Slovenija

Poudarki

  • "Sprememba daje napačen vtis"
  • Pirnat neustavnosti ne vidi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 32 glasov Ocenite to novico!
Tožilstvo
Bo tožilstvo ostalo pod notranjim ministrstvom ali bo novemu ministru Pličaniču uspelo doseči spremembo zakona in koalicijske pogodbe ter ga vrnitipod pravosodni resor? Foto: BoBo
Andraž Teršek
"Če je organizacijsko tožilstvo uvrščeno pod isto ministrstvo kot policija, je ta zunanji videz ustavnopravno nesprejemljiv. Ni se nam treba dotakniti vprašanja, kako bo v praksi," je prepričan Teršek. Foto: MMC RTV SLO
       V državah z visoko pravno in politično kulturo se samo po sebi razume, da so sodišča in tožilstvo neodvisna, in je potem malo pomembno, na katerem naslovu je, denimo, tožilstvo ter kateri minister ima nad njim splošno ingerenco. Kjer visoke pravne kulture ni, so pa vedno neki dvomi. To so za mene osebno znaki, da še vedno zorimo kot pravna država.       
 Predsednik ustavnega sodišča Ernest Petrič za STA

Dodaj v

"Prenos tožilstva pod notranje ministrstvo odpira nedopustne dvome"

Opozicija se še ni odločila za pobudo ustavne presoje zakona o vladi
15. februar 2012 ob 08:16
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Ali je prenos tožilstva pod notranje ministrstvo ustavno sporen, po mnenju pravnika Andraža Terška ni težko vprašanje. Pomemben je namreč že sam zunanji videz, ki se s tem ustvarja.

Poslanski skupini SD in Pozitivna Slovenija še usklajujeta besedilo morebitne ustavne pobude o zakonu o vladi. V njem je nova vlada zapisala, da se tožilstvo prenese s pravosodnega na notranje ministrstvo, kar je ustavno sporno, so prepričani v največji opozicijski stranki.

Ker za ustavno pobudo potrebujejo vsaj še dva podpisa poslancev drugih strank, se o sodelovanju pogovarjajo s SD-jem. Vodja poslancev SD-ja Janko Veber meni, da pa ustavna spornost ne more biti edini argument, saj je po njegovih besedah z organizacijskega vidika tak prenos pristojnosti mogoč. Prepričani pa so, da je zakon o vladi nesprejemljiv zato, ker odpira možnost, da bi prišlo do zlorabe izvajanja nadzora nad tožilstvom, in je nekako "napotek k možni zlorabi ministrstva za notranje zadeve, kdo bo ovaden in kdo ne".

"Sprememba daje napačen vtis"
Toda ustavni pravnik Andraž Teršek poudarja, da je to napačna argumentacija. Za MMC je povedal, da bistvo vsebine take pobude ne sme biti, kaj se v praksi dejansko dogaja na relaciji tožilstvo – policija, ampak da je to eno izmed tistih vprašanj, kjer je že zunanji videz dovolj tehten razlog, da zakon ni ustavno sprejemljiv. "Daje namreč napačen vtis, in sicer da tožilstvo ni del pravosodja, kar je, ter odpira vrata dvomu, kako delo v praksi poteka. To je ustavno nedopustno."

Pri marsikaterem vprašanju na področju ustavnega prava je pomemben tudi zunanji videz, meni Teršek. Tako je tudi pri organizaciji državne oblasti in njenih organov, ki ne sme biti taka, da se pojavlja kakršen koli dvom, kaj se v praksi dejansko dogaja. "Tako kot je pri sodniku pomembno, da daje videz neodvisnosti in ne le da je dejansko neodvisen pri sojenju. Tako kot je pomembno tudi pri referendumski kampanji, zakaj ljudem gre, kakšni so njihovi nameni z referendumom, in ne le sama vsebina referendumskega vprašanja," pojasnjuje.

Pirnat neustavnosti ne vidi
Zato se tudi ne strinja s stališčem pravnika Rajka Pirnata, ki je že pred dnevi dejal, da je selitev tožilstva pod okrilje notranjega ministrstva sicer neprimerna, vendar pa ne ogroža delitve oblasti. "Neustavnosti ne vidim. Pa tudi sama ta sprememba nič ne spreminja pristojnosti ministra, ampak samo spreminja, kateri je pristojni minister. Problem bi bil, če bi z zakonsko ureditvijo zmanjšali pristojnosti tožilstva."

Leta 1998 je sodišče že presojalo vprašanje
Da je vprašanje smiselno nasloviti na ustavno sodišče, poleg Terška poudarja tudi zdaj že nekdanji minister za pravosodje Aleš Zalar. Tožilstvo je po ustavi uvrščeno pod poglavje o pravosodju, in ne drugam, je poudaril. Podobno se je glasila tudi razsodba iz leta 1998, ko so takratni člani ustavnega sodišča zapisali, da "ustavna uvrstitev tožilstva med sodstvo na eni ter odvetništvo in notariat na drugi strani jasno kaže na to, da je tudi ustavodajalec izhajal iz pri nas tradicionalnega pogleda na tožilstvo kot del pravosodja v širšem smislu".

Pomembno bo besedilo morebitne pobude
Ali bodo torej opozicijski poslanci ta del zakona o vladi poslali v presojo, bomo videli v naslednjih dneh. Bo pa pomembno, kako bodo zastavili besedilo same pobude. Po Terškovih besedah namreč ustavno sodišče prepogosto ne odloča o pomembnih ustavnih vprašanjih, ampak ponagaja in zaradi procesnih razlogov ali preslabe argumentacije ne želi prejeti pobude v obravnavo. "Je pa res, da večinoma tisti, ki sestavljajo te pobude, ne pokažejo primerne stopnje obvladanja ustavnih vprašanj."

Odprta pa je še možnost, da si bo koalicija morda premislila in spremenila ta del zakona ter tožilstvo vrnila pod pravosodno ministrstvo. To je v svoji predstavitvi pred parlamentarnim odborom povedal novi minister za pravosodje in javno upravo Senko Pličanič. Drugi koalicijski partnerji so do tega predloga še zadržani.

