pobalin
# 16.09.2017 ob 13:32
Bolj suha poletja in zime, večja količina padavin jeseni in spomladi, pa je povprečje enako.
Samo ugibam btw, nisem šel iskat podatkov.
Lluka
# 16.09.2017 ob 18:21
Razlivanje na Ljubljanskem barju. Fotografija je iz leta 2012. Foto: MMC-jev uporabnik grabnar

Pa saj niste resni............ takole pisati članke iz naslonjača in limat stare fotke........ to mislim da bi znal tud letni fantiči.
sirus
# 16.09.2017 ob 17:13
HOR

Konkretno imajo te septembrske obilne padavine opravka z zelo pregretim Jadranskim morjem:

vinklj.kugla
# 16.09.2017 ob 18:23
florastenčni alarm. sem si že nabavil zalogo za preživetje za eno leto in zadelal vrata in okna! ljudje bežite in se skrijte. amen
vranek
# 16.09.2017 ob 14:55
Pa saj v Lj dezuje ze od četrtka. Od 13 se zliva ko iz skafa. Malo mi ze preseda.
d claws
# 16.09.2017 ob 13:51
Zadnjih ca 60 let ni videti trenda sprememb kolicine povprecnih letnih padavin v SLO

Ne, vendar je sprememba količin v kratkem časovnem obdobju (beri več padavin v kčo), kar je mnogo huje. Poleti smo imeli sušo, sedaj pa močne nalive. In velika verjetnost je, da bodo ekstremi v prihodnosti še dosti intenzivnejši, kot so danes.
Olorin
# 17.09.2017 ob 06:12
Globalne vremenske spremembe so tu
Emsho
# 16.09.2017 ob 20:01
@ HOR

Mimogrede...angleški ugledni znanstveniki so v začetku 2000-ih v ugledni raziskovalni reviji objavili povsem resen članek, kjer so napisali, da ni dokazov, da skok brez padala kakorkoli zmanjšal verjetnost preživetja v primerjavi s tistimi, ki padalo uporabljajo.
Dokazov res ni bilo, ker niso mogli dobiti kontrolne skupine...Eno osnovnih pravil znanosti je, da če nečesa ne moreš dokazati, to ni enako kot da ne deluje (ali ne obstaja)...
Emsho
# 16.09.2017 ob 19:58
@hor

Če smo natančni je večina znanastvenikov mnenja, da je za podnebne spremembe kriv človek, samo tisti, ki so proti tej "teoriji" so bolj glasni. Razmerje je v tisočih pro ti ena :-)

Ne vem kdo pri zdravi pameti bi lahko znanstveno zagovarjal tezo, da človeško "kurjenje" planeta ne vpliva na njegovo podnebje...

Res pa je, da prav sigurni ne bomo nikoli, ker evidence-based raziskav v zadnjem velikem premiku temperatur (3,5 milijona let nazaj), s katerimi bi lahko primerjali sedanje trende, nimamo. Imamo samo snapshote, ujete v usedlinah in ledu.
Tudi če bi jih imeli, bi se zagotovo našlo nekaj posebnežev, ki bi na TV razlagali da ne Lucy, ne Turkana Boy nista bila ravno znanstvenika z referencami :-)
Emsho
# 16.09.2017 ob 18:07
@HOR
Ne se slepit, da človek ne pospešuje sedanjega spreminjanja ozračja...
sirus
# 16.09.2017 ob 16:14
HOR

Si že kdaj slišal za razporeditev padavin, če v Zadru 2 meseca ni deževalo in bo ta mesec dobil 400 mm smo tudi nekje v četrtletnem povprečju?
stotrideset
# 17.09.2017 ob 10:28
seveda so vremenske spremembe tu; saj se bliža jesen, sledi zima in tako naprej
a to je sedaj znanost ali samo nakladaštvo.....
HOR
# 16.09.2017 ob 16:30
@sirus

Rahel namig iz mojega komentarja ob 16:05

...bolj, kot porast temperatur pa glede posledic vpliva sprememba vzorca kolicine in obdobja v katerem se dogajajo padavine v okviru posameznega koledarskega leta. Kar pa ima opraviti z marsicem...
HOR
# 16.09.2017 ob 16:05
@matej-baric
# 16.09.2017 ob 13:48
"...ni pomembna toliko količina padavin, kot količina izparele vlage iz tal ter iz listov. zaradi višjih temperatur poleti se izhlapevaje iz tal, ogretih na 50 ali več stopinj biatveno razlikuje od pogojev v še bližnji preteklosti.

