Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.8 od 53 glasov Ocenite to novico!
25.671 izbrisanih leta 1992 že 21 leta čaka na kakršno koli popravo krivic. Foto: BoBo
Nekdanji ustavni sodnik Matevž Krivic, dolgoletni zagovornik pravic izbrisanih, je zadnji predlog ministrstva označil za žaljivega tako do izbrisanih kot do Evropskega sodišča za človekove pravice. Foto: BoBo
Čeprav je bil izbris leta 1992 pojasnjen in je ESČP Sloveniji jasno naložil plačilo odškodnin, so izbrisani še vedno pogosto žrtev sovražnega govora in nerazumevanja dela javnosti. Foto: BoBo

Dodaj v

Krivic: Predlaganih 40 evrov za mesec izbrisa žaljivih

Odškodnine so absolutno prenizke, krog upravičencev pa absolutno preozek, poudarjajo izbrisani
27. junij 2013 ob 07:42,
zadnji poseg: 27. junij 2013 ob 12:09
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Vlada je sprva izbrisanim ponudila 30 evrov odškodnine za vsak mesec izbrisa, kar so ti odločno zavrnili. Zdaj naj bi po neuradnih informacijah ponujala 40 evrov. Krivic meni, da gre za popolnoma neresen predlog.

Gre za najnovejši osnutek predloga zakona o povračilu škode izbrisanim, po katerem bi bilo, kot je pred kratkim dejal minister za notranje zadeve Gregor Virant, do odškodnine upravičenih le okoli 8.000 izbrisanih od skupno 25.671 žrtev izbrisa 26. februarja 1992. Dolžina trajanja izbrisa bi se tako štela od dneva, ko je osebam, ki niso pridobile državljanstva, prenehalo veljati dovoljenje za stalno prebivanje, pa do dneva, ko so znova pridobili status stalnega prebivalca ali državljanstvo.

Število upravičencev sicer že v prvem osnutku ni bilo navedeno, je bilo pa določeno, da bi najvišja odškodnina lahko znašala 7.500 evrov, če si je denimo posameznik status uredil šele letos. Po najnovejši shemi pa bi lahko znašala dobrih 10.000 evrov. Odškodnina bi sicer lahko bila višja, če je imel izbrisani stroške z zdravljenji ali šolnino, a bo moral te stroške dokazati, kar pa bo izjemno težko, če ne celo nemogoče, kot je za MMC v sredo opozorila direktorica Mirovnega inštituta Neža Kogovšek Šalamon.

Virant je zadnji osnutek zakona v sredo predstavil vodjem koalicijskih poslanskih skupin, ki so glede predloga po njegovih besedah načeloma usklajeni, a vsebine javnosti še ni želel razkriti, saj želi z njo namreč najprej seznaniti izbrisane. Besedilo predloga jim bo posredoval danes, prihodnji teden pa načrtuje tudi srečanje z njimi. Kot je dejal, bodo v petek besedilo zakonskega predloga objavili tudi na spletnem portalu E-demokracija.

"Predlog žaljiv do izbrisanih in ESČP-ja"
Nekdanji ustavni sodnik Matevž Krivic iz Društva izbrisanih prebivalcev Slovenije je za nov predlog dejal, da je "še vedno popolnoma neresen". "Do izbrisanih in do Evropskega sodišča za človekove pravice je žaljiv, do državne blagajne in davkoplačevalcev pa skrajno neodgovoren," je dejal.

Krivic tako sklepa na podlagi izjav ministra Viranta, saj predloga uradno še niso dobili. "To je samo novo norčevanje iz prava in zdravega razuma. Razuma in morale tudi tej vladi očitno hudo primanjkuje," je ocenil Krivic.

"Če Slovenija tudi po 21 letih še vedno ni pripravljena dojeti razsežnosti krivic, ki jih je povzročila, in jih popraviti v skladu s svojo ustavo, ne samo sodbo evropskega sodišča - ponavljam: ne takoj, v tej krizi, ampak v skladu z ekonomskimi možnostmi -, potem je z njeno vlado na teh njenih izhodiščih vsaka nadaljnja beseda zgolj izguba časa in nasedanje na njene zavlačevalne manevre," je povedal.

Organizacijam, ki zastopajo koristi izbrisanih, bo predlagal, naj vsak nadaljnji pogovor na izhodiščih tega zakona kategorično zavrnejo, je še dejal.

