Slovenija
Predsednik države Borut Pahor je poslance DZ-ja nagovoril, da mora Slovenija posodobiti celoten obrambno-varnostni sistem, med drugim tudi Slovensko vojsko. Foto: DZ/Borut Peršolja
VIDEO
Načelnik generalštaba Ala...
VIDEO
Pahor pozval k posodobitv...

Dodaj v

Pahor: Imamo poklicno vojsko, vendar je nepripravljena za vojne razmere

Izredna seja DZ-ja o Slovenski vojski
7. marec 2018 ob 09:42,
zadnji poseg: 7. marec 2018 ob 21:19
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

"Moramo sprejeti nauk, da vojsko potrebujemo in da je življenjskega pomena za obrambo in varnost naše neodvisnosti," je poslance opomnil predsednik republike in vrhovni poveljnik slovenskih obrambnih sil Borut Pahor.

Predsednik države Borut Pahor je poslance DZ-ja nagovoril, da mora Slovenija posodobiti celoten obrambno-varnostni sistem, med drugim tudi Slovensko vojsko. Slovenija ni ogrožena in velja za varno državo. Toda mednarodno okolje prinaša nova tveganja, je dejal Pahor, ki meni, da je zato treba več vlagati v varnost.

Pahor je v svojem nagovoru dal tudi nekaj predlogov. Slovenija bi morala vzpostaviti dolgoročni sistem nacionalne varnosti in zato posodobiti vse institucije nacionalne varnosti, od policije, vojske, tajnih služb in civilne zaščite. Po vzoru primerljivih držav, omenil je Poljsko in Francijo, bi morali sprejeti zakon o dolgoročnem financiranju sistemov nacionalne varnosti.

Politično soglasje za takšen zakon bi po njegovih besedah lahko dosegli že do oblikovanja nove vlade po letošnjih parlamentarnih volitvah.

Pahor je spregovoril tudi o razmerah v Slovenski vojski. Konec meseca pričakuje vsakoletno poročilo o pripravljenosti SV-ja in v njem ne pričakuje bistvenih sprememb glede na pretekla leta. Ob tem je dodal, da vztraja pri tem, da samo povečanje obrambnih sredstev, ki je sicer potrebno, ni zadosten ukrep za izboljšanje strateške varnosti države.

Slovenija po Pahorjevih besedah za varnostne sisteme nameni 1,8 odstotka BDP-ja, v prihodnjih letih bi po njegovih besedah za varnost brez težav namenili 2,5 odstotka BDP-ja.

Vojska je življenjsko pomembna za obrambo
Zakaj je SV trenutno v takšnem stanju, kot je, pa vidi vzroke v zgodovini, ker se vse od osamosvojitve poraja vprašanje, ali v Sloveniji sploh potrebujemo vojsko. "Prišlo je do razpoloženja, da vojsko potrebujemo, vendar ni življenjskega pomena za državo, je dejal. To je pripeljalo do razmer, ko imamo poklicno vojsko, vendar je nepripravljena za delovanje v vojnih razmerah," je pojasnil.

"Sprejeti moramo nauk, da vojsko potrebujemo in da je življenjskega pomena za obrambo in varnost naše neodvisnosti. Vojska mora biti delujoča in ne more biti nekaj vmes. Če je nekaj vmes, je samo strošek države in ni učinkovita za njeno obrambo," je poudaril.

Predsednik Pahor je poslancem tudi predlagal, da bi prvič po osamosvojitvi proučili, koliko in kdo ogroža Sloveniji. "Vojaško nismo ogroženi, vendar smo v tem hipu, glede na opremljenost in zaščito, zelo izpostavljeni hibridnemu tipu vojne in kibernetskemu napadu. Pred tem smo malo zaščiteni," je presodil.

Zavračanje priporočil
Večina predstavnikov poslanskih skupin pri predstavitvi stališč ni izrekla podpore predlogom priporočil, ki so jih podali predlagatelji SDS-a in NSi-ja. Ministrica Andreja Katič pa je poudarila, da bi bilo nepremišljeno iz plačnega sistema izvzeti samo Slovensko vojsko, ne pa denimo policije oz. drugih varnostnih podsistemov.

Poslanec SDS-a Žan Mahnič je v imenu predlagateljev med drugim poudaril, da se je pod zdajšnjo vlado kadrovski primanjkljaj v Slovenski vojski povečal za cel bataljon. Vojska je smiselna le, če je delujoča, Slovenija pa že štiri leta nima delujoče vojske, je opozoril. Opomnil je tudi na nizke plače vojakov in na iztrošenost opreme.