potrebno je širše razumevanje problema, ne samo nek brezpomenski podatek o povprečju...
"

Seveda je potrebno sirse razumevanje spreminjanja vremenskih/klimatskih vzorcev.
Tako so zaradi vec CO2 stomate ( odprtine) za "dihanje" v listih manj odprte saj lahko zajemajo dovolj in vec potrebnega CO2 ze pri manjsi odptrosti, kar ima za posledico manjse izparevanje vode in boljso rast ob enakem zajemu vode ali rast, kot prej ob manj CO2, vendar z manj vode.
Kar v bistvu povprecno poveca odpornost rastlin na suso. Kaj v dolocenem okoljju in situaciji prevlada pa je odvisno od okoliscin. Rusija ima letos zaradi visjih temperatur nadpovprecno in nad pricakovanji uspesno letina zita... Globalno pa z rastjo temperature raste donso zitaric na manjsanju potrebnih povrsin...
Globalno pa se je zato tudi povrsina gozda v ca zadnjih treh desetletjih znatno povecala - za ca povrsino Avstralije, pa ne samo zaradi vec CO2, pac pa tudi zaradi visje temperature saj se je gozdna meja v visavjih pomaknila navzgor...
To so jasni pozitivni ucinki dosedanjega vec CO2 in segrevanja, medtem, ko delez skode na premozenju ( BDP) zaradi extremnih klimatskih dogodkov zadnjih nekaj desetletjih izkazuje znaten padec...globalno pa do sedaj ni znanstvene podlage, iz katere se lahko zakljuci povprecni dvig extremnih klima dogodkov do sedaj. Lokalno pa je razlicno...
LINK
http://www.pnas.org/content/early/2017/09/05/1619240114

Podatek o povprecju ni brezpomenski, bolj, kot porast temperatur pa glede tposledic vpliva sprememba vzorca kolicine in obdobja v katerem se dogajajo padavine v okviru posameznega koledarskega leta. Kar pa ima opraviti z marsicem ( potrebno sirse razumevanje...) in globalno do sedaj do nadaljnjega ni znanstveno dokazano povezano z rastjo emisij CO2...
HOR
# 18.09.2017 ob 00:07
@Olorin

Ja, globalne vremenske spremembe so spet tu...
webman
# 17.09.2017 ob 00:21
Če je to globalno segrevanje potem bom moral bolj debele bunde kupit. September je globoko pod povprečjem, shladilo je vse do Sardinije in Rima, Anticklon je popustil in jesen je prišla sočasno s šolo. Poletje je bilo kratko in ne preveč vroče, vročina ni vztrajala dolgo in hitro jo je prekinilo kakšno neurje. sušno, a krize ni bilo (pogrešam čase, ko je tu in tam bilo slišati opozorilo, da se avtov ne sme prati in je zalivanje vrtov prepovedano...).
Zdaj pa spet prihaja obdobje poplav, megle, prehladov in dežja. Nisem še našel recepta kako se tega veseliti in ne samo upati, da čimprej mine.
veselo-na-delo
# 16.09.2017 ob 23:42
Pa kaj se nonstop fajtate kdo je kriv za vreme kakršno je!
Nihče ni kriv!
Tako je bilo pred nami in bo tud v prihodnje.
Zato pa onesnaževat naprej, kot to počnejo ta veliki kerih nič ne briga kaj bo.
stotrideset
# 16.09.2017 ob 20:02
...še en razlog več, za čimprejšno dograditev hitre ceste proti Velenju in naprej.
Kar nekajkrat letno je Velenje odrezano od osrednje Slovenije, kar predstavlja ogromno obremenitev stranskih in ožjih ne toliko pretočnih cest, da ne govorimo o tamkajšnih prebivalcih.
Torej država ne čakat!
HOR
# 16.09.2017 ob 16:42

@Emsho
# 16.09.2017 ob 15:33
"...a ni hecno, da imamo tele debate vedno, ko je že skoraj prepozno, potem mediji malo zaropotajo in je mir, do naslednjega sr**ja...

In še vedno je aktualen tale članek od Natka iz 2014, ki ga je pripravil za delo: http://www.delo.si/sobotna/morda-pa-so-vode-prevec-urejene.html?fb_action_ids=1015258590313
8892&fb_action_types=og.recommends..
.."


Lepo prdstavljeno bistvo problema nesustreznega odziva na ciklicne mocnejse naravne vremenske dogodke.
Ce iz tvojega linka prekopiram bistvo:
"...
@Emsho
# 16.09.2017 ob 15:33
"...a ni hecno, da imamo tele debate vedno, ko je že skoraj prepozno, potem mediji malo zaropotajo in je mir, do naslednjega sr**ja...