Virant: Čisto zadovoljni ne bodo
Virant je medijem sicer pojasnil, da gredo spremembe osnutka v smer, ki so jo predlagali predstavniki izbrisanih, kljub temu pa ne verjame, da bo vsebina zakona lahko z njimi v celoti usklajena. "Čisto zadovoljni na koncu zagotovo ne bodo," je dodal in napovedal, da bo vlada predlog zakona obravnavala julija, poslanci pa bodo o njem dokončno odločali predvidoma oktobra.

Predstavniki izbrisanih in nekaterih nevladnih organizacij so že prvotni osnutek zakonskega predloga označili kot sramoten in predlagali devetkrat višji znesek, 260 evrov, kolikor država priznava vsakemu, ki se znajde v socialni stiski. Ob tem so tudi zahtevali, da mora zakon zagotoviti ustrezne odškodnine vsem 25.671 izbrisanim, saj je bil status stalnega prebivalca nezakonito odvzet vsem.

Rok se je iztekel včeraj
V sredo se je sicer iztekel rok, do katerega bi morala Slovenija sprejeti odškodninsko shemo za izbrisane in ki ga je lani postavilo Evropsko sodišče za človekove pravice v Strasbourgu. To je pred letom dni v zadevi Kurić in drugi namreč odločilo, da Slovenija še vedno ni zadovoljivo rešila vprašanja izbrisanih, šestim pritožnikom pa določilo po 20.000 evrov odškodnine za nepremoženjsko škodo. Vlada je sicer na začetku leta sodišče zaprosila za podaljšanje roka, a ji ni ugodilo.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
kozi
# 27.06.2013 ob 07:46
Ma veste kaj... Dajte jim okroglo 50€ za mesec... Zakaj bi se matrali in računali.
Denar jim pa priporočeno pošljite na stalno pribivališče, skupaj s položnico za neplačane dajatve, oz. davke za 22 let.
kozi
# 27.06.2013 ob 08:09
Morda sem bil res preveč nacističen...
Se opravičujem vsem, katere sem užalil....

Torej ne za odstotek krvi, pač pa za več-letno stalno bivanje v Sloveniji, pa v trgovini še vedno iščeš "šečer"... To sem želel povdratiti. Nikakor ne krvi.
brehme
# 27.06.2013 ob 08:12
Todorović je grozil po Štajerskem, da bo Milošević in JNA že naredila red v Sloveniji...
bbs
# 27.06.2013 ob 07:57
a za to pa je denar?

zdaj vsaj vem kam bo šel višji ddv
olen
# 27.06.2013 ob 08:10
Pa kaj so nori.... če se je res komu zgodila krivica naj se plača drugače pa sigurnmo ne
jarovit
# 27.06.2013 ob 08:38
Če je moja računica pravilna je tista šesterica na ESČP dobila okoli 80 Eur / mesec. Teli sedaj hočejo 260. Počasi res postajajo prebrisani.
Nemo
# 27.06.2013 ob 09:00
Verjamem, da se je nekaterim od njih zgodila krivica, a nikakor ne verjamem, da vsem.

Vsak je v prvi vrsti odgovoren sam zase in če država naredi napako/krivico, je modro, če jih na to opozori. Veliko je bilo takih, ki so izbris opazili in stvari uredili.
Kdor pa je s figo v žepu čakal, kaj se bo iz tega izcimilo, naj prevzame tudi posledice.
Superiorni
# 27.06.2013 ob 08:12
Milkijevizakladi, če se mongolski konj rodi v Lipici a je Lipicanec? Hvala za utemeljitev!
Superiorni
# 27.06.2013 ob 08:28
Samo Slovencem ne... srbom, bosancem, ni problema! Ne smemo biti rasistični in nacistični... razultat? samo milijon nas še živi oz manj. Ta slovenski narod pa naj čim prej propade ker se delamo bruka povsod, ker tako gnilega naroda ki se ne zna zase potegniti ne najdeš nikjer na svetu... bomo kot poslednji samuraji... tam pa tam bo še kakšen slovenec.

mikijevzaklad, bodi tiho ker vem da si narcistične narave... vedno imaš vse prav.
Milkijevizakladi
# 27.06.2013 ob 08:20
superiorni

Pasma živali in državljanstvo ljudi pač ni ena in ista stvar.
roxdegabba
# 27.06.2013 ob 09:15
Dva problema sta s to ponudbo:

1. Za tiste, ki jih je izbris resnično prizadel, je ta odškodnina odločno prenizka.
2. Za tiste, ki jih izbris sploh ni prizadel, ker so tako ali tako živeli v tujini, je ta odškodnina odločno previsoka oz. je sploh ne bi smeli dobiti.

