



Vaša ocena: 



Ocena 2,6 od 60 glasov
Ocenite to novico!
| Slabo pa se nam zdi to, da se tako na Teharjah kot v Kočevskem rogu te komemoracije redno zlorabljajo za tekoče politične obračune z diskvalifikacijami raznih "barv". | ||
| Slavko Grčar | ||
| Pravilo odpora je, da se ne uprizarja frontalnih vojn, kjer največ hudega prestanejo civilisti. Partizani pa so zanalašč to naredili, tako kot so, zato da so prikazali svojo prisotnost. | ||
| Justin Stanovnik | ||
Ta konec tedna bosta potekali dve partizanski proslavi, do konca meseca pa bo takih dogodkov še precej. Kakšen je dejansko danes še njihov pomen?
Podpredsednik Zveze združenj borcev za vrednote narodnoosvobodilnega boja Slavko Grčar je za MMC dejal, da je bistvo teh proslav v ohranjanju spomina. Spomnil je prav na Osankarico, kjer danes poteka proslava v spomin na boj Pohorskega bataljona z Nemci in v katerem so umrli prav vsi partizani, razen enega, ki je pozneje umrl kot talec. "Znameniti boj Pohorskega bataljona, ki je na Osankarici izkrvavel" je za Grčarja poseben primer velikega junaštva. Po njegovem menju so to tako veliki dogodki, za katere ne bi bilo prav, da bi se jih pozabilo. "Prav je, da se ohranjajo v narodovem spominu," še meni.| Preberite še: "Boj do poslednjega naboja, do poslednjega borca" |
Ohranjanje spomina
Podobno govori tudi o bitki v Dražgošah, na katero se bodo na proslavi spomnili ravno jutri. To je zanj izjemno pomemben zgodovinski dogodek, nam je povedal, saj je bila ta bitka januarja 1942, ko je bila nacistična Nemčija na vrhuncu svoje moči, dragocen prispevek v zavezniških bojih proti fašizmu in nacizmu. Zato se mu primerno zdi, da se ta dogodek tudi primerno proslavi, da "se obudijo spomini na tiste čase in na pomembno vlogo slovenskega naroda v odporu proti silam nacizma in fašizma".
Zelo drugačen pogled ima na dražgoško bitko Justin Stanovnik, član društva Nova slovenska zaveza. V pogovoru za MMC je omenil partizanskega pisatelja Mileta Pavlina, ki je po Stanovnikovih besedah že leta 1989 problematiziral te proslave, ko se je spraševal, zakaj se je v dražgoški bitki poveljstvo odločilo za tako obliko in množičnost boja, ko je bila moč nacistične Nemčije, kljub porazu pred Moskvo, še vedno neokrnjena. Posledice tega so bile povečano nasilje Nemcev, požig Dražgoš in poboj vaščanov. Prebivalci Dražgoš naj bi partizane celo prosili, naj se ne bojujejo tam, nam je še dejal. Šel je še dlje in zanikal, da bi bil osvobodilni boj v Sloveniji narodni. "Če bi bil ta odpor narodni, potem bi deloval tako, kot so delovali vsi odpori v Evropi. Pravilo odpora je, da se ne uprizarja frontalnih vojn, kjer največ hudega prestanejo civilisti. Partizani pa so zanalašč to naredili, tako kot so, zato da so prikazali svojo prisotnost," je to argumentiral.
Na proslavah vse več mladih
Grčarja smo pobarali tudi o tem, ali se mu zdi število partizanskih proslav primerno. "Lahko bi se pogovarjali, da je kje kakšna proslava morda "odveč", vendar so proslave namenjene temu, da se obujajo tej zgodovinski dogodki, da se ohranja spomin," je še enkrat ponovil in poudaril njihovo še vedno aktualnost. "Da je to aktualno, pa priča udeležba, saj se na teh proslavah zbira čedalje več ljudi, tudi mladih je vedno več, kar nas še posebno veseli," je poudaril. Število proslav je danes približno podobno kot pred osamosvjitvijo. Kot je pojasnil Grčar, se jih ne udeležujejo le organizacije zveze borcev, ampak tudi veteranske organizacije iz vojne za Slovenijo, občinski organi, upokojenske organizacije, celo turistične organizacije.
Poistovetenje s komunizmom?
Tukaj pa je bil kritičen Stanovnik, ki je poudaril, da se tisti, ki se udeležijo takih proslav, poistovetijo s komunizmom. "Danes je namreč že popolnoma jasno, da so komunisti t. i. narodnoosvobodilni boj izkoristili za izvedbo revolucije.To verjetno vedo tudi predstavniki zveze borcev, a imajo svoje retorično stališče pred javnostjo in tega ne smejo priznati," meni.
Stanovnik je sicer zelo kritičen do tovrstnih proslav, ki jih je označil celo za obliko nasilje. Leta 1945 naj bi po njegovih besedah boljševiki zaplenili slovenski spomin in ga vzeli v svojo upravo za utrjevanje oblasti. Pomen proslav tako opisuje kot ideološki ukrep za nadaljevanje njihove oblasti, "ki pa je s padcem berlinskega zidu pokazala svojo nesposobnost za življenje".
Zlorabe komemoracij?
Manj oster kot Stanovnik do partizanskih, je Grčar do domobranskih prireditev. Razložil nam je, da če gre za komemorativne slovesnosti, na katerih se ljudje poslavljajo od svojcev ali prijateljev, oni nimajo nič proti, saj gre za spoštovanje do mrtvih. Slabo pa se jim zdi to, da se tako na Teharjah kot v Kočevskem rogu "te komemoracije redno zlorabljajo za tekoče politične obračune z diskvalifikacijami raznih "barv". Slabo je tudi to, da se na teh komemoracijah "pojavlja v vlogi glavnih govornikov Rimskokatoliška cerkev, kot da je sodelovanje z okupatorjem in vse, kar je sledilo, tisto, kar ta Cerkev slavi". To so zanj zlorabe, oni pa so proti zlorabam, je sklenil Grčar.
Sicer pa se število domobranskih slovesnosti Stanovniku zdi primerno in da si jih več v društvu niti ne želijo. Je pa poudaril, da oni ne organizirajo proslav, temveč spominske slovesnosti, saj da nimajo česa proslavljati, ker je bila večina pripadnikov ubita, ampak se le spominjajo katastrof. "Prav zato so naše slovesnosti ustvarjalne. In to je razlika med nami in komunisti," je dodal na koncu.
Sicer so pa vsi vedeli za posledice take junaščine, ko iz zaklona ustreliš sovražnega vojaka.
Na enak način so izzivali s streljanjem nemškega vojaka na smučanju. Posledica- maščevanje in pobiti Pohorski bataljon.
zato slovensko ljudstvo je zagrabil turistični krč.
O, ko bi enkrat priznali vse svoje hude rabote,
Slovenci ne bili bi več umske srote.
Tako pa plazi se krvava megla,
Lenin veselo laže se še iz pekla!
Mi pa se še 65 let po vojni igramo dobre in slabe fante. Ozrimo se v sedanjost in prihodnjost namesto prepirov zaplodimo čimveč novih Slovencev,jim omogočimo blaginjo ,da bodo nekoč rekli:ponosni smo na naše Ta Stare!
Leva politika hodi na partizanske proslave, desna politika na žalne komemoracije v Teharje ipd..
Vse v duhu igranja na čustva volilcev. Vse v duhu pridobivanja političnih točk.
A kdo verjame, da je Kresalova kdaj bila na kakšni od teh proslav, predno je nastopila ministrski položaj? Enako velja za Mateja ipd..
Franz, ti si slika in prilika izdajalca. Taki kot ti, taki pljuvalci proti lastnemu narodu, so bili belčki med 2 SV., in taki ničevi osebki, tista dejanja branijo danes.
Si si pa dala duška brez, da bi vedela, komu si nalepila take obtožbe. Značilno za tiste, kateri zagovarjate poboje lastnega naroda. Očeta in mamo sem imel v partizanih, ki pa po vojni nista hotela niti slišati več o njih, sam sem pa veteran vojne za Slovenijo. Zate sem seveda belček, ker sem bil na strani TO, čeprav sem služil redno vojsko JLA. Tudi ničevi osebek sem, ker sem pripomogel samostojnosti Slovenije. Razumem, tebi je žal za komunizmom, njihovim pokolom in državo Jugoslavijo.