In še vedno je aktualen tale članek od Natka iz 2014, ki ga je pripravil za delo: http://www.delo.si/sobotna/morda-pa-so-vode-prevec-urejene.html?fb_action_ids=1015258590313
8892&fb_action_types=og.recommends..
.."


Lepo prdstavljeno bistvo problema nesustreznega planiranja okolja in odziva na ciklicne mocnejse naravne vremenske dogodke.

Ce iz tvojega linka prekopiram bistven povzetek:
"...Dokler ne bomo dojeli bistva prostorskega načrtovanja in ne bomo razumeli, da je trajnostni (in hkrati vzdržen) razvoj naša edina možnost preživetja, nam dejansko ni pomoči. Prizadeti v poplavah bodo pač pospravili in še malo stisnili pas, da si bodo počasi spet opomogli, mediji bodo še nekaj časa prodajali njihovo nesrečo, uradniki bodo sestankovali, inženirji načrtovali nove umetne kanale, zavarovalnice vlagale dobičke v donosnejše sklade, prostorski načrtovalci pa nemočni vzdihovali pod bremenom novih in novih zahtev po prostoru ... V končni fazi pa bodo vsega krive podnebne spremembe, ki bodo zaradi napak in neodgovornosti naše generacije še toliko bolj neusmiljeno tolkle po naših naslednikih..."
in
"...Končno jih je zdramila 60 let stara ugotovitev geografa Gilberta Whita, da škoda zaradi poplav narašča premo sorazmerno s sredstvi, vloženimi v ( napacno...!) protipoplavno zaščito...

Nedavne poplave in situacija v Houstonu to samo potrjujejo...
LINK
https://qz.com/1064364/hurricane-harvey-houstons-flooding-made-worse-by-unchecked-urban-development-and-wetland-destruction/
sirus
# 16.09.2017 ob 16:23
HOR

Ne bom.
HOR
# 17.09.2017 ob 01:44
@Emsho

Realni antropogeni klima alarmni konsenz iz bolj resnih studij je med klimatskimi znanstveniki pod 50%, saj jih je le 47% prepricanih da je za globalno segrevanje z vsaj 95% verjetnostjo ( Extremly likely) kriv clovek. Ostali so manj prepricani v to...
Skratka ni nobenega resnega konsenza, razen seveda za klima alarmisticne potrebe...
LINK
http://joannenova.com.au/2015/07/less-than-half-of-climate-scientists-agree-with-the-ipcc-95-certainty/
stotrideset
# 17.09.2017 ob 00:21
... sem že rekel: rabmo novo hitro cesto proti Velenju in naprej, da bomo ob visoki vodi sploh lahko normalno peljali iz doline ....
dež pa bo in je bil - vedno
HOR
# 16.09.2017 ob 18:47
@Emsho
# 16.09.2017 ob 18:07
"...@HOR
Ne se slepit, da človek ne pospešuje sedanjega spreminjanja ozračja..."


S stalisca znanstvenih dokazov se ni kaj za slepit, ker ni taksnih dokazov za velikost globalnega obsega antropogenega vpliva na klimo in tako tudi ne za obseg ali pospesevanje nasploh.
Je pa precej znanstvenikov mnenja, da tak vpliv obstaja, le glede kolicine tega vpliva nimajo podobnih mnenj, nihce pa se ne zna znanstveno dokazat ali je odlocilen oziroma bolj ali manj pomemben za klimatsko dogajanje...
HOR
# 16.09.2017 ob 16:58
@Emsho

# 16.09.2017 ob 15:28
"...Kraška polja, (kamor spada barje), so vedno poplavljeni "z zamudo", tako da tudi če danes neha deževat, je za pričakovati naraščanje v naslednjih dneh. Tam ljudi ne bi smelo biti, kakorkoli obrnemo...

Če bo pa še naprej takole deževalo, se lahko zgodi veliki trijček - visoki vodostaji Save, Ljubljanice in Gradaščice (ne samo kraški tip poplav ampak tudi alpski in hudourniški). Na zadnje se je, kolikor se spomnil mojih učnih ur geografije, veliki trojček zgodil v začetku 1900, ko je bila gladina vode v Murglah 4m. (večja verjetnost za to je sicer spomladi, zaradi taljejnja snega v gorah).
Jaz ne grem postavit hiše na barje, pa če mi šenkajo parcelo..."