Država bi spet nekaj pavšalno urejala, dajte pošteno odškodnino oškodovanim, tistim, ki niso bili oškodovani pa nič.
think tank
# 27.06.2013 ob 19:58
ta desni ste res veliki satiriki....
ko gre za resolucijo evropskega parlamenta o evropski zavesti in totalitarizmu ste največji podporniki evropskih inštitucij, ko gre za sodbo evropskega sodišča za človekove pravice o izbrisanih pa, povsem drugačna zgodba, povsem drugačno obnašanje...
dejstvo je da so naše državne inštitucije zamočile na vseh frontah. izbris se je zgodil, zadeva je bila nezakonita in konec debate. na koncu bomo potegnili ta kratko le davkoplačevalci, a takšno je pač življenje. živimo v državi v kateri so poslanci v državnem zboru: gašpar gašpar mišić, franci pukšič, jožef tanko, jožef jerovšek, tamara vonta..... bog nam pomagaj!
provni
# 27.06.2013 ob 08:59
Eno je narodnost - npr. Italijanska, srbska, madžarska, drugo je pa slovensko državljanstvo, ki ga pridobiš pod določenimi pogoji - osnova pa je znanje slovenskega jezika.
Tisti, ki so bili oškodovani imajo pravico do povračila škode, vendar pa mislim, da v tistem času, ko bi lahko postali državljani, niso hoteli biti slovenski državljani. Pika.
Hladilnik
# 27.06.2013 ob 08:26
kaj pa odgovorni za izbris? a se bo njih tud kej potipalo? pa vse tiste, ki so ves ta čas nasprotovali popravi krivic, čeprav so vsa sodišča prisodila njim v prid? Kdo bo pa kriv za vse zamudne obresti? s par mio evrov bi jo odnesli, če bi se ta prav čas tole rešilo, da ne omenjam vseh tegob in kalvarij teh ljudi... A niso popravi krivic najbolj nasprotovali ravno tisti, ki so sedaj zaprli usta, ko je evropsko sodišče reklo svoje, saj veliko upa polagajo ravno na to isto sodišče, zaradi neke druge zadeve? vsaj zadnje čase se veliko omenja, da bi neka pereča zadeva lahko prišla do obravnave na tem sodišču...
Wasabi
# 27.06.2013 ob 18:01
V Fužinama je dom upokojencev

Kraja oz. naselja s tem imenom ni v Sloveniji. Stric google tako pravi.

Njihov pogovorni jezik je že 80 let Srbohrvaški tudi v domu.

Madona, pa to morajo biti ljudje stari okrog 150 let, da so že 80 let v domu. Srbohrvašiki jezik ne obstaja. Stric google tako pravi.
Slovenc123
# 27.06.2013 ob 08:55
Skoraj vsi izbrisani so iz držav bivše jugoslavije, ob osamosvojitvi ko nam je bila dana možnost da se odločimo za slovensko državljanstvo se teji ljudje za to zavestno niso odločili. Nekateri so se ob napadu preselili nazaj domov, nekateri so sodelovali z armado JLA pri napadu na Slovenijo, nekateri so ostali misleč da bo JLA že uredila s temi Slovenci, mogoče je med njimi 1% takšnih, ki si državljanstvo res zaslužijo in jim pripada.
Sedaj pa bo Slovenija plačevala odškodnino vsem 25000, ki so zavohali priložnost? Spet se nam dogaja kot nekoč, denar iz Slovenije se razdeljuje po celotni jugi.
jarovit
# 27.06.2013 ob 17:22
@šurda
Kot pojasnjujem že dva ali tri dni glavni krivec za
izbris sedi v Evropskem Parlamentu, to je Lojze
Peterle, takratni predsednik slovenske vlade,
drugi krivec pa je v Ljubljani, to je takratni notranji
minister Igor Bavčar
!
----------------------------
Za sam izbris je nedvomno kriva DEMOSova vlada in vsi poslanci, ki izbris podprli.
Za to, da izbris ni bil odpravljen pa so odgovorne vse nadaljne vlade in vsi poslanci.
Vsem bi bilo potrebno izstaviti račun brez izjeme.
šurda
# 27.06.2013 ob 17:13
mrki1
V tvoji glavi je pravi mrak !, ali tema, kakor hočeš !
Ko boš ti v življenju naredil toliko koristnega kot je
Matevž Krivic, boš gospod z veliko začetnico, tako
pa si ?, saj dobro veš kaj !

