Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 138 glasov Ocenite to novico!
Nevladne organizacije pričakujejo, da jih bo nova vlada bolj vključila pri pisanju nove zakonodaje (od leve proti desni Filip Dobranić, Tea Jarc, Tadej Meserko, Katja Huš in Gaja Brecelj). Foto: BoBo
Prenehati je treba izumljati funkcije za izbrane posameznike, so opozorili z omizja. Foto: BoBo
       Nemogoče je najti kadre, ki bi imeli odgovore na vsa vprašanja in pereče dileme, zato bodočega mandatarja ali mandatarko pozivamo, naj prekine trend hitrega sprejemanja zakonov z izogibanjem javni razpravi in z nami vzpostavi konstruktiven dialog – od začetka do konca oblikovanja ter priprave sprememb!       
 Poziv bodočemu mandatarju

Nevladniki od nove vlade pričakujejo večjo vključenost pri pisanju zakonov

Popraviti je treba delovnopravno zakonodajo in odpraviti prekarnost
31. julij 2018 ob 14:16,
zadnji poseg: 31. julij 2018 ob 14:47
Ljubljana - MMC RTV SLO

Sestavljanje koalicije budno spremljajo tudi predstavniki nevladnih organizacij, ki od nove vlade pričakujejo večjo vključenost ob spreminjanju zakonodaje. Opozorili so na številne pereče probleme od prekarnosti do sredstev za kulturo in ekologije.

Na ministrskih mestih si nevladniki želijo strokovne ljudi, ki bodo z njimi vzpostavili konstruktiven dialog. Nujno je sprejetje nove delovnopravne zakonodaje, reform na področju kulture in učinkovitih ukrepov za varovanje okolja, so poudarili na novinarski konferenci v Ljubljani, ki so jo pomenljivo poimenovali Sestavivlado.si.

Po njihovem mnenju bi moralo biti konec izumljanja funkcij za izbrane posameznike. Namesto ministrstev bi torej morali iskati – ministre. Na spletnem mestu sestavivlado.si so vsebino tako predstavili v obliki oglasov za delo, v katerih iščejo ministrice in ministre. Ti oglasi vsebujejo ključne vsebinske poudarke, ki bi jih morala zasledovati posamezna ministrica ali minister.

Sodelovanje pri pripravi zakonov
Nevladniki od nove vlade pri oblikovanju politik in zakonov pričakujejo, da bo v večji meri vključevala organizacije civilne družbe. Prejšnja vlada je namreč kar 60 odstotkov predpisov sprejela brez upoštevanja Resolucije o normativni dejavnosti, ki pri pripravi predpisov predvideva 30-dnevno javno razpravo. Bodočo vlado tako pozivajo, da dosledno spoštuje omenjeno resolucijo ter se z nevladnimi organizacijami ne le posvetuje, temveč njihovo strokovnost tudi prepozna in upošteva.

"Nemogoče je najti kadre, ki bi imeli odgovore na vsa vprašanja in pereče dileme, zato bodočega mandatarja ali mandatarko pozivamo, naj prekine trend hitrega sprejemanja zakonov z izogibanjem javni razpravi in z nami vzpostavi konstruktiven dialog – od začetka do konca oblikovanja ter priprave sprememb!" so zapisali v sporočilu za javnost.

Filip Dobranić (Danes je nov dan) je novinarsko konferenco otvoril s predstavitvijo splošnih zahtev in želja civilno družbenih organizacij. Besedo pa je nato prevzela Gaja Brecelj (Umanotera), ki je poudarila, da je letos dan ekološkega dolga, torej tisti dan v letu, ko smo že porabili zalogo naravnih virov za eno leto, že 1. avgusta. "Na vodilnih mestih želimo ljudi, ki bodo razumeli, da spodbujanje deregulacije in okoljskega ter socialnega dampinga nista konkurenčna prednost, ampak dirka proti dnu," je opozorila.