Eno je dejstvo, predniki nekoga so bili izdajalci, človek vidi, to ni bilo prav in se sprijazni, oni so bili taki jaz sem drugačen. Da pa nekdo, rojen 40 let po 2 SV še vedno goni isto kot njegovi tastari, to pa je vredno vsega prezira.
Točno to! Da nekdo pod imenom papiga še naprej po papagajsko goni naučene propagandne lažnive molitvice o "izdajalcih" iz časa druge svetovne vojne, tako kot njegovi tastari - to je pa res vredno vsega prezira!
Pravzaprav je nagnusno.
Ja prezira in ničesar drugega, to pomeni, ne se ničesar naučiti. A je lahko kaj še bolj bedno.
A je lahko še kdo bolj mizeren?
Tebe bi se še največji klavci odpovedali.
In ker mu je vseeno, na nekem debatnem klubu na zunanjem ministrstvu neprevidno izjavi, da je v Ameriki itak več socializma kot v Sovjetski zvezi. Srbi zahtevajo njegovo izključitev iz partije, pa ga Kardelj salomonsko, 'po kazni', pošlje prav v Ameriko, v ZDA, kjer leta 1952 postane ekonomski svetnik stalne misije Federativne ljudske republike Jugoslavije pri sedežu OZN v New Yorku.
Kot nekdanji partizan doživi topel sprejem, predvsem pri Judih in nekdanjih letalcih, ki so jih partizani po strmoglavljenju v Sloveniji spravili na varno. »Po rokah so me nosili,« pravi. Odpeljejo ga do številnih zvezd ameriške ekonomije, med katerimi so mnogi nobelovci. »Svetovali so mi, kaj naj preberem, mi posojali knjige,« se spominja. »Ta stvar je bila po vojni mnogo bolj familiarna, kot je danes.« Leta 1956 se vrne v Jugoslavijo, se posveti ekonomiji in postane direktor Inštituta za mednarodno politiko in gospodarstvo v Beogradu, kamor vabi na predavanja številne znance iz ZDA.
Leta 1962 se vrne v Ljubljano in poučuje na ekonomski fakulteti, po potrebi pa spremlja zunanjega ministra Popovića na generalnih skupščinah OZN, kjer njegova udeležba ne ostane neopažena. Ponudijo mu službo in v letih 1965 in 1966 postane svetnik generalnega sekretarja Unctada (Konference Združenih narodov za trgovino in razvoj), Burmanca U Tanta.
Ko Boris Kraigher leta 1966 sestavlja zvezno vlado, povabi vanjo tudi Stanovnika, ki za 'nezadovoljivo notranjo ureditev Jugoslavije' predlaga prehod na tržno gospodarstvo, a ker Kraigher umre, še preden zavlada, pade Stanovnik pod Miko Špiljka, s katerim je sanjarjenj o tržnem gospodarstvu hitro konec.
Medtem (leta 1968) U Tant napreduje do položaja generalnega sekretarja OZN in ponudi Stanovniku mesto izvršnega sekretarja Ekonomske komisije OZN za Evropo in naziv generalnega podsekretarja, po rangu drugega človeka OZN. V Ženevi ostane 15 let, do upokojitve. Leta 1987 mu predsednik Zveze borcev Bogo Gorjan predlaga, naj kandidira za predsednika predsedstva
Socialistične republike Slovenije. Na volitvah premaga tako Cirila Zlobca kot Mojco Drčar Murko in se z razkošnimi francjožefovskimi brki, ki jih nosi že od leta 1941 in ki so pomembno pripomogli k oznaki 'oče naroda', vseli v kasnejše Kučanove, Drnovškove in Türkove prostore na Erjavčevi v Ljubljani. V času njegovega predsednikovanja se zgodi marsikaj, od afere JBTZ do zborovanja v Cankarjevem domu v podporo rudarjem na Kosovu in napovedi mitinga resnice v Ljubljani, a kljub grožnjam z državnim udarom z juga in obtožbam o cincanju iz domačih logov pripelje državo do prvih večstrankarskih volitev.
Spomladi 1990 prepusti položaj prvemu demokratično izvoljenemu predsedniku, sosedu iz ljubljanske soseske Murgle, Milanu Kučanu. Zaradi skrbi za drugo ženo, s katero ima še dva sinova in ki po možganski kapi postane invalidka, se za 12 let umakne iz politike.
O vsem tem podrobneje zato, ker tega ne bomo več omenjali, čeprav bi bilo nedvomno zanimivo. (Srčno upam, da kdaj drugič.) Toda ker je Janez Stanovnik predsednik borčevske organizacije, ki mora danes bolj kot kdajkoli odgovarjati na očitke o upravičenosti, celo izvorni zločinskosti partizanskega početja med največjo vojno na slovenskih tleh, in ker je druga svetovna vojna preobsežna, pretežka tema, pa tudi preveč zanimiva, da bi jo odpravili s tremi vprašanji v slogu kakojepakajbilo, smo se vrnili v čas, ko si je takrat 19-letni bruc ljubljanske pravne fakultete v italijanskih zaporih začel puščati brke, da ga po izpustitvi na prostost domači izdajalci, ki so ga spravili tja, ne bi več spoznali.
Za izhodišče smo vzeli pogovor o razveljavitvi sodbe zoper škofa Rožmana na TV Slovenija, na katerem se je upokojeni škof Perko strgal z verige in 'partizansko' stran (Stanovnika, Pirjevca in Cerarjevo) zmerjal z opranimi možgani.
Playboy: Ob TV-omizju sem se spomnil na srednjeveške razprave teologov o tem, koliko zob ima konj ...
Stanovnik: Koliko angelov lahko pleše na vrhu igle ...
Playboy: ... in ki so iskali odgovore z brskanjem po svetih spisih, ne pa s štetjem. Pa me zanima, ali ste bili vi takrat, kot partizan, prepričani, da je škof Rožman na drugi strani?
Stanovnik: Popolnoma. To je bilo popolnoma nedvomno in se vleče še iz predvojnih časov. Ker ste mladi, vam lahko pokažem, kako je bilo pred vojno. Tako [pokaže fotografije, na katerih Rožman pregleduje postrojene uniformirance], kot so imeli fašisti svoje uniforme, tako so imeli uniformirane slovenske fante. Oni so imeli fašistične odrede že pred vojno. Rožman je bil šef katoliške akcije, ki je bila, kako bi vam rekel, parafašistična organizacija.
Papež Pij XI. je leta 1931 izdal encikliko, ki je nosila ime Quadregesimo anno in ki je priporočala, naj se katoličani zavzamejo za izgradnjo korporativističnega sistema, ki je bil fašistični sistem, tak, kakršnega je v Italiji uvedel Mussolini in s katerim je dejansko razpustil sindikate in napravil tripartitne organe kolaboracije med kapitalisti, delavci in državo.
Naši, se pravi Rožman, so s to t. i. katoliško akcijo, ki jo je priporočil Vatikan, z napol fašistično organizacijo, zlorabili vero za ideološko osnovo. In to je bila predhodnica nesreče, ki se je potem razvijala v teku NOB, ampak, insistiram, samo v ljubljanski škofiji. Tega ni bilo niti v mariborski škofiji, še manj pa na Primorskem. Samo tretjina Slovenije je bila zajeta s tem, jaz bi ga imenoval fašističnim valom.
Stran 1 od 10 beri dalje >>
Pošlji | Natisni | Priporoči |
Oceni objavo:
on
on
on
on
on
Komentarji
Trenutno število komentarjev za to objavo: 1.
* 9. april. 2009, 10:35 | bebe :
Zanimiv članek.
Prijava / registracija
Prijava s Twitterjem ali s Facebookom
Ime*:
E-poštni naslov*:
URL (spletni naslov):
Komentar*:
Security code*: captcha
(S klikom na gumb "Pošlji" potrjujete da se strinjate s pogoji uporabe Playboy.si)
Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa vseh vsebinsko neprimernih komentarjev.
* Polja označena z zvezdico (*) so obvezna!
Zaman se trudijo, sramotnega pečata kolaboracije se kvislingi ne bodo nikdar oprali.
Domobrancem ostaja pečat večne zgodovinske sramote!
Točno tako, gula. OF je bila v mislih poštenih ljudi, ki spričo svoje morale in idealov niso mogli prenašati okupacije, ki so jo prinesli nemški in italijanski zločinci.
Žal pa pošteni in zavedni Slovenci niso mogli preprečiti, da se ideje odpora proti zločincem ne bi popolnoma polastili lastni zločinci, ki so se skozi delovanje med vojno in po njej izkazali še za desetkrat hujše in smrtonosnejše za naš narod. In si jo lastijo še danes. Zato so proslave dan laži in žalitev, namesto da bi bil dan zavračanja nečloveških dejanj, spoštovanja resnice in humanosti ter medsebojnega razumevanja.