Kot pojasnjujem že dva ali tri dni glavni krivec za
izbris sedi v Evropskem Parlamentu, to je Lojze
Peterle, takratni predsednik slovenske vlade,
drugi krivec pa je v Ljubljani, to je takratni notranji
minister Igor Bavčar !
Knight Kant
# 27.06.2013 ob 15:15
šurda - 27.06.2013 ob 15:05

Hasan Brkić gre na občino, da uredi zadevo, uradnik od
njega zahteva osebno izkaznico, potni list in vozniško
dovoljenje, ko uradnik vse to dobi vzame luknjač in
škarje in vse dokumente od Hasana Brkića UNIČI,
in mu pove naj gre v rodno BIH in tam zadevo poskuša
urediti ! Kako pa bo šel čez mejo BREZ VSEH DOKU-
MENTOV ???
--------------------
To trditev je minister Vinko Gorenak že večkrat demantiral. Dokumentov niso uničevali, ampak so jih le preluknjali ali žigosali. (glej primer)
rokin
# 27.06.2013 ob 10:03
redki izbrisani si ta denar zaslužijo!

drugi so sam voluharji!
PONOS
# 27.06.2013 ob 08:36
a.orhidejca
Absolutno se strinjam, sem poudaril odgovorni naj odgovarjajo.
Žal pa je res da se davkoplačevalci nismo uprli tej odločitvi ampak še več ,večina je to odločitev podpirala,še več ko so jo skušali nekatere stranke popraviti je bila tematika izkoriščena za političen obračun ,populizem,na referendumu je bila rešitev zavrnjena.
Torej plačaš tudi ti in jaz.
Žal v Sloveniji ni zakona ki bi odgovorne zaradi slabe odločitve ,populizma,hujskaštva,in povzročeno škodo -kaznoval.
5tane
# 27.06.2013 ob 17:00
Tu folk samo buče nabija. Dejstvo je pa samo eno. Če jim vlada ne ponudi primerne odškodnine jo bodo pa dobili preko evropskega sodišča. Šele takrat bo pa res bolelo. In vsi, ki zdaj tu nabijate, da jim ne bi dali nič zaradi tega ali onega se napišite na listek, da vem kam poslati račun za razliko.
Slovenc123
# 27.06.2013 ob 09:02
@The_Rocket
Kako so lahko bili ti ljudje kaznovani samo zato ker se niso rodili v Sloveniji če so pa imeli ENAKO možnost kot vsi ostali državljani, da si uredijo državljanstvo tako kot vsi ostali državljani in so bili k temu celo pozvani?
Ne označuj vsega s svoraštvom in nacinalizmom kar ti ni pogodu, če je Slovenija nacinalistična dežela, kaj boš potem rekel za Hrvate, Srbe? So oni samo narodno zavedni mi pa nacionalisti kajne?
Težava je ker se v Sloveniji narodno zavest enači z nacinalizmom!
Homer.
# 27.06.2013 ob 18:59
@kvaternik
Ravno SDS je vse poskuse rešitve blokirala.

Je pa presenetljivo, da še dandanes večina (absolutna večina) nasprotnikov izbrisanih sploh ne ve kaj je bilo izbrisano, Potem tudi ni mogoče pričakovati, da bi razumeli, kako noben zakon ne more upravičiti izbrisa, da ne more biti nekega barantanja in kupčkanja tebi ja, onemu drugemu pa ne. pa je popolnoma vseeno kakšne razloge si izmišljujete (od domnevne nelojalnosti, prek nepoznavanja jezika, pa do nekih trditev, da sploh niso bili v Sloveniji).
šurda
# 27.06.2013 ob 16:08
alkum
ŠE ZADNJIČ !!!