Ana Svenšek
Prijavi napako
Komentarji
vlasansi
# 09.03.2012 ob 22:46
Sodna veja sodi , tožilci tožijo , branilci branijo. Zakaj bi tožilci sodili v sodno vejo oblasti, tako ono kot branilci niso podvrženi sodni veji. Tožilci sestavljajo obtožni predlog skupaj z kriminalisti in so dejansko bolj povezani z policijo.
ivod
# 20.02.2012 ob 12:09
... to je takole :
...
... Brezigarjeva ni postala ministrica
... Zver kandidira za predsednika republike in ne ona kot že pred leti ...
... ona bo samo vodila komite oz. komisijo za nadzor tožilcev ...
... kako preprosto, ne da ?
...
slosem
# 16.02.2012 ob 15:37
seveda je sporen, ker razbija navezo lds mnz-tožisltv-sodišča, nje. zdaj pa bodo jurćke še preganjali ali kaj, nje.
R2D2
# 16.02.2012 ob 14:09
... zaupanje je dobro KONTROLA je boljša ...
kolibri123
# 16.02.2012 ob 09:37
S prenosom tožilstva pod policijo poveča dvom v njegovo neodvisnost.
Ne gre za strokovno pač pa politično odločitev, saj se je o tem negativno izrekla vsa stroka, skupaj z Barbaro Brezigar.

Problematična in sumljiva je naglica, s katero je koalicija pod vodstvom Janeza Janše potegnila to potezo in zmanjšuje zaupanje in kredibilnost tako v PM, kot vlado in državo. Ker poznamo slog vodenja PM, ki je absolutističen in carski. Ilustrativen je njegov prvi intervju na TVSLO po potrditvi, kjer se je dal kazati v Titovem tronu pod kristalnimi lestenci Titove rezidence na Brdu.

PM nove slovenske vlade, je vpleten v sodne procese treh držav zaradi korupcije na najvišji državni ravni iz časov, ko je bil predsednik vlade, se pravi neposredno nadrejen tistim, ki so se pogajali za pogoje teh državnih nakupov. Razjasnjena ni bila orožarska afera, v katero je osebno vpleten in o kateri so prišle na dan javnosti doslej neznane informacije in ki zahteva razjasnitev pred javnostjo. Razjanjene niso bile niti družinsko- prijateljske povezave v drugih poslih, ki bi morda zahtevali vsaj razjasnitve, če že ne sodnih postopkov - črne gradnje njegovega brata, ki v preteklosti niso bile bile sankcionirane kljub zaključenim upravnim postopkom (črna gradnja domače Janševe hiše v Grosupljem, nakupi nepremičnin preko njegovega brata, nejasen izvor premoženja za nakupe osebnih nepremičnin...), vpletenost prijatla Zavrla (Pristop), ki je od Janševega brata za milijone odkupil Rajkovo malovredno firmo in nakup dveh luksuznih apartmajev v avstrijskem mondenem letovišču s tem denarjem v gotovini, od katerih koristi enega tudi Janša z družino...

To skupaj s politično in ne strokovno odločitvijo o podreditvi tožilstva policiji, ki jo vodi izkazano avtokratski policijski minister Gorenjak, državljanom, stroki in vsem, ki poslujejo s Slovenijo, upravičeno podpira nedopustne dvome.
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 20:14
@Lovec:
Glede koruptivnosti seveda moramo vzpostavit pravno državo, ampak eden od pogojev je spremmeba mentaliteta naroda. Recimo za Skandinavce velja, da jim je korupcija zavrženo dejanje. Slovenci smo pa bolj Balkanci v tem smislu. Če pade drobtina za nas, pogledamo stran.

Glede strahu je pa odgovor na dlani. Janšo je strah.:)
horjenevje
# 15.02.2012 ob 19:18
dob se počasi odkriva , pa ga je treba hitro nazaj zameglit .
Vrtnica
# 15.02.2012 ob 17:51
Popolnoma se strinjam z mnenjem g.Petriča,
le zadnji stavek je odveč.
DrMatilda
# 15.02.2012 ob 16:48
Še dobro, da smo (pre)živeli Zalarja in se danes sploh kdo o tem sprašuje, prej so bili namreč vsi zadovoljni, ne le na vzorno sodelovanje sodišč, tožilstva in policije, temveč tudi občin, socialnih služb in družbene samozaščite. Zalar je bi v bistvu iskren, on je pač ugotovil, da so vsi isti in bi delovali še veliko bolje, če bi jih preprosto združili v eno veliko, dobro organizirano združbo, na dosmrtni oblasti. Škoda, da tujina ni imela posluha za te napredne ideje in še vedno ne morejo razumeti, kako lahko policija brani le interese priviligiranega, nedotakljivega sloja prebivalstva, v deželi kjer ni pravice in je pokradeno praktično vse, ki obsoja nedolžne ljudi, jih kriminalizira ter si proti njim izmišljuje razne konstrukte, ki je razslojena na prvo in drugorazredne državljane, za katere večkrat ne obstajajo niti možnosti pravnega varstva ter pritožb na tuja sodišča, saj so običajno obsojeni na podlagi le posrednih dokazov, neposrednega pa ni nobenega ali jasno kažejo na polno odgovornost oligarhije, ki pa pri nas nikakor ne more biti kaznovana. Res ne vem, kako naj se izrazim, da bo bolj razumljoivo, kaj se pri nas dogaja in še bolj pomembno zakaj, kdo in za čigave interese nam to dela. Kako imajo pa vprašanje drugorazredni državljanov rešeno Hrvati, a pri njih tudi država preganja le sovražnike fašistov, manj uspešne ter prilagojene, je med nami in njimi sploh kakšna razlika?
Naše vrhovni strokovnjaki ter avtoritete napačno domnevajo, da je bilo do sedaj pa vse v redu in si vsi njihovi pravosodno represivni delavci zaslužijo čast in spoštovanje, da jim bomo državljani spregledali vse te svinarije in pozabili na najlepša leta skrajno krivično uničenih življenj, ker imamo kot nacija neke višje cilje, za Zahodni balkan gre, kaka Slovenija neki, to je le služba. Mislim, da je v tej ledeni zimi zadnje čase zelo vroče, če se ne bodo hitro spravili k sebi in začeli revidirati na milijone zadev, vračati čast in premoženje diskrinminiranim poštenim državljanom, preganjati in kaznovati pa prave krivce oziroma same sebe, v imenu ljudstva, zna kmalu obveljati neka druga pravica, menda devetka, kot ji ljubkovalno pravi narod.
Lovec
# 15.02.2012 ob 16:13
@binder
Jaz se ne bi tako enačil.
Moraš razlikovati med ljudi ki imajo položaj moč in vpliv da lahko spreminjajo in med ljudi, ki tega nimajo.
Za tiste ki imajo moč in vpliv mislim na ljudi ki vplivajo na družbo itd.

