Dekleta, ki so med izobraževanjem uspešna na področju znanosti in tehnologije, se le redko odločijo za tovrstni študij, je dejala Cotmanova. Foto: Primoz Lavre - Salomon 2000
Dekleta, ki so med izobraževanjem uspešna na področju znanosti in tehnologije, se le redko odločijo za tovrstni študij, je dejala Cotmanova. Foto: Primoz Lavre - Salomon 2000
Položaj in vloga žensk v družbi

Ženske namreč predstavljajo skoraj 60 odstotkov ljudi z univerzitetno izobrazbo, a na trgu dela ostajajo v tipično ženskih panogah in poklicih ter na nižjih delovnih mestih v primerjavi z moškimi.

Njihovi potenciali ostajajo neizkoriščeni, saj se celo tista dekleta, ki so v osnovnem in srednjem izobraževanju uspešna na področju znanosti in tehnologije, le redko usmerjajo v te študije, je dodala Cormanova po neformalnem srečanju ministrov EU-ja za enakost spolov.

Treba je uskladiti družinsko in poklicno življenje
Za izboljšanje izkoristka izobrazbenega potenciala žensk na trgu dela se zdi ministrici Cotmanovi izjemno pomembna vloga moškega, saj izobražena ženska potrebuje doma tudi oporo v moškem, kar pomeni, da mož prevzame gospodinjska dela in skrb za otroke.

Dodala je, da je pri tem treba paziti na usklajevanje poklicnega in družinskega življenja in to zagotoviti tudi v zakonodajah, kjer je to potrebno. Na eni strani mora za to poskrbeti država s svojimi zakoni, po drugi strani pa je potrebno urediti razmerja v družini.

Ministri so poleg tega razpravljali še o uravnoteženosti zastopanosti ter udeležbi žensk in moških v političnem odločanju. Povprečen delež žensk v nacionalnih parlamentih držav članic EU-ja je 23 odstkov, v Evropskem parlamentu pa 33 odstotkov. Tretja tema, ki so se ji posvetili ministri, pa je bilo spodbujanje enakosti spolov skozi razvojno sodelovanje v smeri okrepitve odgovornosti EU-ja in držav članic za trajnostno izboljšanje ukrepov v korist žensk in njihovih človekovih pravic.

Položaj in vloga žensk v družbi