Hasan Brkić je živel v Ljubljani že 25 let in je imel
VELJAVNE DOKUMENTE , živel je na Celovški 125 v
Ljubljani, na osebni izkaznici, potnem listu in vozniškem
dovoljenju je imel naslov Celovška 125 Ljubljana
Socialistična Republike Slovenja !
Vsi našteti dokumenti SO VELJALI DO 13.7.1994,
a ko je prišel na občino mu je uradnik uničil veljavne
dokumente !
Ali končno razumeš ?
viper81
# 27.06.2013 ob 13:00
Za Krivica bi bilo najbrž primerno da damo vsakemu kakih 100.000 za vsak mesec izbrisa in da se ne obremenjujemo s tem kdo je do denarja upravičen in kdo ne. Najboljše da kar naredimo veliko fešto sredi Ljubljane, postavimo veliko vrečo denarja, vanjo naj se steka denar izposojen po 7% stopnji, ven pa naj si vsak, ki reče da je izbrisan sam postreže.
turbogas1
# 27.06.2013 ob 12:59
Ma če komu kej ne paše nej gre nazaj pa bo tam dobil kar mu pripada!
Isto velja za vse, ki mislite, da je bivša Jugoslavija oz katerakoli južna država več vredna ali boljša od Slovenije! Na prvi vlak in domov oz. kamor vam paše!!!
MIRNČAN
# 27.06.2013 ob 10:46
Manjsine v Sloveniji imajo vso pravico govoriti s svojim jezikom KJERKOLI IN KADARKOLI se jim sprdne, nikjer ne pise, da je uporaba tujega jezika prepovedana.


V javnosti in v uradih je jasno kateri jezik morajo uporabljati. MEd sabo pa se lahko menijo kakor hočejo. Verjamem pa da v prestolnici radi vidite da se menijo v srbo-hrvaščini. Sej imate župana ki tako govori.
xes
# 27.06.2013 ob 09:39
So vsaj karte padle ... ves cas so izbrisani zatrjevali, da jim ne gre za odskodnine ampak za priznanje, zdaj pa nam je lepo vsem jasno, da jim gre zgolj in samo za odskodnine ... ves cas jim je slo samo za odskodnine in od slovenije hocejo samo denar in zastonj socialo.
urko23
# 27.06.2013 ob 09:24
Tole gre tko nekak, tisti ki so puške drzal in branil drzavo, bojo zdej dajal dnar tistim, ki te drzave niso hotli, niso spoštovali in je še vedno se spoštujejo, priznavajo, ta dnar jim bomo pa dal, zato, da bojo zdej v tej državi , ki jim ni po godu, jo ne spoštujejo... lepo živeli - ko pa zmanka , jim bomo pa itak dal socialna stanovanja ( Slovenec ga itak ne more dobit) in po tem še socialo in so zmagali.
P:S Se opravičujem tistemu 1% , ki je res bil z izbrisom oškodovan in se mu je naredila krivica.
šurda
# 27.06.2013 ob 17:46
zemljemerec

Pozorno preberi svoj zmazek, da ugotoviš koliko slovničnih
napak ima, preden komu očitaš kako govori v domu upokojencev !

Ne očitaj ostalim tistega česar še sam ne obvladaš prav dobro !
123pepe321
# 27.06.2013 ob 17:17
"a za to pa je denar? zdaj vsaj vem kam bo šel višji ddv"
Šel bo k sveti in apostolski cerkvi, ker ne vrne na stotine miljonov, ki si jih je sposodila pri bankah, kljub temu, da ima lastnino. Zato pa smo denar vrnili davkoplačevalci preko takoimenovane dokapitalizacije bank. Slava bogu na višavah in mir ljudem na zemlji!
Svarunček
# 27.06.2013 ob 13:40
Lenobo bi podpirali, delavce pa ja, saj vemo kako je!!!
turbogas1
# 27.06.2013 ob 13:00
Pa še Župankovića s sabo odpeljite, bo tam kradel denar, ne več pri nas!
Lp
viiddd
# 27.06.2013 ob 12:53
pa kaj bi radi?, sami ste se izbrisali, dejte ze enkrat mir!
MIRNČAN
# 27.06.2013 ob 12:37
Šurda zberi denar pa jim plačaj. Če jih imaš tako rad ne.
antipopulist
# 27.06.2013 ob 09:00
Slovenc123: o madona, kje si bil, ko se je o tem odločalo na sodišču? Tebe bi morali poslati tja, bi šalabajzerjem v Štrasburu vse razložil in danes ne bi bilo problemov.
doda33
# 28.06.2013 ob 11:30
kozi
S tabo je brezpredmetno polemilizirati. Ti človek čisto nič ne razumeš. Oni niso izgubili svojih dokumentov kaj ti ni jasno.Kaj naj oni podaljšajo na upravni enoti če pa ne obstajajo. Njih ni bilo v nobeni evidenci. Njih je država Slovenija izbrisala iz registra stalnih prebivalcev in posledično niso imeli več nobenega veljavnega dokumenta. Novih pa niso mogli dobiti ker so čez noč postali ilegalci. Brez stalnega naslova ne moreš dobiti niti enega dokumenta. Kaj tebi človek ni jasno . Oni so lahko zaprosili samo za azil , kajti v Sloveniji so bivali nezakonito pa čeprav so nekateri tu živeli celo življenje. Ti te ljudi imenuješ prebrisance. Prebrisanci so naši politiki , ki so naredili katastrofalno napako in jo nočejo priznati. 20 let odlagajo s tem problemom in očitno napumpavajo take kot si ti z neumnostmi o nekih državljanstvih in da si niso pravočasno uredili dokumente. Te ljudi bi morali prestaviti samo v register tujcev in bi bila stvar rešena. Tako pa bomo mi davkoplačevalci plačali 1000 kratno kazen zaradi malomarnosti naših aberveznih politikov.
ti-ne
# 27.06.2013 ob 20:45
Temeljno vprašanje je zdaj seveda, kdo je kriv za izbris 25.671 nedolžnih ljudi. Odgovor je po svoje zelo preprost. Slovenijo je 26. februarja 1992 vodila vlada, ki ji je takrat še predsedoval Lojze Peterle. Podpredsedniki so bili Mitja Malešič, Andrej Ocvirk in Leopold Šešerko, ministri pa Igor Bavčar, Janez Janša, Dimitrij Rupel, Jože Jeraj, Božidar Voljč, Viktor Brezar, Andrej Capuder, Janez Dular, Franc Godeša, Alojz Janko, Miha Jazbinšek, Jelko Kacin, Dušan Šešok, Jožef Osterc, Ingo Paš, Rajko Pirnat, Jožica Puhar, Izidor Rejc, Peter Tancig, Miha Tomšič, Igor Umek in Peter Vencelj. Glavna akterja izbrisa sta bila notranji minister Igor Bavčar in njegov državni sekretar Slavko Debelak, toda odgovornost predsednika vlade in drugih ministrov ni zato nič manjša. Vlada namreč vselej deluje kot eno telo, ki praviloma tudi kolektivno odgovarja za svoje (ne)ravnanje.

