Slovenija

Poudarki

  • Naslednji odsek že v gradnji
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 32 glasov Ocenite to novico!
Odprtje
Slavnostno odprtje odseka. Foto: BoBo
VIDEO
Podravska avtocesta po 8...

Dodaj v

Odprt predzadnji odsek podravske avtoceste

Prejšnji odsek pred osmimi leti
22. november 2017 ob 16:19
Podlehnik - MMC RTV SLO, STA

Dars je v promet predal prvi del odseka podravske avtoceste med Draženci in Gruškovjem, 7,3 kilometra dolg odsek štiripasovnice med Draženci in Podlehnikom.

Kot poudarjajo na Darsu, je celoten avtocestni odsek do hrvaške meje v skupni dolžini 13 kilometrov namenjen predvsem izboljšanju kakovosti življenja ljudi na območju ter povečanju prometne varnosti, ker leži med dvema mednarodnima prehodoma Šentilj in Gruškovje, pa bo hkrati omogočil tudi nemoten daljinski in mednarodni promet skozi Slovenijo.

Potek del na preostali trasi med Podlehnikom in mejnim prehodom Gruškovje prav tako poteka v skladu s časovnim načrtom. Preostalih približno šest kilometrov do slovensko-hrvaške meje bodo končali predvidoma naslednjo jesen, s tem pa bo tudi v celoti končana skupaj 33 kilometrov dolga podravska avtocesta med Slivnico in Gruškovjem, ki je del celovitega vseevropskega prometnega omrežja.

Za gradnjo odseka so poskrbeli konzorcij domačih gradbenih podjetij na čelu z družbo SGP Pomgrad ter podizvajalci Gorenjska gradbena družba, novomeški CGP in Cestno podjetje Ptuj, pri čemer je pogodbena vrednost del 68,6 milijona evrov.

Naslednji odsek že v gradnji
Drugi odsek gradi sarajevski Euro-asfalt, pogodbena vrednost del pa je 63,7 milijona evrov. Dars to naložbo financira iz lastnih sredstev, sredstev programa Vseevropsko prometno omrežje (TEN-T) in kohezijskega sklada ter s pomočjo posojila Evropske investicijske banke.

Prvi odsek so začeli graditi julija 2015, novozgrajena avtocesta, na kateri so štirje nadvozi, en podvoz, 12 mostov in dva podhoda, pa bo predana prometu kot sodobna štiripasovna avtocesta v normalnem prečnem profilu, z odstavnima pasovoma ter priključkoma Lancova vas in Podlehnik.

V sklopu naložbe bodo zgradili tudi novo vzporedno cesto, dolgo 13,9 kilometra, ki bo povezovalna cesta med kraji ob trasi avtoceste in bo omogočala dostop do okoliških zemljišč. Doslej so v sklopu dokončanja prvega odseka avtoceste zgradili nekaj več kot polovico nove vzporedne regionalne ceste, po kateri že poteka promet.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
zniranc
# 22.11.2017 ob 16:49
To, da bi naj bila grajena za Nemce, so uzaljeno govorili tisti, ki ne zivijo v blizini. Lokalni prebivalci so z tem odsekom AC, veliko pridobili.
Tao3
# 22.11.2017 ob 16:39
Počasi se premikamo naprej :) Bravo Slovenija!
vplaznik
# 22.11.2017 ob 17:17
@amigo

Hrvati še zdaj nimajo zgrajene avtoceste pri Krapini, čeprav imajo daleč najdražjo cestnino v Evropi in verjetno celo na svetu in zato posledično premalo uporabnikov, ogromno zaposlenih, nenormalne dolgove za avtoceste ki presegajo 10 milijard evrov evrov, armado od 70000 zaposlenih samo v njihovem Darsu in izgube ki jih pokrivajo njihovi davkoplačevalci in jih bodo pokrivale generacije. Ne hvala, ampak resnično si ne bi želel biti na njihovem mestu.
patriot1970
# 22.11.2017 ob 17:29
amigo
# 22.11.2017 ob 16:55
Skoraj bi padel na rit. Trinajst kilometrov AC bodo gradili TRI leta. Hrvatje so v ŠTIRIH letih zgradili AC Zagreb - Split, dolgo 480 kilometrov.....