Jožef Horvat (NSi) je dodal, da mora za varnost kot eno temeljnih vrednot poskrbeti država sama, najprej zaradi lastne varnosti, nato pa tudi zaradi mednarodnih zavez. Brez lastnih vojaških zmogljivosti in visoko usposobljene vojske Slovenija izgublja v primerjavi z drugimi članicami EU-ja, je povedal in ponovil potrebo po izvzetju vojske iz enotnega plačnega sistema.

SMC: Predlogi všečni, toda nevzdržni
V poslanskih skupinah koalicije priporočilom niso naklonjeni. Kot je dejal poslanec SMC-ja Marjan Dolinšek, so predlogi sicer všečni, a dolgoročno nevzdržni. Še večja škoda bo narejena, če bodo ukrepe sprejemali le zato, da bi bili všeč delu volilnega telesa, je dejal. V SMC-ju namesto tega podpirajo ukrepe, ki jih je že sprejela vlada in ki med drugim predvidevajo postopen dvig finančnih sredstev za obrambni resor v prihodnjih letih.

Franc Jurša (DeSUS) je menil, da mora SV nadomestiti velik primanjkljaj iz preteklih let, ko se je veliko varčevalo. Kot je poudaril, za negativno oceno bataljonske bojne skupine ni kriva politika. Obrambni minister vojsko vodi kot politik, vojski pa poveljuje načelnik, je dejal.

Priporočila, ki so jih v sprejetje na današnji seji predlagali v SDS-u in NSi-ju, so po mnenju DeSUS-a nepremišljena, saj da se morajo stvari reševati sistemsko. Jurša je dodal še, da se osebno strinja s predlogom predsednika republike Boruta Pahorja, ki ga je danes predstavil v DZ-ju, da bi sprejeli sistemski zakon o dolgoročnem financiranju nacionalne varnosti.

Levica: Preveč sredstev za vojsko
V Levici nasprotno od preostalih poslanskih skupin menijo, da država že danes vojski namenja preveč sredstev. Slovenija srednjeročno po besedah poslanke Violete Tomić ni vojaško ogrožena, zato so v poslanski skupini nenaklonjeni tudi temu, da bi za oblikovanje dveh srednjih bataljonskih bojnih skupin namenili 1,2 milijarde evrov. Zato predlagajo, da naj se o tej naložbi državljanke in državljani odločajo na referendumu, ki bi bil na dan državnozborskih volitev.

Vodja poslanske skupine nepovezanih poslancev Bojan Dobovšek pa je v opisu stanja nacionalnega varnostnega sistema omenil, da Sova in policija stavkata, vojska pa ima negativno oceno. Po njegovih besedah je treba poiskati odgovore na sodobna hibridna ogrožanja in sistem nacionalne varnosti posodobiti. Če smo se odločili za vstop v Nato, moramo po njegovih navedbah izpolnjevati pogoje, saj je to pomembno tudi zaradi ugleda v EU-ju za reševanje drugih vprašanj, tudi odprtih vprašanj s Hrvaško.

La. Da., G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Disfenocingul
# 07.03.2018 ob 10:02
Kakšen vrhovni poveljnik - takšna vojska.
Ko pa SV daje na reverz orožja za urjenje katoliških milic v Kočevski reki, takrat pa niso podhranjeni, očitno.
amigo
# 07.03.2018 ob 10:50
Ne vem kakšne čudeže pričakujete. Je Vrhovni komandant služil vojsko? Kje in kdaj? Je Cerar služil vojsko? Sumim da ni. Ima Katičeva kakšen pojem o vojski? Jelušičeva se je vsaj teoretično ukvarjala s tem področjem. Potem se pa čudimo, da v vojski vlada razsulo. Nič bolje ni v nemški vojski, kjer je ministrica Ursula von Denleyen po poklicu ginekologinja.
MitjaM
# 07.03.2018 ob 10:26
Vrhovni poveljnik bo Slovensko vojsko spremenil v nacionalno gardo SDS-a.
Tjaki
# 07.03.2018 ob 09:49
Vojska ne paše v javni sektor in pika!
direndaj
# 07.03.2018 ob 09:51
Pahor nima pojma o vojski!
On še tega ne ve koliko stane štruca kruha in liter mleka in zelo teško preživi mesec s svojo plačo.
ginza
# 07.03.2018 ob 12:27
Pred volitvami ni niti vedel, koliko vojakov ima slo vojska in zdaj bo podajal mnenja. lol
zozozo
# 07.03.2018 ob 13:57
Pahor o slovenski vojski meni, da so fantje lepo postavni, bi pa morali biti malo bolj zagoreli. Mešaj, miško!
Homer.
# 07.03.2018 ob 16:44
Prvo moramo razčistiti in v Ustavo napisati, da imamo samo obrambno vojsko, ki se jo lahko uporabi samo na ozemlju Slovenije.
Ko naredimo to, se lahko pogovarjamo dalje .....
Epafrodit
# 07.03.2018 ob 15:46
Pahor: Imamo poklicno vojsko, vendar je nepripravljena za vojne razmere

