Ministrstvi za promet Slovenije in Avstrije še nista končali pogajanj. Foto: Reuters
Ministrstvi za promet Slovenije in Avstrije še nista končali pogajanj. Foto: Reuters
Dogovor dosežen, promet skozi Karavanke normalno

Slovenija in Avstrija sta dosegli dogovor, da lahko tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, v času podaljšane zapore prometa z avstrijske strani prečkajo predor Karavanke v konvojih.

Konvoji naj bi vozili ob enih, treh in petih zjutraj med zaporo, so sporočili z ministrstva za promet. "Vsak dogovor je boljši kot nič," je dejal predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa.

Poudaril pa je, da avtoprevozniki s tem vendarle ne morejo biti zadovoljni. Kritičen je bil predvsem do zunanjega ministrstva. Očita mu, da do danes ni preučilo, ali je Avstrija z enostransko omejitvijo tovornega prometa kršila mednarodne pogodbe ali ne. "Prometni minister Patrick Vlačič, ki je doktor prava, je prepričan, da je, in jaz mu verjamem," je spomnil.

"Zunanje ministrstvo je zaspalo"
Klobasa je prepričan, da je zunanje ministrstvo, ki ga vodi Samuel Žbogar, zaspalo. "Ni zaščitilo slovenskih državljanov, slovenskega gospodarstva, slovenskega ponosa," je poudaril. "Ti ljudje so po vsej verjetnosti navajeni hlapčevanja in kar naprej hlapčujejo," je dodal.

Dodal je še, da bodo avtoprevozniki od ministrov Vlačiča in Žbogarja zahtevali dokončno razrešitev tega zapleta oz. dosego odstranitve omejitve tovornega prometa.

Avstrijci do zdaj še vedno popustili avtoprevoznikom
Omenjena napoved, kot kaže, ne pomeni več, da bodo tovornjakarji predor zaprli, ampak da se bodo, kot že v preteklih tednih, z Avstrijci sproti pogajali kar sami, je za Radio Slovenija poročal Danijel Poslek. Avstrijska stran je namreč do zdaj še vedno popustila in slovenske tovornjake tudi v času omejitve "spuščala skozi".

Kljub "nezaskrbljenosti" tovornjakarjev pa naj bi se z avstrijsko stranjo še vedno pogajalo slovensko prometno ministrstvo. V tem trenutku najverjetnejši predlog naj bi bil ta, da bi tovornjake skozi predor spuščali na tri ure. Prevozniki, ki so sprva sicer zahtevali uvedbo enournega intervala voženj, naj bi bili pripravljeni sprejeti tudi triurnega.

Avstrija ki se je za omejitev tovornega prometa skozi karavanški predor v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi ocene tveganja je omejitev uvedla enostransko, velja pa za tovorna vozila, z maso večjo od 7,5 tone. Tovornjaki niso smeli skozi predor od desetih zvečer v petek, do treh popoldne v soboto, do tretjega septembra, ko naj bi omejitev preklicali.

Dogovor dosežen, promet skozi Karavanke normalno