Zaradi obsezne medijske klima alarnne indoktrinacije v kateri sodelujejo tudi nekateri strokovnjaki pa mnogo ljudi misli, da gre za kaj posebnega in se nevidenega in zadeve nrez znanstvene podlage pripisujejo cloveskemu vplivu, ceprav podatki iz preteklosti , kakor ta iz 1900 to jasno negirajo...
HOR
# 16.09.2017 ob 16:20
@sirus

Ce bos razumel kaj sem naposal v komentarju pred tvojim komentarjem bos imel odgovor...
HOR
# 17.09.2017 ob 02:05
@webman

Dobro opazas.
Globalno se hladi ze od polovice 2015, ko je bil zacetek segeravanja z spico malo po zacetku 2016 z toplim naravnim ciklicnim pojavom El Nino, ki so ga hoteli klima alrmisti prodati za globalno segrevanje, zato 2017 ne bo rekordno toplo leto.
Za namecek prihaja verjetno se hladna faza La Nina, ki bo temperature globalno pognala se vsaj malo, ce ze ne se mocneje navzdol, kar pa se bo najbolj poznalo v zamiku naslednje leto, ki bo tako verjetno se hladnejse od 2017.
Skratka ohlajanje do nadalnjega, kar pomeni, da se verjetno nadaljuje pavza v globalnem segrevanju z zmanjsanim trendom rasti temperature po letu 1998, glede na predhodni vsaj dve desetletji, ne glede na rast CO2...
Tudi poletni led na morju Arktike ze nekaj let kaze trend narascanja, prirast ledu na povrsini Grenlandije pa je bil letos nadpovprecen in mestoma rekorden, zato je sedaj bolj malo klima alarmnih novic iz Arktike...
LINK. ali copy paste v iskalnik
http://www.woodfortrees.org/plot/rss/from:2015/plot/rss/from:2015.6/trend
sirus
# 17.09.2017 ob 00:28
webman

Aja, od Osijeka dalje do Črnega morja 30 - 35 stopinj.

Pri nas je samo zato hladno, ker imamo vsak drugi dan nalive. Itak je dež prišel z jugom, tako da niti na Kredarici ne sneži.
Nozniprst
# 16.09.2017 ob 20:44
Zaradi dežja ne peljat panike in strašit ljudi, deževalo in vlivalo je vedno, poplave so bile, so in bodo.
Dokler pa nivode vsaj nekaj deset metrov pa ni panike.
Znamo plavat, ker pa ne zna, mu pa ni pomoči, tako, da hiter na šnel kurs plavanja.
Boljše slabo plavat kot se pa dober utopit.
HOR
# 16.09.2017 ob 21:49
@Emsho
# 16.09.2017 ob 19:58
@hor
"...Če smo natančni je večina znanastvenikov mnenja, da je za podnebne spremembe kriv človek, samo tisti, ki so proti tej "teoriji" so bolj glasni. Razmerje je v tisočih pro ti ena :-)
Ne vem kdo pri zdravi pameti bi lahko znanstveno zagovarjal tezo, da človeško "kurjenje" planeta ne vpliva na njegovo podnebje...
Res pa je, da prav sigurni ne bomo nikoli, ker evidence-based raziskav v zadnjem velikem premiku temperatur (3,5 milijona let nazaj), s katerimi bi lahko primerjali sedanje trende, nimamo. Imamo samo snapshote, ujete v usedlinah in ledu..."


Ce smo natancni glede na dejstva so studije o 97 % in podobno visokih( severnokorejskih...) % konsenzov sesuli v recenzijah, kot popolnoma nekredibilne.
Dodatno pa se konsenz ponuja, kot nadomestek znanstvenihh dokazov za klima alarmne hipoteze, ki so jih znanstvene evidence realnosti do sedaj ovrgle, oziroma izkazale za pretirane.
In seveda so klima alarmisti najbolj glasni s papezem na celu, da Frau Merkel in Clinton niti ne omenim. Od lani pa je na nivoju raznih predsednikov proti le Trump, ki je zamenjal glasno klima alarmnega Obamo. In nasprotniki znanstveno nedokazanih klima alarmnih teorij nimajo niti priblizno kaj tako glasnega in financno podprtega kakor je IPCC pri OZN ali celo Greenpeace in ne organizirajo spektaklov kakrsen je bil Pariski klimatski cirkus. O virih financiranja pa priporocam malo branja Alkalaja, ki je lepo prikazal ( zbral iz tujih virov) klima alarmne finance, ki imajo izvor v multimiljardnem biznisu z anti CO2 OVE, ki je tako velik, da ga ne morejo pustiti propasti, pa cetudi ga po cetrt stolrtja klima alarmnih raziskav ne podpira nobeden znanstven dokaz, zato pa dobro placano in fiktivno navito mnenje dobro placanih znanstvenikov in institucij, po sistemu " ne vidis klima alarmnega CO2 segrevanja ergo ne vidis napredovanja ali subvencij ter sredstev za raziskave razen ce te slucajno ne financira kaksna ZDA desnica, za kar pa potem dobis prikladno diskvalifikacijsko nalepko naftnega lobija ne glede na tocnost znanstvene raziskave...