Enako kot njen vrhovni poveljnik ni pripravljen za nobene razmere. Razen ko dobi navodila - kot n.pr. da je treba podpreti Kosovo zato, da se rušijo odnosi med slovensko in srbsko vlado.
KLIPAN
# 07.03.2018 ob 15:38
Za vojsko bomo seveda našli denar, za upokojence, ki morajo živeti z nekaj sto evri pa ga seveda ne bomo.
SamoRes
# 07.03.2018 ob 09:49
Ta zadeva okoli vojske je medijsko in politično napihnjena, da bi narod pripravili na milijardo izdatkov za Nato. Je to še slovenska vojska, če je namenjena za na ruske meje, v puščave in je pod komando ZDA?
Če kdo napade Evropo nas lahko reši kvečjemu nevtralnost in izstop iz Nata, sicer bo padalo po nas in te vojne ne bomo zakuhali mi, ki nimamo nobene besede ampak kot vedno v zgodovini umirali za interese drugih.
Slovensko vojsko reformirat in naj bo slovenska vojska, ki brani slovensko domovino. Slovenski vojak naj pomaga doma, ne v Maliju.
zozozo
# 07.03.2018 ob 11:42
Vojska ne paše v javni sektor in pika!

Kam pa? V zasebni?
borut-blas
# 07.03.2018 ob 16:43
ali ni jasno čemu služi slovenska vojska - neodvisnosti slovenije gotovo ne

če bi nam bilo za neosvisno slovenijo bi imeli vojsko kot švica , nekaj podobnega snmo v bistvu imeli,. ko smo imeli teritorialno obrambo , pa jo je janša takoj ukinil in zdaj imamo vojsko, ki jo plačujemo za ameriške interese
to gotovo ni naša vojska in nas ne ubrani pred nikomer
nightwing
# 07.03.2018 ob 15:33
Bogi narod ki ima kralja instagram za poveljnika vojske.
Druga Švica
# 07.03.2018 ob 15:30
Pa kdo pri zdravi pameti voli tega kekca, no?!! Res smo Butalci!
mostnica
# 07.03.2018 ob 16:58
Slovenska tajkunska in politična "elita" je mirno pokradla denar za obrambo Slovenije in ga podarila lopovom. To je narodna izdaja.
ga_moram_imet
# 07.03.2018 ob 13:24
Predsednik in poveljnik obrambnih sil Borut Pahor meni, da v Sloveniji potrebujemo politično soglasje o varnostnih tveganjih in finančnih vlaganjih v vojsko.

Povedal bo točno NIČ naredil pa še manj.
SD-pijavka
# 07.03.2018 ob 11:00
SD grobar slovenske vojske.
GORILA
# 07.03.2018 ob 10:02
Med predlogi sta tudi dvig plač vojakov za 30 odstotkov in izvzetje slovenske vojske iz enotnega plačnega sistema javnega sektorja.

...ja, po dvigu plač zdravnikov pa še to...
ma dej
# 07.03.2018 ob 15:42
če ne bi kradli bi ostalo tudi za vojsko dovolj
zarman
# 07.03.2018 ob 13:41
Vojsko ukiniti, prenesti pooblastila, naloge in vse ostalo na Policijo, urediti status policista in smo zmagali. In ne bo nobeden več napajal Nato in se pačil v tujini, če pa bo "spokalo" imamo tako ali tako gverilsko vojsko, ki bo zdržala prvi "ruker". Zame je Nato, vojska in podobne zadeve nesmisel in izguba denarja.
CarlosNorris
# 07.03.2018 ob 17:45
Najbolj noro je kako nekaj spet blebečejo o Rusiji. S kom smo mi obdani? Z NATO državami.