Vse lepo in prav,....ampak za razliko od našega DARSa so financiranje tako dobro zagotovili,...da nekajkrat na leto odpirajo nove kreditne linije,......oziroma iščejo koncesionarja.
Če bi bilo pri nas tako,........koliko pljuvanja bi bilo šele takrat!?
vplaznik
# 22.11.2017 ob 18:04
@amigo To je zate avtocesta? To še hitra cesta ni! Pa imaš kar veliko takšnih odsekov na Hrvaškem, ampak glavno da se plačuje in pljuva čez slovenijo. Tudi Hrvaške avtoceste so že v precej slabem stanju pa so mlajše od naših in skoraj brez prometa.

KLIPAN
# 22.11.2017 ob 18:34
@amigo
Očitno nimaš pojma kake probleme imajo Hrvati z svojimi avtocestami, vsa leta delajo z izgubo, pri Krapini vse stoji, nič se ne dela, tako da.....nisi uporabil dobrega primera.
dunbar
# 22.11.2017 ob 18:00
amigo@ Del avtoceste je pred Krapino polovično zgrajen (kot nekoč Slovenika). Jaz si ne bi upal trditi, da je to profil avtoceste....
Skippy
# 22.11.2017 ob 17:48
@Mitcho_Buchannon
v Halozah imaš 100 dolin. A zdaj bomo jokali zaradi 1?
vplaznik
# 22.11.2017 ob 17:39
@Albatross ne zavajaj. Hrvaški mejni organi so daleč najpočasnejši, imajo cestninske postaje na vsakem izvozu in vmes kjer plačaš najdražjo cestnino v Evropi. Sicer pa je podravska avtocesta čista gasterbajterska cesta kjer prej srečaš Srbe ali Turke v vozilu ali avtobusu nemških registrskih tablic kot pravega turista razen če se to tudi šteje tako kot Hrvati.
amigo
# 22.11.2017 ob 16:55
Skoraj bi padel na rit. Trinajst kilometrov AC bodo gradili TRI leta. Hrvatje so v ŠTIRIH letih zgradili AC Zagreb - Split, dolgo 480 kilometrov. Na tej AC sta dva predora dolga vsak skoraj 6 kilometrov (Mala Kapela in Sveti Rok). Se pravi samo ta dva predora sta dolga toliko kot ta odsek AC. Neverjetno! Lahko bi se prijavili na Svetovno prvenstvo v počasni gradnji.
vplaznik
# 22.11.2017 ob 17:19
Popravek, v hrvaškem darsu je 7000 zaposlenih.
matterhorn
# 22.11.2017 ob 16:58
Tako,
potem je sedaj na vrsti obvoznica Ptuj - Ormož.
Tudi takoj trpijo domačini in vsi ostali, ki morajo po cesti skozi vasi....
monte
# 22.11.2017 ob 21:04
Lupo: "...toliko bi morali zgraditi vsaki teden!"

Zavihat rokave, kramp v roke, pa praktično pokazat to brzino... ne z jezikom. Gradbinci že čakajo na take "silake".
patriot1970
# 22.11.2017 ob 18:29
Naslednji odsek že v gradnji
Drugi odsek gradi sarajevski Euro-asfalt, pogodbena vrednost del pa je 63,7 milijona evrov.

Članek z dne 25.04.2016 govori o drugačni pogodbeni vrednosti:

Dars je s sarajevskim podjetjem Euro Asfalt podpisal pogodbo za gradnjo druge etape avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje.

Pogodbena vrednost del, ki je določena na osnovi ponudbe izvajalca, znaša 46 milijonov evrov brez DDV-ja oz. 56,1 milijona evrov z DDV-jem.


http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/drugi-del-avtocestnega-odseka-drazenci-gruskovje-bodo-gradili-bosanci/391518

Od kje razlika iz 46 oziroma 56,1 miljona na 63,7?
patriot1970
# 22.11.2017 ob 18:20
amigo
# 22.11.2017 ob 18:07
Ko se jaz peljem po AC me prav malo zanimajo finančni problemi hrvaške države. Mislim, da hočeš reči, da so Hrvatje pokradli še več kot so naši graditelji in politiki.