Zato ne bi opravičeval dejanja ipd.

To o političnem podrejanju tega pred cca 3 leti nisem slišal, pa ne tudi pred cca 6 meseci. Torej to ne zdrži. Pač nekoga mora biti pošteno strah.
Jezni Smrk
# 15.02.2012 ob 14:58
Sovražim nedopustne dvome.
K_ris
# 15.02.2012 ob 14:28
@Kanin

Če prav vem, je tudi Janković predvideval prenos pod notranje ministrstvo.

Narobe veš. Poglej parafirano koalicijsko pogodbo, ki je javno dostopna.
james.bond
# 15.02.2012 ob 14:11
@Kanin ... a si ti ze kdaj slisal za star rek kadija tuzi, kadija sudi?
Kanin
# 15.02.2012 ob 13:59
Ne vem zakaj je toliko hrupa. Janša je v postopku, kolikor je meni znano tudi Janković (ali bi zaradi mutnih poslov z zemljišči, sinovi in podjetju na Cipru vsaj moral biti). Če prav vem, je tudi Janković predvideval prenos pod notranje ministrstvo.
Zdi pa se mi popolnoma vseeno, kje je to tožilstvo, saj je prejšnja vlada nastavila takšne kadre, da če bo sedanja oblast karkoli - morda celo upravičeno - pripomnila, bo celi vrag. Se mi zdi, da lahko tožilci samo spijo, saj se bo vsako mnenje (tudi na račun nedelavnosti!), ki bo izrečeno od kateregakoli politika sedanje oblasti, smatralo že kot strašen napad na njihovo neodvisnost.
Zato je vse tole razkazovanje mišic le neko politično nagajanje, brez realnega ozadja. In verjetno je veliko pomembnejših tem, ki bi si res zaslužile pozornost.
friderich
# 15.02.2012 ob 13:42
PICENG
sej bi kej dodal pa si vse povedal. zato plus.
ti, a se desni tudi delijo na prijazne in na tiste ......krvoločne
PICENG
# 15.02.2012 ob 13:37
"zdravamarija" (ime??!?) : Komunisti utihnite.Hijene pokvarjene zafukali ste državo sedaj pa gobezdate.Tožilstvo budale je še vedno samostojno.To pa ne razumejo isti otroci keteri so očetje po vojni klali naše ljudi.

Od navedenih 4 stavkov popolne duhovne revščine in pitbulske popadljivosti so na mestu le naslednje besede: ...utihnite. ...ste državo, sedaj pa......je še......To pa ne.....
vse ostalo je umazana navlaka nepismenega gobezdala.
Admin, "gobezdalo" sem napisal vsled uporabe tega besedišča v originalni izvedbi! Vse ostalo pa je dokazljivo.
friderich
# 15.02.2012 ob 13:33
dvoma pa ni ane. varčevati je treba:)
friderich
# 15.02.2012 ob 13:30
odpira nedopustne dvome.
ne vem kaj jim ni jasno. nobenih dvomov ni, je pa nedopustno da se v fazi ko janša še ni zaključil svojih zgodbic na sodišču, karkoli spreminja v sodstvu ali pri tožilcih. tudi če ima SDS povsem poštene namene bo v zraku senca dvoma. sploh če bo oproščen krivde. mislim da si en normalen človek ki ima kaj občutka tudi za čast ne samo za oblast, tega nebi privoščil
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 13:03
@Lovec:
"Jaz še nisem slišal argumente proti. "

Vsa stroka plus PKK itd. so proti, jim je to sporno, vidijo v tem poizkus političnega podrejanja itd.. Kaj ko bi začeli z argumenti za, da vidimo, česa ne upoštevajo vsi ti strokovnjaki?

"Goljufija je vgrajena v sistem in pravni red. "

S tem se pa strinjam. Nenazadnje tudi vsi mi mali ljudje na dnevni bazi počnemo koruptivna dejanja, samo se jih ne zavedamo oz. jih ne obsojamo. Korupcija je tudi, če poznaš sestro pri zdravniku in te spusti preko vrste ali če poznaš mojstra na tehničnem in ti pogleda skozi prste, ker te pozna.
levak
# 15.02.2012 ob 12:45
zdravaslovenija
Komunisti utihnite.Hijene pokvarjene zafukali ste državo sedaj pa gobezdate.Tožilstvo budale je še vedno samostojno.To pa ne razumejo isti otroci keteri so očetje po vojni klali naše ljudi.


Tvoje razumevanje dialoga in pa komentarjev na tej strani je pa zelo široko. Iz tvojega komentarja veje skrajno desničarsko razpoloženje. To pa razumejo desni otroci kateri še sedaj koljejo ljudi .
zapatist
# 15.02.2012 ob 12:41
@zdravaslovenija
Komunisti utihnite.Hijene pokvarjene zafukali ste državo sedaj pa gobezdate.Tožilstvo budale je še vedno samostojno.To pa ne razumejo isti otroci keteri so očetje po vojni klali naše ljudi.

zdrava slovenija?
ksenak2
# 15.02.2012 ob 12:39
Niti eden od nas, niti kuhar Luka Novak tu ni strokovnjak za pravne zadeve, kaj šele vrhunski strokovnjak za pravne zadeve. Mi tukaj lahko govorimo le o tem, da je zadeva skrajno neokusna in dvomljiva.

Kaj hoče Janez Janša s tem, ne vemo. Da mu je to zelo pomembno, se vidi iz hitrosti in pomembnosti, ki jo obeša na to zadevo. Vemo, da ima kristalno jasen načrt, zakaj mu je to pomembno, sam načrt pa je nam, ki smo tu, neznan.