Zmanjševanje toplogrednih plinov
Katja Huš (Greenpeace v Sloveniji) je dodala, da morata biti opuščanje fosilnih goriv v skladu s cilji pariškega podnebnega sporazuma in istočasno razvijanje obnovljivih virov energije, predvsem sončne in vetrne, prioriteti vladnega dela v naslednjih štirih letih. Kandidate za bodoče ministre bi torej "na razgovoru za službo" vprašali: "Kaj boste naredili, da bomo zadostno zmanjševali izpuste toplogrednih plinov?"

Premalo sredstev za kulturo
Tadej Meserko (Asociacija) je izpostavil, da sredstva za kulturo vztrajajo na krizni ravni in bi jih bilo nujno dvigniti, saj je to eden od osnovnih pogojev za normalizacijo stanja v kulturi. V nevladnem sektorju je treba poskrbeti za vpis definicije NVO-ja v krovno zakonodajo, nujno pa je tudi izboljšati položaj samozaposlenih v kulturi, kar pomeni uvedbo karierne dinamike, odpraviti je potrebno cenzus, urediti štipendijsko politiko in uvesti različne področne ukrepe.

Problematična prekarnost
Tea Jarc (Sindikat Mladi plus) je poudarila, da je potrebno ustvariti okolje, kjer bomo prek dostopnega, brezplačnega in kakovostnega izobraževanja lažje vstopali na trg dela ter tam imeli možnost dostojne zaposlitve. Ukiniti je treba prekarne oblike dela ter s tem delavkam in delavcem omogočiti tudi dostojno življenje. Le to bo tudi vodilo do dostojnih pokojnin za starejše. Najšibkejšim bi se moralo zagotavljati primerno socialno podporo, starejšim pa ustrezno dolgotrajno oskrbo. Potrebno je okrepiti boj za zmanjšanje neenakosti ter boj proti diskriminaciji na vseh ravneh, je sklenila.

VIDEO
Nevladniki budno spremljajo sestavljanje vlade
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Sorrento
# 31.07.2018 ob 14:22
Te sanjaške navladne organizacije bi bilo treba nehati financirati iz proračuna!

Ko bi ti ljudje vsaj enkrat v življenju kaj delali, bi verjetno začeli bolj trezno gledati na stvari.
AM
# 31.07.2018 ob 14:21
"Nevladniki pričakujejo, da bo nova vlada zakone pisala skupaj z njimi"

ha ha ha ha !

Še na ministrstvih sosednjega ministrstva ali pa inštitutov ne poslušajo, kaj bodo šele nevladnike.

No, pa mi je šala polepšala dan.
Sorrento
# 31.07.2018 ob 14:25
Še hujše kot nič ne delati, pa je delati škodo! In te nevladne organizacije Sloveniji delajo veliko škode.
Jože Gorišek
# 31.07.2018 ob 14:31
Nevladne organizacije bi bilo potrebno prenehati financirati,pa naj začnejo sami služit denar z delom. ... Aja ne znajo delati.
DrKult
# 31.07.2018 ob 14:39
Krasno. Državljani pa pričakujemo MANJ vključenosti nevladnikov pri pisanju zakonov. Nihče vas ni volil, nihče vas ne pozna, nimate nikakršnega demokratičnega mandata in posledično pri snovanju slovenske zakonodaje nimate kaj iskati. Sploh pa ne, dokler za vami stojijo vprašljivi viri financiranja, ki imajo povsem drugačno agendo od tiste, ki jo pričakuje ta narod. Hvala.
artoum*2
# 31.07.2018 ob 14:29
najprej naj povedo, kdo in kako jih financira.
če so pa na plačilni listi Sorosa , jih pa sploh prepovedat.
RJSlo
# 31.07.2018 ob 14:28
Nevladniki od nove vlade pričakujejo večjo vključenost pri pisanju zakonov
--------------------------------------------
No ja. Vrsta se daljša. Kulturniki, nevladniki, ekologi, zaščitniki migrantov, itd.
no72
# 31.07.2018 ob 14:36
Sicer pa v glavnem falirani študentje.
Sorrento
# 31.07.2018 ob 14:36
Njihova "strokovnost" je samoproglašena, pri delovanju pa jih ponavadi vodi zgolj skrajna levičarska ideologija, ki je milo rečeno utopična. Mogoče pa jim vsaj delno agendo narekuje tudi Soros, ki jim deli dodatne finančne cukrčke.