Berem komentatorja, ki se predstavlja z imenom SNAPRA: "Kaj pa opravičuje pobitje skoraj 3000 partizanov , ki so jih pobili partizani ?"
in si mislim: Nemci so imeli okoli 5000 mrtvih (nemški podatki!) na slovenskih tleh v času II. svetovne vojne. Pri tem je bila večina pobiti, ko je šla sovjetska armada preko Slovenije. Glede na mrtve se sedaj sprašujem, proti komu so se borili že partizani?
Rezultati najlepše govorijo, za kaj je v resnici šlo na slovenskih tleh v času druge svetovne vojne. Vse ostalo je lažniva propaganda, s katero si nekateri čaščeni in dobro plačani za "zasluge" še danes poskušajo zadržati z zločini pridobljen položaj.
15 različnih strank in skupin je bilo zbranih v Osvobodilni fronti, ki je združevala stranke, kot so Komunistična partija Slovenije, Krščanski socialisti, Narodni demokrati - Sokoli, liberalci Stare pravde, ali skupine, kot sta skupina slovenskih kulturnikov in skupina antifašistične zveze žena.
Partizani so odigrali pomembno vlogo pri porazu nacizma in fašizma.
Koga ali kaj je v resnici združevala osvobodilna fronta: Komunistična partija zaradi sodelovanja z nacisti v prvih dveh letih vojne, ko je Hitler zavzel skoraj celo Evropo in tudi Jugoslavijo ni imela med ljudmi nobenega ugleda, zato so se ji pridružili samo Krščanski socialisti kot manjša, nepomembna stranka (a vseeno mnogo številnejša kot partija, ki je imela vsega le nekaj deset ali sto članov), vse ostale "skupine" pa so bile bolj ali manj posamezniki, kot je to bil Josip Vidmar v imenu neobstoječih "kulturnikov". Je pa partija znala ugled med ljudmi nadomestiti z neznanskim nasiljem in lažnivo propagando, s katero je blatila vse, ki se ji niso hoteli brezpogojno pridružiti. Med ljudmi je zasejala smrten strah (in ne med okupatorji, ki zaradi nje niso utrpeli nobene škode). Za to je imela kot podtalna teroristična organizacija vse "kvalifikacije". Takoj je začela s poboji ("kdor ni z nami, je proti nam"), pred katerimi ni bilo obrambe do sredine leta 1942, ko so se ustanovile po vaseh, izpostavljenih nasilju, vaške straže.
Da je bilo izključno partijsko nasilje krivo za organiziranje obrambe v obliki vaških straž in kasneje domobrancev oziroma po partijsko "Izdajalcev in okupatorjevih sodelavcev", o tem partija in njeni kvazi-zgodovinarji še danes neradi govorijo, saj je šlo za evidenten zločin nad slovenskim narodom, ki s klanjanjem "NOB" v točkah, ki z narodnoosvobodilnim bojem nimajo popolnoma nič, še danes traja.
Sicer pa je vsakemu vsaj za silo pametnemu popolnoma jasno, da je bil NOB zgolj krinka za obračunavanje z domačimi ljudmi, da je partija lahko splezala na oblast ter ljudem vsiljevala svoje domislice. Kakšen pomen pa naj bi sploh imel oborožen odpor nekega malega naroda v osrčju okupirane Evrope? V vojaškem smislu zagotovo prav nikakršen in kot takega ga v glavnem tudi vidijo "zavezniki". Naš narod pa je ta odpor stal tisoče pobitih partizanov, domobrancev, nedolžnih ljudi, talcev, požganih domov, uničenih družin.
Partijska država je nazadnje propadla, od leta 1991 je ostala samo partijska mafijsko-politična naveza, skovana z nasiljem in sejanjem sovraštva vse do danes, ko ne moremo imeti normalne demokracije - in seveda tudi ne normalne zgodovine - brez neprestanega laganja in zavajanja ljudi. In neprestane kraje denarja seveda, saj za to je pravzaprav v "NOB" v resnici tudi šlo!
Produkt takšnega laganja zgodovine pa so zmagoslavovi možgani, ki odobravajo postavljanje spomenikov morilcem, nikakor pa ne žrtvam.
Namesto, da zmagoslav sprašuje Angleže, zakaj so vrnili domobrance, naj on sam raje vpraša morebiti še živeče sorodnike med vojno in po vojni pobitih, česa so bili njihovi sinovi, očetje in bratje krivi, da so morali v grozovito smrt? Kaj so in komu storili?
Na to vprašanje še danes nimamo poštenih odgovorov, čeprav so tisti, ki bi to lahko povedali, med nami in govorijo slovenski jezik, ne nemškega, ne italijanskega.
in si mislim: Nemci so imeli okoli 5000 mrtvih (nemški podatki!) na slovenskih tleh v času II. svetovne vojne. Pri tem je bila večina pobiti, ko je šla sovjetska armada preko Slovenije. Glede na mrtve se sedaj sprašujem, proti komu so se borili že partizani?
Narobe svet. Gospod Justin Stanovnik naj Angleže in Amerikance vpraša zakaj so jih poslali iz Avstrije , ko so bili že na varnem z lažjo in pretvezo nazaj v Jugoslavijo pred puške!? Verjetno ne zaradi zaslug na strani zaveznikov med drugo vojno! Ali pač?
kumunistom, ki pa so iskoristili NOB za svoje vladanje 45-90- in še danes, bi pa namenil isto kot so oni namenili svojim nasprotnikom, nič več.
Saj veste kaj je to.
Primitivna kulpabilizacija NOB, blatenjem vodilnih rodoljubov kot je tovariš Tito in partizanskih herojev, ki navdihujejo svobodomiselnega duha za upor proti okupatorjem je perfidna zarota,da se s psihološkimi šoki ubija pri Slovencih ponos in samozavest, z namenom trajne zasužnjenosti in odvisnosti od tujih gospodarjev.
Tovarišice in tovariši, bodimo ponosni na častno izročilo zmagovite narodno osvobodilne borbe! Nikoli ne pozabimo hčera in sinov Slovenije, ki so dali svoja življenja v boju proti nacifašističnim okupatorjem in domačim izdajalecm.
Komunisti so slovenski narod oteli pogube in nacifašističnega genocida med drugo svetovno vojno!
Komunisti so na drugem zasedanju AVNOJ v Jajcu, zagotovili temelje suverene in demokratične slovenske države!
Komunisti so slovenski narod popeljali do zmage in svobode v drugi svetovni vojni, mednarodno priznani zavezniki antihitlerjevske koalicije!
Komunisti so organizirali in vodili obnovo porušene domovine, zagotovili temelje za gospodarski, kulturni, socialni, duhovni razvoj!
Komunsti so najuspešnejše socialno-politično gibanje v vsej slovenski zgodovini!
Komunistična oblast, socialistično samoupravljanje, je edino obdobje slovenske zgodovine, ko smo bili Slovenci resnično gospodarji na svoji zemlji!
Mislim, da velika večina spoštuje odpor slovenskega naroda proti fašizmu in nacizmu. Ne morem pa spoštovati zahrbtnih metod KP v imenu NOB, ker naš narod, po koncu vojne ni bil svoboden, ampak je padel pod novo obliko terorja.
Narodnoosvobodilni boj, tudi narodnoosvobodilna borba (kratica NOB) je oznaka boja jugoslovanskih narodov proti okupatorjem na območju Jugoslavije in s tem Slovenije v obdobju med letoma 1941 in 1945, ki ga je vodila Komunistična partija Jugoslavije (KPJ).
Josip Broz - Tito maja 1944
Narodnoosvobodilni boj je izraz, s katerim označujemo oborožen boj Osvobodilne fronte (OF) in partizanskih enot proti okupatorjevim in kolaboracijskim enotam na območju Jugoslavije. V času druge svetovne vojne, po okupaciji Jugoslavije in napadu na Sovjetsko zvezo (ko je Kominterna ukazala boj proti dotakratnemu zavezniku - Tretjemu rajhu), so se nekatere zunaj-parlamentarne stranke in skupine odločile za oborožen boj proti okupatorju. S tem so se pridružile zavezniški protifašistični koaliciji. 15 različnih strank in skupin je bilo zbranih v Osvobodilni fronti, ki je združevala stranke, kot so Komunistična partija Slovenije, Krščanski socialisti, Narodni demokrati - Sokoli, liberalci Stare pravde, ali skupine, kot sta skupina slovenskih kulturnikov in skupina antifašistične zveze žena. Partizani so odigrali pomembno vlogo pri porazu nacizma in fašizma. V nasprotju s splošnim prepričanjem pa OF ni prva začela oboroženega odpora proti okupatorju, ampak so to storili pripadniki Tigra (13. maja 1941), ki so se proti italijanski okupaciji slovenske Primorske borili že dalj časa.