Vemo, kdo je Janez Janša in kaj ima na grbi- precej masla - vpleten v sodne procese o koruptivnih državnih poslih v 3 državah plus vse svoje privatne dišeče posle. Zato je ta prenos tožilstva pod policijo zelo smrdljiv, še posebej zato, ker je to v EU unikum in ker je to proti v Sloveniji sprejetemu sklepu iz leta 1998 in EU zakonodaje. Slišali smo tudi, da ima edino Saudska Arabija, ki ne slovi po demokraciji, tako ureditev.

Stroka, skupaj z Barbaro Brezigar vred, se je izjasnila PROTI.

Torej gre v tem primeru izključno za politično in ne strokovno ureditev, ki je nekomu, ki je to politično odločitev sugeriral, pomembna.
zbudse
# 15.02.2012 ob 12:27
Komu že ???
zdravaslovenija
# 15.02.2012 ob 12:15
Komunisti utihnite.Hijene pokvarjene zafukali ste državo sedaj pa gobezdate.Tožilstvo budale je še vedno samostojno.To pa ne razumejo isti otroci keteri so očetje po vojni klali naše ljudi.
Lovec
# 15.02.2012 ob 12:12
@Binder ...
Težave ni od tega trenutka ali izpred 3 ali 4 6 in tako alje let. Težave je v tem, da imamo v sloveniji sistemsko krizo. Goljufija je vgrajena v sistem in pravni red. To je velika napaka. Kriza izmišljena ali resnična sedaj to naplavlja na površje. Ker tisti, ki so to soustvarjali ali ustvarjali sedaj nimajo kontrole nad tem procesom.
Najprej je potrebno uredi sistemsko in ustvariti pogoje ter okvirje delovanja države in gospodarstva. Natančno določiti, kaj pomeni kršitev zakonov in kaj temu sledi in to dosledno spoštovati, vsaka oblika manipuliranja z davkoplačevalskim denarjem mora biti strogo sankcionirana.
Lovec
# 15.02.2012 ob 12:04
Jaz še nisem slišal argumente proti. Torej argumente, ki bi nedvoumno pričali o tem, da je to sporno dejanje. Pravniške formulacije in procesno nategovanje me ne zanima, zanima me konkretni argument.

Argument nadzora ne zdrži. G Zalar je imel pod seboj obe ministrstvi, težko me bo kdo prepričal da sam sebe ni nadzoroval oz. da je bil tolko zadet ko je upravljal eno funkcijo, se druge ni spomnil. Prav tako ne zdrži namreč g. Zalar je bil desna roka ga. Kresalove in eden izmed vidnih funkcionarjev LDS-a. Torej argument nadzora ne bo zdržal.

To strašenje ljudi je neumnost. Naj enkrat začne sodstvo, tožilstvo in policija delati in naj zaprejo vse tiste, ki so storili kazniva dejanja. In naj velja za vse enako.
Črtomir
# 15.02.2012 ob 11:54
Levaki se grozno bojijo, da pride tožilstvo pod notranje ministrstvo, ker potem bodo čistke raznih lopovijankovičev hude.
Kršenje zakonov je pod KGB vlado postala slovenska folkora, seveda je to veljajo samo za koritarje.
Navadni državljani pa so bili za pol ukradene klobase nemudoma obsojeni in to pravnomočno!
Breathe
# 15.02.2012 ob 11:54
@ binder
Pomembno je, kako bodo novi ministri pritiskali navzdol, koliko bodo zahtevni do svojih podrejenih, ali jim tudi kdaj ne bodo zaupali ;-)
Luka Novak
# 15.02.2012 ob 11:46
Povprečnega Slovenca ne zanima kako so posamezna ministrstva urejena, kot tudi ne ali ga vodi Zalar, Gorenak ali kdo tretji, niti ne kaj si o tem misli stroka, ampak učinkovitost.

In če so bili do sedaj uspešni predvsem pri lovu na kurje tatove in dosledni za vsak km/h prekoračene hitrosti oz zamujen rok plačila bomo o uspešnosti te poteze lahko govorili takrat, ko bo tudi kakšen kaliber tipa Zidar in njemu podobni obsojeni enako hitro in dosledno »nagrajen« z primerno kaznijo, ali ko bodo npr. Jakliču enako učinkovito podrli črno gradnjo.

Če pa zaposleni recimo ne zanjo Jakliču odredit rušitve, ker jim slednji vedno znova najde napako, potem naj tisti, ki je avtor »izdelka« oz odgovoren zanj tudi takoj »leti« iz službe, pa ne glede ali je iz te ali one stranke.
Tomažin
# 15.02.2012 ob 11:45
Tožilstvo po naravi spada za isto mizo z ministrstvom za notranje zadeve, saj vlaga tožbe na osnovi dokaznega gradiva, ki jih zbira policija. Če je tako kakor doslej, ni čudno, da se zadeve v postopkih iz gospodrskega kriminala končujejo kakor se predvsem zato, ker se odvetniki in tožilci zmenijo pod mizo že zjutraj na kavi in je očitno vse odvisno od debeline kuverte, zato jih je nujno ložiti med sabo, saj morajo na polno zastopati vsak svoje interese, ne pa skupne, ki jih združuje kuverta.
Vidi pa se, kdo se boji tega in si omogočanje nekaznovane kraje javnega premoženja celo jemlje za svojo ustavno pravico. Kje živimo!
zapatist
# 15.02.2012 ob 11:44
@binder dandet

Do tu drži.
Ko pa se začenja debata od kje in na kakšen način naj pridejo prilivi in kam naj bodo namenjeni odlivi, pa prideš na polje ideološkega.
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 11:42
@zapatist:
Do te mere, da uravnotežiš prilive z odlivi, je lahko. Kmečka logika, vsaka gospodinja to zna.
zapatist
# 15.02.2012 ob 11:39
@binder dandet