Zanimivo je, da tile tovarišiski gospodi oz. v glavne gospodične in gospe, zase terjajo zelo gosposka plačila in da so tako svetlobna leta daleč od proletariata, ki ga "zagovarjajo".
no72
# 31.07.2018 ob 14:33
Mešalci zraka, ki se jim ne ljubi delati težjih in odgovornejših stvari v življenju, ampak le služiti na račun drugih.
Monopattern
# 31.07.2018 ob 14:34
Nevladniki so nevladniki z razlogom, ker niso izvoljeni in nimajo podpore ljudstva. Po mojem lahko na pisanje zakonov vpliva le strokovna javnost tj. doktorji na univerzah, mednarodni strokovnjaki... Ne pa neki nevladniki, ki še FDV najbrž niso izdelali.
jackm8
# 31.07.2018 ob 14:28
Oj, u potok, pa odpadke poberat, ne pa za mizo sedet!
GoodFella
# 31.07.2018 ob 14:44
Mladina, pojdite počet kaj uporabnega, ne pa, da si izmišljujete raznorazne nevladne organizacije, katerih edini namen je iz proračuna izcuzati čimveč evrčkov. Vsi bi živeli od blebetanja in filozofiranja, plačuje naj jih pa država. Ja, tako ne bo šlo.
SatanClaus
# 31.07.2018 ob 14:46
Mi lahko kdo našteje kak konkreten projekt, ki so ga ta društva ustvarila recimo v lanskem letu? (projekt, ki prinaša neko dodano vrednost za običajnega prebivalca Slovenije, mešanje megle ne šteje)
zupa9
# 31.07.2018 ob 14:41
Šala dneva ?
DrKult
# 31.07.2018 ob 14:41
dajneseri: "ok, sorrento, kdo vse po tvojem ne bi smel sodelovat pri pisanju zakonov?
in kdo ja?"

Bom odgovoril namesto njega.
Kdor je bil izvoljen - ja.
Kdor ni bil izvoljen - ne.
našejenaše
# 31.07.2018 ob 14:47
Naj delajo kar želijo, ampak NE z mojim denarjem.
Tamburello
# 31.07.2018 ob 14:43
še to manjka, da bodo ustanovili svojo stranko...svašta
angryjoe
# 31.07.2018 ob 14:49
Nevladniki = ideologi
sas
# 31.07.2018 ob 14:46
Nemogoče je najti kadre, ki bi imeli odgovore na vsa vprašanja in pereče dileme, zato bodočega mandatarja ali mandatarko pozivamo, naj prekine trend hitrega sprejemanja zakonov z izogibanjem javni razpravi in z nami vzpostavi konstruktiven dialog – od začetka do konca oblikovanja ter priprave sprememb!

Ti se pa res imajo za nekaj posebnega ... najbolje, da kar sami zakone spišejo in jih pošljejo v parlament samo na potrditev ... zakaj sploh imamo volitve, če pa imamo "nevladnike" ... strokovnjake za vse, še posebej so izurjeni za črpanje proračunskih sredstev ;)
Figeto
# 31.07.2018 ob 14:42
Groza.
SD-pijavka
# 31.07.2018 ob 14:47
Tem ljudem ni za zaupat samo stran od njih.
patriot1970
# 31.07.2018 ob 14:35
Katja Huš (Greenpeace v Sloveniji) je dodala, da morata biti opuščanje fosilnih goriv v skladu s cilji Pariškega sporazuma ....
--------------------------------------------------------------------------
....medtem ko vi blebetate,....Trump dela,...ampak to je sigurno "fake news"