Zahtevamo kazensko, materialno in politično odgovornost tistih, ki so krivi za izbris!
Jethros
# 27.06.2013 ob 19:24
kvaternik
# 27.06.2013 ob 18:28
Temu se reče sesuvanje Slovenije. Eden glavnih krivcev je Krivic, pa kKresalka,. celoten levi blok. Edina stranka, ki Slovenci, pravi, s ponosom gledamo nanjo, je pravočasno zahtevaqla ustavni zakon, je SDS, če bi se to zgodilo, bi prebrisani dobili samo limonado.
Sedaj dobro vemo gdo v Sloveniji, dela dobro za Slovenijo. Na naslednjih volitvah, moramo plebiscitarno volit SDS, da se zaustavi to divjanje Jugoslovanstva po Sloveniji.


Ajde spat nazaj na Trstenjakovo, pod sliko velikega Ivana...

Ti, guru, a si vedel, da pljuvaš po istem g. Krivicu, ki je ostro kritiziral priprtje štirice na Roški leta 1988? Zagovarjal je takrat velikega ivana, si vedel to? Ne nisi, ker imaš okoli ust še mleko in nimaš pojma za kaj gre, si samo SDSovsko sovražno nastrojen, ker si na njihovi plačilni listi, zato pišeš vedno o zadevah brez vsebine, argumentov.
Ajde pančkat.
Homer.
# 27.06.2013 ob 19:20
@jarovit
A res?
Bandelj je komaj spravil skozi zakon, ki je omogočil izdajanje odločb
Mate v Janševi vladi je to zaustavil in preklical,
Kresalova je ponovno začela s tem,
Janša je to ponovno prekinil.
Sedaj ko je dokončno prišel iz Bruslja, Virant išče neke obvoze (Pa nikar ne pridi z nebulozo, da je Virant levica)

Pred vsemi temi, pa je Janša (SDS) izkoristila vse pravne možnosti za blokiranje vračanja statusa izbrisanim vse do Ustavnega sodišča.
Knight Kant
# 27.06.2013 ob 17:09
Lovec - 27.06.2013 ob 15:45
Knigh Kant - Se strinjam s teboj. Ne strinjam pa se, da je državno lastništvo, vsaj ne, tako kot si ga predstavljamo v Sloveniji boljše od privatnega. Slovensko državno upravljanje je bilo sprivatizirano za določene mreže. Le te v glavnem izhajajo iz levega pola iz bivše zveze komunistov oz. različnim pojavnim oblikam, ki so se pojavljale od 45 leta dalje.
-------------------

Sporno je tole barvanje direktorjev (in kasnejših) tajkunov. Pri tem je seveda nesporno, da so bili bližje korita tisti, ki so se z gospodarstvom ukvarjali že ob pričetku tranzicije. Nesporno je tudi, da so morali bili kot direktorji bolj ali manj tesno povezani z zvezo komunistov, kar pa o njihovem političnem prepričanju ne pove nič. Tisti, ki so ostali politično aktivni tudi kasneje, so se razsuli po celem političnem prostoru.