V času druge svetovne vojne so pripadniki Narodnoosvobodilne vojske, ki so se po zgledu iz Sovjetske zveze imenovali partizani, utrpeli najvišje vojaške izgube v Sloveniji. Ubitih je bilo okoli 27.000 pripadnikov NOB. Velika večina jih je bilo ubitih v spopadih z nemškimi, italijanskimi ali domobranskimi enotami. 1032 jih je umrlo v taboriščih, okoli 830 so jih postrelili kot talce, zaradi mučenj jih je v zaporih umrlo 133. Najmanj 433 jih je usmrtila partizanska vojska sama, del zaradi dezerterstva in nekaterih drugih disciplinskih prestopkov, v tem številu so zajeti tudi tisti, proti katerim ni bil uveden sodni postopek. Najmanj 862 jih je bilo razglašenih za pogrešane. [1]
Partizani so med in neposredno po drugi svetovni vojni ubili 13.483 pripadnikov Slovenskega domobranstva (11.000 po vojni), 813 pripadnikov Prostovoljne protikomunistične milice in 362 pripadnikov Jugoslovanske kraljeve vojske v ilegali. V času druge svetovne vojne je bilo ubitih še 9759 Slovencev mobiliziranih v nemško vojsko, 1172 Slovencev mobiliziranih v italijansko vojsko in 415 mobiliziranih v madžarsko vojsko.[2]
V prvem delu se strinjam s tabo.Kar pomeni da nam osebne izkušnje človeka veliko povedo.Zato ne moremo gledati črno belo na te stvari.Pa vendar moremo spoštovati partizanski odpor saj se je le ta uprl nacifašizmu in iztrebljenju oz. zasužnenju slovenskega naroda
dejstvo da se naša osamosvojitvena vojna ne more primerjati s partizanskim odporom niti v eni točki razen v tej da so se oboji bojevali za svobodo.
Od mene ne boš dobil minusa, jih ne dajem, ker imaš pravico misliti, kar pač misliš. Se strinjam, da se ne more primerjati z NOB-om, ker nismo zbežali v gozdove in nismo pobijali Slovenk in Slovencev.
Hoteli in dosegli smo samostojno Slovenijo brez zaslužnih ideologov, ki še danes strašijo po naši domovini in razlagajo demokracijo po komunističnem vzorcu.
- eden je bil mobilizeran v nemško vojsko, kasneje ušel in se pridružil partizanom. V borbi z ukopatorjem bil tudi ranjen in NIKOLI NI BIL ČLAN KP. Po vojni živel na revni kmetiji in hodil v cerkev do konca svojih dni.
-drugi bil bogat kmet, čeprav so mu po dvorišču hodili Nemci, je ponoči vozil hrano in opremo partizanom. Za zahvalo so mu po vojni odvzeli polovico zemlje. Prav tako NI BIL NIKOLI ČLAN KP in je hodil v cerkev.
Sam boj proti okupatorju ni in ne bo nikoli sporen, sporno pa bo dogajanje po vojni, boj za oblast, likvidacije krivih in nedolžnih oz. vsega, kar je stalo na poti KP. Naj se resnica že končno pove. Kdo, kdaj, zakaj? Kdo je sodeloval z okupatorjem se približno ve, naj še izvemo, kdo je izdajal slovenski narod v času KP SFRJ. Vsakdo, ki deluje proti svojemu narodu ali v imenu oblasti ali v imenu okupatorja je izdajalec.
Vsa čast prvim partizanom!
Tipično neumesten komentar sa osamosvojitveno vojno, ki praviš, da ni bilo nič kaj takega. Vidiš, jaz sem sodeloval, sem bil na Igu, pa ni bilo ravno nič. Če bi pa posnemali partizane, bi ostali v SFRJ. Če imaš še žive sorodnike, jih pa vprašaj, koliko so jih pobili Nemci in koliko slovenski partizani. Če ti bojo povedali po resnici, boš zelo presenečen.
9. januar 2010 ob 16:41
Podpišem!
Imel sem oba starša v partizanih in po vojni nista marala niti besede več slišati od njih. To, kar so nas učili v šoli, je pa vedno rekel, da so to pravljice. Seveda mi to ni govoril ko sem bil še otrok, on že ve zakaj, ker bi verjetno končal v zaporu in iz njega nikoli več ne bi prišel, tako kot še marsikdo. Ti pa še kar verjemi tem pravljicam, tudi o Dražgošah, ki so ga požgali partizani.
9. januar 2010 ob 16:44
Prijavi neprimerno vsebinoČe ne bi bilo zaveznikov, bi se partizani še danes skrivali v gozdovih, vojna bi pa še kar trajala in trajala.
Če so bili partizani tak bav bav, zakaj niso bežali pred zavezniki. Zakaj so kot zajci bežali kolaboranti (beli in črni).
Vem da boli če so bili tvoji starši ali sorodniki izdajalci. Pa kolikor se sedaj trudite ne morete spremeniti zgodovine. So ali pa ste bili na napačni strani v zgodovini in tega se ne da popravit.
ŽIVELA OF
Pa še to pod TITOVO jugoslavijo je bilo veliko lepše in svobodnejše življenje kot pod Janševo Slovenijo (saj si on lasti to državo, ki je podobna nemškim taboriščem, le da delavec dobi le toliko da od lakote ne umre, živeti pa tako in tako ne more)
:cool2:
9. januar 2010 ob 07:15
Drugače pa - ker bo ta tema brez dvoma razvnela gorečo debato, naj jo otvorim z vprašanjem:
Nasprotovanje komunizmu nikakor ne opravičuje sodelovanja z okupatorjem in prisege le-temu.
Nasprotovanje okupatorju nikakor ne opravičuje pobijanja sonarodnjakov.
Je ta dva stavka tako težko razumeti hkrati? Je tako težko razumeti, da so bili tako dobri kot slabi ljudje na obeh straneh?
Imejmo se Slovenci že končno enkrat radi.
partizanskega otroka za belčka in to
samo zato ker vem in vidim drugače
zgodovino,kot so jo pisali komunisti-
Pa to je noro in kam to vodi?Z Nemci smo
danes največji prijatelji in vi nas domače
še kar v en koš in najraje v jame.
Belčki so bili v glavnem pobiti in zmetani v jame
ostali pa onemogočani 60 let.
Prvi in največji kolaboranti so vendar bili
komunisti ,najprej z Stalinom in potem
z Hitlerjem. Ti pa ki so se uprli morilskemu
terorju 43 leta pa vemo kaj so si zaslužili.
In danes še kar pravljičarimo.
Kučan pa res nima boljšega rodovnika
kot naprimer gospod Cukjati.(partizanska sirota)
A po vaše je belček.
Kje so slike komunističnih pobojev.
Kje so arhivi?Česa so se bali vaši idoli,
da so za sabo vse pokurili?
Pa kje vam je pamet narode?
Po 60 letih pa bi bilo že treba v dobro
naših vnukov reči bobu bob.Drugače se
narodu res slaba piše.
Tega pa me je strah,kajti predvsem sem
zaveden Slovenec,vse drugo pa jemljem kot zgodovino,
ki pa je znanost in ne pravljičarstvo.
Revolucija še vedno žre svoje najboljše sinove,
a od takrat je že 60 let.
Pamet v roke narode.
Perfektno povedano in tudi sam se čudim kako, da kot narod še vedno nismo sposobni objektivnega pristopa do polpretekle zgodovine.
dovoljen in nekaznovan.Sama opravičevanja
so vas.
Največji in prvi kolaboranti so bili komunisti in to
najprej z Stalinom in potem s hitlerjem.V posavju je
bila leta 41 skpna parada Nemcev in komunistov.
Spoznavajmo svet in domovino,
Te kolaborantske zgodbe so že zastarele.
Z okupaterjem smo namreč že dolgo dolgo
najboljši prijatelji.Komunisti pa so vam vsadili v
gene morilsko sovraštvo do svojega naroda.
To je nhihov genski zapis in taki so bili.
Svetla plat nikakor ne more zatemniti temne.
