Zapora bi lahko dodatno zgostila že tako zgoščen promet, ki nastaja zaradi odločitve avstrijske strani, da na podlagi analize tveganj razglasi omejitev za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone (fotografija je simbolična). Foto: Reuters
Zapora bi lahko dodatno zgostila že tako zgoščen promet, ki nastaja zaradi odločitve avstrijske strani, da na podlagi analize tveganj razglasi omejitev za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone (fotografija je simbolična). Foto: Reuters
Andrej Klobasa
Klobasa: Slovenija bo doživela črn scenarij, če voznikom tovornih vozil ne bo omogočen prehod skozi predor Karavanke. Foto: BoBo
Prometno pestra sobota

Slovenski avtoprevozniki so ob pomoči avstrijske mejne policije dosegli dogovor, v skladu s katerim je Avstrija kljub prepovedi dovolila prevoz skoraj 20 slovenskim tovornjakom na njeni strani.
Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri OZS-ju, je zato za danes napovedano zaporo karavanškega predora preklical. Z doseženim je zadovoljen, pričakuje pa nov dogovor na ministrski ravni.

PREBERITE TUDI
- Kljub novemu dogovoru
zapora predora Karavanke bo
- Kakšen je prometni režim skozi predor Karavanke za tovorna vozila?
- Stanje na cestah

Na potezi je minister Vlačič
Pojasnil je, da je zdaj na potezi minister Vlačič, ki se mora do naslednjega tedna z avstrijsko kolegico dogovoriti o umiku enostranske omejitve. Če v enem tednu na ministrski ravni ne bo dogovora, napoved zapore predora Karavanke ostaja, je še poudaril Klobasa in pojasnil, da se prihodnji konec tedna ne bodo šli pogajat na avstrijsko stran predora, ampak bodo Karavanke takoj zaprli tam, kjer ne bodo skozi predor spuščali tovornih vozil. "Če bo slovenska stran spuščala težke tovornjake, potem ni razloga, da bi predor zapirali na slovenski strani," je zagotovil.

Obenem pa je pozval Dars, naj umakne oznake, da je karavanški predor zaprt za tovornjake, težje od 7,5 tone. Če tega ne bodo storili, so "sužnji Avstrijcev", je poudaril in napovedal, da bo v tem primeru predor prihodnji teden zaprt tudi s slovenske strani. Če minister za promet nima moči, da bi v to pregovoril predsednico uprave Darsa Matejo Duhovnik, je to po mnenju Klobase "žalostno".

Duhovnikova bi po njegovem mnenju morala "oditi, ker jo čaka še marsikaj. Čaka jo deset milijonov evrov, ki jih je na neki način dala družbi SCT in ne podizvajalcem na slovenskih avtocestah".

Vlačič pozdravil odločitev o preklicu
Minister za promet Patrick Vlačič je pozdravil preklic napovedane zapore karavanškega predora. V sporočilu, ki so ga posredovali z ministrstva, je poudaril, da je preklic "za varnost in pretočnost prometa najpomembnejši," dodal je še, da je to majhen korak, ki pa je zelo pomemben za današnji dan, zdaj pa bo po njegovih besedah treba poiskati rešitev vprašanja enostranske avstrijske odločitve v zvezi s predorom, ki povezuje obe državi.

Klobasa k Avstrijcem
Avtoprevozniki na čelu s Klobaso so se ob 8. uri zbrali na ploščadi Hrušica pred predorom Karavanke in sklenili ustrezno rešitev najprej poiskati neposredno na avstrijski strani, kjer so se pogajali s tamkajšnjimi zaposlenimi, da vendarle spustijo slovenske tovornjake skozi predor. V nasprotnem primeru je Klobasa za Radio Slovenija dejal, da bi Slovenija doživela "črn scenarij", v katerem naj bi prek 200 tovornjakarjev oviralo promet na območju celotne države.

Morebitna zapora bi dodatno ovirala že tako zgoščen promet, ki nastaja zaradi odločitve avstrijske strani, da na podlagi analize tveganj razglasi omejitev za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, in sicer od 22. ure v petek do 15. ure v soboto.
Gneča na slovenskih cestah
Promet je ta konec tedna močno povečan na cestah od Hrvaške proti Avstriji in v nasprotni smeri. V nekaterih nemških deželah se namreč končujejo počitnice, v drugih pa so se šele dobro začele, opozarjajo na prometnoinformacijskem centru.

Prometno pestra sobota