:) ...kje pa! :)...pri njih je šlo vse pošteno! :)
tore
# 22.11.2017 ob 16:58
A to je tista AC za katero je minister reku da je ne rabimo ker je premalo prometa, pa se gradi. Enako je dejal tudi za 2.tir, pa se bo gradil. Izgleda da je en hud strokovnjak tale mož.
Skippy
# 22.11.2017 ob 21:01
Od Hamburga do Aten je teh 13 kilometrov edini odsek kjer še ni zgrajene AC.

Avtoceste tudi ni takoj za mejo na hrvaški strani tega odseka, avtoceste ni na jugu Srbije, tisto po Makedoniji tako ni avtocesta, potem od makedonsko-grške meje do Soluna prav tako ni avtoceste razen 100 metrov. Zakaj laži?
konkec
# 22.11.2017 ob 20:05
Hrvaške avtoceste drago plačaš in še stojiš kot bedak pred cestnino.
Bobr
# 22.11.2017 ob 21:45
Da ne bi o tisti "avtocesti" po Grčiji...v vsako stran en vozni pas brez vsakih fizičnih preprek med njima in odstavni pas če kak avto crkne...tak primer je bila naša stara dolenjka preden smo zgradili novo AC...je bila tisto avtocesta???Ne bila je hitra cesta, in to zelo nevarna...pri nas jamramo da pomurska hitra cesta ni AC ker nima odstavnih pasov (in dejansko ni AC)...ima pa vseeno dva vozna pasova v vsako stran ki so fizično ločeni...v tujini pa kar vsemu pravimo AC, če ima le več kot dva pasova. Pri Krapini imaš dva pasova navzgor in enega navzdol, brez kakih fizičnih ovir med smerema vožnje, taka cesta je tudi proti Gruškovju na naši strani pred mejnim prehodom...zakaj potem še kaj graditi če je to baje AC? V Srbiji imaš na jugu dva običajna odseka običane regionalke z enim pasom na vsako stran, brez kakih fizičnih ovir (en odsek so gradili AC tako da možno da je sedaj tam dejansko AC, pri Bujanovcu pa kakor vem je še sedaj ni...na jugu Makedonije dobrih 30 kilometrov ista fora...običajno regionalka, zdelana do konca...ko končamo še zadnji odsek bomo dejansko edina država med Šentiljem in Solunom ki ima dejansko zgrajeno AC, da končamo to medijsko raco.
Bobr
# 22.11.2017 ob 20:22
AC Zagreb-Split so začeli graditi leta 2001 in junija leta 2005 odprli za promet. Z našim tempom bi gradili vsaj 15 let. Oni in številni turisti pa se že več kot 10 let vozijo po AC, porabijo manj goriva, manj uničujejo svoje avtomobile, prihranijo čas in denar.

Pa ne moreš primerjati tako pomembne AC kot je Zagreb - Split in ene AC ki je pomembna za par lokalcev, ostalo pa itak samo za hrvaške turiste...AC ZG- Split je gospodarsko praktično najpomembnejša cesta na Hrvaškem in čudi že to da je toliko časa trajalo da so jo sploh začeli graditi...zgrajena je bila sicer res hitro, so jo pa gradili američani največja tunela sta bila pa kar nekaj let le enocevna...o financiranju pa ne bi ker je še huje kot pri nas.
DeepBlue
# 22.11.2017 ob 19:52
@ amigo

Cestnina po hrvaški avtocesti od Čakovca do mejnega prehoda nsa srbski meji (Bajakovo) in nazaj znaša 48 evrov. Hvala za takšne avtoceste. Po njih se vozijo le tujci, domačinov jim pa ne uspe in ne uspe spraviti nanje. Sicer sedaj poskušajo z nekakšnimi lokalnimi vinjetami, ki pa so v primerjavi z našimi še vedno dosti predrage.
patriot1970
# 22.11.2017 ob 17:30
Drugi odsek gradi sarajevski Euro-asfalt, pogodbena vrednost del pa je 63,7 milijona evrov.....