Nasprotovanje komunizmu nikakor ne opravičuje sodelovanja z okupatorjem in prisege le-temu.
Nasprotovanje okupatorju nikakor ne opravičuje pobijanja sonarodnjakov.
Podpis!
25/u66339-105012_jansaj_suddeutscez_domobranci_sho
w.jpg
Malo JJ
tp://www4.slikomat.com/08/0923/vj5-new-32.jpg&imgrefurl=http://www.rtvslo.s
i/blog/landwehrmann/domobranstvo-v-slikah/18539&usg=__64vO6ltItYfzi-inKYobOVOkxYQ=&h=224&w=320&s
z=47&hl=sl&start=80&sig2=UPB
ge65tsNX7bPVUAcS5CA&um=1&tbnid=g
79ugRbD0l4ooM:&tbnh=83&tbnw=118&
amp;prev=/images%3Fq%3Ddomobranci%26ndsp
%3D20%26hl%3Dsl%26rlz%3D1T4SKPB_slSI347S
I347%26sa%3DN%26start%3D60%26um%3D1&
ei=-J9IS5byKc6ssgbtlN2iAw
%C5%A1ka_bitka
http://sl.wikipedia.org/wiki/Slovensko_d
omobranstvo
Izdaja je najhujši greh! Izdajalci so v peklu najbližje hudiču!
Zavedeni, zaslepljeni ali ne, soditi in obsoditi jih je bilo potrebno - zal se je to takrat izvrsilo na nerpravicen, nehuman nacin, kar je tudi (ob)sodbe vredno A temu navkljub izhodišče ostaja nespremenjeno.
Domobranci = kolaboratorji = izdajalci
In pa vprašaj svoje v cerkvi, zakaj ni bilo ukaza o podpisu kapitulacije.Če je to lahko storila nemška vojska, zakaj tega niso storili belčki, če bi, bi jih obravnavali kot vojaške frormacije, tako so jih kot neorganizirane klavske skupine.Tako to je, zaradi tega ker poveljujočim za
svojo vojsko ni bilo mar, so angleži in paratizani z njimi ravnali kakor so. Tudi z vsemi tistimi, ki so pri njih izkali zatočišče in zaščito.
Manjka vam osnovne civilizacijske olike, mar tega v cerkvi ne učijo.
partizanskega otroka za belčka in to
samo zato ker vem in vidim drugače
zgodovino,kot so jo pisali komunisti-
Pa to je noro in kam to vodi?Z Nemci smo
danes največji prijatelji in vi nas domače
še kar v en koš in najraje v jame.
Belčki so bili v glavnem pobiti in zmetani v jame
ostali pa onemogočani 60 let.
Prvi in največji kolaboranti so vendar bili
komunisti ,najprej z Stalinom in potem
z Hitlerjem. Ti pa ki so se uprli morilskemu
terorju 43 leta pa vemo kaj so si zaslužili.
In danes še kar pravljičarimo.
Kučan pa res nima boljšega rodovnika
kot naprimer gospod Cukjati.(partizanska sirota)
A po vaše je belček.
Kje so slike komunističnih pobojev.
Kje so arhivi?Česa so se bali vaši idoli,
da so za sabo vse pokurili?
Pa kje vam je pamet narode?
Po 60 letih pa bi bilo že treba v dobro
naših vnukov reči bobu bob.Drugače se
narodu res slaba piše.
Tega pa me je strah,kajti predvsem sem
zaveden Slovenec,vse drugo pa jemljem kot zgodovino,
ki pa je znanost in ne pravljičarstvo.
Revolucija še vedno žre svoje najboljše sinove,
a od takrat je že 60 let.
Pamet v roke narode.
Mar so to osvoboditelji? Nemci streljajo talce.
Na začetku (leta 1942) je najprej padlo nekaj zavednih, nedolžnih Slovencev. Npr. profesor doktor Erlich, zavedni Slovenec iz Koroške, profesor v Ljubljani.
Res je cherub tudi katoličani so nasedali komunistom. Tudi krščanski socialisti kot so Kocbek, Janez Stanovnik.... Kakšna je Kocbekova zgodba poznamo. Od Janeza Stanovnika, trenutno aktualnega predsednika zveze borcev NOB , pa resnica prihaja na plano!
Če le Širca z novim zakonom o RTV SLO ne bo preveč pridna!
Če je mlajši od 82 let je tipičen borec NOB. Je borec za vrednote svojega žepa "borčevske penzije"!
Saj v tem je štos , komunistov je bilo nekajsto, ubili pa naj bi nekajtisoč, desettisoč nasprotnikov. Je to mogoče? Jaz ne vidim druge kot da so se verniki potolkli med sabo, še posebaj ker je veliko komunistov že na začetku padlo.
Partizan Franc je prišel k župniku k spovedi in mu priznal, da je grešil:
"Gospod župnik, sosedu sem iz hleva odpeljal za našo brigado teleta."
"Potem mu ga pa takoj vrni!" je rekel župnik.
"Ne morem, ker sem ga takoj zaklal in meso smo že včeraj pojedli."
"Potem mu pa plačaj teleta. Daj mu na primer 20 tisočakov in se mu opraviči."
"Tega pa ne morem! Ne morem iti k sosedu in mu enostavno priznati, da sem mu ukradel teleta, če za partizane to ni kraja. Ali bi bili vi tako dobri, pa bi mu nesli denar in mu rekli, da ga je dal nekdo, ki se kesa tega, da mu je odpeljal teleta?"
Župnik je pristal in partizanu Francu povedal, da bo njegovega soseda obiskal naslednji dan, še prej pa naj zjutraj Franc prinese 20 tisočakov.
Naslednje jutro se je oglasil partizan Franc pri župniku in mu izročil kuverto, v kateri je bilo 40 tisočakov.
"Zakaj pa ste mi dali kar 40.000 tisočakov?"
"Tele je bilo tako poceni, da sem včeraj zvečer odpeljal še enega."
9. januar 2010 ob 13:05
Pred FDV je stal kmet s teletom na vrvici. Mimo je prišel policist in rekel:
"Gospod, tu se s teletom ne smete zadrževati!"
"S kakšnim teletom?"
"Ne delajte se neumnega. Na vrvici imate privezano tele!"
"Kje pa! Tele je na faksu in dela izpit, tole tu je pa je podkupnina za tovariša Dolanca!"
ha ha ha ha
dober vic a žal resničen
Zmotil si se!
Napisati bi moral PIF!
"Gospod, tu se s teletom ne smete zadrževati!"
"S kakšnim teletom?"
"Ne delajte se neumnega. Na vrvici imate privezano tele!"
"Kje pa! Tele je na faksu in dela izpit, tole tu je pa je podkupnina za tovariša Dolanca!"
9. januar 2010 ob 12:33
"..., da se vodstvo RTV enrkat že odloči,....Radi bi jasen odlgovor in upam, da Možina in podobni čimprej odletijo. A bomo spet gledali Petričke?"
Oh oh, kje so stari komunistični časi! Kje je samo ena in edina zveličavna komunistična resnica.
Papiga , RESNICA BOLI! Dražgoše, Turjak, Šentvid, Teharje , MB-tankovsli rovi, Huda jama, petriček in še ostalih 500 krajev!
Partizani so OK! Komunistični revolucionarji so še kar naprej NEDOTAKNJENI!
Gospod Jože Možina in Jože Dežman pa povzročata to HUDO BOLIČINO!
Če Širca z novim zakonom o RTV zakumunira RTV Slovenijo, grem takoj na ulico!
Ali pa še enkrat v PARTIZANE!
"Ja, slišal sem."
"Boš šel za pogrebom?"
"Ne, saj tudi on ne bo šel za mojim!"
"Odlično, v sanjah srečujem ljudi, ki jih že leta nisem videl!"
9. januar 2010 ob 12:33
"...Pa naredmo referendum, ni problema mislim da bo 99,9 % Slovencev za Partizane.
Moji starši, moji stari starši so bili partizani, nihče komunist. ...."
Se strinjam, da bo za partizane vsaj 90%, za komunistične revolucionarje 0,9 %!
Tudi jaz, Tudi jaz.
"Milici bi poskušala dokazati svojo nedolžnost!"
Vi, domobrančki ste pač izbrali boga in okupatorje, ostali del pa narod in svobodo. Kdo ima prav je povedal cel svobodni svet. Vsepovsod, kamorkoli boste šli, ni ga mesta na tem planetu, kjer bi se lahko s svojo dejavnostjo v letih od 1939 - 1945 pa vse do danes pohvalili.
