Klobasa meni, da je karavanški predor enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan. Foto: MMC RTV SLO
Klobasa meni, da je karavanški predor enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan. Foto: MMC RTV SLO

Pošiljati tovorna vozila po 200 kilometrov daljši poti in jim zato, ker plačajo še 30 evrov večjo cestnino, ponujati 42 evrov - prosim lepo, saj nismo klečeplazniki.

Andrej Klobasa
Patrick Vlačič
Minister za promet Patrick Vlačič je poskušal v pogovoru z avstrijsko kolegico Doris Bures najti rešitev za predor Karavanke. Foto: BoBo
Pogajanja ministra Vlačiča z Avstrijo

Avtoprevozniki bodo dali priložnost še premierju Borutu Pahorju in avstrijskemu kanclerju Wernerju Faymannu, ki se bosta srečala v torek, je dejal Klobasa. "Prometnemu ministru Patricku Vlačiču sem obljubil, da v soboto ne bomo naredili zapore na karavanškem predoru," je poudaril in dodal, da so Avstrijci še enkrat dokazali, da si dovolijo imeti Slovenijo v podrejenem položaju.

Prometnemu ministru ni uspelo skleniti dogovora
Patricku Vlačiču in Doris Bures na srečanju zaradi avstrijske enostranske omejitve tovornega prometa skozi predor Karavanke namreč ni uspelo skleniti dogovora. Avstrijci vztrajajo pri svojem.

"Oba si želiva čim večje prometne varnosti" je poudaril minister Vlačič in zatrdil, da skrb avstrijske kolegice razume, vendar meni, da je zaradi nestrinjanja slovenskih avtoprevoznikov z avstrijskim ukrepom potrebno najti neko rešitev, ki bi zadovoljila obe strani, zato je predlagal kompromisni predlog.

Slovenski predlog je predvideval, da bi se skozi predor na vsako uro spustil konvoj tovornjakov, a so Avstrijci vztrajali, da ne sme priti do nepretočnosti potniškega prometa.

Avstrijska stran tako ni želela sprejeti predloga slovenskega ministra. Vztrajajo, da se avtoprevoznikom plača zgolj cestnina brez predornine, in sicer zaradi obvoza, ki ga morajo ti storiti zaradi delne zapore predora Karavanke.
Ta poteka od Salzburga do Šentilja, nadomestilo pa znaša okoli 42 evrov. Ob tem je avstrijska stran poudarila, da ponudba ni obvezujoča, ampak je znak dobre volje. Pogovori sicer še niso končani in jih bosta obe strani v prihodnje nadaljevali.

"Občutek za promet"
Buresova je pojasnila, da so ukrep sprejeli na podlagi ocene varnosti predora. Po njenem prepričanju zapora predora za tovornjake bistveno zmanjša možnosti hujših posledic pri prometnih nesrečah. "Kar zadeva varnost prometa skozi predore so v republiki Avstriji še kako žive slike prometne nesreče v predoru Tauern, ki je zahtevala dvanajst smrtnih žrtev," je ob tem dodala in poudarila, da se je čutila dolžna ukrepati. "In te ukrepe sem sprejela z veliko mero občutka za promet."

Patricku vlačiču je dejala, da mora biti cilj sosednje države, da se čim prej pristopi k izboljšanju tehnične opremljenosti karavanškega predora. Omenila je prezračevalni sistem, ki bi po njenem mnenju zmanjšal tveganje.

Glede sprva napovedanih protestov avtoprevoznikov pa je poudarila: "Raje diskutiram z avtoprevozniki, kajti njihove zahteve lahko razumem, kot pa da se moram po prometni nesreči, ki se je zgodila in morebiti zahtevala smrtne žrtve, postaviti pred ljudi, ki mi bodo rekli, zakaj se nekaj zgodi komaj takrat, ko se je nesreča že zgodila."
Klobasa: Predlog avstrijske strani je nesprejemljiv
Predsednik Sekcije za promet pri Obrtno podjetniški zbornici je dejal, da je za njih predlog avstrijske strani nesprejemljiv in ponižujoč. "Sam imam z obvozom za okoli 230 evrov dodatnih stroškov, 40 evrov je samo dodatnih cestnin in tu ni logike. Avstrijska stran si lahko teh 42 evrov miloščine zatakne za klobuk. Jim jih podarimo, naj vidijo, da nismo reveži in naj z njimi raje kaj pametnega naredijo," meni.
Avtoprevozniki enkrat že zaprli predor
Na prometnem ministrstvu v tem tednu intenzivno rešujejo problematiko enostranske odločitve Avstrije o dodatni omejitvi prometa skozi Karavanke. Vlačič se je o tem v ponedeljek zjutraj že pogovarjal tudi s predsednikom vlade Borutom Pahorjem.

Po doseženem dogovoru so slovenski avtoprevozniki na avstrijski strani Karavank v soboto preklicali napovedano zaporo predora. Vlačič je preklic označil kot pozitiven in že v soboto poudaril, da bo zdaj treba poiskati rešitev enostranske avstrijske odločitve glede omejitve tovornega prometa.

Omejitev zaradi varnosti
Avstrija se je za omejitev tovornega prometa skozi Karavanke v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi analize tveganj. Omejitev velja za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, in sicer od 22. ure v petek do 15. ure v soboto. Takrat v Avstriji nastopi prepoved vožnje ob koncih tedna, v Sloveniji pa ta velja že od sobote ob 8. uri.

Pošiljati tovorna vozila po 200 kilometrov daljši poti in jim zato, ker plačajo še 30 evrov večjo cestnino, ponujati 42 evrov - prosim lepo, saj nismo klečeplazniki.

Andrej Klobasa
Pogajanja ministra Vlačiča z Avstrijo