za časa SCT-ja; Primorja, ...je bilo kar naprej govora o aneksih k pogodbi in o povečanju pogodbene vrednosti. Kako pa kaj sedaj? Gre gradnja brez aneksov?
hombre
# 23.11.2017 ob 13:05
@ bobr
Ta AC je za nas z izjemo nekaj lokalcev totalno nepomembna, tudi Maribor z njo ne bo nič pridobil...drugače pa je to da je to edini odsek brez AC ena raca ki se ponavlja in ponavlja...en tak odsek je tudi v Srbiji, drugi in to precej dolg pa v Makedoniji...tudi tisto pri Krapini ni AC...

Totalno nepomembna zato ker je ti ne uporabljaš zagotovo ni...
Pa enačenje zožanj na AC z regionalkami je tudi malo mimo...
Glede slednjega se lahko spotakneš kar ob Avstrijce... predor Bosruck (štiripasoven promet komaj od lani)... veriga predorov (odsek 8 km !!!) Klaus (novi del končan in brez pompa odprt komaj kak dober mesec nazaj, stari del gre v obnovo)... . Praktično bomo mi imeli končano AC v istem času kot bodo Avstrijci odprli štiripasovni promet na odseku tunelov Klaus... če že govorimo o Phyrnu oz. o AC do Hamburga. Hec je le v tem, da ta odsek nikoli ni bil tako problematičen, ker v času počitnic ni tako frekventen kot naš in nadalje Hrvaški del do Zagreba in se zato nikoli ni izpostavljal.

Seveda zagovarjam izgradnjo tega odseka ampak v prvi vrsti ne zaradi lokalnega prometa, temveč bolj z vidika varovanja okolja. Bolj kot izgradnja AC, smatram za ''greh'' te države z počasnim sistemom uvedbe elektronskega cestninjenja tovornega prometa. Ne le da imamo cele odseke, kjer cestnine lokalnemu prometu ni potrebno plačevati (to, da bi ta strošek našim prevoznikom korigirali pri plačilu cestnine ob registraciji se mi zdi popolnoma legitimna zadeva), tudi osnove za zaračunavanje brez avtocestnih kilometrov nimamo. Torej AC ja, pa seveda tudi zaračunavanje (po pameti) tistim, ki jo uporabljajo. Glede tega upam da bo Bulčeva s svojim butastim predlogom glede plačevanja avtocest po prevoženih km za osebna vozila pristala na smetišču zgodovine. Predlog je definitivno tako protiekološki kot negospodarski (letalski prevozniki ponujajo ''free miles'' akcije za tiste, ki letijo več, ona pa bi dizle tiščala nazaj na regionalke... skratka idiotsko.

Zato se mi zdi razprava o smislu izgradnje AC za razbremenitev lokalcev navadna otročarija.
dunbar
# 23.11.2017 ob 07:56
amigo@

Kot papagaji ponavljate, da je to edini manjkajoči odsek AC vse do Aten, Ni res!!!

Prevozil sem pot Ptuj- Pirej, dvakrat. Južno od Niša do meje z Makedonijo še tudi ni avtoceste in to na precej daljšem odseku, kot je ta naš...
Skippy
# 22.11.2017 ob 21:35
@amigo
od kod podatki? Od voženj ... zato ne vem, zakaj bi ti pisal nekaj na pamet. Na hrvaški strani je tunelski del polovična avtocesta, ki verjetno še zelo dolgo ne bo dograjena.
Bobr
# 22.11.2017 ob 21:22
Še večje bedarije so počeli pri nas. Recimo Šentviški tunel. Pred desetimi leti je bil velik cirkus, ko je odpadal omet. Pozneje pa vse tiho je bilo, ne vemo kaj se je pozneje zgodilo, a so tunel ponovno ometali ali ne. Komično je tudi, da je SCT, ki je gradil večino AC s številnimi aneksi, šel v stečaj s 600 milijoni dolgov do bank. Se pravi, da je SCT, ki je dobil za km AC nekje dvakratno plačilo kot so evropski normativi, še vedno ustvarjal izgubo. To lahko verjamejo samo bedaki. Naši politiki (skupaj z Janšo, da ne bo pomote) so neodgovorni in nesposobni. Zato pa že 25 let ne pridemo nikamor.