Tako, da je glede glasnosti zadeva ravno obratna, kar velja tudi za ta in vecino Slo medijev in institucij.

In bravure o kurjenju Zemlje in logike niso znanstven dokaz , niti dokaz zdrave pameti. Vcasih so s podobnimi argumenti zdrave logike negirali, da je Zemlja okrogla, saj bi v tem primeru na spodnjem delu vsi popadali z nje...

Evidence so pa bedno boljse, ce le niso klima alarmisticno sfrizirane, po sistemu, ce ni pa se naredi. Glej moj odgovor Sirius-u ( oziroma linke) pa bos lahko videl, da na obmocju Mediterana ni nobenega antropogenega CO2 segrevanja, temperature pa so naravno trend in nihanja ali pa se vracajo kjer so ze bile pred ca 8000 leti. Globalno je podobno, le da se do podobnih temperatur sedanjim pride v manj, kot tisoc letih nazaj ( srednjevesko toplo obdobje), razen seveda v sfriziranih in zato napacnih klima alarmisticnih predstavitvah...
HOR
# 17.09.2017 ob 00:05
@veselo-na-delo

Eno je nevarno in nepotrebno zastrupljanje, onesnazevanje in unicevanje okolja, drugo pa so emisije CO2...
HOR
# 16.09.2017 ob 22:05
@Emsho
# 16.09.2017 ob 20:01
@ HOR
"...Mimogrede...angleški ugledni znanstveniki so v začetku 2000-ih v ugledni raziskovalni reviji objavili povsem resen članek, kjer so napisali, da ni dokazov, da skok brez padala kakorkoli zmanjšal verjetnost preživetja v primerjavi s tistimi, ki padalo uporabljajo.
Dokazov res ni bilo, ker niso mogli dobiti kontrolne skupine...Eno osnovnih pravil znanosti je, da če nečesa ne moreš dokazati, to ni enako kot da ne deluje (ali ne obstaja..."


Seveda. Vendar si hkrati pozabil, da moras svojo teorijo znanstveno dokazati, da bi veljala za dejstvo. Pa mi potem na primer dokazi, da nam klime ne spreminja bog, kakor celo nekateri mislijo se dandanes, v srednjem veku pa se bolj.
Nulta teorija je jasna: klima se spreminja naravno, ce pa hoces dokazat clovekov vpliv, ga je potrebno dokazat. In ne samo, da ni dokaza temvec obstajajo enakovredno mocni indici iz znanstvenih evidenc, da temu ni tako. Klima alarmisti pa so s svojimi hipotezami napovedovali sedanjost, pri cemer so se bistveno zmotili, se vedno pa na enakih hipotezah napovedujejo prihodnost...
Kdor pa nima dovolj pregleda nad spoznanji in raziskavami v klimatologiji pa pac verjame, kar menda verjame vecina...
HOR
# 16.09.2017 ob 21:19
@sirus
Pregretost Mediteranskega morja skupaj z Jadranskim je dokaj relativna zadeva.

Ja. Mediteran se skupaj z morjem zadne case spet nekaj segreva, vendar lahko gre le za ciklico varijacijo ali pa vracanje na visje temperature kakor pred ca 8000 do 9000 leti. Vecina Mediteranskega morja razen Levanta, kjer je dolgorocen trend segrevanja kaze dolgorocen trend ohlajanja, kar seveda nima antropogene CO2 ali druge povezave.
Kar se kolicine padavin na podricju Mediterana tice pa se izgleda spet priblizujemo kolicinam kakor okrog so ze bile po polovici prejsnjega stoletja v casu ohlajanja, temperature pa podobne, kot malo pred polovico prejsnjega stoletja, kar seveda nima pogezave za rastjo CO2 emisij ali drugimi antropogenimi vplivi.
LINK (stran 96). ali copy paste v iskalnik
https://hal-insu.archives-ouvertes.fr/hal-01297476/document
LINK. ( Zywiec et al., 2017)
http://notrickszone.com/wp-content/uploads/2017/04/Holocene-Cooling-Mediterranean-Zywiec-2017.jpg
Kazalo