Vsepovsod vam bodo vljudno obrnili hrbet in se naredili, da vas niso slišali. Tako je to.
Zato se skrijte v kot, bodite tiho in se ne oglašajte dokler vas kdo kaj ne vpraša.
Poglejte, čedalje več mladih je na teh proslavah,a mislite, da ne znamo ločiti prav od neprav.
Nikoli niste imeli ne pokončnosti ne dovolj razuma, da bi razumeli poanto.Še dandanes je s svojimi veleumnimi vodji ne. Tu nam ne delajte zgage, prav, to ni vaša dom ovina, vi se zanjo niste borili, hoteli ste jo razdejati, jo podariti tujcem, ni vam uspelo, spokajte ali pa sprejmite realnost. Druga svetovna vojna ni bila politični boj ampak boj za obstoj naroda. Vi ste bili vsepovsod drugje, samo na strani naroda ne. In iz maščevalnosti in vseh drugih pobud bi še danes ravnali enako, ker pač taki ste. POglejte samo razne Peterlete in Janše, nobene zadrege ni, ko je treba državo opravjati v tujini.
"Sanjal sem o nogometu leta 1945!"
"To pa res ni razlog za zamudo!"
"Je, ker so igrali podaljške in streljali enajstmetrovke."
9. januar 2010 ob 12:29
Vem, da nisi levičar.
Mislim, da si kar ta prav Slovenc!
LP
"Obe sta na začetku krvavo draga investicija, vzdrževanje je prav tako drago, po nekaj letih pa ne veš več kam z odpadki."
06.04.1941 je bila napadena in kmalu okupirana Kraljevina SHS.
Nekateri so se odločili za organiziran upor proti okupatorju.
Druga skupina pa se je odločila da bo sodelovala z okupatorjem in se borila proti prvi skupini in morebiten političen vpliv pod oblastjo okupatorja.
Nesporna temeljna zgodovinska dejstva.
Sedaj bi pa nekateri tukaj radi napisali, da smo 06.04.1941 napadli sami sebe...
No, priložnost za poslušanje takšne teorije bo že jutri, v nedeljo...
Radi bi jasen odlgovor in upam, da Možina in podobni čimprej odletijo. A bomo spet gledali Petričke?
cel svet se sramuje kolaboracije samo mi, naši balkanski brati in zahodni sosedi italijani NE. in potem se na veliko hvalimo da smo del srednje evrope. mogoče geografsko, v glavah smo pa globoko na balkanu.
Moji starši, moji stari starši so bili partizani, nihče komunist. Tako da ne mešat hrušk in jabolk, sam da bi izdajalce slovenskega naroda dvigoval.
Točno tako sem sam mislil.Zopet bodo LAGALI ! Nisem pa jest nikakršen Levičar.Ko sem hodil v šolo ,kar pa ni bilo veliko ,tudi ne napišem najboljše.Se pa trudim.LP
Ja, nekateri jih želijo s takimi nedeljskimi pravljicami spreminjati.
EVOLUTION STARTS NOW!
Normalen Slovenec bi moral obsojati vsakršno ideološko nasilje.
Tu pa vidimo nekatere, ki zagovarjajo naciklerofašistično nasilje in obsojajo le komunistično nasilje.
http://www.ds-rs.si/dokumenti/publikacije/Zbornik_05-1.pdf
Žalostno, da še nisi dojela, da ti župnik s tem stavkom s prižnice direktno pove, da si NA...IVNA in O...VCA
"Najprej mi povejte slabo novico" reče pacient.
"Imate zelo težko neozdravljivo bolezen!"
"Kaj pa dobra novica?"
"Poimenovali jo bomo po vas."
PARTIZANSKA GRIPA; v istem krogu so še SVINSKA GRIPA, PTIČJA GRIPA
bi zagotovo Karitasu in ne R.križu ali Zvezi borcev.
Tako vsaj pomagam komu ,tudi v Afriki.
to/t-057.jpg
na zgornjem naslovu si lahko ogledate obilo slik kako so bili belčki in njihovi gospodarji humani.
9. januar 2010 ob 08:16
Prijavi neprimerno vsebinoAli se bo sploh kedaj razčistilo in in dokazalo, zakaj je bil izdan pohorski bataljon in kdo so bili poleg okupatorjev še akterji tega morilskega dejanja na Osankarici ????????????????????????????????????????
????????????????
Kdo kaj mislite? Komunisti vendar !!!!!!!!!!!!!!!
Vse se ve, kakor za HUDO JAMO, samo en čas bo še trajalo.
Napisal sem vam, kakšne hajke so komunisti oprizarjal proti
nam krščanskim partizanom.
Dražgoše posebna specialnost komunističnih junakov,
ki so tako kot še dandanes reševali samo svojo kožo.
ne vem zakaj ne pokažeš slik 960
umorov,ki so jih komunisti naredili od
41 do 42 v ljubljanski pokrajini.
A se morda bojiš druge plati resnice?
Dane te res ni reba biti več strah.
Mi smo jo spoznavali ,ko je bilo to še
hudo nevarno.
9. januar 2010 ob 12:01
Res jih je lahko sram.
Govorili bodo, da se je osamosvojitev začela s komunisti!
Perverzno!
Zakaj je Slovenija zgubila TRST, GORICO, ISTRO Z OTOKI, CELOVEC?
Skrajni levičarji zdaj ste pa farbate!
koliko so ti ti izkoriščevalci vzeli iz žepa?
Meni niti ficka.Mi pa jemljejo drugi,
Za 40 let dela mi plačujejo 470 eu
pokojnine.Gnili kapitalisti in verni Avstrijci
za to plačajo trikrat več.
Bog ti pomagaj.
vljudnostni nasmeh?
Civilizacijsko kulturni okvir pa je nastal v Evropi prav zaradi nasprotovanja krščanstvu, ki je moralo svojo ideologijo nonstop spreminjati in prilagajati, dokaz za to so številke krščanske Cerkve, ki vsak dela po svoje in trdi da edina pravilno deluje.
Evolucija laži.
9.januar 2010 ob 11:48
"...RKC je pri nas zaradi izdajstva naroda za vedno osramočena in označena...."
Da je RKC izdala Slovenski narod? Daj zbudi se že!
Tudi primorski duhovniki so RKC. Ko komunističnih revolucianarjev v Sloveniji še ni bilo, so se že borili proti fašističnemu okupatorju. Od leta 1922 naprej. Mnogo zavednih Slovencev je po tem letu bežalo pred italijanskimi fašisti v Dravsko banovino. Kdo jim je dal zatočišče?
Falirani študentje ala Edvard Kardelj , hlapci .....iz katerih so vzklili komunistični revolucionarji že ne!
Italijanska RKC to je pa druga zgodba.
prav imaš.Džamija tako mraste ,
potem še ena itd pa bomo imeli
ateistični muslimanizem slovenstvo pa
adijo.
Za Osankarico in Tri žeblje pa je dobro
znano ,da so bili žrtve komunistične mizdaje
in revolucije.Ti pa še kar verjemi pravljicam.
Dobro so te indoktrinirali,saj ne moreš ven ,
mi smo se pred 30 leti še lahko izvili,ko so
nam starši kaj povedali.
Rokovanje Rožmana tako hudo sataniziraš
in vsa njegova dobra dela ne upoštevaš,
vseh že znanih 600 Hudih jam ti pa ne seže do
srca in njihove izvajalce moliš.Ne vem kaj naj ti še
rečem.Želim ti le trohico zravega razuma in malo
poštenja.Pa boš izplaval iz enoumja.
Rešili smo se komunizma, kdaj se bomo RKCja?
Samo brez teh ideologij bo Slovenija normalno delovala, sedaj se pa vsake toliko časa pojavijo domobranski izbruhi s podlim cerkvenim žegnom.
Civilizacijsko-kulturni okvir zadnjih 1300 let našega narodnega življenja.
Ampak veste kaj pa je podlo dejanje, ali pa tudi ne? To, da se je g. Kučan poklonil spomeniku Staneta Kavčiča, katerega je pred 35 leti tudi sam pomagal sesuti...Mogoče pa je to po katoliško SPREOBRNJENJE?!
Samo pohorski bataljon je pobil 2 krat več ljudi, kot jih je potem samih padlo v bitki. Večino domačih "izdajalcev" kot so pravili tistim, ki niso trobili v isti rog kot oni. Da ne govorim koliko domačinov je bilo potem zaklanih zaradi maščevanja Nemcev.
Nacizem in komuinzem sta zločinska sistema, s tem da slednji tolče po lastnem narodu.