Ja počeli smo marsikatere bedarije...lahko pa vsaj normalno vpeljemo vinjete za razliko od Hrvatov ki so vezani na koncesije sedaj pa neke lokalne vinjete ven mečejo...jaz naših bedarij nimam namena opravičevati, Hrvaško gradnjo AC pa nikakor ne bi dajal za vzgled, kljub hitrosti in roko na srce tudi kakovostni gradnji.
vplaznik
# 22.11.2017 ob 18:50
@amigo Iste odseke imaš v Hrvaški Istri in da se to kar je pri nas običajna cesta tam plačuje je kriminal. Sem pa pri Krapini naletel na precej velike luknje na vozišči, če so do sedaj poflikali pa ne ne vem prav tako do Zagreba vozišče ni v precej boljšem stanju pa skoraj ni prometa. Ne pa tako kot pri nas ko imaš kolone tovornjakov skozi vso državo vse do Kopra.
ElTorro
# 22.11.2017 ob 22:07
Hrvatje so v ŠTIRIH letih zgradili AC Zagreb - Split, dolgo 480 kilometrov.

Tudi pri nas bi lahko hkrati potekala dela ne na dveh ampak na tridesetih takšnih odsekih. Še posebej, če bi gradili tako kot Hrvati, sredi divjine in ne bi rabili skrbeti za to, da promet ob gradnji še naprej normalno poteka tik ob gradbišču.

Mimogrede, v tistem času so zgradili cca 340km od Karlovca do Splita. Res so jo zgradili hitro, a pretiravati vendarle ni treba.
konkec
# 22.11.2017 ob 21:12
Zdaj nimajo tujci več kaj za jamrat, da plačajo vinjeto za 10 km avtoceste Šentilj- Maribor ampak za 54 km oz. 60 km drugo leto!
vplaznik
# 22.11.2017 ob 18:05
https://www.google.si/maps/@46.1807317,1
5.8485962,3a,55.5y,142.56h,82.36t/data=!
3m6!1e1!3m4!1szlvt-LaP7-WPQAW4ZMQfiA!2e0!7i13312!8i6656?hl=sl
Jarik
# 22.11.2017 ob 16:58
Po več kot 40-ih letih odkar se govori da bi morala biti zgrajena Pirnska avtocesta. Super hitro. Bravo.
alkum
# 23.11.2017 ob 19:26
Zavajanje ljudi s tem odprtjem avtoceste!!!
Še danes se na relaciji Draženci-Podlehnik pelješ samo po enem voznem pasu, omejitev hitrosti pa je 50 km/h!!
ElTorro
# 22.11.2017 ob 21:54
Hrvati še zdaj nimajo zgrajene avtoceste pri Krapini, čeprav imajo daleč najdražjo cestnino v Evropi in verjetno celo na svetu

V bistvu so že italijanske avtoceste dražje, če pogledam samo sosednje države....kaj šele če bi šel gledat Evropo ali svet
Bobr
# 22.11.2017 ob 21:19
Čudno je tvoje razmišljanje. Vzemi si v roke avtokarto. Ta AC bo povezala recimo Munchen, Graz in Maribor z Zagrebom, Beogradom, Skopjem in tudi z Atenami. Od Hamburga do Aten je teh 13 kilometrov edini odsek kjer še ni zgrajene AC.