ZDA so pod Trumpom baje zmanjšale emisije CO2, medtem ko so jo podpisnice Kyota že spet povečale??

p.s. - Kaj ne bo nič histeričnega pisanja o uničenju okolja?

http://www.foxnews.com/opinion/2018/07/2
8/us-cuts-carbon-emissions-more-than-foreign-nations-that-criticize-trump-environmental-policies.html
Januss
# 31.07.2018 ob 15:02
Ja pa kaj še. Pojdite na volitve!!!
Nevladna organizacija => Prevod: organizacija na proračunskem vladnem sesku
hermenevt
# 31.07.2018 ob 14:57
No, odkrito in aktivno sodelovanje interesnih skupin v zakonodajnem postopku še zdaleč ni sporno, celo zaželeno. Ampak skrivanje lobistične dejavnosti za zaveso "stroke" pa je problematično, še posebej, ker dotične organizacije to tako rade očitajo "kapitalu" ter "politiki".
Sorrento
# 31.07.2018 ob 14:54
DrKult,
pritjujem k tvojemu odgovoru.

Nevladne organizacije zagovarjajo ideologijo Levice in zato deluje v nasprotju z voljo in vrednotami 90% Slovencev.

Z razlogom smo imeli volitve in ne morejo zdaj skrajnolevičarski sanjači vsiljevati svoje volje in pisati zakonov. Enastavno niso reprezentativni!
cairns
# 31.07.2018 ob 15:41
Nevladniki od nove vlade pričakujejo večjo vključenost pri pisanju zakonov

Vlada naj ukine financiranje iz proračuna, tako da so bodo ti nevladniki znašli na trgu dela in sami na svoji koži spoznali kako trda je borba za vsakdan.
Ustanavljanje ogromnega števila nevladnih organizacij je le iskanje zaslužka preko državnih jasli in to brez dela. Malo kritiziraš, malo protestiraš, malo se delaš da nekaj delaš pa kapne iz proračuna nekaj denarja.

Mi, veterani vojne za Slovenijo, pa moramo na kolenih prositi da nam dajo nekaj sredstev za delo veteranskih organizacij. Če ne bi bilo nas, tudi teh nevladnih prikoritnikov ne bi bilo.
Sorrento
# 31.07.2018 ob 15:30
Gorila, pa saj se strinjava!

VSE nevladne organizacije je treba odklopiti od proračuna in na ta račun znižati davke. Tako cerkvene, kot tudi levičarske, to je edino prav!

To je v skladu z mojim liberalnim načelom - vsak naj si svoje hobije plačuje sam! Oz. če verniki mislijo, da nuna, ki moli zanje, dela zanje - naj jo pač plačajo.

Enako velja za financiranje "kulturnikov" - naj jih plačujejo tisti, ki cenijo in konzumirajo njihovo "kulturo".

Seveda spet enako za skrajnolevičarske filozofske krožke - naj jih plačujejo samo tisti, ki radi prisluhnejo takšnemu filozofiranju in ga cenijo.
jahbulon
# 31.07.2018 ob 15:08
Nevladniki, enako kot kulturniki, bi radi, da imajo isti status kot javni uslužbenci, torej 40% višje plače kot v gospodarstvu in zajamčeno financiranje in s tem službe do smrti, hkrati hočejo pa t.i. strokovno avtonomijo, kar pomeni, da jim morajo davkoplačevalci dati denar, ne smejo pa spraševati kako se je ta denar porabil.

Itak so pa vse te zahteve neokusne, nekateri kulturniki in nevladniki že zdaj dobivajo milijone evrov letno, razni Mirovni Inštituti in inštalacijsko performativni umetniki in zdaj hočejo milijone tudi drugi. To je treba vse ukiniti, če so lahko profesionalni umetniki, da živijo od svojega dela, prima, sicer naj pa pač delajo kaj drugega, biti javno financiran umetnik ni človekova pravica, najboljši umetniki sploh nikoli ne jemljejo in ne zahtevajo pomoči davkoplačevalcev.
Adanos
# 31.07.2018 ob 14:57
"Prenehati je treba izumljati funkcije za izbrane posameznike"

am ... a ni to ravno definicija teh nevladnikov?
DrKult
# 31.07.2018 ob 15:15
GORILA: "Izvoljeni predstavnik katerega naroda pa si, da govoriš v njegovem imenu???"