Če torej drži da so NATO neagresorji, veliki podporniki miru in zavetniki svobode ali nismo torej v idealni priložnosti da izstopimo iz NATA? Na koncu koncev Avstrijcem nič ne fali pa je treba omenjat da mejijo na najbolj zgodovinsko destruktivno silo v Evropi.
frenkb
# 07.03.2018 ob 17:37
Kdo nas ogroža? Partnerji v NATU?
runcajz
# 07.03.2018 ob 17:04
Imamo poklicno vojsko, ki ni pripravljena za vojne razmere. Pahor

Imamo vrhovnega poveljnika, ki nima pojma o vojski. Pahorja !
garmond
# 07.03.2018 ob 15:36
Za to kar Tonin zdaj govori javno pred kamerami, bi ga v veliki večini drugih držav obtožili za državno izdajstvo. V ZDA bi končal v Guantanamu.
Res kaj takšnega se lahko dogaja samo pri nas, česa se vse ne poslužujejo nekateri naši politiki, da bi se jih ponovno izvolilo v parlament.
Ja, Tonin je ravno pravšnji za predsednika NSi, z njim NSi spet postaja satelit SDS-a.
Enostavno
# 07.03.2018 ob 13:47
Da.Ven iz NATO Slovenija.
Kdo bo upošteval ljudski ...narodni glas?
Ven iz NATO.
godzila
# 07.03.2018 ob 18:08
Predsednika ne morem izbirati, ker smo neka demokracija, ampak to ni moja vojska, prej agresor in okupator. Pa sem veteran. Če vam to kaj pove.
REsnica
# 07.03.2018 ob 16:51
citat podnaslova iz prispevka : "Vojska je življenjsko pomembna za obrambo"

ja, obrambo pred čim? polži, točo, sušo.... ali pred blagostanjem? vsak delovni dan nam za te zakompleksance vzamejo približno milijon eurov! par metrov od parlamenta pa lačni brezdomci, otroci, družine... zdravstvo na tleh, šolstvo stavka, gasilci so ravno končali stavko...

ja vsekakor nam bodo morali jemat po dva mio eurov dnevno, da bomo "varni".... pred kom pa? aja, pred sosednjo državo Nato pakta.... hrvaško verjetno...
PikiMiki
# 07.03.2018 ob 16:48
Ste navalili na to vojsko ko mutavi na telefon. Kot da jo rabimo, prvo zrihtajte denar za ostale stvari potem pa kar ostane, če ostane vržite njim.
pero-perica
# 07.03.2018 ob 16:18
tudi ,če je nato dal negativno oceno to še ne pomeni,da jenaša vojska zanič.koliko časa se že valjajo po afganistanu pa jih navadni čobani tepejo kot otroke
M_K
# 07.03.2018 ob 18:18
Pahor.... maskota slovenska.... čudi me, da nima zastave, da bi se mu v parlamentu podpisali nanjo :-)
motoyama
# 07.03.2018 ob 17:29
Nič hudega. Imamo vojsko, ki ni sposobna braniti države, imamo vlado, ki ni sposobna vladati in imamo predsednika države, ki je, mimopgrede, tudi vrhovni poveljnik vojske, pa bi raje delal vse drugo, samo svojega dela ne.
garmond
# 07.03.2018 ob 15:28
Imamo več oficirskega kadra kot vojakov. Torej del oficirskega kadra naterat med vojake, pa bo vojakov dovolj, oficirjev pa ravno prav. Tako bo tudi dovolj denarja za plače in opremo.
Joker
# 07.03.2018 ob 12:55
Nič bolje ni v nemški vojski, kjer je ministrica Ursula von Denleyen po poklicu ginekologinja.