Se spomniš na primer prvega, sicer nesojenega, slovenskega tajkuna, ki je skušal samoolastniniti Litostroj. Danes predsednik (neparlamentarne) Krščanskodemokratske stranke je direktor Litostroja postal s pomočjo strankarskega prijatelja Izidorja Rejca, ki je v "trdem komunizmu" dolga leta direktoroval v več slovenskih podjetjih (npr. Alipini). In duhovnik si je v Litostroju "polomil zobe" na svobodnih sindikatih komunjare Tomšiča, ki je ustanovitelj ultradesne SDS, ki jo sedaj vodi bivši komunist. Le kdo zna izmeriti vse te odklone v levo in desno. Najboljše merilo je, da kadar ti nekdo ni všeč, je od "unih ta drugih". Ker pravnik Pirnat zadnja čase ne govori prav všečno SDS, so ga, kljub temu da je bil soustanovitelj Demosa, hitro porinili med "komuniste".

Večino direktorjev je s partijo imelo skupne le izkaznice. Članstvo je bilo pač predpogoj za managerske funkcije v gospodarstvu.
dejneseri
# 27.06.2013 ob 15:26
zadeva z izbrisom je enaka povojnim pobojem, motiv je isti, eksekucija pa v primeru izbrisa ustreza birokratskemu genocidu.

ce je torej prav in pravilno, da se razcisti s povojnimi poboji, sankcionira kar je se zivih vpletenih, potem je ravno tako prav, da se izbrisnim izplaca odskodnine, poleg tega pa se vsem vpletenim uradnikom in politikom dosmrtno prepove opravljati javne funkcije.
Knight Kant
# 27.06.2013 ob 13:57
Knight Kant
Tole teorijo bi res rad razumel!
Do 1990 smo torej imeli pokvarjene komuniste (udbomafijo) in ubogi narod, ki je ustvarjal nacionalno premoženje. Komunisti ustvarjenega premoženja niso "požrli" ampak ga prepustili naslednji generaciji.

metaleta - 27.06.2013 ob 13:01
Enostavno, niso ga požrli, ampak so se tovariši direktorji spremenili v gospode managerje in premnoga podjetja spravili "na kant" , delavce nagnali na zavod, podcenjena podjetja pa s pomočjo kreditov državnih bank (ki jih bodo plačevali še najini vnuki) "pohopali" in se spremenili v gospode lastnike. "Srebrnine" (bank in nekaterih državnih podjetij) pa ves čas niso pustili privatizirati izključno zaradi tega, da se na njih "gospodje lastniki" neposredno "pasejo" . Če jih ne bi situacija oz. EU prisilila , jih nikoli ampak prav nikoli ne bi spustili iz svojih rok, ljudi pa ves čas farbajo, da gre za našo srebrnino.
--------
No, saj jaz tudi razumem situacijo približno tako, kot jo opisuješ.

Kot vidiš je problem v pokvarljivih in spremenljivih ljudeh. Do leta 1990 smo očitno imeli sistem, ki je te pokvarljive ljudi uspel brzdati, zato smo imeli dobro stoječe gospodarstvo. Z novim sistemom je šlo po letu 1990 vse na slabše.

Kar ne razumem je tvoje poimenovanje teh pokvarljivih in spremenjenih ljudi za komuniste, očitno po nazivu sistema, ki jih je do leta 1990 vsaj za silo brzdal v naše skupno dobro. Ko so ti ljudje pričeli delovati po neoliberalnih principih, ki si jih lepo opisal, pa je zaradi šibke države prišlo do zloma.

V osnovi kljub vsemu ne razumem prav dobro tvoje uperjenosti proti "gospodom lastnikom". In kdo naj bi po tvoje postal lastnik privatiziranega premoženja? "Delavci"? Oni so bili lastniki že pred letom 1990! Zakaj smo potem spreminjali sistem?