In kaj ima to veze z nami? Ta AC je za nas z izjemo nekaj lokalcev totalno nepomembna, tudi Maribor z njo ne bo nič pridobil...drugače pa je to da je to edini odsek brez AC ena raca ki se ponavlja in ponavlja...en tak odsek je tudi v Srbiji, drugi in to precej dolg pa v Makedoniji...tudi tisto pri Krapini ni AC...
jureimacure
# 22.11.2017 ob 21:15
Počasi se daleč pride.
Yanez
# 22.11.2017 ob 18:42
Pri rezanju trakov je odrezanih trakov vedno za enega manj, kot je rezalcev. Zato mora eden ponoviti vajo. Skoraj prepričan sem, da je odločni Cerar rezal dvakrat, da je sploh prišel do svojega traku...
Guliarth
# 22.11.2017 ob 17:53
Vprašanje koliko tujcev vinjeto kupi.
Roky89
# 23.11.2017 ob 01:19
Slike, zemljevidi...
hizli tren
# 22.11.2017 ob 23:10
govori politikov ob odprtju 7 kilometrov avtoceste.
PATETIČNO !!!
kapljač
# 22.11.2017 ob 18:10
Tako pogosto videvamo predsednika vlade, predvsem pri nepomembnih opravilih, ki jih kamot lahko opravijo podšefi resorjev, da je pričakovati, da se ga bomo kmalu nasičili, in bomo nekateri "dobili še "ošpice" , čim se bo vnovič pojavil.
kapljač
# 22.11.2017 ob 18:05
Ko predsednika vlade tako gledam, kje vse se , vedno bolj pogosto pojavlja, da bi prerezal en trakec ali "blagoslovil" nekaj drugega, se vprašam , kdaj vodi Vlado in se posveča resnejšim državniškim vprašanjem? In me čudi , da so takšni obiski Cerarja vedno pokriti medijsko.
Albatross
# 22.11.2017 ob 17:29
To bi moralo biti zaključeno že pred 10 leti...naj se ne trkajo po prsih...hoteli so škoditi Hrvaškemu turizmu z neizgradnjo odseka na koncu je pa trpelo lokalno prebivalstvo in nič krivi turisti zaradi kolon...
johndeer
# 22.11.2017 ob 17:09
* 4. novembra 1946
hombre
# 24.11.2017 ob 10:45
@alkum
točno, to pa je itak svinjarija prve vrste...
ac je funkcionalna že več kot dva meseca... pa sio mislim OK pač morajo apartčiki priti rezat trak, bodo potem odpeljali to navlako in sprostili promet.. ampak ne... Vse skupaj spominja le na radarsko past... nobene razumne razlage...

LP
Binder Dandet
# 23.11.2017 ob 10:44
Glede na to, da smo res bistveno zamujali s povezavami AC do Hrvaške, bi morda celo verjel, da je zadaj bil nek tihi konsenz politike, da se Hrvaški nagaja. Čeprav Hrvaška zarad kolon ni utrpela škode v turizmu. Smo pa s tem fajn v glavo 50% Slovencev, ki dopustujemo na Hrvaškem. Poleg tega, da smo se nadihali avtomobilskih izpustov. Po hitrem postopku je treba naredit še povezavo od Postojne do Reke, pa od Izole do istrskega Y.
amigo
# 23.11.2017 ob 08:21
Na odseku Macelj-Krapina sta eden ali dva kratka tunela enocevna in na teh nekaj kilometrih poteka promet dvosmerno. A to ne pomeni, da moramo mi 13 kilometrov AC graditi tri leta in vmes mora predsednik vlade odpirati nekaj kilometerske odseke. Ne vem s kom se mi mislimo primerjati, ali z Zahodom ali pa z Južno Srbijo, Makedonijo in Grčijo. Tam menda imajo še slabše ceste kot pri nas.
TumeAugust
# 23.11.2017 ob 00:36
Uporabno dovoljenje je ze???
Lupo
# 22.11.2017 ob 20:52
7,3 kilometra dolg odsek štiripasovnice med Draženci in Podlehnikom.

...toliko bi morali zgraditi vsaki teden!
Blumi
# 22.11.2017 ob 20:28
Na Kitajskem zgradijo vsaj 500 km avtoceste na dan
ronzi
# 22.11.2017 ob 19:43
250 miljonov za 13km tega ne pozabite :)
Kazalo