Ekonomska politika ni nikoli apolitična in neideološka.
borbo
# 15.02.2012 ob 11:32
Spet prebiram misli o tem, da karkoli bo naredila ta vlada, ne bo v redu. Pri tem pa ti politični analitiki pozabljajo zgodovino zadnjih treh let in vseh silnih polen pod kolena reformam (hvala).
Sedaj pa ne jamrat ampak delat. In ja tožilstvo pod MNZ nas bo potegnilo iz krize, v katero so nas dodatno potunkali referendumi s podporo JJ.
bistri08
# 15.02.2012 ob 11:31
Ne vrjamem, da se kdo sploh boji sprememb, kakor se tukaj natolcuje. Gre zgolj za prakso omalovaževanja in diskreditacijo pobud, ki prihajajo od pomladnih strank.
von Rhein
# 15.02.2012 ob 11:30
Ja,in še nekaj.Znano je kaj je nastalo zadnja leta ,ko je finance vodil Križanič.Res je nesposoben,to vsak vidi kako zna prikazati problem ali stanje.Ampak,tako nesposoben pa spet ni,da ne bi znal razporejati financ.V finančno ministrstvo so nastavili bivšega zadrtega udbovca,ki je pod nazivom lobist,svetoval kam je treba usmeriti denar.To je bila za Križaniča KOMANDA iz "centrale".In kam je šla večina tega denarja?Zakaj je bilo kar nekajkra treba dokapitalizirati (pravi izraz je sanirati) NLB? In prekomerno zadolževanje,posojila,ki jih bo treba vrniti z VISOKIMI obrestmi? Večina sledi za tem denarjem je izbrisanih.
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 11:30
@Breathe:
Za Križaniča sem jaz od 2009 dalje govoril, da ga mora Pahor zamenjat. Ampak Križanič je zdaj voda pod mostom. Pri aktualni vladi pa me motijo prej omenjeni 4je. Saj sem zapisal, da Černač in še posebej Gorenjak sta strokovno podkovana. Žal ne delujeta strokovno, medtem ko Žerjav in predvsem Erjavec pač nista strokovnjaka za dana področja in še posebej Žerjavovo je pomembno v dani gospodarski situaciji.

@lazarp:
Ves čas predvolilne kampanje sem trdil, da predvolilni programi niso dovolj ekzaktni. So samo obljube in floskule. Zdaj že sicer operiramo z malenkost več ciframi, posebej izpostavljenih je teh 800 mio, za katere ne vedo natačno povedat, kje jih bodo našli. Podobno je z nekateri ukrepi ala olajšave, ki bodo pomenile manjše prilive, ne ve pa se, kje bodo te prilive nadomestili. Šušteršič je meni eden boljših predstavnikov v tej vladi zaenkrat, ne ker bi se strinjal z njegovimi ekonomskimi pogledi, ampak ker deluje strokovno in apolitično in ker mislim, da je pravi človek za reze, ki so bili nujno potrebni že pred 3 leti, neoliberalizem ali social demokratski pogled gor ali dol. Oddaje pa nisem gledal, da bi lahka potrdil ali ovrgel tvoje občutke.
nekdodalec
# 15.02.2012 ob 11:27
Tozilstvo po majerjem = skrijte se vsi drugacemisleci!!
nekdodalec
# 15.02.2012 ob 11:26
Kaj se sekirate.. saj bo tozilstvo v "varnih" majerjevih rokah..

hehe..
zapatist
# 15.02.2012 ob 11:19
@von rhien

Kar se anomalij v javnem sektorju tiče se pa strinjava. Žal do nekaterih prihaja tudi v zasebnem sektorju.
von Rhein
# 15.02.2012 ob 11:18
Dodatek...Štrukljev kader ima previsoke plače.Glede na to kakšen je njihov produkt dela.
von Rhein
# 15.02.2012 ob 11:15
zapatist...delavec v industriji ima prenizko plačo.Delavec v javnem sektorju ,naj bo gasilecpoklicni,policaj,carinik ima prenizko plačo.Zdravnik,ki je res zdravnik ima prenizko plačo.Po naštetem vidiš,da nisem tako mislil.

Ampak,ali ti veš koliko dobijo zaposleni v nekih quasi uradih,agencijah in podobnih izumih?.Koliko denarja dobesedno delavcu pokradejo notarji,advokati ,če rabi njihovo uslugo.Cene so preprenapihnjene.Da ne omenjam butastega stroška za nesposobne ministre in poslance,ki po koncu mandata kljub svojim neverjetnim sposobnostim ne znajo poiskati službe ali ustanoviti lastne firme.Denar v proračunu?Tak halo zaradi ministrstva za kulturo.Od 200 milijonov iz proračuna je šla polovica za administracijo,ostalo pa za kulturne zmazke v večini.Pravi ustvarjalci kulturnih vrednot niso dobili nič.
Če bi našteval dalje,bi bil predolg.Tega ne maram.Vidiš pa kaj hočem prikazati.
Kokodak
# 15.02.2012 ob 11:14
Do sedaj so lahko neodvisno nastavljali rdeče strokovnjake na tožilstvo.
Rušili so Brezigarjevo in jo zmerjali, da je Janševa.
Na vrh tožilstva so nastavljali najbolj sporne osebe iz obdobja diktature.
Tožilstvo so zlorabljali za boj proti opoziciji.
Zadeve rdeče krvi so pošiljali v Postojno, druge spise založili.
Miselno se premaknili v leto 1989, ko so lovili drugače misleče in kaznovali verbalni delikt.

Vse lepo in prav??

Meni ne!

Dovolj je rdečega sprenevedanja.
zapatist
# 15.02.2012 ob 11:03
@von rhein
Preveč za plače in premalo za razvoj.

V letih največje gospodarske rasti to je v času med 2004 in 2007, so se ustvarjali ogromni profiti. Kljub temu, da se povprečne plače temu niso prilagajale, vsaj v javnem sektorju so zacementriane že skoraj 6 let.
Torej je ostalo veliko denarja, ki bi lahko šel v razvoj. Pa je dejansko šel? Ne. Šel je v tajkunske nakupe, špekulacije, pregrevanje gospodarstva itd. Od takratne gospodarske rasti povprečni Slovenec nima NIČ. OK, mogoče kakšen kredit več, ki si ga je nakopal na podlagi obljub o svetli prihodnosti in pa razsuto državo.
slofbi111
# 15.02.2012 ob 10:54
Iz članka je lepo razvidno, da s takšno ureditvijo ni nič narobe, razen tega da se levičarjem tresejo hlače.
Breathe
# 15.02.2012 ob 10:50
@ binder
Glej, ne da bi zagovarjal to vlado, jasno, da ima napake. Ampak zdaj razglabljati, kdo je strokovnjak in kdo ne, nam ne pomaga veliko. Konec koncev je Križanič kao neki strokovnjak pa mislim, da bi jo državne finance bolje odnesle, če bi bil jaz minister.
MIRNČAN
# 15.02.2012 ob 10:47
Mah ne vem kaj rine z glavo skozi zid.
zapatist
# 15.02.2012 ob 10:46
@von reihn
Logika je v tem,da je priliv denarja nepravilno razporejen

Se zelo strinjam

Preveč za plače in premalo za razvoj.