Torej je ocena, da je vojska v PM strokovna.
zapravico
# 07.03.2018 ob 19:13
Vsi v državi ki nič ne proizvajajo in so samo strošek in bi imeli radi navečje plače.
CarlosNorris
# 07.03.2018 ob 17:42
Obscena in inscenirana kriza indirektno naših voditeljev iz ameriškega vojaško-industrijskega kompleksa in direktno od lepo zavaljenih voditeljev naše vojske v pisarnah.
borut-blas
# 07.03.2018 ob 16:48
homer@ točno tako ¨se strinjam
zato je potreben izstop iz nata
orgnizirajmo referendum ta izstop iz nata ob naslednjih volitvah
nonparel
# 07.03.2018 ob 16:13
Za vso to komedijanstvo se skriva pravi namen vsega tega in to je povečanje sredstev, ki bi ga morali slovenski davkoplačevalci dati v proračun ameriškega NATA.
In seveda, izkoristiti vsako priliko za svojo predvolilno nastopaštvo s strani SDS in NSi.
Krucefix
# 07.03.2018 ob 16:05
Pahor:" Imamo poklicno vojsko, vendar je nepripravljena za vojne razmere" pravi nekdo, ki jo je začel rušit...ki je bil med drugimi predsednik vlade...in ki nas smeši že drugi mandat kot predsednik države??? Se sprašujete zakaj smo tu kjer smo... ker ste ga volili...
grenadir
# 07.03.2018 ob 14:53
V Franciji se predlaga izhod iz NATO ... Če koga zanima...
dejneseri
# 07.03.2018 ob 14:29
spodobnega predsednika mnenje je dobrodoslo in relevantno; pahorjevo je nepomembnoi.
Ramus
# 07.03.2018 ob 19:33
"Vojska mora biti delujoča in ne more biti nekaj vmes. Če je nekaj vmes, je samo strošek države in ni učinkovita za njeno obrambo"

Zelo res, mislim, da je čas za debato o smiselnosti vojske. Ne potrebujemo take vojske, ki bi "stražila" na ruski meji,.... morda pa potrebujemo vojsko, ki bo sposobna braniti slovenske interese. To pa je že čisto drugo vprašanje,....
gitano
# 07.03.2018 ob 17:46
Še večji problem kot vojska, ki služi US-NATO okupatorjem je predsednik države v službi okupatorjev.
gitano
# 07.03.2018 ob 17:43
"Moramo sprejeti nauk, da vojsko potrebujemo in da je življenjskega pomena za obrambo in varnost naše neodvisnosti,"
--------------------------------
O kakšni neodvisnosti govorite gospod Pahor? Mi smo po US-NATO okupacijo. SV se podreja okupatorjem in kot taka nam ničemer ne služi.
cairns
# 07.03.2018 ob 17:43
"Moramo sprejeti nauk, da vojsko potrebujemo in da je življenjskega pomena za obrambo in varnost naše neodvisnosti. Vojska mora biti delujoča in ne more biti nekaj vmes. Če je nekaj vmes, je samo strošek države in ni učinkovita za njeno obrambo," je poudaril.

Kaki nakladač. Še kleriki tipa Rode govorijo bolj smiselno.
Če je to res,potem nehajmo pošiljati naše vojake v tuje misije. Kaj nas briga Kosovo ali Rusija. Popolnoma nepotrebno izzivanje Rusije s pošiljanjem vojakov na rusko mejo.
Vojska da, a za obrambo Slovenije in izven NATO pakta.
neutrino
# 07.03.2018 ob 17:17
Čemu pa bi morala biti naša vojska pripravljena na vojne razmere? A se bliža morda kakšna vojna v naslednjih 5 letih v srcu Evrope, za katero nihče ne ve?
amigo
# 07.03.2018 ob 16:19
Zahodni lažnivci so lagali Gorbačovu. Obljubili so da se NATO ne bo širil proti ruskim mejam. Gorbačov je razpustil Varšavski pakt NATO pa je ostal kot nekakšen dinozaver. Očitno ste pred par dnevi sedeli na ušesih, ko je Putin predstavil nove penicilene za kavboje. Tako bodo njihove protiraketne raketice uporabne samo še za strašenje vrabcev. Iz Kaliningrada lahko Iskanderji v 4 minutah zadenejo poljubno okno Bundestaga.
SamoRes
# 07.03.2018 ob 16:07
Moramo sprejeti nauk, da vojsko potrebujemo in je življenjsko pomena za obrambo in varnost naše neodvisnosti.

Braniti Slovenijo na ruskih mejah, prek ukazov iz Bruslja.
Toliko o slovenski vojski in neodvisnosti.
Joker
# 07.03.2018 ob 15:47
Če teroristi shekajo njegov instagram profil smo pa dokončno gotovi.
Shaka Zulu
# 07.03.2018 ob 15:17
Utrnila se mi je rešilna misel.
Problem pomankanja vojakov je rešljiv.Vse uslužbence JU vpoklicat na obvezno dvomesečno služenje vojnega roka in obvezne vsakoletne orožne vaje. Imeli bomo močno rezervno sestavo, oprema in birokratski postopki bodo rešen v hipu, domovino in svoje službe bodo srčno branili na terenu, brez besedičenja, z dejanji. Od ljudi za ljudi..
Kazalo