Sem eden izmed 90% volivcev, ki smo volili za eno izmed strank, ki ni Levica. Na podlagi tega zaključujem, da nevladne organizacije, katerih agenda je z drugačnimi besedami formulirana agenda programa Levice in ostalih skrajno levih strank po Evropi, nimajo nikakršne pravice pri oblikovanju slovenske zakonodaje. Če želijo sodelovati pri oblikovanju slovenske zakonodaje, naj ustanovijo stranko, predstavijo svoj program narodu in v ga v primeru izvolitve tudi implementirajo. Dokler pa takšnega mandata nimajo, tudi nimajo kaj iskati pri pisanju zakonov. Hvala.
Genny
# 31.07.2018 ob 15:03
Ampak skrivanje lobistične dejavnosti za zaveso "stroke" pa je problematično

Skrivanje lobistične dejavnosti za zaveso stroke je izjemno problematično!

http://www.mirovni-institut.si/o-mirovnem-institutu/financiranje/

http://www.soros.org
Plavica1
# 31.07.2018 ob 15:37
Imenujejo se NEVLADNIKI, pa zahtevajo od vlade, da dela po njihovem diktatu. Poleg tega, da jim je treba ukiniti VSA sredstva iz proračuna, je potrebno njihovo finančno poslovanje s prejemki iz tujine dobro pregledati in jim vsa sredstva za zadnjih 30 let, ki so jih prejeli iz tujine kot donacije iz protislovenskih organizacij in so jih porabili za nakupe nepremičnin ali izplačila plač odvzeti v korist države.
tomtom
# 31.07.2018 ob 15:32
Nevladniki bodo imeli svojo stranko v vladi. Stranka se imenuje Levica.
Sorrento
# 31.07.2018 ob 15:06
Vsak naj si plačuje svoje hobije sam!

Tudi t.i. nevladne organizacije!
DnB
# 31.07.2018 ob 17:07
Jaz pa od nove vlade pričakujem da kalibre ala Tea Jarc in pa Neža Šalamun za vedno in v popolnosti odklopijo od proračunskih vimen.
pohorjezeleno
# 31.07.2018 ob 15:27
Pri kulturi je vedno problem komu dati denar. Dojenje psa ni ravno občudovanja vredno, je prej zgražanje. In ne mi rečti, da je to naravno oz. doprinos umetnosti oz. kulturi.
Plavica1
# 31.07.2018 ob 15:40
@Tamburelo - zakaj bi jo ustanavljali, saj jo že imajo , Mesrcovo Levico!!!
hermenevt
# 31.07.2018 ob 14:58
Tadej Meserko (Asociacija) je izpostavil, da sredstva za kulturo vztrajajo na krizni ravni in bi jih bilo nujno dvigniti, saj je to eden od osnovnih pogojev za normalizacijo stanja v kulturi.

Povečanje sredstev še zdaleč ne pomeni samoumevno normalizacije stanja, sploh pa ne na dolgi rok, toliko bi se Tadej že lahko naučil. Raje začnite vsi skupaj na trgu idej odkrito lobirati za konkretne stvari, ki se vam zdijo pomembne, ne se pa skrivat za nekimi floskulami. Problem kulture (in še marsikaterega drugega področja) ni v denarju ampak v pomanjkanju vizije.
sm0ve
# 31.07.2018 ob 18:08
"Nevladniki" rinejo v vlado, pa niti izvoljeni niso bili.
cairns
# 31.07.2018 ob 15:49
Problematična prekarnost

Se strinjam, ampak.