Se ne strinjam. Se ti zdi, da ima povprečni delavec v zasebnem ali javnem sektorju prevelike plače?
von Rhein
# 15.02.2012 ob 10:43
Logika je v tem,da je priliv denarja nepravilno razporejen.Preveč za plače in premalo za razvoj.Kdor ve v kakšne luknje pada prihodek se lahko samo zgrozi.
cicimici
# 15.02.2012 ob 10:37
Pa lepo vas prosim, nehajte že razpravljati o ministrstvih. Tako se je odločila vlada in pika. Naj bi vprašali nas kaj si želimo ali morda opozicijo? Vsi, prav vsi so v predvolilnem času napovedovali krčenje resorjev, zdaj pa tak halo. Kako zmanjšati, če ne ukiniti ali združiti? To je ta vlada naredila in prav je tako. Pustite jih naj delajo! Jaz jim zaupam! Čas bo pa pokazal, če so se odločili prav.
zapatist
# 15.02.2012 ob 10:34
Hočem povedati, da je njegova ekonomska politika zelo enostavna in bi jo lahko sfural vsaj osnovonšolec.
Vsak lahko zmanjša stroške na račun delavcev. Dober menedžer je za mene tisti, ki podjetje pelje v smer, da le to raste, da ima vedno večji dobiček in da imajo delavci vedno več pravic in vedno večje plače. Konec koncev je to smisel države. V Sloveniji pa se od osamosvojitve naprej dogaja to, da kljub temu, da je družba vedno bolj bogata ( ok, razen zadnjih par let ) da se konstantno krčijo razne pravice in socialna država, češ da denarja za to zmanjkuje. Kje je tu logika?
Za kaj takega pa moraš imeti po moje več znanja, kot ti ga nudi Šuštaršičev birokratski kalkulator.
ResIpsaLoquitur
# 15.02.2012 ob 10:29
Teršek? Nima za burek!
zapatist
# 15.02.2012 ob 10:28
@lazarp
Jaz začenjam dvomiti tudi v Šušteršiča.

Včeraj oddaje Odkrito sicer nisem gledal, ampak jaz v Šušteršiča ne dvomim. Mislim, da gre pri njemu vseskozi za neko konsistentno držo, ki pa je poenostavljena v svojih neoliberalističnih tendencah.
Gre za zelo enostavno logiko, da je treba čimbolj zmanjševati stroške, pa naj stane kolikor hoče.
Primerja na primer javni in zasebni sektor v smislu, da se morajo stvari med njima izenačiti. Namesto, da bi rešitev videl v temu, da se zaposlenim v zasebnem sektorju poskrbi, da bodo uživali več pravic in da se jim jih neha konstantno krčit, vidi rešitev obratno v temu, da se znižajo delavski standardi na nivo industrijske revolucije tudi za javni sektor.
von Rhein
# 15.02.2012 ob 10:20
Vsevedni...preden pričnete izlivat svojo bolečino zaradi tega poiščite informacijo...kdo je predlagal prenos tožilstva drugam in zakaj tak predlog.

ksenak2,ti pa vzemi karton,napiši nanj svoj protest in se postavi pred sedež tožilstva.Mogoče bodo videli in pričeli s postopkom.
K_ris
# 15.02.2012 ob 10:12
Če seše Barbara Brezigar ne strinja s takšno odločitvijo, potem veš, da so šli zelo daleč.
zapatist
# 15.02.2012 ob 10:09
Glede na to, da v svetu takšne prakse praktično ne poznamo, da je Janša vpleten v korupcijsko afero, da večina stroke opozarja, da je ta prenos vsaj neprimeren, če ne celo ustavno sporen, da daje vtis, da si poskuša vlada zagotoviti vpliv, da v smislu zmanjševanja ministrstev nima nobene veze, skratka da obstaja cel kup argumentov proti in nobeden tehten za je edina logična poteza vlade, če drži, da nima nikakršnih želja pa temu, da bi vplivala na tožilstvo, da ga po hitrem postopku prenesejo nazaj na pravosodje.

Vse ostalo je ustvarjanje konflikta in zgubljanje energije in kaže na to, da vlada ko govori o svojih prioiritetah ne misli resno.
šurda
# 15.02.2012 ob 10:06
voh Rhein
Pa,počakajmo !
Kaj bo prej,bo Pličanič DLGV dobil nazaj tožilstvo,ali bo prej
Pličanič DLGV letel iz ministrskega položaja ?
Odgovor,je jasen že danes,na žalost !
ksenak2
# 15.02.2012 ob 10:01
Točno to:
predvsem se s prenosom tožilstva pod policijo DO RDEČEGA ALARMA poveča dvom v njegovo neodvisnost!

Prenost tožilstva pod policijo V TEH RAZMERAH, ko je zaradi ekonomske krize efektivnost izvrševanja nepriljubljenih ukrepov pred varstvom individualnih človekovih pravic poveča možnosti zlorabe represivnega aparata.

Poleg tega je NEOKUSNO, da je to preko svojih marionet načrtoval in izvedel prvi minister nove slovenske vlade, ki je vpleten v sodne procese treh držav ZARADI KORUPCIJE NA NAJVIŠJI DRŽAVNI RAVNI iz časov, ko je bil sam predsednik vlade, se pravi neposredno nadrejen tistim, ki so se pogajali za pogoje teh državnih nakupov.