Kdo je lastnik "srebrnine" (bank) pa za "banksterje" ni posebna ovira. Pri nas so banksterji uničili državne banke, ki jih bomo sedaj menda reševali s postopno privatizacijo. Istočasno so drugje banksterji uničili privatne banke, ki jih sedaj države zaradi nacionalnega interesa rešujejo z nacionalizacijo. Avstrijska banka Hypo je bila pred zlomom privatna banka, sedaj jo rešujejo avstrijski davkoplačevalci in je 100% v državni lasti. Njena slovenska podružnica Hypo Alpe-Adria-Bank d.d. je zato v Sloveniji edina 100% državna banka.
oliva
# 27.06.2013 ob 13:07
"Država v bankrotu, za južnjaške špekulante pa kupi denarja. Tako je, če vladajo psihotični levičarji."

V času prve Janševe vlade smo bili v razcvetu.
Nobena vlada ni tega uredila, dlje se je odlagalo, večja bo cena, ki jo boste plačali vi in jaz, politikom boste pa nastavili še vse ostalo in jim ploskali.
:o\\
alkum
# 27.06.2013 ob 12:45
ko je gospod,ki se vedno pojavla v medijih o izbrisanih delal v kidričevem v eni tovarni je bil absolutno proti osamosvojitvi,ko je bila vojna je glasno govoril med sodelavci,da mora JLA napravila red in da ne bo nove države ter ustrahoval sodelavce, "da bo vse zatožil in jih bodo že rešili", ki so za novo državo in ki se bo šel borit za njo.......
janezdolzan
# 27.06.2013 ob 12:20
Pa ima ke$ha še pa još...

sicer jaz še vedno ne razumem zakaj naj bi dobili sploh odškodnino. Pozvani so bili, da si uredijo papirje. Niso jih uredili in so bili izbrisani. Ali se motim?
Če ja, prosim namesto(ali pa vsaj poleg) minusa, v duhu novega MMC prizadevanja za višji standard komentarjev, če mi lahko morda kdo odgovori ali se motim v tem, da so bili izbrisani po tem ko so bili pozvani, k ureditvi papirjev in tega niso izvedli?
Knight Kant
# 27.06.2013 ob 10:22
metaleta - 27.06.2013 ob 10:08
Jethros, - tisto "srebrnino",ki jo omenjaš, niso ustvarili komunisti ampak ubogi narod,kateremu so vladali kot samooklicana "avantagarda" .
------------
Tole teorijo bi res rad razumel!

Do 1990 smo torej imeli pokvarjene komuniste (udbomafijo) in ubogi narod, ki je ustvarjal nacionalno premoženje. Komunisti ustvarjenega premoženja niso "požrli" ampak ga prepustili naslednji generaciji.

Kaj vraga je se s tem narodom in s tem akumuliranim premoženjem zgodilo potem, ko so prišli osvoboditelji?
Knight Kant
# 27.06.2013 ob 09:41
timoti - 27.06.2013 ob 09:07
@the rocket - mi lahko razložiš, s čim in kako so se preživljali, ko se jim je zgodil izbris? so hodili v šole? obiskovali zdravnika? koristli javne stoirtve, itn? res me zanima in to ni provokatorsko vprašanje. V bistvu me tematika izbrisanih zanima iz dneva v dan bolj.
---------------
Svojo radovednost boš na spletu z lahkoto potešil, če te tematika res tako zanima, kot praviš.

Vsak izbrisani ima svojo zgodbo. Nekaj vzorčnih primerov zgodb je na primer popisano v zborniku Zgodbe izbrisanih prebivalcev, približno polovico te knjige je na razpolago v PDF formatu, če te bo zanimala še druga polovica, se boš moral potruditi v knjižnico ali (spletno) knjigarno.

Če to tvoje radovednosti ne bo v celoti potešilo, se pri nadaljnem raziskovanju lahko pomagaš z informacijami na spletni strani Mirovnega inštituta. Med drugim imajo rubriko Zgodbe izbrisanih,

Glede na aktualnost pa si lahko prebereš tudi sodbo ESČP, v kateri so prav tako popisane osebne zgodbe tožnikov.

Lahko pa seveda prisluhneš tudi basnim Grimsovih gurujev s Trstenjakove, ki premlevajo mantre o prebrisanih špekulantih med katerimi je bil morda, po pripovedovanju staroste, slab procent takih, ki sem ji zares zgodila krivica, ostale pa bi bilo treba postaviti na prvi vlak in poslati tja dol.
jure_bure
# 27.06.2013 ob 08:41
referendum!!!pa da vidimo!!!!
Kazalo