Kje so bili mladi ko so volitve. Dajte vi nevladniki animirat mlade da pridejo na volitve in volijo ljudi ki so blizu vašemu ultralevičarsko-anarhističnemu programu. Lahko je tako iza šanka pljuvati po politikih.
Tudi meni so večinoma politiki zoprni in se z njihovo "poskrbizasvojorit" politiko ne strinjam, a sem vsaj šel na volitve.

Najprej počirtite pred svojim in pred Sorosovim pragom.
rumalina
# 31.07.2018 ob 15:46
Tako imenovane nevladne organizacije so v večini primerov tako globoko v riti levih vlad, da se iz nje sploh ne vidijo, pa jih zato nekateri pomotoma imenujejo za nevladne.
cairns
# 31.07.2018 ob 15:36
Sestavljanje koalicije budno spremljajo tudi predstavniki nevladnih organizacij, ki od nove vlade pričakujejo večjo vključenost ob spreminjanju zakonodaje.

Pa kaj še. Zavladala bi anarhija.

Sicer pa imajo že svoje predstavnike v parlamentu. Levica zagovarja večino njihovih trenutno neizvedljivih projektov.
Od ukinitve izvoza, pa do sprejema nekaj sto tisoč ilegalnih migrantov.
deželan
# 31.07.2018 ob 15:34
NEVLADNIKI BUDNO SPREMLJAJO SESTAVLJANJE VLADE

Ali do ti nevladniki nekaj več kot ostali ? Več kot očitno in bodo zahtevaliu tudi večje privilegije.

Nedolgo nazaj smo laahko videli za kaj se nevladniki borijho, ko so izsiljevali investitorje.

Za osvežitev spomina. Nevladniki naj bi skrbeli za okolje dajo žegen za izgradnjo termo elektrarne a zavrnejo vertno elektrarno rekoč, da je za okolje manj primerna ( moti ptice ipd. ).
monk.
# 31.07.2018 ob 15:14
nevladniki dejte se zresnt prosm
Matej037
# 31.07.2018 ob 15:40
V čem pa se ideje teh "nevladnikov" razlikujejo od zahtev Levice oziroma Iniciative za demokratični socializem?
Genny
# 31.07.2018 ob 15:30
Dosežki (ne)vladnega Mirovnega Inštituta :D

http://www.mirovni-institut.si/wp-content/uploads/2016/06/25_let_MI_PUB.pd
f


Pa jih poglejmo nekaj;

Kontinuirano delo na
medijskem področju

Raziskave feminizma, enakosti
žensk, moške študije

Intimno državljanstvo in
pravice LGBT

Azil, begunci, migracije,
integracija

Rasizem in sovražni govor

Javno delovanje
Naši sodelavci in sodelavke so nenehno sodelovali kot sogovorniki in sogovornice v številnih dnevnih novicah (živjo),

pisali smo kolumne za dnevne in tedenske časopise ter imeli objavljene številne intervjuje v medijih.
windmaster
# 31.07.2018 ob 15:29
Za članstvo v nevladni organizaciji bi moral biti pogoj, deset let zaposlitve v gospodarstvu..... Ne pa da nam brezdelneži solijo pamet!
jakosol
# 31.07.2018 ob 15:21
Prenehati je treba izumljati funkcije za izbrane posameznike

Pljuvajo v lastno skledo. Zagovornik načela enakosti, Miha Lobnik, LGBT(in še druge črke) aktivist. Ta funkcija je bila ustanovljena načrtno za navedenega, da se izvaja pritlehno državno financiranje LGBT agende.
zzzblj
# 31.07.2018 ob 15:08
Mene pa zanima, kako sploh postaneš nevladnik. Ker meni se ne ljubi več hoditi vsak dan v službo in garati za 600 evrov. Res me zanima, na kak način prideš v te nevladne kroge in prejemaš denar, brez da bi ti bilo treba delati. Ali pa so to verjetno sinčki in hčerkice, vnučki in vnučke kakšnih zaslužnih gospodov (pardon tovarišev) iz prejšnjega režima.
Kazalo