No verjetno nisem opozoril prave osebe saj je verjetno urednik tisti, ki bi moral bolj jasno razmišljati.
Hvala in lep pozdrav.
Slovenci imamo svoje običaje.
Lahko začneš proslavljati : IZDAJALSTVO SLOVENSKEGA NARODA
naprimer : 20.4. bi bil primeren datum za obletnico
zgodovina RKC in njenega odnosa do Slovencev se ni začela s prvo rdečegledno interpretacijo zgodovine.
Ali so prisotni sami pri izdajalskih komemoracijah?
ugotovili da je bil vse kaj drugega kot ga
opisujejo komunisti.Prav obratno
rešil je okrog 2000 ljudi.Tudi komunistov in
če je hotel to početi je moral dati tudi kdaj
roko nemškemu generalu.
Ljudje ,že 20 let niso nekatere knige prepovedane.
Preberite kaj.Včasih smo šli v arest za kaj takega.
9. januar 2010 ob 11:28
Kakor koli obračaš, tistih nekaj sto komunističnih revolucionarjev leta 1941so imeli nameto jajc KOMPOVCE v glavi pa VAKUM. Slovenijo so iz gnilega kapitalizma pripeljali v totalitarni komunizem!
Se vidi, da si nek zagovornik klero izdajalcev.
RKC je pri nas zaradi izdajstva naroda za vedno osramočena in označena.
Po drugi strani pa je RKC razumeti, saj gre za Vatikansko organizacijo, ki nima nobene zveze s Slovenijo in slovenskim narodom, katerega zgolj izrablja, da si polni blagajno.
Levstika bi bilo treba poslušati: "Ni važno, da se le piše, važno je, kaj in kako se piše." Hvala.
9. januar 2010 ob 10:49
"kolaborante med drugo svetovno vojno je doletela zaslužena kazen..."
Kaj pa sodišča? ...Če bi kolaborantom pošteno sodili, bi bilo pravnomočno obsojenih na smrt mogoče 100 belih izdajalcev (predvsem vodilni- Leon Rupnik ) pa še nekaj sto rdečih izdajalcev Slovenskega naroda (vodilni komunistične revolucije- Edvard Kardelj).
"me pa zanima, kdaj bo končno doletela kakšna kazen tiste slovenske rdeče kolaborante, ki so leta 91 delali proti osamosvojitvi Slovenije in so podpirali JLA..."
To tudi mene zanima.
9. januar 2010 ob 10:00
""..so pa dajali na liste za odstrel, zapor, deportacije, lagerje...."
Mater si brihten! Pri zgodovini čista petica.
Po okupaciji Dravske banovine so imeli vodilni ( dr.Marko Natlačen) in škofje RKC spisek tistih nekaj komunistev v Sloveniji. Tega spiska ljubljanki škof dr. Gregorij Rožman ni dovolil izročiti okupatorjem. Rožman je imel zaradi tega kar nekaj težav med radikalnimi protikomunisti v svojih vrstah.
Primera ne bom dal saj se ve KDO je to (najprej rdeča kot ... potem vranje črna)
Tovarišija prihaja s podporo tov. Turku, ki je padel v nemilost s svojim javnim simpatiziranjem z nekdanjimi sotovariši, nosilci in zaščitniki političnega enoumja v času absolutne komunistične vladavine.
Rdeča barva je trdoživa in pušča madeže.
me pa zanima, kdaj bo končno doletela kakšna kazen tiste slovenske rdeče kolaborante, ki so leta 91 delali proti osamosvojitvi Slovenije in so podpirali JLA...
a ti res misliš, da je "avdienca" sinonim za prijateljsko kafetkanje, trepljanje po rami in kovanje zarot?
Možganski filter je huda reč, zlasti če ga človek pol stoletja ne prepiha.
Drugače pa - ker bo ta tema brez dvoma razvnela gorečo debato, naj jo otvorim z vprašanjem:
Nasprotovanje komunizmu nikakor ne opravičuje sodelovanja z okupatorjem in prisege le-temu.
Nasprotovanje okupatorju nikakor ne opravičuje pobijanja sonarodnjakov.
Je ta dva stavka tako težko razumeti hkrati? Je tako težko razumeti, da so bili tako dobri kot slabi ljudje na obeh straneh?
Imejmo se Slovenci že končno enkrat radi.
Ko ze mislim, da so vsi izgubili kompas se najde nekdo, ki seje pozitivo.
Bravo!
In še bi lahko nadaljeval, od izdaje Vatikanske knjige leta 1936 z naslovom Temlji nacionalsocializma z navdušenim posvetilom Hitlerju " Siegridu nemške veličine" itd itd.
Iz razvoja kasnejše zgodovine pa so domobranci dobro videli, kaj bo prinesel komunizem in zato njim +, ne pa zato, da ne bo pomote, da so izdali narod, zato pa en - (minus).
In seveda bi se danes vsak pridružil Pahoru(neokomunistom), saj ne pobija naroda (neposredno) in ni bojazni da pride do tega, saj je demokracija, večstrankarstvo.
Da pa RKC hoče krivdo prevaliti na narod in Slovence ponižati na raven avto-genocidalnosti je pa preizkušena krščanska manipulativna taktika za podrejanje žrtve. Ampak Slovenci se ne damo. Kakor se nismo takrat se tudi tokrat ne bomo.
Lepo te prosim....
drugače pa je zanimivo "dejstvo" da domobranci niso nobenega Slovenca ubili...zanimivo razmišljanje, peterkriza....
joj kako bi bili svobodni pod hitlerjem..oh....
Človek pa tako ali tako potrebuje neka "romanja". Včasih je to delala religija, potem partija, danes pa recimo ne bi škodilo, če bi bilo to v domeni rekreacije.
Vsekakor pa ne velja na nobenem od teh "romanj" širiti zgodovinskih neresnic. In to še zlasti zato ne, ker se s ponavljanjem laži - desetkrat nekaj rečeš, pa je že napol res - piše tudi zgodovina, ki ni resnična.
Hrvat sem.
Ampak me zanima kako Slovenci lahko smatrate nekaj kot "osvoboditev", če ste se prisilno morali učiti "srbskohrvaški" (izmišljeni jezik, ker sta to dva različna jezika) jezik, v politiki se je pravtako malo uporabljal slovenski jezik, .. itd.
Kakšna je to za vas osvoboditev? Komunisti so izvedli kulturocid.
Komunisti so bili zavezniki hitlerja nacistov. Mi lahko poveste kakšno večjo uporniško akcijo perd 22. junijem 1941, ko so butasti nacisti izvedli akcijo barbarossa?
Se še ni rodil tisti, ki bi me prepričal, da bi simpatiziral in častil take ničvredneže, kot je on in njegova zločinska druščina.
Če pa pogledamo današnje naslednike tega zločinca je pa jasno: Janez Janša: Preprodajalec orožja, zločinec nad človeštvom!
Smrt fašizmu - svoboda narodu!
Kaj pa kriza?
Brezpoelnost?
Zadolženost države?
Pokojninska in zdravstvena blagajna?
.
.
.
.
Mislim, a imamo bolj pomembne teme v Sloveniji, kot pa to.
Populizem, odvračanje pozornosti od bolj pomembnih zadevah.
Afera na afero, Slovenija pa propada. Bravo mediji in vlada.
Hvala vsem volilcem levega trojčka, upam da ste že spregledali.
Ravnokar si izjavil, da če bi jutri prišlo do vojne, bi se boril na strani okupatorja oz sovražnika, proti Sloveniji, samo zato, ker se ne strinjaš s Pahorjem?
Res zelo čudno razmišljanje
problem je v človeku!!
peace ;)
Tu je razlog za domobranstvo, ker so se bali komunizma. Ne pa narobe razlagat, da so hoteli uničiti lasten narod. Če pa kdo misli, da so ga, pa se naj spomni, kdo je kriv za žrtve po gozdovih. To so KPS, KOMUNISTI, ter njihove rokavice PARTIZANI. In seveda da se zdaj govori o tem, saj se 60 let ni smelo.
Pa ne vpletajte Vatikana vmes.
Pa lep miren dan.
Danes bi slovensko "belo gardo" sestavljali bivši komunisti...Saj drugi tako nimajo kapitala.
Drugače pa imajo tudi neonacisti v Avstriji podobne piknike-kot naši neokomunisti.
oglodajo kosti mrhovine. Tako vlogo vam je namenil Rožman , verjetno čez čas blaženi.