PROBLEMATIČNO zaradi orožarske afere, ki kljub obsežni in javno dostopni dokumentaciji še ni bila raziskana s strani javnega tožilstva, ne glede na zastaranje,

NEPOTISTIČNO, ker je na DRUŽINSKI in PRIJATELJSKI ravni vpleten v posle, ki bi bili v bodoče potrebni vsaj razjasnitve, če ne že sodnih postopkov- črne gradnje njegovega brata, ki v preteklosti niso bile kljub zaključenim upravnim postopkom SANKCIONIRANE (črna gradnja domače Janševe hiše v Grosupljem, nakupi nepremičnin preko njegovega brata, nejasen izvor premoženja za nakupe osebnih nepremičnin...), z vpletanjem prijatelja ZAVRLA od Pristopa, ki je od Janševega brata za milijone odkupil Rajkovo malovredno firmo, s temi milijoni pa sta bila na bratovo ime kupljena dva luksuzna apartmaja v avstrijskem mondenem letovišču, od katerih koristi enega tudi Janša z družino.
felixon
# 15.02.2012 ob 09:50
bikinikill: ne nabijaj, tožilstvo je samostojen organ in je čisto vse eno kdo mu zagotavlja pogoje za delo, če sem malo predrzen, bi bilo lahko tudi v sklopu kmetijstva. Ne razumem pa trditve, da si je vlada podredila tožilstvo, ker kolikor jaz razumem te zadeva je tudi ministrstvo za pravosodje del vlade, ne pa nekje na luni in je logično da je ravno toliko podrejeno vladi kot če je pod ministrstvom za pravosodje.
von Rhein
# 15.02.2012 ob 09:47
šurda...počakajmo.Kar zadeva Rupla pa močno dvomim,da bo počel kaj drugega kot vedril na ministrstvu in spisal kakšno knjigo.Beležnica s tel.številkami ni več aktualna.
šurda
# 15.02.2012 ob 09:41
von Rhein
Karel Viktor Erjavec DeSUS je zunajni mionister samo na
papirju,vse ima v rokah vwečni zunajni minister Dr:Dimitrij
Rupel SDS,človek za vse sisteme in režime !
Koliko časa bo Pličanič DLGV še pravosodni minister ?
na žalost ne prav dolgo,saj ze zavzema za nekaj,kar ima v
rokah Dr:Vinko Gorenak SDS,ki pa tožilstva ne misli izpustiti
iz svojih rok,že ve zakaj je postal minister !
pozareport že brska,brska,brska po zgodovini Pličaniča,to
so dejstva !
lazarp
# 15.02.2012 ob 09:31
@Binder Dandet
Jaz začenjam dvomiti tudi v Šušteršiča. Še posebej po njegovem včerajšnjem nastopu v oddaji Odkrito. Tam so mu zastavili nekaj konkretnih vprašanj, on pa je nanje odgovarjal z vnaprej pripravljenimi stavki, ki smo jih vsi slišali že 100-krat. Veliko je govoril kaj je prejšnja vlada delala, veliko je govoril kaj bodo naredili, malo pa kako bodo to naredili... Ko omeni kakšen specifičen ukrep, pa sploh ne ve, kakšne učinke bo ta ukrep imel...
von Rhein
# 15.02.2012 ob 09:28
Ne napadajte Kahla,ki je postal zunanji minister.To je odličen izbor.Kahl bo nakladal in nakladal,sam sebi se bo zdel pomemben.Koliko je slo zunanji minister pomemben je bilo lepo razvidno iz tistega posnetka na katerem Žbogar govori,da ne gre več na "zaslišanje". Kahl se bo malo sprehajal po svetu (v okviru dovoljenih stroškov) in doma bo vsaj občasno mir pred njim.
šurda
# 15.02.2012 ob 09:15
Binder Dandet
Je grozljiva tista lista za odstrel,ki si jo včeraj prileil ?
na žalost se bo tudi uresničila,tako pač je !
Kakšen zunajni minister pa je Karel Viktor Erjavec DeSUS ?
Je mogoče njegova kopentenca to,da je rojen v Belgiji ? sicer
pa bo Karel viktor Erjavec zunajni minister samo na papirju,le
zakaj so mu "podturili" Dr: Dimitrij Rupla SDS ?,ja zato,da bo
on zunajni minister !
Spoštovani gospod Pličanič,žal vam ne bo uspelo,da bi tožilstvo
vrnili pod pravosodje,saj so roke SDS,oziroma Ivana Janeza
Janše zelo,zelo dolge !
lerin
# 15.02.2012 ob 09:11
bo sds kdaj srečala pamet? No ja, tudi čudeži se dogajajo. Bolj po redko pa vendarle.
kajtimara
# 15.02.2012 ob 09:09
@netopir:
big fail. seveda so ločeni, zato je vprašanje ali tožilstvo pod x ministrov ali y nima veze. tožilstvo ni del sodne, ampak izvršilne veje oblasti, kamor sodi tudi policija.
ja, je kar nekaj strokovnjakov tukaj gori.
bikinikill
# 15.02.2012 ob 09:08
Janša naj takoj odstopi, njegova vlada bo uničila Slovenijo! Tako dela mafija, da si podredi tožilstvo. Tega še v Afriki ne počnejo kar hoče Janša.
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 09:05
@Breathe:
Posploševanja, da je to najslabša vlada doslej, da je najbolj politična itd., po moje niso na mestu. Je pa dejstvo, da ima ta vlada 4 ogromne napake. Analfabet Žerjav prevzema gospodarsko ministrstvo v času gospodarske krize, Analfabet Erjavec prevzema zunanje ministrstvo in se bode z Žerjavom za gospodarsko diplomacijo, čeprav ne en ne drug nimata pojma ne o gospodarstvu (Žerjav je že 5 let izven gospodarstva, v predvolilni kampanji pa ni postregel niti z enim podatkom, zgolj s floskulami je operiral) ne o diplomaciji (na tem področju je Pahorjeva vlada povsem pogrnila, da se razumema). In pa seveda sicer strokovno verjetno usposobljen Černač in še toliko bolj Gorenjak, ampak žal oba Janševa psa čuvaja. To je njun modus operandi.
deimos
