Tako naj bi bila videti nova železniška postaja v Ljubljani. Foto: Emonika
Tako naj bi bila videti nova železniška postaja v Ljubljani. Foto: Emonika

"V tem projektu stroka prevladuje nad kapitalom."

Zoran Janković
Potniško središče Emonika, avtobusna postaja
Računalniška projekcija nove avtobusne postaje. Foto: Emonika
Emonika zamuja, postaja šele leta 2012

Emonika je projekt širšega gradbenega kompleksa, ki bo obsegal poslovno stavbo, nakupovalno in potniško središče. Prvi družbenik so Slovenske Železnice kot upravljavec železniške infrastrukture in projektne dokumentacije, druga dva sta madžarski investitor Trigranit ter Mestna občina Ljubljana. Projekt vsebuje tudi večje posege v samo urbanistično zasnovo širše okolice in prometne ureditve.

Csaba Tóth, direktor Emonike d. o. o. in predstavnik investitorja Trigranit, pravi, da so načeli zadnje poglavje projekta, ki se bo končal z velikim odprtjem leta 2012.

Generalni direktor Slovenskih železnic Goran Brankovič je poudaril, da je svetovna gospodarska kriza projekt sicer načela, a so z racionalizacijo dosegli večjo učinkovitost financiranja in zagotovili stabilno finančno strukturo.

Poudaril je, da so kot družbenik poudarjali varnost kot najvišjo vrednoto in dosegli rešitve, ki so sicer toge, vendar prinašajo dolgoročno varnost in stabilnost. Emonika je, tako Brankovič, del dolgoročne strateške usmeritve Železnic, ki želijo postati pomemben regionalni igralec na 5. in 10. koridorju ter "nosilec slovenskega prometa".

Župan Zoran Janković je tudi oznanil, da je Trigranit prispeval "ček za gradnjo vrtca v Podutiku", in zaželel, da ta gesta ne bi bila predmet razprave v "kakšni komisiji državnega zbora". Dodal je, da je vlada na predlog Mestne občine Ljubljana sprejela sklep, da bo vsaj en tir šel pod zemljo.

Posledica gradnje centra bo poleg vrtca v Podutiku po Jankovićevih besedah tudi zaprtje makadamskega parkirišča poleg postaje. Rekonstrukcijo bo doživela še okolica, obsegajoč Masarykovo ulico, Gospodarsko razstavišče, novo Roško in Njegoševo ulico.

Na predstavitvi sta sodelovala tudi arhitekta, ki sta podrobneje predstavila samo arhitekturno in urbanistično sestavo. Poudarka zasnove sta na železniški ločitvi tovornega in potniškega prometa ter na ločitvi avtobusnih prometnic od pešpoti.

"V tem projektu stroka prevladuje nad kapitalom."

Zoran Janković
Emonika zamuja, postaja šele leta 2012