Vaša vera ni niti za nianso boljša , drugačna , od onih o katerih znate govorit veliko slabega.
Bog ne daj da pride do vojne, ampak predpostavimo da pride. Veliko ljudi se pred vojno ni strinjalo s politiko takratne vladajoče koalicije. Ali ima ta množica pravico se bojevati proti Sloveniji samo zaradi tega?
Drugače pa nej mi prosim nekdo pojasni stavek:
"Prisegam pri vsemogočnem Bogu, da bom zvest, hraber in svojim nadrejenim pokoren, da bom v skupnem boju z nemško oboroženo silo, stoječo pod poveljstvom vodje Velike Nemčije, SS četami in policijo, proti banditom in komunizmu kakor tudi njegovim zaveznikom svoje dolžnosti vestno izpolnjeval za svojo slovensko domovino"
Koga je napadla Nemčija?
Proti komu so se borili tisti ki so se borili proti komunizmu, ki je bil takrat tudi v Sloveniji?
In še se v Sloveniji znajdejo ljudje ki to podpirajo....HALO?!?!
Če na volitvah 2012 zmaga katera izmed strank, ki podpira sodelovanje z ukopatrojem, potem pričakujem da bodo vse seje vlade v nemščini, ki bi bila naš uradni jezik, če bi v 2.svetovni vojni zmagala stran, ki jo podpirate.
LP
Nekateri še vedno zločinsko razmišljate. Veliko več vam je puhla in lažniva vera kot ljudje. Sorodniki, , sosedje, znanci. Tisti ki se od vas razlikujejo samo po tem da imajo adekvatno količino možganov.
Škoda je da sliko pravega ljudskega partizanstva kvari komunizem in njegova dolgodobna povojna revolucija.Med izdajalce pa spadajo tudi tisti ,ki med vojno niso imeli niti 15 let.
Razumljivo, udeležencev takratnih dogodkov je vedno manj.
Ali se bo sploh kedaj razčistilo in in dokazalo, zakaj je bil izdan pohorski bataljon in kdo so bili poleg okupatorjev še akterji tega morilskega dejanja na Osankarici.
Nekje sem prebral, da so Nemci na Pohorje poslali agente oz. domače izdajalce, ki so se pretvarjali za ne vem koga (češ da kupujeo drva al nekaj takega) in so pri domačih kmetih poizvedovali po partizanih. Tako so nekega dne izvedeli za točno lokacijo partizanov, poslali gor močne sile, obkolili tabor in uničili četo
Le kdaj boš spregledal in zahteval, da se vsi zapisi iz tistega časa javno objavijo? Da vidimo, kdo je ukazal poboje tistih, ki so končali v Hudi jami, Kočevskem rogu in drugod po Sloveniji. Te ni prav nič sram, da pišeš takšne neumnosti in nesramnosti, medtem ko hodiš po slovenski zemlji, ki je po znanih podatkih skorajda eno samo grobišče.
Prisegam pri vsemogočnem Bogu, da bom zvest, hraber in svojim nadrejenim pokoren, da bom v skupnem boju z nemško oboroženo silo, stoječo pod poveljstvom vodje Velike Nemčije, SS četami in policijo, proti banditom in komunizmu kakor tudi njegovim zaveznikom svoje dolžnosti vestno izpolnjeval za svojo slovensko domovino ...«
Sram me je tega,ponosen pa sem na zavedne slovence ki so se uprli okupatorju ne glede na vse posledice......
Nimamo pojma o dogodkih tedaj, tako da tudi nimamo prave pravice pisat o tem. DEJSTVA pa so, da so partizani naredili ogromno za osvoboditev izpod rok okupatorja IN TUDI, da so določene združbe po vojni(to več niso bili partizani) odstranjevale vse drugače misleče(zajeli so tako domobrance, kot tudi navadne ljudi, ki se niso hoteli prepustiti komunizmu). In tisti, ki mešetari z tema dvema dejstvoma in jih prireja svojemu okusu z namenom vzpodbujanja sovražništva, NI VREDEN POL POF CENTA!!!!
Zdaj pa nehajte s tem sovraštvom IN NEHAJTE ŽE NASEDAT TEM NEUMNIM IGRICAM. V začetku tedna je bil na tapeti Karl, drugo polovico tožilstvo, zdaj pa domobranci in komunisti. Drugi teden pa kaj? Spet gripa? Al Patria? Pa vedno ene in iste bedarije od teh naših medijev. Dajte raje napisat, koliko je brezposelnih in koliko jih komaj prileze čez mesec? Koliko ljudi dobesedno strada? Ali pa koliko otrok nima niti svinčnika pa zvezka za v šolo? Ali pa koliko jih živi v garaži s svojo 5člansko družino? Še naprej naštevam? Tudi bom, če boste mediji še kar naprej pisali take neumnosti. Kaj imamo od tega pričkanja, ki se je dogajalo 100let nazaj? Mater ste dobro zaslepili ta neumen slovenski narod, da smo čisto pozabili na prave tegobe ki nas tarejo in se raje prepiramo o bedarijah!!!
Kaj pa opravičuje pobitje skoraj 3000 partizanov , ki so jih pobili partizani ?
v splošnem to verjetno ne velja, sploh pa v to ne verjamem po napadu na SZ. Partizani so vseeno pobili toliko in toliko Nemcev (oziroma Luxemburžanov, itd), da si težko predstavljam, kakšno sodelovanje je bilo to
Janez Stanovnik:
In ste ob okupaciji končali v partizanih. Vaš bratranec Tine Velikonja, s katerim ste odraščali skupaj…
Stanovnik: … seveda, kot družina smo tamle pri Šempetru skupaj živeli …
… se je pa pridružil domobrancem.
Stanovnik: Hujši je bil njegov brat, ki pa je moj prijatelj in sedaj, ko prihaja iz Amerike, pride lepo k meni in se kot bratranca lepo pogovarjava. On je bil komandant domobranske, takozvane težke čete v Ajdovščini. Jaz sem bil pa član pokrajinskega odbora OF za Primorsko.
Lahko vam povem zanimivo zgodbo. Tamle gor na Predmeji je bil kaplan Bine, priimek sem že pozabil, in ko sem nekoč prišel k njemu, mi pravi: »Pol ure si zamudil, bi ravno svojega bratranca pri meni srečal.« [smeh] No, tako, da vidite, kako je to med vojno zgledalo. Nekaj časa smo bili mi pri kaplanu, potem so bili pa ta beli. [smeh]
Vidva se sedaj normalno pogovarjata?
Stanovnik: Midva se normalno pogovarjava. Pred mesecem sta bila oba pri meni, Tine in Jože, in smo se kot bratranci kar kakšni dve uri lepo pogovarjali pa spili kakšna dva litra vina.
Se pravi, da sta vidva dosegla spravo?
Stanovnik: Ja, midva se kot družina čisto normalno obnašava, ampak si vse naravnost in ostro povemo. Bi imeli kaj napisati, če bi slišali tisti pogovor. [smeh]
Verjetno ne. Saj ni smel vedeti.
Verjamem, da so se domobranci organizirali predvsem zaradi zaščite vasi pred težavami z Nemci po partizanskih akcijah, ter zaradi nasprotovanja ideji komunizma, in ne zaradi želje po sodelovanju z okupatorjem. Nihče si ne želi imeti okupatorja. Vseeno pa to ne opere krivde, da so sodelovali z okupatorjem.
Skupno je, da se na obeh straneh lahko spominjamo žrtev, in obe strani bi morali priznati svoje napake. Tega pa ne stori noben in še 50 ali več let bomo po nepotrebnem debatirali te stvari.
Tisti, ki so pa z njimi sodelovali pa bodo za veke vekomaj-IZDAJALCI!
Amen.
ne mesaj partizanske proslave s komunizmom! proslava obelezuje dogodek iz vojne, bitko, in ne kasnejso oblast...
Nekaj resničnega je v izjavi, nima kaj proslavljat, spominja pa se verjetno grozot, ki so jih izdajalci storili lastnemu narodu.
Drugače pa - ker bo ta tema brez dvoma razvnela gorečo debato, naj jo otvorim z vprašanjem:
Nasprotovanje komunizmu nikakor ne opravičuje sodelovanja z okupatorjem in prisege le-temu.
Nasprotovanje okupatorju nikakor ne opravičuje pobijanja sonarodnjakov.
Je ta dva stavka tako težko razumeti hkrati? Je tako težko razumeti, da so bili tako dobri kot slabi ljudje na obeh straneh?
Imejmo se Slovenci že končno enkrat radi.