# 15.02.2012 ob 09:01
netopir: a ti sploh veš kam kaj spada? Tožilstvo je organ pregona. Organ pregona torej izvršuje zakone in torej spada pod izvršilno oblast. Tisti, ki preganja - tožilstvo, ne more in ne sme biti povezan s tistim, ki tehta, ali so dokazi in postopek v skladu s tem kar je sprejela zakonodajna veja oblasti. To je bistvo delitve oblasti na tri veje. Ne klopotaj v tri dni nekaj o delitvi, samo zato ker je en mnenjski voditelj to povedal. Preberi raje kaj na to temo in potem oblikuj stališče. In tudi če bi tožilstvo ostalo na MP...a je to garant česa? A misliš da Janša ne bi mogel vplivati, lepo te prosim...
Binder Dandet
# 15.02.2012 ob 09:00
Lahko ugibaš Breathe, ampak ugibanje je zgolj kost za glodanje. Pomembno je tisto, kar se v resnici dogaja.:)
šurda
# 15.02.2012 ob 08:54
Breathe
Da,se ne boš slučajno razpočil !,ob vsej hvali vladi Ivana Janeza
Janše,ki je daleleč,daleč najslabša doslej !,lepo vas prosim,kako
lahko dobi tak velik resor Zvonko J:Černač SDS,le kakšne konpe-
tence ima ?,razen strankarske izkaznice SDS-a !!?
Kot sem že napisal,Pličaniču žal ne bo uspelo !,prej bodo "skenslali"
njega !,bo že Bojan Požar s svojim pozareportom poskrbel za to,
saj zato ga vendar plačuje "Ljublejeni vodja " !
Jama
# 15.02.2012 ob 08:52
Tako se vlada, ko Janša vlada!
zmaj lj
# 15.02.2012 ob 08:49
Edino dvom ki se poraja je ali bojo postopki proti rdečim baronom (Janković, Šrot ..) zastaral al ne!!!??
netopir2011
# 15.02.2012 ob 08:49
v Sloveniji so po ustavi Zakonodajna, sodna in izvršilna oblast ločeni in neodvisno ena od druge. Zakaj se prenaša DT pod MNZ? Odgovoro je jasen. Da J.J. poskrbi, da se izgubijo, zastarajao ali kako drugače uničijo dokazi proti njemu.
deimos
# 15.02.2012 ob 08:45
sporna bo tole postalo, ko se bo videlo, kakšne poteze bodo vlekli oz bo vlekel vinko. samo imenovanje nekega človeka za ministra je sporno, če ima nekaj na grbi. ne more pa bit sporno kaj bo ta naredil, neko ugibanje.
in jasno je da je bolje da so na položaju politiki in ne strokovnjaki. strokovnjaki so v nižjih vrstah. minister mora met politično moč, da kaj premakne. kam pa se potem premakne, se pa vidi. če se premakne na slabo se pač to kaznuje na volitvah. druge moči ljudstvo nima. kako pa ljudstvo to moč izkoristi se pa vidi iz naše kratke zgodovine ;)
lojal
# 15.02.2012 ob 08:44
Bi bilo dobro, da jim vendarle nekdo pove in dokaže, da ga lomijo ali pa zavestno delajo, da zameglijo nekatere stvari, zaradi katerih so se zelo borili, da so prišli na oblast. Sicer pa je zdaj čas Butalcev in Butal, po pustu pa morda kakšna bolj pametna.
Breathe
# 15.02.2012 ob 08:42
Res, po izjemni higieni, ki jo je negoval Dream Team, se bo težko navaditi na tole zdaj, kajne. Prej noben strankarski veljak ni bil minister, sami strokovnjaki povsod, povsem strankarsko neaktivi, zdaj pa tole. Mogoče bodo pa celo za prvega policaja objavili razpis, grozno nehigienično. Kaj pa če se javi kakšen, ki ni njihov?
Pa pomislite, že en teden vladajo, pa še niso rekli: Jutri začnemo delat.
kajtimara
# 15.02.2012 ob 08:36
Ne gre za vprašanje neustavnosti, je odveč, saj je potem v samia naravi organizacije neustavno, da je policija pod vlado. Ali tožilstvo. Ali organizacija tožilstva. Saj gre vendar za neodvisne organe.
Gre za vpraanje higiene. In na položaj je bil imenovan strankarski človek. Ob tem je zanimivo, da so bili na ministrstske položaje, z malo izjemo Turka v SDS imenovani visoki strankarski, vodji zvesti, funkcionorji. Pa pri SLS in Nsi zelo podobno, čeprav je za to državo skorja vseeno kdo vodi službo za zamejce po svetu.
Pri infrastrkuturi pa je veliko denarja. Pri policiji in tožilstvu pa vpliv. In glede na vsa dogajanja v letih 2004-2008, ko se je dogajalo marsikaj, dvomim da je to dobro za državo.
Zelo podobno podreditvi LDS dveh pomembnih ministrstev, kar je bil ravno pri SDS največji trn v peti. Naredili so povsem enako - le da so naši, pa je v redu?
Najjvečja zabloda demokracije, naši pač ne obstajajo...
Breathe
# 15.02.2012 ob 08:35
@ habo
Saj dobro vem, da pridejo. Karkoli bo naredila ta "nenaša" vlada, bo kost za glodanje. Kaj moremo, pač niso tako popolni kot Pahor in njegov Dream Team.
habo
# 15.02.2012 ob 08:29
Pridejo nove kosti-ni panike...JJ je pa ja popoln mandatar...(še Stalin bi se lahk od njega učil).
Breathe
# 15.02.2012 ob 08:27
Lahko ugibam, kakšno bi bilo mnenje medijev, če bi se tega domislila prejšnja vlada?
Želim vam , da čim prej dobite novo kost za glodanje, s tole ste že dolgočasni.
šurda
# 15.02.2012 ob 08:27
Bo tožilstvo ostalo pod notranjim minstrom ali bo Pličaniču
uspelo....... ?
Odgovor je popolnoma jasen !,Pličaniču ne bo uspelo,da bi tožilstvo
vrnil po pravosodje !
Lepo vas prosim bodite resni !,da bi si Dr:Vinko Gorenak SDS ( s svojo
bogato zgodovino ! ) odrekel tožilstvu ?
Ja zakaj pa ga je nastavi en in edini Ivan Janez Janša na to mesto ?,
zato,da "pošlihta" zadeve !
Kazalo